1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Voor wie er al eens bij was hoef ik niks te vertellen en voor wie dat nog niet was zou ik als je kunt er zeker naartoe komen. Vorige meeting waren er zeker 800~1000 motoren in allerlei varianten. Een echt motorspectakel. Momenteel staat de aangemelde deelnemerslijst al bijna op 500, in de praktijk is dit meestal richting het dubbele wat verschijnt. Alleen even hopen op een beetje mooi weer. Vorige keer zat dat wel goed. Kijk voor meer info even op http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... mei-1.html" onclick="window.open(this.href);return false; en voor de vorige op http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/204083//" onclick="window.open(this.href);return false;

Cu there? :-)} Makkelijk te herkennen een knalrode Vespa lijkt me. :mrgreen:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dgr

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Dgr »

Ben er ook weer bij, blijft mooi :)

Er zitten ook een heleboel fotografen daar, die belangeloos iedereen op de foto zetten! Dus als je mazzel hebt hou je er ook nog een leuke foto aan over.
Zoals ik vorig jaar O:-)
Pebeling

3 mei MF Mega Meeting

Bericht door Pebeling »

Doen er nog stromers mee aan de megatocht van het Motor Forum?, deze is aankomende zondag 3 mei . Het uiteindelijke verzamelpunt is Veenendaal. Volgens de verwachtingen zullen er zo'n 500 + motorrijders komen. wordt dus wel een spektakel. :-)}
Blueberry

Re: 3 mei MF Mega Meeting

Bericht door Blueberry »

eeh waar?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 3 mei MF Mega Meeting

Bericht door Iron Horse »

Had ik al geplaatst maar waren weinig reacties op. Zie topic ******************** dus op deze kan een slotje.
Laatst gewijzigd door Stroompje op vr 01-05-2009, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Geen slotje.....maar samen gevoegd!!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Okay, nu er weer aandacht voor is, komen dus :D Het weer lijkt echter niet helemaal mee te zitten, maar ach we hoeven er ook niet te zonnebaden.

Cu at Mac Veenendaal.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
FrenkieNL

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door FrenkieNL »

Yup, ik ben er ook weer met mijn zwarte schoonheid. CU there.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

De weersvoorspelling voor morgen ziet er niet al te rooskleurig uit. 13 graden en regen in Veenendaal. Ik ben niet bang voor een beetje regen, maar zo'n evenement doe ik toch voor de lol en als het regent dan ben ik helaas niet van de partij. Het is toch iets dat zich buiten afspeelt. Ik wacht morgen maar even af, misschien valt het nog mee.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Ondanks de regen ben ik wel gegaan. Zo'n stuk of 10 V-Stroms in diverse kleuren en uitvoeringen gezien. Stonden of reden echter allemaal apart, was geen sprake van samenkomst of herkenning. Verder viel de opkomst wel mee, maar was er niet zoveel aan. Kwam waarschijnlijk ook door het weer. Ben na een uurtje weer vertrokken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Diversion »

Met mijn zoon achterop gegaan. Dit jaar op tijd vertrokken, zodat we op de A12 in een sliert van meer dan 100 motorrijders langs Maarsbergen reden. Dat was ook gelijk het leukste, want ter plekke troffen we direct veel politie. We werden ook direct een bepaalde kant op gedirigeerd, zodat het niet mogelijk was om andere V-strommers op te zoeken.
Door de vrij pregnante aanwezigheid van de politie geen stuntjes of andere leuke dingen. We zagen de eerste motorrijders om 11.30 uur alweer vertrekken, zelf om 12.00 uur ook huiswaarts gegaan. Misschien volgende megameeting via PB afspreken ipv via het forum of op een privéterrein ipv de openbare weg.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Spip70 »

Ik was ook even in Veenendaal, zag net Diversion wegrijden toen ik aankwam. Ik heb verder maar een of 2 V-Stroms gezien en een rode Vespa! We reden ook samen weer weg (rond 12.45 uur).

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Okay, dan was jij degene die bij de rotonde even handje opstak :bye: :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
FrenkieNL

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door FrenkieNL »

Heb 4 Vstroms gespot; een blauwe en drie andere zwarte ( net als de mijne dus ).
vstrom-bl.jpg
vstrom-zw1.JPG
vstrom-zw2.JPG
FrenkieNL

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door FrenkieNL »

en nog nr3
vstrom-zw3.jpg
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Spip70 »

Iron Horse schreef:Okay, dan was jij degene die bij de rotonde even handje opstak :bye: :lol:
Klopt, ik had belooft te zwaaien als ik een rode Vespa zag, hierbij dus ingelost :)

@ Frenkie,
Je laatste foto van een V-Strom lijkt mij meer donker rood :mrgreen:

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Pebeling

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Pebeling »

Tja, dan hebben jullie die oramje met duitse plaat mooi gemist. Het was wel mega druk. Wij zijn met een kleine 100 brommers vanaf esso velp weggereden, via de dijken naar Veenendaal. Ik vond het best wel indrukwekkend, en moet zeggen dat de aankomst toch wel een beleving was. Ja er werd niet echt gestunt. ik heb gisteren op MF gelezen dat die paar man die wat deden ook meteen een rijbewijs voor 20 minuten konden afgeven aan de heren.

Volgende keer misschien leuk als wij ook iets via dit forum afspreken.
Dgr

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Dgr »

Bekende fiets die donkerrode :mrgreen:

Heb zelf ook nog een paar Vstroms op de plaat gezet, maar ben er nog niet aan toe gekomen om de foto's uit te zoeken. Ik weet in ieder geval zeker dat ik Ronald + zoon op de foto heb staan. Zal morgen even gaan uitzoeken, resizen en uploaden. :)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Pebeling schreef: Volgende keer misschien leuk als wij ook iets via dit forum afspreken.
Lijkt me niet echt zinvol, er wordt overal meegekeken door de controleurs waar we onze belastingcenten aan afdragen, dus dat zal het verschil niet maken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5098
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Stroompje »

eeeehhm niet zinvol om iets af te spreken..... :?:
Je quote en reactie snap ikke niet :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Wel zinvol iets af te spreken, maar niet persé via dit forum om politiecontroles te "ontwijken". Want daar ging het even om.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dgr

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Dgr »

Iron Horse schreef:Wel zinvol iets af te spreken, maar niet persé via dit forum om politiecontroles te "ontwijken". Want daar ging het even om.
Waarom zouden V-strom rijders politie willen ontwijken? Vanwege ons wangedrag? :lol:
Zoals ik het las was het vooral bedoeld om even gezellig met andere V-strommers bij te praten.

Offf... we spreken vanuit dit forum af op een locatie in de buurt, en rijden dan in kolonne naar de Mac, als "Team V-Strom" 8)
Dgr

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Dgr »

Zojuist de plaatjes van zondag online gezet, zijn hier te vinden:

http://www.flickr.com/photos/7448991@N0 ... 636491205/

Mocht iemand een foto in origineel formaat willen hebben, just let me know!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Dgr schreef:
Iron Horse schreef:Wel zinvol iets af te spreken, maar niet persé via dit forum om politiecontroles te "ontwijken". Want daar ging het even om.
Waarom zouden V-strom rijders politie willen ontwijken? Vanwege ons wangedrag? :lol:
Zoals ik het las was het vooral bedoeld om even gezellig met andere V-strommers bij te praten.

Offf... we spreken vanuit dit forum af op een locatie in de buurt, en rijden dan in kolonne naar de Mac, als "Team V-Strom" 8)
Dat is natuurlijk wat anders.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Diversion »

Dgr schreef: Waarom zouden V-strom rijders politie willen ontwijken? Vanwege ons wangedrag? :lol:
Zoals ik het las was het vooral bedoeld om even gezellig met andere V-strommers bij te praten.

Offf... we spreken vanuit dit forum af op een locatie in de buurt, en rijden dan in kolonne naar de Mac, als "Team V-Strom" 8)
Als wij als V-strommers een gezellig evenement met elkaar willen hebben, halen we er toch ook niet de politie bij :?

Het gaat niet zozeer om wangedrag maar om de stuntjes, zoals wheelies, rokende achterbanden en wat dies meer zij. Allemaal kennelijk verboden, dus nu nauwelijks vertoond. Van een paar rijders die dit toch deden werd onmiddellijk het rijbewijs ingevorderd. Ik heb wel gehoord dat ze het dezelfde dag nog teruggekregen hebben, met alleen een waarschuwing. De stuntjes vormen wel (in elk geval voor mijn zoon) de grootste aantrekkingskracht van de megameeting. Ik snap dat die agenten geen lol in hun eigen leven hebben, maar dan hoeven ze toch niet gelijk het plezier van anderen te bederven :evil:

Het buiten de forums om (via PB of e-mail) organiseren van een dergelijke meeting heeft waarschijnlijk niet veel zin, van ieder forum zijn ook agenten lid, waarschijnlijk ook van dit forum.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Iron Horse »

Met zekerheid zijn die er ook op dit forum, maar dat zijn geen verkeerde, hoor :o) Ik ken er een paar van. En ook die rijden wel eens door rood ofzo en krijgen dan ook gewoon een prent thuis :schater: En op zo'n forumdag zijn die heel even hun funktie (grotendeels) vergeten en genieten ook gewoon mee met de rest. Moet uiteraard niet onverantwoord worden of uit de klauwen lopen.

De beste oplossing is dat er een MFMM wordt georganiseerd op een particulier (bedrijfs)terrein dat groot genoeg is om die vele bezoekers te kunnen ontvangen. Zet er één of meer snackkarren en een toiletwagen neer en laat de posers en stunters zich maar uitleven. Zolang het maar op het privé terrein blijft, erbuiten wel weer even aan de regels houden. O:-) Er zal best ergens een bedrijf zijn met een fanatieke motorliefhebbende directeur die voor zo'n gelegenheid het bedrijfsterrein ter beschikking wil stellen. Nu alleen nog vinden. :mrgreen:

Of "gewoon" Zandvoort circuit afhuren O:-) Maar dat lijkt me niet echt realistisch en en wil ook niet weten wat dat zou gaan kosten.......
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Spocky

Re: 1e MF MegaMeeting 2009 op zondag 3 mei

Bericht door Spocky »

Iron Horse schreef:Met zekerheid zijn die er ook op dit forum, maar dat zijn geen verkeerde, hoor :o) Ik ken er een paar van. En ook die rijden wel eens door rood ofzo en krijgen dan ook gewoon een prent thuis :schater: En op zo'n forumdag zijn die heel even hun funktie (grotendeels) vergeten en genieten ook gewoon mee met de rest. Moet uiteraard niet onverantwoord worden of uit de klauwen lopen.

Ik ben er 1 van. Bij een meeting geniet ik gewoon net als ieder ander en vergeet ik ook even dat ik er zo een ben. @Diversion, Ik heb heel veel lol in mijn leven.
Plaats reactie