Allroadrit 2 april 2005

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gast

Allroadrit 2 april 2005

Bericht door Gast »

Geachte V-stromrijd(st)ers,

Mocht u ( weer ) eens onverhard willen rijden dan zou u zich in kunnen schrijven voor de allroadrit van 2 April te Melderslo.

De rit is ongeveer 150 km lang en zal voor 50% uit asfalt en 50% uit zand bestaan en voert over de legale wegen/paden van nederland.

Meer info vind u hier:
http://oene.xs4all.nl/meetingapril2005.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht u nog vragen hebben kunt u ze onder dit topic stellen en ik beantwoord ze z.s.m.

Met vriendelijke groet,
LEO
Biker

Bericht door Biker »

Ik ben in overleg gegaan met mijn strom maar helaas hij wil niet van de harde weg af met zijn BT020 pantuoffes :!:
Gast

Bericht door Gast »

BT 020`s zijn "beetje" asfalt gericht ja.

Aan de andere kant heb ik rijders met hetzelfde gewicht aan motor als de Dl 1000 op T66`s op visite gehad die eerdere ritten van ons puur op eigen tempo uitgereden hebben zonder brokken te maken.

Let wel: de zandpaden waren toen wel redelijk droog.

Het is dus wel te doen als het weer mee werkt.

LEO
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Vorig jaar ben ik met mijn toen net nieuwe DL650 ook een allroadrit wezen rijden in Drenthe. Gelukkig was het toen ook behoorlijk droog, dus geen blubbertoestanden tegengekomen.

Hier zijn een aantal roadbooks te downloaden oa die in Drenthe: http://members.home.nl/e.rem/motor/motorrijden.html
Gast

Bericht door Gast »

Als je een van de Drentheritten kan rijden kan je je ook opgeven voor de 2 aprilrit want de samenstelling van de ritten zijn identhiek alleen in een andere omgeving. Sterker nog, de heer Rem en mevrouw ter Huurne hebben zich al ingeschreven.

Voor al deze ritten geldt dat de weersomstandigeheden de grootste bepalende factor is.

Bijgevoegd enkele foto`s van afgelopen zondag van het uitzetten van een gedeelte van de rit.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Foto 2 en 3 zijn door de weersomstandigheden van nu vrij extreem maar de meeste paden zijn als foto 4.

Groeten,
LEO
Strommie

Bericht door Strommie »

"Met je rubber door de blubber" :!:

Jammergenoeg zit ik nog steeds te wachten op de levering van mijn 'strommie', want anders had ik zo meegegaan :? ..........

:P .....maar niet heus :wink:

Eigenlijk moet je daar een 'reserve-motor' voor hebben, zoals bijv. één van die BMW's o.i.d.
Dan zou het mij écht leuk lijken :D
In ieder geval een motor die wél tegen een 'stootje' kan, en dat zie IK mij nou niet doen met m'n nog te leveren DL ('De Luxe' :shock: )
Gast

Bericht door Gast »

Strommie schreef:..Eigenlijk moet je daar een 'reserve-motor' voor hebben.....
Of thuis een kärcher :wink:

Afbeelding
(foto Toontje / "beetje offroad" op dit forum)

De vraag blijft natuurlijk of je met 8 of 11 duizend euro de blub in wil en die keuze kan maar 1 persoon maken.

LEO
Strommie

Bericht door Strommie »

Ziet er écht héél gaaf uit, zo'n DL1000 in de 'blub', en werkt (bijna) aanstekelijk. 8)
Ik heb al een 'Kärcher' :idea: , maar wist niet dat je die 'daarvoor' moest gebruiken :oops:
Nee', dat kan ik mijn 'strommie' niet aandoen, toch :?:

Éérst maar even inrijden ná de aflevering, en dan zien we wel weer :lol:
Plaats reactie