MotorZegening 19 Arpil 2009 Grubbenvorst

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
M.A.D

MotorZegening 19 Arpil 2009 Grubbenvorst

Bericht door M.A.D »

Kijk eens wat ik van een gezellig Limburgs motorforum heb gecopieert :


Voor de gezelligheid want dat gespetter met water kan mij gestolen worden


Motorzegening 2009
Uitnodiging

M.C. 't Murke organiseert op Zondag 19 April 2009 voor de 23ste keer het grootste Nederlandse motortreffen met een plechtige zegening voor motoren.

Deze unieke gebeurtenis is inmiddels uitgegroeid tot een vast landelijk bekend staand evenement van M.C. 't Murke uit Grubbenvorst.Het afgelopen jaar werd deze zegening bezocht door ruim 2300 deelnemers waarvan er exact 1633 motoren met hun berijders stuk voor stuk door de pastoor gezegend werden.

Ook dit jaar hopen wij U te mogen begroeten op onze 23ste zegening die zoals altijd gehouden wordt midden in Grubbenvorst op het Past. Vullinghsplein.

Vanaf de muziekkiosk wordt voor en na de H.Mis bikersmuziek gespeeld.Na afloop wordt de imposante verzameling motoren van oud tot hypermodern onder grote belangstelling van vele toeschouwers uit de omgeving door de pastoor gezegend.
Vanaf ongeveer 10.00 uur kan men de motoren op en rond het plein opstellen waarbij U, bij de ingang een enveloppe krijgt met daarin o.a. enige informatie over deze dag, een misboekje en de routebeschrijving van een eenvoudige toertocht.

De H.Mis begint zo rond 12.30 uur, meteen hier achteraan worden de motoren gestart en begint de pastoor de motoren stuk voor stuk met hun berijders te zegenen.

Zoals U ook van ons gewent bent, zijn er voor U geen kosten aan dit evenement verbonden. Zelfs de koffie is nog altijd gratis te verkrijgen in de tent op de parkeerplaats naast * De Oosterse Zwaan *. In de tent worden tegen vergoeding frisdranken en diverse snacks aangeboden.

Dus voor een goede start van het nieuwe motorseizoen willen wij U graag weer begroeten in Grubbenvorst op onze 23ste motorzegening.
Tot de 19e april !! Alvast een fijne gezellige dag en een veilig motorseizoen 2009.

Bron:http://mc-murke.nl/joomla/index.php?opt ... &Itemid=40
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Re: MotorZegening 19 Arpil 2009 Grubbenvorst

Bericht door Sparky »

:-)} Daar ga ik morgen wel even naartoe.
Het lijkt me wel prachtig met al die motoren.
Jammer dat ik helaas de rit ernaartoe alleen ga.
Tenminste, je weet natuurlijk niet hoeveel rijders er aansluiten onderweg.
Ik ben natuurlijk niet alleen. :schater:
Ik rij vanuit Hoofddorp (schiphol) om +/-08.30.
Dus als er nog anderen zijn die ook die kant op gaan en wat gezelschap onderweg willen, laat het even weten.
Groetjes Sparky
V-Strom Jopie

Re: MotorZegening 19 Arpil 2009 Grubbenvorst

Bericht door V-Strom Jopie »

Goed plan Sparky, zoals besproken ik ga mee !!

Groet Johan
Plaats reactie