Motortraining in Friesland

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Suuz

Motortraining in Friesland

Bericht door Suuz »

Op 10 april (Goede vrijdag uit mijn hoofd) geeft een vriend en collega van mij een motortraining. Hij heeft hiervoor op dit moment 2 aanmeldingen en zou het leuk vinden als het groepje nog wat groter werd. Er is nog plaats voor maximaal 4 personen. De training wordt in de omgeving van Sneek gegeven en zal inhoudelijk zoiets zijn als een RMT. Dus een stukje voertuigbeheersing (lees: prettig overweg kunnen met je eigen motor) en een stukje op de openbare weg. Wat betreft de verhouding cursisten/ instructeur: er zal op 3 cursisten 1 instructeur beschikbaar zijn.

Mocht je intresse hebben, stuur mij dan even een PB. Dan PB ik de gegevens van de instructeur zodat je daar eventueel zelf meer info kunt opvragen.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Motortraining in Friesland

Bericht door TT-Strom »

Suuz,

Enig idee wat betreft de kosten?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Suuz

Re: Motortraining in Friesland

Bericht door Suuz »

Daar is hij nog niet helemaal uit. Als je wil kan ik je zijn telefoonnummer geven, dan kun je het hem zelf vragen.
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Motortraining in Friesland

Bericht door TT-Strom »

Als je iets hoort, laat het dan even weten.
Neem aan als hij iets plant, ook weet wat het moet kosten..:-)

Als het gratis is, ben ik zeker van de partij!..:-) (om de belgen voor te zijn, jaja, ik ben een nederlander!... :schater: )

Serieus: gaat me even om de kosten. Op zich lijkt het me interessant, maar wel afhankelijk van. (ook omdat het niet naast de deur is, dus moet rekening houden met reistijd danwel overnachting)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Plaats reactie