Motortreffen februari/maart ergens in centraal Nederland?

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Motortreffen februari/maart ergens in centraal Nederland?

Bericht door Iron Horse »

Ik ben maar zo brutaal om het onderwerp te openen zonder daar ook direct zelf actie voor te ondernemen. Maar gezien het toch best wel succesvolle treffen op 9 januari j.l. in Utrecht lijkt me een soortgelijk vervolg daarop wel een aardig idee. Het is nog niet het weer om echt te toeren, maar wel om effe onder elkaar te kunnen zijn en ergens over onze hobby te kunnen beppen.

Dus wie voelt zich geroepen? Het is een relatief eenvoudige opgave aangezien het alleen maar een geschikte lokatie betreft. Net zoiets als M-Strom had "geregeld". Hij hoefde daar niet specifiek te reserveren. Moet uiteraard wel een beetje redelijk bereikbaar zijn. Je hoeft er dan afhankelijk van het weer ook niet perse met je brommert naartoe te komen, of je moet niet anders willen of kunnen natuurlijk :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
The V

Bericht door The V »

Lijkt mij wederom een goed plan (ookal was ik er 9 januari helaas niet bij! :cry: )
Henk

Bericht door Henk »

lijkt me een goed plan, ik hoop dat ik er dan wel bij kan zijn.

Handig is dit om medio maart te doen, kunnen de mensen die de motor in de winterstop hebben ook evt op de motor komen.

Misschien is het wel enigzins luek om dit te combineren met de utrechte motorbeurs. sla je 2 vliegen in een klap: Centraal en een leuk uitje wat betreft onze hobby.

Nadeel is echter wel dat het dan weer in Utrecht is , maar ja wei toch naar de beurs gaat is daar toch al.

groeten,

Henk (winterstopper)
Harry

Bericht door Harry »

Maart lijkt een aardig voorstel.
met een beetje geluk is het dan aardig voorjaarsweer en kunnen alle motoren weer de weg op.

Wellicht aardig om 1 of 2 onderwerpen te kiezen om eens gezamelijk een boom over op te zetten??
Onderwerpen die op het forum ook nogal wat aandacht krijgen.

Zoals.
Windschermen. We hebben dan wat motoren in de buurt met verschillende schermen, ieder heeft zo zijn eigen verhaal en kunnen we wellicht tot wat conclusies komen

Of
Powercommander en zaken rond de injectie
Ook daar weer wat voorbeelden en ervaringen

In een open discussie komt er meestal meer uit dan via het forum.

Lijkt dat wat ??
Harry
Tuke

12 februari 2005: motorbeurs den bosch

Bericht door Tuke »

Hoi,

Medio februari is de motorbeurs in Den Bosch. Ik ga er waarschijnlijk zaterdag 12 februari naar toe. Als er meer mensen gaan kunnen we wellicht een bakkie koffie doen... op de beurs zelf, of ergens in de buurt (iemand bekend in den bosch?)

Stephan
Gast

Re: 12 februari 2005: motorbeurs den bosch

Bericht door Gast »

motomalibu schreef:Hoi,

Medio februari is de motorbeurs in Den Bosch. Ik ga er waarschijnlijk zaterdag 12 februari naar toe. Als er meer mensen gaan kunnen we wellicht een bakkie koffie doen... op de beurs zelf, of ergens in de buurt (iemand bekend in den bosch?)

Stephan
Om elkaar te ontmoeten op een beurs lijkt mij een goed idee. Ik ben sowieso van plan om naar of Utrecht of Den Bosch te gaan. Afhankelijk van de weersomstandigheden uiteraard het liefst op de motor. Scheelt een hoop gedoe met parkeren. De Utrechtse beurs heeft dat prima ondervangen met een bewaakte gratis parking voor motoren.

Dus laat maar weten waar en wanneer.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

bleiswijk...
das dichtbij
mischien kunnen we met elkaar gaan
gezellig
Bandit

Bericht door Bandit »

Maakt niet uit waar we naar toe gaan , maat de beurs in s'hertogenboch is zeker een optie . Daar ga ik zeker wel naar toe.

PS kan momenteel niet van huis uit reageren, mijn NET verbinding is even niet aanwezig)
8)
Harry

Bericht door Harry »

Wij gaan ook zaterdag naar de beurs kijken.

Lekker dichtbij.

De Brabant hallen liggen op een industrie terrein. In de buurt is eigenlijk niets om af te spreken.
Op de beurs is dus het eenvoudigste.

Wellicht uit de deelnemerslijst een stand kiezen en daar een tijdstip af spreken ??

Harry
Biker

Bericht door Biker »

Ik ga er ook naar toe maar helaas niet op zaterdag.Er zijn helaas ook nog mensen die moeten werken op zaterdag :( :(
Gast

Bericht door Gast »

crazychris schreef:bleiswijk...
das dichtbij
mischien kunnen we met elkaar gaan
gezellig
Is goed joh. Stuur ff een mailtje met je telefoonnummer, dan maken we een afspraak. Misschien zijn er wel meer aanpikkers op de route??
Harry

Bericht door Harry »

Er lopen nu 2 onderwerpen over deze beurs

Kijk ook op http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=202


Harry
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

nu weer even terug naar de eerste mail?

Bericht door Gerrit »

Jammer dat we afdwalen naar het bezoeken van de motorbeurzen. Ik ken mezelf, ik ben altijd zo druk bezig dat er weinig tijd overblijft voor een leuke rit (snelwegkilometers maak ik door de week al genoeg). Zijn de paasdagen een optie voor een toertocht? Zitten we toch nog in maart.

Groets,

Gerrit
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gerrit,

Alles is mogelijk, maar dit topic had/heeft meer als doel een simpel treffen, dus niet met de optie rijden. E.e.a. domweg vanwege de weersomstandigheden zodat je het ook op een andere manier kunt bijwonen met als hoofddoel "gewoon lekker" bij elkaar zijn en over de motor enz. beppen.

Dit kwam voort uit het treffen van 9 januari waarbij we verder alleen maar bij elkaar kwamen zonder verder iets te doen.

Maar "be free" om een topic te openen voor een toerrit or whatsoever. Alles is welkom als het gaat om initiatieven te nemen. 8) :lol: Ik denk zelfs dat men er je zeer dankbaar voor is. Zeker wanneer je daarbij het voortouw neemt. 8) :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie