Noordelijke motorbeurs Groningen

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Calliope

Noordelijke motorbeurs Groningen

Bericht door Calliope »

Nee hoor, ik ga echt niet naar Utrecht, maar ik ga wel naar de Noordelijke Motorbeurs in Groningen.

http://www.denoordelijkemotorbeurs.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog anderen, die daar ook naartoe gaan?
Viking-strom

Noordelijke motorbeurs

Bericht door Viking-strom »

In januari wordt de noordelijke motorbeurs in Groningen gehouden. Zijn er leden van dit forum die hier wel eens geweest zijn en is het de moeite waard. Op de site van de beurs wordt je niet veel wijzer.
Suuz

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Suuz »

Ik ben er al een keer of 4 geweest en ik vind het de moeite waard...


Maar ik ben dan ook helemaal verliefd geworden de eerste keer dat ik er heen ging! Op mijn eerste motor en een ventje die ik nu mijn man mag noemen (en a.s papa). Dus een beetje bevooroordeeld ben ik wel.

:-)}
Calliope

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Calliope »

Viking-strom schreef:In januari wordt de noordelijke motorbeurs in Groningen gehouden. Zijn er leden van dit forum die hier wel eens geweest zijn en is het de moeite waard. Op de site van de beurs wordt je niet veel wijzer.
Ik ben er vorig jaar geweest en ik vond het wel aardig. MotorPlaza had een grote stand, waar je ongetwijfeld wel leuke spullen kon scoren voor een redelijke prijs (ik heb niet zo goed gekeken, ik had niks nodig) en ik heb heel wat opgestoken over motorvakanties.

Zoals gezegd ga ik dit jaar weer. Al was het alleen maar om te kijken wat er zoal te koop is op motorgebied en voor de gezelligheid.
Zwarte Rinus

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Zwarte Rinus »

Ik heb 'm in ieder geval in m'n agenda gezet. Zo'n motorbeurs een half uurtje van huis is toch prachtig :-)}

Groet'n,
Ingrid
Suuz

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Suuz »

waar je ongetwijfeld wel leuke spullen kon scoren voor een redelijke prijs
Mijn ervaring is dat de speciale beurs prijzen niet meer onder doen voor de winkel prijzen... echte koopjes ben ik er nog niet tegen gekomen. Wat ik wel leuk vind is dat je bij verschillende zaken kunt sneupen zonder dat je stad en land af moet reizen. En toen ik een motor zocht (alhoewel niet specifiek op de beurs) ben ik heel wat stands afgelopen om te kijken en te vergelijken. Niet alleen op prijs, maar ook op hoe je behandeld wordt. Nou bleek ik me daar achteraf erg in vergist te hebben

En ik vind het altijd reuze gezellig al die motorminded people. Een aantal verkopers ken ik inmiddels redelijk goed, wat altijd leuke praatjes op levert en soms ook een leuk aanbod. En vaste prik: de show van Henny Kroeze! Steile wand rijden. Ik ga elk jaar weer kijken, ook al zie je niet heel veel nieuws. Dat ik dat leuk vind komt omdat ik zelf een keer een training heb meegedaan in de steile wand (niet bij Henny trouwens) en omdat Henny een dame uitnodigd om op het stuur een rondje mee te rijden. Soms is er geen vrijwilligerster en dan mag ik mee (en soms nog een keer extra). Super gaaf! Dat zal er alleen dit jaar niet van komen; ik denk niet dat mijn buikbewoner van 37 weken dat zo leuk vind...en de medeproducer ook niet
Calliope

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Calliope »

Suuz schreef:
waar je ongetwijfeld wel leuke spullen kon scoren voor een redelijke prijs
Mijn ervaring is dat de speciale beurs prijzen niet meer onder doen voor de winkel prijzen... echte koopjes ben ik er nog niet tegen gekomen. Wat ik wel leuk vind is dat je bij verschillende zaken kunt sneupen zonder dat je stad en land af moet reizen. En toen ik een motor zocht (alhoewel niet specifiek op de beurs) ben ik heel wat stands afgelopen om te kijken en te vergelijken. Niet alleen op prijs, maar ook op hoe je behandeld wordt. Nou bleek ik me daar achteraf erg in vergist te hebben

En ik vind het altijd reuze gezellig al die motorminded people. Een aantal verkopers ken ik inmiddels redelijk goed, wat altijd leuke praatjes op levert en soms ook een leuk aanbod. En vaste prik: de show van Henny Kroeze! Steile wand rijden. Ik ga elk jaar weer kijken, ook al zie je niet heel veel nieuws. Dat ik dat leuk vind komt omdat ik zelf een keer een training heb meegedaan in de steile wand (niet bij Henny trouwens) en omdat Henny een dame uitnodigd om op het stuur een rondje mee te rijden. Soms is er geen vrijwilligerster en dan mag ik mee (en soms nog een keer extra). Super gaaf! Dat zal er alleen dit jaar niet van komen; ik denk niet dat mijn buikbewoner van 37 weken dat zo leuk vind...en de medeproducer ook niet
Haha! Die steile wand, die zagen mijn man en ik daar dus vorig jaar ook en ik wilde daar wel even een kijkje nemen. Maar je moet er wel apart voor betalen en daar was hij zo verbolgen over dat hij er niet heen wilde. Wat een zuunigerd, niet!? :mrgreen: Daar blijf ik hem natuurlijk mee plagen. Waarschijnlijk ga ik dit jaar met mijn broer naar de beurs, dus ga ik deze keer lekker wel kijken :P

En ja, prijzen en zaken vergelijken zonder veel te moeten reizen is ook wel eens handig voor de beeldvorming.
Suuz

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Suuz »

Hoera! Het mag van mijn ventje! Ik ga ook naar de motorbeurs in Groningen!

Wij gaan zaterdag. De bedoeling is om er vanaf een uur of 11 te zijn. Zijn er dan nog meer forummers te spotten?
Kermit

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Kermit »

Suuz schreef:Hoera! Het mag van mijn ventje! Ik ga ook naar de motorbeurs in Groningen!

Wij gaan zaterdag. De bedoeling is om er vanaf een uur of 11 te zijn. Zijn er dan nog meer forummers te spotten?
Ja je kan mijn meissie en mij vast wel spotten, want we komen op ongeveer dezelfde tijd aan. We brengen oa een bezoekje aan waypoint met als nieuwtje: voor €120 een (apparaat)levenslange kaart update. En misschien kunnen we direct onze "vermiste" Quest terugkrijgen, als die dan weer terecht is.
:mrgreen:
Suuz

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Suuz »

En hoe is kermit te herkennen?
Remko

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Remko »

Suuz schreef:En hoe is kermit te herkennen?



Wat is dat nu weer voor vraag???


Hoe ziet Gonzo eruit??

Wat heeft miss Piggy aan???



:?: :?: :?: :?: :?: :?:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Aad900 »

Suuz schreef:En hoe is kermit te herkennen?
groen :o)

sorry O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Kermit

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Kermit »

Aad900 schreef:
Suuz schreef:En hoe is kermit te herkennen?
groen :o)

sorry O:-)
inderdaad Aad:
een groene fleecejas, met misschien een rugzakje
en in gezelschap van Petra maar die weet natuurlijk nog niet wat ze aantrekt
en Suuz, hoe kunnen we jou herkennen naast het feit van jeweetwel?
:mrgreen:
Suuz

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Suuz »

en Suuz, hoe kunnen we jou herkennen naast het feit van jeweetwel?
Ik verwacht dat ik een van de weinige hoogzwangere vrouwen in een rolstoel zal zijn...
Kermit

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Kermit »

Suuz schreef:
en Suuz, hoe kunnen we jou herkennen naast het feit van jeweetwel?
Ik verwacht dat ik een van de weinige hoogzwangere vrouwen in een rolstoel zal zijn...
je hebt toch wel een duwer bij je?
en zorg dat je banden goed opgepompt zijn! dat wordt nog wel eens vergeten in de zorgsector. het is net motorijden.
tot zaterdag
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Frank »

Drie gewonden bij ongeluk op motorbeurs

Afbeelding

GRONINGEN - Bij een ongeluk tijdens een attractie met een steile wand op de Noordelijke Motorbeurs in Groningen zijn zondag drie gewonden gevallen.

Een 56-jarige motorrijder uit Zenderen verloor de macht over het stuur en reed tegen een veiligheidskabel. Vervolgens kwam hij in aanraking met twee toeschouwers. Eén van hen, een 62-jarige Stadjer, raakte gewond aan zijn schouder. Het andere slachtoffer, een 13-jarige jongen uit Groningen, liep lichte verwondingen op aan zijn gezicht.

De motorrijder is met een diepe vleeswond aan zijn arm naar het ziekenhuis gebracht. De Arbeidsinspectie onderzoekt het ongeluk.
Bron: RTV Noord

Iemand een live verslag?
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Suuz

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Suuz »

Ai ai ai, wie van de rijders? Brrr, blij dat ik het niet gezien heb. Vraag me wel af hoe de toeschouwers gewond hebben kunnen raken.

Edit: 56 jarige man uit Zenderen... da's Henny zelf toch?
Calliope

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Calliope »

Dat was mijn gedachte ook, dat het Henny zelf wel moet zijn.

:(
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Noordelijke motorbeurs

Bericht door Frank »

Hier een verslag van de organisator: R A D I O L I N K _ R T V N O O R D

Het is inderdaad Hennie Kroezen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie