Motoport in Heerenveen

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
FireTaz

Motoport in Heerenveen

Bericht door FireTaz »

't Is zeker niet de bedoeling reclame te maken maar op 1 november opent aan de A7 bij Heerenveen een nieuwe Motoport. Volgens de site staat er de complete Suzuki collectie (evenals Aprillia) en er zullen vast wel actie's bij de opening zijn. Wie in de buurt woont en nog spullen zoekt kan er mogelijk z'n voordeel mee doen.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Helaas, ik woon niet echt in de buurt, pak hem beet, een kilometertje of 180 verder weg ....... :lol: Maar goed dat je het gemeld hebt! Dan hebben anderen er misschien baat bij.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Ik woon in Heerenveen en ga zeker even kijken.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Suzie

Bericht door Suzie »

Ik heb m'n linkerhand in het gips dus ik ga voorlopig nergens heen.
't is voor jullie niet niet te hopen, maar voor mijn part valt ter plekke de winter in :evil:
Ook niet langs m'n huis rijden s.v.p. want ook het geluid van een motor kan ik ff niet verdragen.

Groet,
André
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

asfalt bestudeerd :?:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Suzie

Bericht door Suzie »

Nee hoor, gelukkig niet.
Tijdens een hockeywedstrijd een frontale ontmoeting met een tegenstander gehad. Misschien een beetje knullig maar op m'n Strom geen kras :D
Bandit

Bericht door Bandit »

ABo schreef:asfalt bestudeerd :?:
Ik heb altijd begrepen dat jij alleen maar verstand had van "bouwkundige zaken"........ Ik zal mijn mening moeten bijstellen lijkt het :lol:

Groetjes Toon 8)
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Ben net even wezen kijken. Nette winkel, prettige sfeer, en prettig personeel. Alleen de collectie motorfietsen viel mij erg tegen. Veel stond er niet en volgens mij was dit wel de bedoeling. Verder ook geen demo's.
Wat er wel stond was een niuwe DL650 in een waanzinnige oragne metalic kleur. Ook de witte stond er maar die viel mij in het echt tegen.
Heb ook eens de schuberth C3 gepast. Perfect. In de C2 kon ik mijn draai niet echt vinden maar de C3, dat wordt hem. Nu nog een plek waar ik er goedkoop aan kan komen (kost bij hun 519).

Hoe dan ook de winkel is een goede aanwinst voor Heerenveen denk ik. Of ik er mijn motor in onderhoud ga brengen weet ik echter nog niet. Waar ik nu ben bevalt me eigenlijk prima.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Diversion

Bericht door Diversion »

Hey Allard,
heb je al een Shoei Multitec geprobeerd? Deze paste mij ook véél beter dan een C2 en is wel 150 euro goedkoper.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

V-Stoom schreef: Heb ook eens de schuberth C3 gepast. Perfect. In de C2 kon ik mijn draai niet echt vinden maar de C3, dat wordt hem. Nu nog een plek waar ik er goedkoop aan kan komen (kost bij hun 519).


Groet, Allard.
LOUIS.
http://www.louis.de/_102c7304aff633cccc ... _gr=204828" onclick="window.open(this.href);return false;

goedkoper ga je ze afgezien van 2dehands niet vinden......

Waarom wil je een systeemhelm?

Ik zie het voordeel niet van dat opklappen, want het is niet bedoeld om er open mee rond te rijden. De helm levert dan veel minder bescherming en je hebt zo'n windvanger op je helm.

Ik heb ook een Shuberth. Eerst altijd Shoei gehad, maar omdat die geen zonnevizier heeft een shuberth R1 aangeschaft. bevalt erg goed, wel wat issues gehad met de antifog coating, onder garantie wel goed verholpen.

succes!
Erik
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Wat dacht je van:

http://www.motowebshop.com/nl/shop/helm ... huberth_c3" onclick="window.open(this.href);return false; nog goedkoper.
Waarom wil je een systeemhelm?

Ik zie het voordeel niet van dat opklappen, want het is niet bedoeld om er open mee rond te rijden. De helm levert dan veel minder bescherming en je hebt zo'n windvanger op je helm.
Ik heb een Nolan integraalhelm en heb uit nieuwsgierigheid vorig jaar een klaphelm gekocht bij de LIDL voor ik meende 69 euro. Ik vindt het ideaal. Je hoeft bij een benzinepomp je helm niet meer af of als je ergens moet wachten (brug, op je achterblijvers na een bochtig stuk :twisted: ). Ben het wel met je eens dat de verleiding groot is om, vooral als het erg warm is, met de klap open te rijden. Niet echt verstandig natuurlijk.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Plaats reactie