W're back again.......

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

W're back again.......

Bericht door Stroompje »

ja ja....weer terug in 't vlakke overvolle Nederland..... :shock:
Hieronder een paar 'terugblikjes' van de 921 digikiekjes die we gemaakt hebben...... :lol: :lol:

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
:arrow: en nu eens lezen wat er hier allemaal gebeurt is op het forum...... :wink:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ik ben ontzettend jaloers. Schotland is zeer zeker een van de mooiste landen waar ik ooit ben geweest. Mooi landschap, vriendelijke mensen, lekkere whiskey. Wat wil je meer? (nee, ik ben geen zon aanbidder :D )
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ja het was ook dit keer weer onvergetelijk :!: :!:
Eigenlijk zit ik nog steeds in Schotse sferen en is het "landen" hier in de realiteit.......helaas door familie omstandigheden bittere noodzaak. :?
Maar de 3303 km die we x 2 ge-Stromd hebben en de 15 km die we in de Cairngorms gewandeld hebben, pakt niemand ons af :!: :!:
Afbeelding
Ik begin al af te tellen voor de volgende keer......... :roll: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Spip70 »

Welkom back Stroompje ! (al was het niet helemaal vrijwillig begrijp uit je tweede bericht :? ).
Mijn (eerste) bezoek aan Schotland gaat weer zo'n 14 jaar terug, toen met m'n eerste koekkeblik en ik heb er een hele hechte vriendschap aan over gehouden. Prachtig land en ik moet zeer zeker een keer terug (met V-Strom dit keer :P )
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Renevw

Bericht door Renevw »

Dat ziet er erg gaaf uit! vooral dat fort vind ik erg gaaf! Schotland hoop ik ook ooit met de motor nog eens te komen, even als zweden en noorwegen. Na een nederlandse hittegolf heb ik toch altijd wel weer genoeg zon gezien! Je motor ziet er na zo'n rit heelaas wel weer wat minder uit :( die van mijn ouders kwam ook zo grijs uit Noorwegen. Ik ga dit jaar voor het eerst met mijn vriendin zelf op de motor weg naar de Eifel en Luxemburg. Voorheen zijn we 2 keer in Nederland geweest in de caravan die mijn vader gebracht had :D .
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Ow, als je onder andere omstandigheden terug moet komen is het minder.

Persoonlijk zal mij altijd het beklimmen van de Ben Nevis ( de hoogste berg van GB) bijblijven. Op de top is het prachtig. Volgende keer wil ik mee! :wink:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

@ All,
nee hoor gelukkig de reis niet hoeven afbreken........ maar nu wel weer zorgen voor zorg, verzorgen en bezorgd zijn over een 88 jarige zieke mams....
Thanks voor jullie meedeleven....

Helaas mijn geplande 1e munroe beklimming niet kunnen doen... :? ..dus dat is ook weer een extra reden om terug te gaan :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
FransM
DL650 berijder
Berichten: 81
Lid geworden op: di 29-01-2008, 20:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Gouda

Bericht door FransM »

Prachtige sfeerfoto´s

even vraagje
Moet je zelf je motor vastzetten op de boot of doen ze dat voor je?
Yamaha XJ 600 Rood/Wit 1984 => V-Strom DL650T K8 ABS antraciet => GARMIN ZUMO 550 op Migsel !
Varioschermpje - Valbeugels orig.Suzuki - witte knippers
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Frans,
dat vastzetten mag je helemaal zelluf doen....... :roll:
Deze reis hingen er veel spanbanden aan de wand......en hebben we onze eigen niet uitgepakt.
Het is en blijft het minst leuke aan de hele trip maaaaaar veel oefenen, dus veel gaan, baart kunst :roll: :lol: :lol:
Mocht het in de ogen van de bemanning niet goed zijn dan trekken ze er nog eentje extra overheen.........dit is mijn vorige Strom al eens overkomen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Black Suzuki

Scotland

Bericht door Black Suzuki »

Zijn héél erg mooie plaatjes! Maar bijna 1000 plaatjes? wordt het dan niet eens tijd om een vdeocamera te monteren?? :wink:

Zonder dollen, ongetwijfeld hebben jullie een heerlijke 3000 km gemaakt!
En de realiteit haalt je toch altijd weer in helaas. Zelfs op een Strom....
In ieder geval ook vanuit deze hoek succes met (schoon)moeder toegewenst.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Tja Black Suzuki, het is hier ook al eens geopperd......filmen.....maar dat kost toch echt te veel tijd onder weg.
Die tijd willen we natuurlijk optimaal benutten als je met je Strom onderweg bent....... :P
:-)}

Ik zoek nu aleen nog een software progje dat veeeeeeeel foto's kan verwerken tot een leuke diashow........die ik ken en heb beginnen te 'stotteren' bij 99
Iemand een idee :idea: :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Strommart

Bericht door Strommart »

Je zou Picasaweb van google eens kunnen proberen

Martin
BettyBoop

Bericht door BettyBoop »

Hoi Heleen,

Prachtige foto's, prachtig land, bij Aat en mij gaat het kriebelen...

Mijn Yellow Beauty staat al bijna op de 1000, ik geniet volop van deze nieuwe aanwinst en heb geen seconde spijt gehad - integendeel!!!

Aat zegt dat het programma'tje Irfanview helemaal tegek is voor foto bewerking, ook slide shows etc. Kan ook in het Nederlands worden geïnstalleerd. http://www.irfanview.com

Salut, Astrid.
Plaats reactie