Ardennenrit voorjaar 2008

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
V-Tom 650

Ardennenrit voorjaar 2008

Bericht door V-Tom 650 »

Wie gaat er mee?
18 mei?
Wie heeft er een mooie route?
Steken we er een stukje onverhard tussen?
Zijn er minsschien geïnteresserden om er weekendje van te maken?
Strommax

Bericht door Strommax »

Tom, ik heb er verschillende die ik in de Garmin kan steken 8) Nadeel, ik heb er nog geen enkele van gereden, dus is wel wa avontuurlijker hé :wink: Onverhard ertussen :?: Dat zullen we dan ter plaatse moeten zien :lol: Hoeveel km had ge in gedachten, want ik heb ardennen routes van 100 tot 450km :shock:
Sander

Re: Ardennenrit voorjaar 2008

Bericht door Sander »

V-Tom 650 schreef:Wie gaat er mee?
18 mei?
Wie heeft er een mooie route?
Steken we er een stukje onverhard tussen?
Zijn er minsschien geïnteresserden om er weekendje van te maken?
zou zegen kom maar op! een leuk idee. misschien een leuk hotelletje erbij want het is toch nog een aardig stukkie rijden. dus als er meer meegaan zijn mijn vrouw en ik ook van de partij!
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Strommax schreef:Tom, ik heb er verschillende die ik in de Garmin kan steken 8) Nadeel, ik heb er nog geen enkele van gereden, dus is wel wa avontuurlijker hé :wink: Onverhard ertussen :?: Dat zullen we dan ter plaatse moeten zien :lol: Hoeveel km had ge in gedachten, want ik heb ardennen routes van 100 tot 450km :shock:
Ik stel me kandidaat om als heel zware taak een beetje voor te bereiden (berijden?). We kunnen een van die routes eens gaan rijden en zien wat het geeft? Ik denk dat we het aantal km. ook een beetje moeten laten afhangen van de grootte van de groep, rekening houden met een aantal deelnemers uit Nederland die ook nog terug naar huis moeten, tijd laten voor een tas koffie,...
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

V-Tom 650 schreef:...Ik stel me kandidaat om als heel zware taak een beetje voor te bereiden (berijden?). We kunnen een van die routes eens gaan rijden en zien wat het geeft? ... rekening houden met een aantal deelnemers uit Nederland...
V-tom 650, helemaal goed :P en ook het idee van Sander :idea:
dus kijk tijdens de voorbereiding gelijk even naar een aantal mogelijke, betaalbare, pensions waar onze bourgondische vrienden (et moi) kunnen genieten. :wink:
tsjee krijg er nu al zin in Afbeelding ...ff het werkrooster nog checken.
Groet, Robert |
Paul

Bericht door Paul »

Lijkt me een leuk ritje!

Met betrekking tot de voorbereidingen, wil ik wel mee voor rijden. Kom uit Eindhoven. Iemand meer uit die regio
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Paul schreef:Lijkt me een leuk ritje!

Met betrekking tot de voorbereidingen, wil ik wel mee voor rijden. Kom uit Eindhoven. Iemand meer uit die regio
Paul,
Als de datum van "VOORPROEVEN" bekend is, wil ik wel met je op rijden. Mits de agenda dit toelaat.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Paul

Bericht door Paul »

ja is prima
Strommax

Bericht door Strommax »

Wat vinden jullie hiervan? Toer is ongeveer 200km. Ik denk wel dat we daar een dagje zoet mee zullen zijn 8)

Tom ik ben van 14/2 tot 28/2 in Zuid Afrika, maar daarna kan ik gaan voorber(ei)ijden !

Afbeelding
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Strommax schreef:Wat vinden jullie hiervan? Toer is ongeveer 200km. Ik denk wel dat we daar een dagje zoet mee zullen zijn 8)

Tom ik ben van 14/2 tot 28/2 in Zuid Afrika, maar daarna kan ik gaan voorber(ei)ijden !

Afbeelding
De meeste stukken heb ik al eens gereden in het verleden...
Ziet er leuk uit, maar misschien wel een beetje ver als vertrekpunt...
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

roeleke schreef:
Strommax schreef:Wat vinden jullie hiervan? Toer is ongeveer 200km. Ik denk wel dat we daar een dagje zoet mee zullen zijn 8)

Tom ik ben van 14/2 tot 28/2 in Zuid Afrika, maar daarna kan ik gaan voorber(ei)ijden !

Afbeelding
De meeste stukken heb ik al eens gereden in het verleden...
Ziet er leuk uit, maar misschien wel een beetje ver als vertrekpunt...
Lijkt me ook wel ver. Antwerpen Vielsalm is toch al snel 200km.? Maar we zitten dan wel in een heel schoon stukje Ardennen en op die manier is het voor iedereen in het buitenland. Of zitten, er Luxemburgers op dit forum.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

V-Tom 650 schreef:
roeleke schreef:
Strommax schreef:Wat vinden jullie hiervan? Toer is ongeveer 200km. Ik denk wel dat we daar een dagje zoet mee zullen zijn 8)

Tom ik ben van 14/2 tot 28/2 in Zuid Afrika, maar daarna kan ik gaan voorber(ei)ijden !

Afbeelding
De meeste stukken heb ik al eens gereden in het verleden...
Ziet er leuk uit, maar misschien wel een beetje ver als vertrekpunt...
Lijkt me ook wel ver. Antwerpen Vielsalm is toch al snel 200km.? Maar we zitten dan wel in een heel schoon stukje Ardennen en op die manier is het voor iedereen in het buitenland. Of zitten, er Luxemburgers op dit forum.
Voor sommigen onder ons is de Walen ook al buitenland hoor :wink: :oops:

Nee maar is idd wel schoon stukje... en goedkope benzine in Lux he :D
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Bericht door Bacchus »

Klinkt niet slecht. Datum nakijken en kijken hoe ik daar ga komen zonder navigatie!
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Bacchus schreef:Klinkt niet slecht. Datum nakijken en kijken hoe ik daar ga komen zonder navigatie!
Als het daar effectief gaat zijn, is het niet moeilijk hoor...
Strommax

Bericht door Strommax »

roeleke schreef:
Strommax schreef:Wat vinden jullie hiervan? Toer is ongeveer 200km. Ik denk wel dat we daar een dagje zoet mee zullen zijn 8)

Tom ik ben van 14/2 tot 28/2 in Zuid Afrika, maar daarna kan ik gaan voorber(ei)ijden !

Afbeelding
De meeste stukken heb ik al eens gereden in het verleden...
Ziet er leuk uit, maar misschien wel een beetje ver als vertrekpunt...
tja Ardennen in Vlaanderen en Nederland bestaan niet hé, ofwel gaan we de Ourtal route aan drielanden punt rijden. Is ook een optie natuurlijk, maar is slecths 113km... 8)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Strommax schreef:
roeleke schreef:
Strommax schreef:Wat vinden jullie hiervan? Toer is ongeveer 200km. Ik denk wel dat we daar een dagje zoet mee zullen zijn 8)

Tom ik ben van 14/2 tot 28/2 in Zuid Afrika, maar daarna kan ik gaan voorber(ei)ijden !

Afbeelding
De meeste stukken heb ik al eens gereden in het verleden...
Ziet er leuk uit, maar misschien wel een beetje ver als vertrekpunt...
Ourtal ligt daar ook in de buurt he (ooit nog met de kayak gedaan, bijna elke km een waterval :shock: )

Maar voor mij is alles goe hoor... zelfs als ge naar de alpen ofzo wou gaan :lol: :wink:
tja Ardennen in Vlaanderen en Nederland bestaan niet hé, ofwel gaan we de Ourtal route aan drielanden punt rijden. Is ook een optie natuurlijk, maar is slecths 113km... 8)
Remakil

Bericht door Remakil »

Tsss... 113 km is nix... 200 eigenlijk ook niet... :twisted:
Beetje rit is al gauw 300 km... da's een lekker dagje sturen... :-)}

En als jullie Belgen het al ver vinden... hoe moet de 'Ollander het dan vinden... ;)
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

En als jullie Belgen het al ver vinden... hoe moet de 'Ollander het dan vinden...
Toch maar weinig reactie van de Ollanders. Als jullie feedback geven kunnen de plannen eventueel bijgestuurd worden.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Remakil schreef:Tsss... 113 km is nix... 200 eigenlijk ook niet... :twisted:
Beetje rit is al gauw 300 km... da's een lekker dagje sturen... :-)}

En als jullie Belgen het al ver vinden... hoe moet de 'Ollander het dan vinden... ;)
Moet je op 15 augustus maar eens afkomen...
5 landentocht (ongeveer 600km waarvan het meeste errug lekker sturen)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: sorry geen feedback van mij........ ik kom de 18e uit mijn geliefde Schotland terug...... en ben dan nog in hogere sferen.... :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Lapkes

Bericht door Lapkes »

normaal ben ik er ook bij 8)
Strommax

Bericht door Strommax »

OK maar niet vergeten dat 200km in de Ardennen iets langer gaat duren dan 200km in Nederland hé :evil: :shock: Aan een gemiddelde snelheid van 45km/u reken maar uit....Komt er nog bij dat je naar de route moet toerijden en sommigen terug naar huis...

Mij geen probleem hoor, anders misschien route "Ardense Rivieren" 465km, gaan we toch een dagje zoet mee zijn dacht ik zo:
Afbeelding

Of deze, iets dichter - Haspengouw - Condroz 282km
Afbeelding

Of een lekkere Wallonië route 243km
Afbeelding
Roeleke

Bericht door Roeleke »

45 gemiddeld is wel redelijk traag he...

Vorig jaar op 5 landentoch hebben we 600km (dus Belgisch Limburg, Nederlands Limburg, Hoge Venen, stukje Eifel, Frankrijk, Luxemburg, Ardennen en zo terug naar Belgisch Limburg) op 10,5 uur gedaan (waarvan eigenlijk 300km regen :cry: ) en das zonder autostraat he :wink:

Waren toen ook met groepje van 10 ofzo...

Maar inderdaad beter iets meer tijd inplannen dan te weinig en om problemen vragen 8)
Strommax

Bericht door Strommax »

Ze rijden ni allemaal met ne KTM hé Roel :shock: :wink: Is gewoon veiligheidsmarge... Die rit met André was 138km en daar hebben we toch ook tijdje over gedaan, als ik me goed herinner 8)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Strommax schreef:Ze rijden ni allemaal met ne KTM hé Roel :shock: :wink: Is gewoon veiligheidsmarge... Die rit met André was 138km en daar hebben we toch ook tijdje over gedaan, als ik me goed herinner 8)
Idd, da was meer stilstaan dan rijden :oops: :roll:
Ma da ik zei da was ook met de strom hoor :D

Zoals ik al zei: beter meer tijd inplannen dan te weinig en accidenten doen he
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

roeleke schreef:Zoals ik al zei: beter meer tijd inplannen dan te weinig . . .
Zeker en waar, kunnen we ook nog van het uitzicht genieten..awel :P
Groet, Robert |
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Beetje jagen op de autoweg om op de vertrekplaats te komen en dan rustig toeren en tijd maken voor een gezellige babbel. :D
Lachouffe

Bericht door Lachouffe »

18 mei, Ardennen ! Lijkt mij wel OK ! Kort bij huis.
Komt ge dan ook langs Achouffe (Houffalize) ?
Dan ga ik zeker mee.

Groetjes, Peter (Lachouffe).
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

@Lachouffe. Jou aanwezigheid vind ik een uitermate geldige reden om een ommetje langs Achouffe te maken!
T'is nu maar te hopen dat er niet meer Belgische bieren als nickname gaan opdagen of we moeten er een vierdaagse tocht van maken. :lol:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

V-Tom 650 schreef:@Lachouffe. Jou aanwezigheid vind ik een uitermate geldige reden om een ommetje langs Achouffe te maken!
T'is nu maar te hopen dat er niet meer Belgische bieren als nickname gaan opdagen of we moeten er een vierdaagse tocht van maken. :lol:
kzal mij ff opnieuw registreren :bye: :oops:

Het wegske van de maas richting de abdij van maredsous is ook wel leuk met de moto trouwens :oops: :oops:
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

dan zal ik maar niet meegaan :cry: Drinken en rijden gaan niet samen is een van mijn weinige principes en dat wordt bij het aanschouwen van die Belgische godendrank een zeer zware beproeving...
Roeleke

Bericht door Roeleke »

pvdbogaard schreef:dan zal ik maar niet meegaan :cry: Drinken en rijden gaan niet samen is een van mijn weinige principes en dat wordt bij het aanschouwen van die Belgische godendrank een zeer zware beproeving...
Er is niemand die je verplicht om te drinken he (allé, drinken wel als het er op aankomt, maar alcohol is iets anders he)...
Lachouffe

Bericht door Lachouffe »

Maredsous klinkt ook goed, niet alleen voor het bier( voor na het rijden),
maar ook voor de omgeving daar. Ben vorig jaar in die buurt geweest er is ook een motorhotel/camping in Falaën zie onderstaande link.

http://www.verbon.com/hoofdmenu.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Roeleke

Bericht door Roeleke »

lachouffe schreef:Maredsous klinkt ook goed, niet alleen voor het bier( voor na het rijden),
maar ook voor de omgeving daar.

Aan de andere kant van de maas daar in de buurt heb je de vallei van de Samson omhoog; ook errug lekker sturen daar :D
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

pvdbogaard schreef:dan zal ik maar niet meegaan :cry: Drinken en rijden gaan niet samen is een van mijn weinige principes en dat wordt bij het aanschouwen van die Belgische godendrank een zeer zware beproeving...
Mooie principes waar ik volledig achter sta al moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat ik ook al gezondigd heb.
Zullen we op elkaar letten, dan moeten we niet persé thuis blijven. :D
Plaats reactie