12 april 2008: frieslandstroom: het droomtreffen.

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!

rijden we allemaal tegelijk of splitsen we de zaak op?

Peiling eindigde op za 26-04-2008, 21:58

ja we rijden samen op, want dat is een zeer leuke ervaring en friesland leent zich er goed voor.
28
60%
weet ik niet goed: is het misschien practischer of veiliger?
9
19%
nee, niet meer dan 20 per groep, anders heeft de plaatselijke hermandad er moeite mee vanwege .....
10
21%
 
Totaal aantal stemmen: 47

V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

En waar blijven de foto's :?: Ik ben echt wel benieuwd
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Nog ff..... ze komen eraan :lol:

Het zijn er weer veel zoals gebruikelijk......het uploaden duurt ff.... (zeker als je eerst de originele gaat uploaden....:roll: :oops: )
Even geduld..... :arrow: hier de eerste:
Afbeelding
Hier zijn ze dan.......Onze foto's!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Prisma

Bericht door Prisma »

Allen,

Bedankt voor de :!: TOP :!: dag.

Hier ook een paar impressies van ons:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes,

Arjan & Loes
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Hallo,we hebben weer genoten vanaf het eerste uur af,gestart in Moordrecht en met wat gezellige tussenstops,ruw terrein en wat flitsen aangekomen in friesland.

Aldaar heerlijk en gezellig met een mooi koppel gegeten en de overnachting bij Simmerville.

De volgende morgen moest ik vroeg op van ome Toon om een ontbijt te nuttigen,watzoals vanouds prima geregeld was.

De rit gereden met veel genot en eer afgedaald naar huis,met diverse tussen stops om de inwendige mens tevreden te stellen.

Al met al een zeer geslaagde dag,Harry en Petra bedankt voor de organisatie en tot de volgende keer.


Maarten :wink:
Strommax

Bericht door Strommax »

Hey collega strommers, zag er een toffe rit uit en toffe foto's Heleen, alleen die frieten zagen er niet zo goed uit :wink:
Kermit

Bericht door Kermit »

de kwaliteit van de frieten gaat zienderogen achteruit wanneer er geen vlamingen meer van de partij zijn
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ja, ik heb wat gemist! :(
Kermit

Bericht door Kermit »

blijkbaar krijgt niet iedereen de "Actief" in de bus, want Jarno werd gevraagd om de tekst van het artikel. hieronder dus. let op: Petra en ik dragen geen verantwoordelijkheid voor de inhoud. en de foto volgt zsm.

de Actief geciteerd:

Bulderende V-strom motoren bij Motodrome


Afgelopen zaterdag bulderden de V-strom motoren op de parkeerplaats bij Motodrome. Leden van de virtuele motorclub (V-strom.nl) besloten namelijk de pc uit te laten en samen te toeren door Friesland. Motodrome was het start- en eindpunt.

Uit de opkomst blijkt de groeiende bekendheid van dit evenement. Organisatoren Harrie de Boer en Petra Hummel zijn blij. Er waren bijna 50 motorfietsen met berijders uit alle hoeken van Nederland en zelfs uit België! Ook Jarno van der Meulen, de eigenaar van Motodrome, is tevreden. Drie jaar geleden werd hij gevraagd om gastheer te zijn van dit evenement en sinds die tijd is de toerrit steeds populairder.

De V-stom’ers konden gebruikte V-strom’s bekijken en smachtend kijken naar de Black Rhino (de meest luxe uitvoering van de Suzuki V-strom) die Van der Meulen voor de gelegenheid tentoonstelde. Maar de dag draaide om de rit van 150 km en het samenzijn met mensen die dezelfde hobby hebben. Een geslaagde dag. En met een ‘tot volgend jaar’, keerde de rust weer terug bij Motodrome. Dat belooft wat voor volgend jaar. Op naar de 100 motoren!!
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

kermit schreef:blijkbaar krijgt niet iedereen de "Actief" in de bus, want Jarno werd gevraagd om de tekst van het artikel. hieronder dus. let op: Petra en ik dragen geen verantwoordelijkheid voor de inhoud. en de foto volgt zsm.

de Actief geciteerd:

Bulderende V-strom motoren bij Motodrome


Afgelopen zaterdag bulderden de V-strom motoren op de parkeerplaats bij Motodrome. Leden van de virtuele motorclub (V-strom.nl) besloten namelijk de pc uit te laten en samen te toeren door Friesland. Motodrome was het start- en eindpunt.

Uit de opkomst blijkt de groeiende bekendheid van dit evenement. Organisatoren Harrie de Boer en Petra Hummel zijn blij. Er waren bijna 50 motorfietsen met berijders uit alle hoeken van Nederland en zelfs uit België! Ook Jarno van der Meulen, de eigenaar van Motodrome, is tevreden. Drie jaar geleden werd hij gevraagd om gastheer te zijn van dit evenement en sinds die tijd is de toerrit steeds populairder.

De V-stom’ers konden gebruikte V-strom’s bekijken en smachtend kijken naar de Black Rhino (de meest luxe uitvoering van de Suzuki V-strom) die Van der Meulen voor de gelegenheid tentoonstelde. Maar de dag draaide om de rit van 150 km en het samenzijn met mensen die dezelfde hobby hebben. Een geslaagde dag. En met een ‘tot volgend jaar’, keerde de rust weer terug bij Motodrome. Dat belooft wat voor volgend jaar. Op naar de 100 motoren!!
En wie was die moedige Belg :?:
Kermit

Bericht door Kermit »

V-Tom 650 schreef:
kermit schreef:blijkbaar krijgt niet iedereen de "Actief" in de bus, want Jarno werd gevraagd om de tekst van het artikel. hieronder dus. let op: Petra en ik dragen geen verantwoordelijkheid voor de inhoud. en de foto volgt zsm.

de Actief geciteerd:

Bulderende V-strom motoren bij Motodrome


Afgelopen zaterdag bulderden de V-strom motoren op de parkeerplaats bij Motodrome. Leden van de virtuele motorclub (V-strom.nl) besloten namelijk de pc uit te laten en samen te toeren door Friesland. Motodrome was het start- en eindpunt.

Uit de opkomst blijkt de groeiende bekendheid van dit evenement. Organisatoren Harrie de Boer en Petra Hummel zijn blij. Er waren bijna 50 motorfietsen met berijders uit alle hoeken van Nederland en zelfs uit België! Ook Jarno van der Meulen, de eigenaar van Motodrome, is tevreden. Drie jaar geleden werd hij gevraagd om gastheer te zijn van dit evenement en sinds die tijd is de toerrit steeds populairder.

De V-stom’ers konden gebruikte V-strom’s bekijken en smachtend kijken naar de Black Rhino (de meest luxe uitvoering van de Suzuki V-strom) die Van der Meulen voor de gelegenheid tentoonstelde. Maar de dag draaide om de rit van 150 km en het samenzijn met mensen die dezelfde hobby hebben. Een geslaagde dag. En met een ‘tot volgend jaar’, keerde de rust weer terug bij Motodrome. Dat belooft wat voor volgend jaar. Op naar de 100 motoren!!
En wie was die moedige Belg :?:
ik schreef toch dat ik geen verantwoordelijkheid draag voor dit bericht? waarschijnlijk zijn ze afgegaan op de intekenlijst...
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Als het me lukt, wil ik volgend jaar wel de Belg spelen! Kom uit Zeeland, dus das bijna Belgie!

ziet er goed uit mensen, ik heb wat gemist :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hé droomtreffers,

Toch leuk zo'n positief stukje. Op naar de 100? Maak de borst maar nat :-)} .

Supper rit, Bedankt. Iedereen die niet is geweest (ongeveer 450 man/vrouw) heeft echt wat gemist.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
wilfred

Bericht door wilfred »

peterzeeland schreef:Als het me lukt, wil ik volgend jaar wel de Belg spelen! Kom uit Zeeland, dus das bijna Belgie!

ziet er goed uit mensen, ik heb wat gemist :D
Zou leuk zijn als je er volgend jaar wel bent. Had gehoopt dit jaar voor het eerst een andere KLV te zien, maar da's helaas niet gelukt :)
Volgend jaar weer een kans....
Gebruikersavatar
Sparky
DL1000 berijder
Berichten: 325
Lid geworden op: vr 26-10-2007, 18:08
Mijn motor is een: V-Strom 1000 XT-A
Woonplaats: Hoofddorp

Ik heb wat gemist

Bericht door Sparky »

Hoi allemaal, helaas moest ik net na de start weer huiswaards keren. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :-)} Om vervolgens na een lang stuk snelweg net op tijd weer terug te zijn in Hoofddorp.
Ondanks dat ben ik blij dat ik geweest ben, en aan aantal van jullie persoonlijk heb kunnen spreken.
Volgend jaar ben ik er zeker bij, maar dan de hele dag.
De mooie foto's zeggen genoeg.

Groetjes Sparky (Johan)
Sander

Bericht door Sander »

Toch ook maar even zeggen dat we weer thuis zijn! nog even iedereen bedankt ook namens mijn vrouw! we hebben genoten van de rit naar het noorden op vrijdag!!! De tour zelf was TE gek! echt ja.. ik moet het ook zeggen friesland is heel mooi!. we hebben heerlijk nog een extra nachtje geslapen en de dag erna na ontbijtje heerlijk binnendoor terug gereden 's middags nog wat gegeten op scheveningen en lekker om 1600 thuis! En droog en mooi weer gehad... alleen de laatse 1000 meter in de hagel gereden!! nou ja iedereen heel erg bedankt en wie weet tot volgend jaar!
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Sander schreef:. . . we hebben heerlijk nog een extra nachtje geslapen en de dag erna na ontbijtje . . .
Hé Sander het zal wel lekker rustig zijn geweest in Simmerwille zonder de onda's van Ome Toon en Maarten Afbeelding , Rhino, Prisma,
Wilfred (die was 's nachts bij z'n schoonmoeder :roll: ) en :?: (diegene waarvan mijn de naam is ontschoten).

Het was mooi om erbij te zijn, althans voor de helft, helaas af moeten haken, maar alles is goed gekomen.

Harry & Petra bedankt en tot volgend jaar!

Ook namens mijn
ER6n Orange girl, die zo strak door de bocht gaat dat er een nieuwe voetsteun in leeuwarden gehaald moest worden :wink:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

BlackstromNL schreef:.............. Ome Toon en Maarten Afbeelding .................

:schater: Ik wist niet dat jullie ook nog naar de disco zijn geweest...... :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie