Technische Workshop
Forumregels
- Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
- Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
- De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
- Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
- Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
- Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
- Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
- Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
- Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
- Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
- Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
- Jouw voorligger let ook zo op jou.
- Stunten doe je maar in je eigen tijd.
- Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
- Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
- Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
- Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Technische Workshop
Hoi, hoi,
Ik wil even de interesse peilen voor een technische workshop/meeting. Geef maar aan of jullie interesse hebben en zo ja, in welke onderwerpen.
Als er voldoende interesse ga ik proberen om in januari of februari een meeting te organiseren (eventueel ism Suzuki Nederland).
Wanneer de inhoud/datum/kosten bekend zijn kan er ingeschreven worden.
Groeten,
Stephan
Ik wil even de interesse peilen voor een technische workshop/meeting. Geef maar aan of jullie interesse hebben en zo ja, in welke onderwerpen.
Als er voldoende interesse ga ik proberen om in januari of februari een meeting te organiseren (eventueel ism Suzuki Nederland).
Wanneer de inhoud/datum/kosten bekend zijn kan er ingeschreven worden.
Groeten,
Stephan
Re: workshop
fons schreef:Wanneer deze gehouden wordt zal ik van de partij zijn, lijkt me leuk om zelf eens kleppen te stellen.
Vandaag kleine beurt achter de rug ( 18000 KM ), en dat is in iedergeval voor een ieder te doen.
Blijft leuk het sleutelen aan de grootste hobby.
Uitlaatkleppen zijn lastig, er zit een de-compressie mechanisme op.
Dit maakt het stellen ingewikkelder. Je dient 3x te controleren of je de juiste stand hebt bij het meten. De overige kleppen gaat wel.
Alleen veel sloopwerk voordat je er bij kan.
(vandaar de hoge kosten voor zo'n beurt)
Dit geldt voor mij ook, maar ik kom zeker !Be-Outside schreef:Lijkt mij ook zeer interessant, echter ben met dit soort dingen altijd een beetje bang een remmende factor te zijn. De spreekwoordelijke 'twee linker handen' zijn onverkort op mij van toepassing.
Bij mij zal het meer opletten en kijken zijn dan doen, maar ben zeker geïnteresseerd!
Groeten,
Ben
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je kunt op verschillende manieren een workshop of technische informatiedag/avond (laten) verzorgen.
Die kan bijvoorbeeld bestaan uit het toekijken bij het sleutelen door een ervaren monteur waarbij uitleg gegeven wordt en waarbij men vragen kan stellen. Dit is de meest algemene vorm en heeft als voordeel dat men geen vuile handen krijgt en het niet uitmaakt welk niveau qua technische kennis je hebt. Ook voorkom je onnodig gesleutel aan een fiets die nog in de garantie zit. Nadeel is dat wanneer je wat meer ervaren bent je graag zelf wilt sleutelen.
Andere manier is de "hands-on" methode waarbij je na een voorbeeld en uitleg zelf aan de slag gaat met je eigen motor of eentje die daarvoor ter beschikking staat. Dat is meer praktijkgericht en voor de echte sleutelaar veel interessanter. Nadeel is dat er een goede technische basiskennis voor nodig is, hetgeen weer een schifting maakt in de mensen die er "geschikt" voor zijn. En niet iedereen zal net op dat moment dezelfde handeling aan zijn fiets willen/moeten verrichten. Daarbij moet er de beschikking zijn over voldoende gereedschap en een geschikte lokatie.
Nog een andere manier is er eentje zoals die bijvoorbeeld gehanteerd wordt door de Motorkelder in Capelle a/d IJssel. Daar huur je de ruimte, brug en gereedschappen. Als je wilt kun je technische ondersteuning krijgen van de eigenaar. Wil je totale hulp dan komt daar het uurloon bij. Nadeel is het beperkte aantal deelnemers. Voordeel is dat je hier echt in de praktijk bezig bent met goede ondersteuning. (Voorwaarde is wel dat men, daar althans, de onderdelen ook bij hen betrekt. Wel enigszins logisch.)
En dan is er nog de totale theoretische variant. Die is voor iedereen toegankelijk. Daarbij kun je in vrij korte tijd veel behandelen en nog wel zonder vuile handen ook. Als dat praktisch wordt voorbereid met video-opnamen dan maakt dat e.e.a. nog sprekender. Voordeel is het grote aantal deelnemers tegelijk.
En hiervan is natuurlijk ook en mix te bedenken. Belangrijk is dan wie komen er met welk (technisch) niveau en ervaring en wat wenst de "cursist" zelf. Niet elke methode leent zich ook voor eenzelfde aantal deelnemers. Afhankelijk van het aantal, het niveau en de wensen kan het dus ook zijn dat er meerdere groepen en variaties gewenst zijn.
Zo zou er toch voor een ieder iets bij moeten kunnen zitten. Maar ik denk dat als er een overzicht is hoeveel mensen er interesse hebben het voor Stephan misschien een idee is tegen die tijd een polletje aan te maken met de vraag welk soort workshop men het meest op prijs stelt en dan komt vanzelf de voorkeur enz. naar voren.
En ik wilde het nogwel kort houden.....
Die kan bijvoorbeeld bestaan uit het toekijken bij het sleutelen door een ervaren monteur waarbij uitleg gegeven wordt en waarbij men vragen kan stellen. Dit is de meest algemene vorm en heeft als voordeel dat men geen vuile handen krijgt en het niet uitmaakt welk niveau qua technische kennis je hebt. Ook voorkom je onnodig gesleutel aan een fiets die nog in de garantie zit. Nadeel is dat wanneer je wat meer ervaren bent je graag zelf wilt sleutelen.
Andere manier is de "hands-on" methode waarbij je na een voorbeeld en uitleg zelf aan de slag gaat met je eigen motor of eentje die daarvoor ter beschikking staat. Dat is meer praktijkgericht en voor de echte sleutelaar veel interessanter. Nadeel is dat er een goede technische basiskennis voor nodig is, hetgeen weer een schifting maakt in de mensen die er "geschikt" voor zijn. En niet iedereen zal net op dat moment dezelfde handeling aan zijn fiets willen/moeten verrichten. Daarbij moet er de beschikking zijn over voldoende gereedschap en een geschikte lokatie.
Nog een andere manier is er eentje zoals die bijvoorbeeld gehanteerd wordt door de Motorkelder in Capelle a/d IJssel. Daar huur je de ruimte, brug en gereedschappen. Als je wilt kun je technische ondersteuning krijgen van de eigenaar. Wil je totale hulp dan komt daar het uurloon bij. Nadeel is het beperkte aantal deelnemers. Voordeel is dat je hier echt in de praktijk bezig bent met goede ondersteuning. (Voorwaarde is wel dat men, daar althans, de onderdelen ook bij hen betrekt. Wel enigszins logisch.)
En dan is er nog de totale theoretische variant. Die is voor iedereen toegankelijk. Daarbij kun je in vrij korte tijd veel behandelen en nog wel zonder vuile handen ook. Als dat praktisch wordt voorbereid met video-opnamen dan maakt dat e.e.a. nog sprekender. Voordeel is het grote aantal deelnemers tegelijk.
En hiervan is natuurlijk ook en mix te bedenken. Belangrijk is dan wie komen er met welk (technisch) niveau en ervaring en wat wenst de "cursist" zelf. Niet elke methode leent zich ook voor eenzelfde aantal deelnemers. Afhankelijk van het aantal, het niveau en de wensen kan het dus ook zijn dat er meerdere groepen en variaties gewenst zijn.
Zo zou er toch voor een ieder iets bij moeten kunnen zitten. Maar ik denk dat als er een overzicht is hoeveel mensen er interesse hebben het voor Stephan misschien een idee is tegen die tijd een polletje aan te maken met de vraag welk soort workshop men het meest op prijs stelt en dan komt vanzelf de voorkeur enz. naar voren.
En ik wilde het nogwel kort houden.....
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 22-11-2004, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
@ harry: welkom bij de club
@ alle anderen: blijf ideeen/meningen spuien. Dat helpt mij bepalen wat de vorm en de onderwerpen van de workshop moeten worden.
Overigens dacht ik in eerste instantie aan een kijk, vraag en leer workshop. Dus niet meteen iedereen zelf sleutelen. Normaliter zou je dan 1 of 2 motoren van de leden moeten hebben als 'lijdend' voorwerp.
Stephan
@ alle anderen: blijf ideeen/meningen spuien. Dat helpt mij bepalen wat de vorm en de onderwerpen van de workshop moeten worden.
Overigens dacht ik in eerste instantie aan een kijk, vraag en leer workshop. Dus niet meteen iedereen zelf sleutelen. Normaliter zou je dan 1 of 2 motoren van de leden moeten hebben als 'lijdend' voorwerp.
Stephan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Naar aanleiding van een vraag over het opbouwen van handvatverwarming lijkt me dat misschien wel een onderwerp om ter hand te nemen. Iets wat niet te ingrijpend is en waar toch behoorlijk wat interesse in is. Je kunt dat zelfs met een groep gelijktijdig doen en er is relatief weing gereedschap voor nodig. Ook heb je er geen professionele hulp bij nodig. Blijft wel van belang dat er een goed onderkomen is om te kunnen sleutelen. De kosten zijn dan voor een ieder zelf en hij of zij neemt de handvatjes zelf mee.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
@IH
Ja, een aantal praktische en relatief eenvoudige klussen maken het geheel wel een stuk toegankelijker.
Een ander onderwerp van algemeen belang:
Het afstellen van voor- en achtervering van je Stompie.
Volgens mij komen de meeste niet veel verder dan de fabrieksinstelling of af en toe eens iets proberen, maar ik denk zeker een onderwerp waar je een dagje mee kunt vullen.
Harry
Ja, een aantal praktische en relatief eenvoudige klussen maken het geheel wel een stuk toegankelijker.
Een ander onderwerp van algemeen belang:
Het afstellen van voor- en achtervering van je Stompie.
Volgens mij komen de meeste niet veel verder dan de fabrieksinstelling of af en toe eens iets proberen, maar ik denk zeker een onderwerp waar je een dagje mee kunt vullen.
Harry
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Het afstellen van de voor en achtervering is eenvoudig en staat ook in de handleiding beschreven. Dat zal toch een kwestie van uitproberen blijven aangezien dat zeer persoonsgebonden is. Behalve het totaal gewicht van de belading is ook je persoonlijke voorkeur van belang. De praktijk is idd dat de meesten het waarschijnlijk standaard laten staan. De voorspanning van de achtervering is zonder hulpmiddelen gemakkelijk uit te proberen door de knop te verdraaien. De voorspanning van de voorvork en de uitveerdempings van de achtervering heb je een schroevendraaier voor nodig, maar dat zal ook niet een onoverkomelijk probleem hoeven zijn.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toch iets ingewikkelder.......
Tenminste als het het goed zou willen doen.
Hier staat een aardig verhaal:http://www.katanaclub.nl/artikels/vering.html
Aangezien ik zelf al geruime tijd aan het experimenteren ben met de voor- en achtervering van mijn ATB kan ik je verzekeren dat het een forse klus is!
Maar het uiteindelijke resultaat een wereld van verschil
Met een workshop kun je dan lekker experimenteren en met elkaar vergelijken. Vooral als we er een specialist bij weten te strikken.
Harry
Tenminste als het het goed zou willen doen.
Hier staat een aardig verhaal:http://www.katanaclub.nl/artikels/vering.html
Aangezien ik zelf al geruime tijd aan het experimenteren ben met de voor- en achtervering van mijn ATB kan ik je verzekeren dat het een forse klus is!
Maar het uiteindelijke resultaat een wereld van verschil
Met een workshop kun je dan lekker experimenteren en met elkaar vergelijken. Vooral als we er een specialist bij weten te strikken.
Harry
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Okay, niet eenvoudig als het om de juiste afstelling gaat.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Super Harry.Harry schreef:Toch iets ingewikkelder.......
Tenminste als het het goed zou willen doen.
Hier staat een aardig verhaal:http://www.katanaclub.nl/artikels/vering.html
Aangezien ik zelf al geruime tijd aan het experimenteren ben met de voor- en achtervering van mijn ATB kan ik je verzekeren dat het een forse klus is!
Maar het uiteindelijke resultaat een wereld van verschil
Met een workshop kun je dan lekker experimenteren en met elkaar vergelijken. Vooral als we er een specialist bij weten te strikken.
Harry
Hier kunnen wij (ik) wat mee.
De eerste volgende mooie dag ga ik zeker aan de slag.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Is dit topic nog echt actueel??? Of kan er een slotje op. Er is kennelijk geen animo voor. Een beetje vreemd aangezien je juist net voor het motorrijseizoen tijd zou moeten hebben (of maken) om wat meer aandacht aan je fiets te besteden. Ik zie ook geen reacties in combinattie met bijvoorbeed het monteren van handvatverwarming o.i.d.
DUS ........WAKKER WORDEN!!!!
En geen interesse..... ook goed, maar dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Maar geef tenminste wel reacties!
DUS ........WAKKER WORDEN!!!!
En geen interesse..... ook goed, maar dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Maar geef tenminste wel reacties!
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
@IH
Volgens mij is iedereen ( behalve de echte doorrijders) nog in winterslaap.
Als straks het weer wat gaat beteren en de meeste strompjes weer de weg op gaan ( aarzelend) gaat het ook wel weer een beetje kriebelen.
Ik was gisterenavond nog even aan mijn windscherm aan het prutsen en het is echt lekker fris, ook in de schuur!!
Volgens mij is iedereen ( behalve de echte doorrijders) nog in winterslaap.
Als straks het weer wat gaat beteren en de meeste strompjes weer de weg op gaan ( aarzelend) gaat het ook wel weer een beetje kriebelen.
Ik was gisterenavond nog even aan mijn windscherm aan het prutsen en het is echt lekker fris, ook in de schuur!!
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je zult wel gelijk hebben met die winterslaap. En fris is het idd. Niet echt sleutelweer. Ik heb het mijne dan ook nog even uitgesteld vanwege het onbreken van de passende ruimte.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 272
- Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
- Woonplaats: Poortugaal
Ik ben een redelijke nurd op het technische gedeelte, maar ik vraag me regelmatig af wat nu het effect is van als je aan je demperinstellingen zit te draaien.
Omdat ik er niet alles van begrijp durf ik niet zo best.
Wellicht met het gevolg dat ik een betere afstelling mis.
Dus als zoiets op de lijst zou kunnen staan hou ik me aanbevolen.
groet
Alex
Omdat ik er niet alles van begrijp durf ik niet zo best.
Wellicht met het gevolg dat ik een betere afstelling mis.
Dus als zoiets op de lijst zou kunnen staan hou ik me aanbevolen.
groet
Alex
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Okay Stephan,
werk aan de winkel dus, het seizoen is weer geopend en je oproep wordt wederom verfrist. Nu alleen nog een paar praktische zaken regelen. Wat, waar, wat kost het en hoe ga je het doen, en wie heeft/hebben zijn motor ter beschikking voor de educative acties en wie gaat het "onderwijs" geven? Als je nog tijd hebt tussen het het regelen van de dog tags door natuurlijk .
werk aan de winkel dus, het seizoen is weer geopend en je oproep wordt wederom verfrist. Nu alleen nog een paar praktische zaken regelen. Wat, waar, wat kost het en hoe ga je het doen, en wie heeft/hebben zijn motor ter beschikking voor de educative acties en wie gaat het "onderwijs" geven? Als je nog tijd hebt tussen het het regelen van de dog tags door natuurlijk .
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Wellicht een idee om eens te kijken of er anderen zijn (met connecties ) die de organisatie op zich kunnen nemen? Ik doe maar een stomme suggestie, natuurlijk , maar wellicht moet niet alles op Malibu's schouders rustenIron Horse schreef:Okay Stephan,
werk aan de winkel dus, het seizoen is weer geopend en je oproep wordt wederom verfrist. Nu alleen nog een paar praktische zaken regelen. Wat, waar, wat kost het en hoe ga je het doen, en wie heeft/hebben zijn motor ter beschikking voor de educative acties en wie gaat het "onderwijs" geven? Als je nog tijd hebt tussen het het regelen van de dog tags door natuurlijk .
Voor het organisatorische deel wil ik me hierbij wel aanbieden. Maar voor de connecties, het technische en het creatieve deel wil ik graag een beroep doen op anderen .
Nou niet meteen de site platleggen met al jullie aanmeldingen..
Laatst gewijzigd door Be-Outside op do 24-03-2005, 23:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Je hebt gelijk, dat kan natuurlijk ook door een ander of anderen worden overgenomen. Mijn reactie is dan ook alleen maar gebaseerd op de topicstarter.
Ik ken onderhand jouw sleuteltalent, dus dat komt wel goed.
Ik ken onderhand jouw sleuteltalent, dus dat komt wel goed.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Connecties heb ik ook niet in overvloed, maar.... heb er wel ééntje met MotorXtra in Kockengen. Hij doet veel workshops en technische middagen.
belangrijk punt is alleen: welk onderwerp nemen we? Hij kan alles vertellen over remmen, of over vering,demping en geometrie, hij kan of jijzelf kan een beurt uitvoeren.
Echt sleutelen aan een fiets lijkt me trouwens lastig omdat 80% van de strommers nog onder garantie staan volgens mij.
Ik stuur motorxtra in ieder geval alvast een mailtje... als we een concreet ondewerpen volgt de rest vanzelf.
belangrijk punt is alleen: welk onderwerp nemen we? Hij kan alles vertellen over remmen, of over vering,demping en geometrie, hij kan of jijzelf kan een beurt uitvoeren.
Echt sleutelen aan een fiets lijkt me trouwens lastig omdat 80% van de strommers nog onder garantie staan volgens mij.
Ik stuur motorxtra in ieder geval alvast een mailtje... als we een concreet ondewerpen volgt de rest vanzelf.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Voor ca. 10 Euro deelname wil ik het wel overwegen. Voor de rest heb ik ruim voldoende aan het reeds thuis uitgeprinte Service Manual. Is trouwens een echte aanrader. Kost wel wat aan papier en toner, maar met een laserprinter is het nog te doen, en zeker wanneer je het zoals ik nog dubbelzijdig print. Kwaliteit is niet optimaal maar zeker (heel) goed te noemen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Schopje omhoog!
Je zou bijvoorbeeld een 6.000 beurt op het programma kunnen zetten. Die heeft niet zoveel om het lijf en moet door iedereen met een klein beetje technisch inzicht zelf te doen zijn. Een 12.000 beurt ook zolang je geen kleppen hoeft te gaan stellen. (Wordt dan ook wel een lange cursus(avond))
De garantie hoeft daarbij niet in het geding te komen. Zolang je alles maar correct uitvoert. Blijft het punt van de locatie en de beschikbare motor(en) en mogelijk een prijskaaartje.
Je zou bijvoorbeeld een 6.000 beurt op het programma kunnen zetten. Die heeft niet zoveel om het lijf en moet door iedereen met een klein beetje technisch inzicht zelf te doen zijn. Een 12.000 beurt ook zolang je geen kleppen hoeft te gaan stellen. (Wordt dan ook wel een lange cursus(avond))
De garantie hoeft daarbij niet in het geding te komen. Zolang je alles maar correct uitvoert. Blijft het punt van de locatie en de beschikbare motor(en) en mogelijk een prijskaaartje.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.