4e V-strom toerrit

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
V-dad

4e V-strom toerrit

Bericht door V-dad »

Niet dat ik die nou even ga organiseren hoor!
Als ik er een in het zuiden zou uitzetten, was dat voor de meesten te ver weg denk ik.
Maar hier kunnen we al een eerste aanzet geven.
Wat eerste wilde gedachten.
Omgeving: Het mooie Noord Brabant!?
Routerijden: Misschien met 4 GPS ers? 2 groepen ieder met een navigator voorop en een navigator achteraan met hesje.
Voordelen: fout rijden niet zo snel mogelijk, via GPS voorop rijden vergt minder moeite (hopelijk), geen drukwerk nodig. Bij onverhoopte route blokkering altijd weer gemakkelijk terug op de route
Route maken:
a) GPS route van Internet afhalen en controleren.
b) Een bestaande GPS route wat "opleuken"
c) Een nieuwe (GPS) route maken.
Iemand die bekend is Brabant rijdt een keer voor, ikzelf er achteraan en de GPS slaat de route mooi op. Aanpassen op de PC kan altijd nog
Dus, nog effe niet aanmelden, maar wie denkt/ doet mee?
PS De oplettende lezer heeft door dat ik graag met het nieuwe speeltje wil spelen :wink:
LeChef

Brabant...

Bericht door LeChef »

Hoi V-dad,

Ik ben redelijk bekend in het westen van Noord-Brabant en had er al een draai aan gegeven. Als je zo graag met je GPS [Gaaf Patserig Speelgoed...just kidding] aan de slag wil, wil ik wel gidsen en mag in mijn kielzog volgen GPS-en. Ik heb er op dit moment geen GPS meer [mijn Etrex Legend is naar Duitsland geëmigreerd] en een 276C of PerfectPilot zijn toch een hoop sesteria.
Misschien een idee?

Groet,

Gabby 8)

PS Stelling: "Een sprekende GPS is voor mensen die niet kaart kunnen lezen."
V-dad

Bericht door V-dad »

Hoi LeChef. dat klinkt alvast heel goed. Zetten we hem binnenkort al uit of wachten we tot het dooit?
Zie overigens nog een aardig voordeel met de GPS in de Eifel. Volgens mij zie je een bocht die probeert je uit het zadel te werpen al aankomen :)
LeChef

GPS en bochten...

Bericht door LeChef »

Of heb je een gebrek aan bewuste waarneming bij het rijden. Die geven ze bij de zwaantjes als basisopleiding. Of toch maar op een toer en traffic training??? ik doe het zelf met mijn speciale mentale training. Kaart van te voren en het traject staat in mijn geest geschreven. En je kan van de omgeving genieten zonder op je GPS te hoeven kijken. Of heb je meer behoefte aan steeds een sexy zwoele maar digitale vrouwenstem in je oor te horen. Bochten worden helaas niet genoemd......oeps schat ...bochtje gemist...doet het nu pijn???

Ik zit maar wat melig te doen. We spreken wel wat af voor de 4e toerrit.

Groet,

Gabby 8)
Toontje

Bericht door Toontje »

Het leukste van het rijden van een GPS-route is het uitzetten van de toer op de computer. Je ziet enkel lijntjes en pas ter plaatse blijkt op wat voor wegen je rondtuft. Je komt zo op weggetjes, waar je normaal voorbij zou rijden.

Ook kun je onderweg ineens een afslag pakken, die er spannend uitziet en je weet zeker dat het apparaat je uiteindelijk naar het eindpunt brengt. En wat te denken van het vinden van een tankstation "in the middle of nowhere"?
Plaats reactie