VROM Rij opleiding gevorderden

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Strommax

VROM Rij opleiding gevorderden

Bericht door Strommax »

Naar aanleiding van wat ik heb mogen aanschouwen tijdens ons Belgenritje van vorige zondag :wink: :wink: , dacht ik dat het misschien interessant was om eens een professionele cursus te gaan volgen bij VROM in Schellebelle.
Link: http://www.VROM-rijopleidingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb VROM reeds gecontacteerd, en de eerstvolgende "gevorderden" cursus is op 18 augustus, maar als we met zijn 10 zijn dat kan Johan (de instructeur) er misschien wel een aparte dag van maken, voor ons clubje van V-Strom rijders (10 is de max) en kunnen we misschien wel vroeger terecht :P
Kostprijs 80€ voor een ganse dag is een zeer billijke vergoeding, en je krijgt er een pak veiligheid voor in de plaats terug :wink: 8)

Dus als je geinteresseerd bent, dan gelieve je naam bij te schrijven in onderstaande lijst, en je vrije zaterdagen en zondagen effe na te kijken:

1) Marc "Strommax" (vrij elke zaterdag en zondag tot half juli)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
Berie

Bericht door Berie »

1) Marc "Strommax" (vrij elke zaterdag en zondag tot half juli)
2) Vincent "Berie" (werk in een vol-continu systeem, dus zowel vrij in de week als ook enkele weekends, laat maar een datum weten dan kan ik er mij nog altijd naar schikken)
3)
4)
5)
YellowStrom

Re: VROM Rij opleiding gevorderden

Bericht door YellowStrom »

Strommax schreef: Dus als je geinteresseerd bent, dan gelieve je naam bij te schrijven in onderstaande lijst, en je vrije zaterdagen en zondagen effe na te kijken:

1) Marc "Strommax" (vrij elke zaterdag en zondag tot half juli)
2) Vincent "Berie" (werk in een vol-continu systeem, dus zowel vrij in de week als ook enkele weekends, laat maar een datum weten dan kan ik er mij nog altijd naar schikken)
3) Bert "Yellowstrom" (op dit moment alles vrij behalve 12/13/26/27mei)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
Roeleke

Re: VROM Rij opleiding gevorderden

Bericht door Roeleke »

Strommax schreef: Dus als je geinteresseerd bent, dan gelieve je naam bij te schrijven in onderstaande lijst, en je vrije zaterdagen en zondagen effe na te kijken:

1) Marc "Strommax" (vrij elke zaterdag en zondag tot half juli)
2) Vincent "Berie" (werk in een vol-continu systeem, dus zowel vrij in de week als ook enkele weekends, laat maar een datum weten dan kan ik er mij nog altijd naar schikken)
3) Bert "Yellowstrom" (op dit moment alles vrij behalve 12/13/26/27mei)
4) Roel "Roeleke" (kan normaal altijd in weekend. door de week waarschijnlijk ook als ik het optijd weet).
5)
6)
7)
8)
9)
10)
MacB

Bericht door MacB »

Damn dan ben ik op verlof :oops:
Strommax

Bericht door Strommax »

Hoe dan zijt ge op verlof :?: Zijt gij tot half juli op verlof Mac :?: 8)
MacB

Bericht door MacB »

:D omg.... ik heb niet verder gezien dan 18 augustus :lol: :lol:
Voor mij past een zaterdag, zondag niet.
Berie

Bericht door Berie »

blijkbaar niet te veel Belgen geïnteresseerd ... komaan, een rijvaardigheidscursus kan voor niemand geen kwaad ...
Strommax

Bericht door Strommax »

Nee inderdaad :shock: . Ik zal anders aan Johan van "VROM opleidingen" om een datum vast te leggen, en dan diegenen die kunnen zal ik dan inschrijven 8)
P2U

Bericht door P2U »

berie schreef:blijkbaar niet te veel Belgen geïnteresseerd ... komaan, een rijvaardigheidscursus kan voor niemand geen kwaad ...
Sorry, maar ik heb er dit jaar al 2 opzitten bij Johan. :wink:
VROM

Bericht door VROM »

Beste V-strommers,

Tijd om deze topic een sjot te geven denk ik :wink:

Ik ben Johan, de instructeur bij VROM, en ik volg deze topic al een tijdje.

Spijtig voorval natuurlijk dat de aanleiding geweest is, maar misschien kon het wel voorkomen worden ? (ik ga me daar verder niet over uitspreken aangezien ik er niet bij was natuurlijk)

Feit is dat het aanleren en het zich toeëigenen van een gedegen rem- en uitwijktechniek, samen met een betere algemene controle van de motorfiets een ongelooflijke verbetering van uw veiligheid oplevert.

Daarom wil ik ook hier op dit forum iedereen aanraden om eens een cursus te volgen (hoeft zelfs niet bij mij te zijn, maar liefst wel natuurlijk :lol: ).

Er zijn er u al velen voorgegaan die al jaaaaaren met de motor reden (zelfs van dit forum :wink: ) en die toch nog veel bijgeleerd hebben :!:

Op 18/08 zijn er nog plaatsen vrij !
Deres

Bericht door Deres »

K'denk dat ik toch eerst de beginners cursus ga volgen .
Berie

Bericht door Berie »

hmm 18/08 -> werkendag voor mij :-(
MacB

Bericht door MacB »

Bij mij beter, op verlof en France, maar niet voor de opleiding :cry:
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Is er hierrond iets doorgegaan? Iemand ervaringen met goede rijopleidingen in België? Iemand zijn om samen iets te volgen?

Vanmorgen een noodstop moeten uitvoeren, alles goed afgelopen maar dan besef ik dat ik enkel met de voorrem geremd heb. Extra lessen zouden volgens mij toch wel op hun plaats zijn. Waren de mogelijkheden om te remmen nog beperkter geweest, had ik een koppel kinderen van hun fiets gereden.
Zoef de haas

Bericht door Zoef de haas »

V-Tom 650 schreef:Is er hierrond iets doorgegaan? Iemand ervaringen met goede rijopleidingen in België? Iemand zijn om samen iets te volgen?

Vanmorgen een noodstop moeten uitvoeren, alles goed afgelopen maar dan besef ik dat ik enkel met de voorrem geremd heb. Extra lessen zouden volgens mij toch wel op hun plaats zijn. Waren de mogelijkheden om te remmen nog beperkter geweest, had ik een koppel kinderen van hun fiets gereden.
Bezoek deze site eens: http://www.m-r-v.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb daar op 1 les enorm bijgeleerd. Was dan ook nog een bleu'ke :oops: .
Maar toch. Ze hebben ook cursussen voor meer ervaren rijders.

Groetjes,

Luc
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Meer ervaren rijder? Ik rij ook pas sinds juni op een motor, heb in een motorzaak een initiatiedag gevolgd (was heel leerrijk) en heb nu een 8500 km op mijn v-stromteller staan.
Vandaag er nog eens mee geconfronteerd geweest dat ik echt nog geen ervaren rijder ben. :oops:
Strommax

Bericht door Strommax »

Hey Tom, nee niets van doorgegaan :oops: Ben nochtans altijd geinteresseerd om zoiets te volgen en bij Vrom weet ik dat de instructeur een zeer ervaren rijder is (rijkswachter). Laat maar iets weten en we proberen iets op poten te zetten :)
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Als we 10 man bij elkaar krijgen wil ik wel naar Schellebelle en een exclusieve v-strom opleiding kan wel tof zijn. :-)}
Bij de Belgen op het forum zijn er naar mijn gevoel meer mensen uit antwerpen/limburg. Er worden ook lessen gegeven in Herentals door R-M-V. Is wel wat duurder (125 euro) en ze nemen max 5 personen per groepje. Dit is naar het aantal demers toe iets beter haalbaar volgens mij. Over de kwaliteit van de opleiding weet ik niets.
Strommax

Bericht door Strommax »

Wel Tom, als ge dat op poten gezet krijgt, count me in 8) Mijne Strom staat nooit stil. Ik heb nog een 11 dagen verlof staan, dus door de week kan ook :lol:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Wil ook wel mee gaan oefenen, vooral op trager rijden :oops:

ff serieus: Als ik redelijk op voorhand weet wanneer kan ik ook wel mee normaal, heb ook nog 9 niet geplande verlof dagen dus kan eventueel ook door de week...
TheQ

Bericht door TheQ »

Ben ook geïnteresseerd. :!:
Ik woon in Limburg, dus liefst niet in Oostende :) :lol:

Het weer kan misschien ook een spelbreker zijn, niet?

'Q'
TheQ

Bericht door TheQ »

Ben ook geïnteresseerd. :!:
Ik woon in Limburg, dus liefst niet in Oostende :) :lol:

Het weer kan misschien ook een spelbreker zijn, niet?

'Q'
Berie

Bericht door Berie »

ik ben ook nog altijd geïnteresseerd, en liefst nog tijdens de week ook ;-)
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ik heb een mailtje gestuurd naar MRV "Motor Rijvaardigheid Vlaanderen". Ik hou jullie op de hoogte.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

RMV heeft volgende data nog vrij: 28 oktober, 11 november en 18 november. Het betreft hier voor alle duidelijkheid volgende opleiding:
http://www.m-r-v.be/default.aspx?pid=7&sitelang=dutch
We hebben een groepje van 5 nodig en betalen dan €125 per persoon, Vanaf 8 personen is er een extra korting voorzien.

Mikken we op 5 personen voor 28 oktober?
Strommax

Bericht door Strommax »

Hey Tom, ik heb die site eens bekeken en zag dat de kostprijs 125€ is. Nu maak ik nooit een probleem van geld :roll: , en het is niet ver van bij mij thuis, maar bij de VROM in Schellebelle (http://www.VROM-rijopleidingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;) kosten dergelijke opleidingen maar 80€ (zie begin van deze topic) en is ook voor een ganse dag. 45€ is toch bijna 2000Bef en dat ik vind toch veel en daar kan ik wel wat andere zaken mee doen (voorschotje op een topkoffer :lol: ) Wat vind de rest van de geinteresseerden :?:
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Schellebelle is eigenlijk ook nog wel te doen qua afstand en 45 € minder is idd wel een redelijk verschil...
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Schellebelle vind ik ook wel te doen (daar hebben we onze V-strom toch voor) maar krijgen we een groepje van 10 mensen bij elkaar?
VROM heeft nog een reguliere opleiding gepland op 21 oktober, we kunnen daar misschien bij aansluiten maar normaal moet ik die dag uitzonderlijk op zondag werken... :evil:
TheQ

Bericht door TheQ »

Een collega 'motard' raadt me aan om eerst deel te nemen aan de screening van het 'MAG' (Motorcycle action group). Lijkt me ook erg interessant. Het is geen volwaardige curus, maar misschien wel een goed idee om mee te starten.
Zie: MAG 1 en MAG 2
En... niet onbelangrijk, de Vlaamse overheid betaald, 't is dus gratis !!!
Er is trouwens de mogelijkheid om zich als groep in te schrijven.
Wat denken jullie ervan??

De volgende screenings zijn op:

Zaterdag 20 oktober 2007 te Brasschaat
Zaterdag 4 november 2007 te Geel


Greets

'Q'
Roeleke

Bericht door Roeleke »

das natuurlijk nog goedkoper he...
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

4 november is voor mij ok!
Strommax

Bericht door Strommax »

20 oktober is OK voor mij 8)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

ivm met die screening van MAG:
Beide data kunnen voorlopig...
TheQ

Bericht door TheQ »

Blijkbaar zal het de MAG screening worden. Of niet?

Hieronder een nieuwe lijst zoals Strommax al had opgestart:
Inschrijvingen moeten blijkbaar individueel gebeuren, voor de screening althans. Elkeen kan zich natuurlijk naar believen inschrijven, maar zo kan je zien op welke dag de meeste V-Stromers aanwezig zullen zijn.

Wie kan op zaterdag 20 Oktober :arrow: Brasschaat :

1) The Q
2) ...
3)

Wie kan op zondag 04 November :arrow: Geel :

1) The Q
2) ...
3)
Laatst gewijzigd door Gast op do 11-10-2007, 14:09, 2 keer totaal gewijzigd.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Wie kan op zaterdag 20 Oktober Brasschaat :

1) The Q
2) ...
3)

Wie kan op zondag 04 November Geel :

1) The Q
2) V-Tom
3)
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Wie kan op zaterdag 20 Oktober Brasschaat :

1) The Q
2) Roeleke
3) ...

Wie kan op zondag 04 November Geel :

1) The Q
2) V-Tom
3) Roeleke
Zoef de haas

Bericht door Zoef de haas »

:idea: Groot voordeel (zeker in België):
Wanneer men slaagt bij de screening, krijgt men bij sommige verzekeringen korting (-10%) :D :D

Luc
Zoef de haas

Bericht door Zoef de haas »

Wie kan op zaterdag 20 Oktober Brasschaat :

1) The Q
2) Roeleke
3) Zoef de haas
Wie kan op zondag 04 November Geel :

1) The Q
2) V-Tom
3) Roeleke
4) Zoef de haas
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Belgische Vrienden,

Mogen Nederlandse V-Strommers hier ook aan deelnemen :?: Geel is bij mij in de buurt dus... En een beetje extra oefenen kan nooit geen kwaad.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TheQ

Bericht door TheQ »

Even ter Info:

Beste,

alvast bedankt voor de interesse in onze screeningen.
Wij sluiten de inschrijvingen meestal af een 5 tal dagen voor de screening.
Dus dit weekend kan je nog inschrijven voor volgende week zaterdag en voor 4 november is dat het zelfde.

Moest je toch op het aller laatste moment willen deelnemen, kan je steeds bellen tot donderdag avond voor de screening.

Alvast bedankt en tot dan,

Groeten,

Marc Vaes


Greets

'Q'
Roeleke

Bericht door Roeleke »

ff update van het lijstje (strommax stond er nog niet in)

Wie kan op zaterdag 20 Oktober Brasschaat :

1) The Q
2) Roeleke
3) Zoef de haas
4) Strommax

Wie kan op zondag 04 November Geel :

1) The Q
2) V-Tom
3) Roeleke
4) Zoef de haas
Laatst gewijzigd door Roeleke op ma 15-10-2007, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Van hoe laat tot hoe laat gaat deze screening eigenlijk door? Misschien kan ik toch nog iets regelen voor de 20ste.
Roeleke

Bericht door Roeleke »

V-Tom 650 schreef:Van hoe laat tot hoe laat gaat deze screening eigenlijk door? Misschien kan ik toch nog iets regelen voor de 20ste.
Via de site van MAG op deze van STAM terechtgekomen en daar dit gevonden:
Duurtijd: 8u30 – 16u30

linkje
Strommax

Bericht door Strommax »

Rhino VStrom schreef:Hoi Belgische Vrienden,

Mogen Nederlandse V-Strommers hier ook aan deelnemen :?: Geel is bij mij in de buurt dus... En een beetje extra oefenen kan nooit geen kwaad.

Peter
Tuurlijk Peter, maar zoals gezegd de inschrijvingen moeten individueel gebeuren 8) sorry guys zaterdag 04/10 kan ik niet, zondag 04/11 wel 8)

1) The Q
2) Roeleke
3) Zoef de haas

Wie kan op zondag 04 November Geel :
1) The Q
2) V-Tom
3) Roeleke
4) Zoef de haas
5) Strommax
Roeleke

Bericht door Roeleke »

ik stel voor dat we ons dan inschrijven voor 4 november?


Edit: heb mij dus net ingeschreven voor 4 november te Geel...
TheQ

Bericht door TheQ »

Sorry Rhino V-Strom, dit is het antwoord van MAG

Daar dit project wordt gesubsidieerd door de Vlaamse overheid, is dit alleen toegankelijk voor Vlamingen, helaas.

Met Vriendelijke Motorgroet


4 november it will be...
Ik schrijf me vandaag nog in.
We kunnen misschien afspreken op de parking van Carrestel Tessenderlo?
Tenzij je natuurlijk uit de richting Antwerpen komt. :wink:

'Q'
Wim

Bericht door Wim »

In augustus ben ik een motorbeheersing gaan volgen bij http://www.motorbeheersing.com/index2.htm" onclick="window.open(this.href);return false; in Tongeren, een echte aanrader. De opleiding kost 150 euro maar via de VDAB kan je opleidingschecques aanvragen en betaal je de helft daarvan. De opleiding wordt met max 6 moto's gedaan of je wordt verdeeld in groepjes van 6 man. Wat het mij ook mag kosten ik heb mij allesinds voor genomen om elk jaar zo een motoropleiding te gaan volgen, Een week nadat ik die opleiding ben gaan volgen heb 1 keer ne pipo in een 4x4 moeten ontwijken tijdens mijn dagelijks woon- werk en ik had mijn centen al terug verdiend . André (PU2) is al verschillende keren bij http://www.vrom-rijopleidingen.be/" onclick="window.open(this.href);return false; geweest en was daar zeer tevreden over, die zal ik ook zeker en vast eens proberen.
Strommax

Bericht door Strommax »

Hey Wim, die VROM opleiding ga ik ook zeker volgen, weet alleen nog ni de welke (basis, gevorderde, etc) :oops:

Heb me in elk geval al ingeschreven voor de STAM screening op 4/11 te Geel 8)
Wim

Bericht door Wim »

Laat je zekers niet misleiden door het woord Basis. Als je naar Tongeren gaat ben je verplicht om eerst de basis te doen, en gelijk hebben ze. Ik dacht dat ik verschillende technieken goed deed maar blijkbaar had ik het totaal verkeerd voor en ze laten ook zien waarom. Ik moet zeggen ik heb die dag hééél véél bijgeleerd daarom dat ik het volgend jaar nog eens gaan doen. Die screening ziet er ook wel interessant uit
Plaats reactie