T.T.O.E.R

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Chally

T.T.O.E.R

Bericht door Chally »

The. Turkije. Oost. Europa. Rally...........

Ga in de zomer voor dik een maand via Dusseldorf (autoslaaptrein tot Bolonza) Italie Ancona(boot) Igoumenstia Griekenland naar Turkije Marmaris. De route heen is geen probleem ongeveer 2100 km rijdend op motor in 7 dagen tot Marmaris is zo goed als uitgestippeld.
Vanaf daar willen we niet meer tijdsgebonden zijn en relax de tour af maken. De route terug heb ik mij alleen nog maar globaal naar gekeken op de kaart. Bedoeling is in die +3 weken via binneland Turkije naar Istanbul-via Bulgarije-Roemenie-Hongarije-Tjchegie-Slowakije-Duitsland-naar Nederland terug te rijden.
Weet dat de km teller zo rond de 10000 km komt (afspraak dealer grote beurt nieuwe banden en kettingset is al gemaakt). Heeft iemand ervaring in deze gebieden en weet iemand of het handig is om mijn 2de hands StreetpilotIII mee te nemen en (ik Leek) uit vogelen, updaten is voor die landen.
Dus Tips en/of ervaringen van andere zijn welkom.
Vast bedankt Chally
Chally

Bericht door Chally »

Eindelijk!!!!!!!!!!!!!

T.T.O.E.R
Hij staat te brommen in de garage, morgen gaan we eindelijk.
Aangezien ik via dit topic(forum) geen reactie heb gehad, gebruik ik dit topic maar om verslag te doen. Foto's zullen pas later komen als ik weer terug ben, of moet een wizz kid in een internetcafe zijn die mij daar mee kan helpen. We vertrekken uit eindelijk met ze zessen op 5 motors helaas maar 1 V-Strom(black rhino). Misschien dat ze na deze reis om zijn en zien hoe relax je er mee kan reizen.
Hij is de laatste maanden aardig opgepimpt alu koffers, gps, alarm, extra toeter, kloontje en nog wat poespas. Eerste 2a3 dagen zijn relax. Pakken
eerst de Autozug Dusseldorf naar Bolzano dan de boot van Ancona naar Griekenland.
Daar een bmw dealer zoeken voor maat die zijn 1000km beurt moet hebben(gister op valreep ze nieuwe Adventure 1200 binnen) kwijl!!!!!!
Laat snel weer berichtje achter.
The V

Bericht door The V »

Klinkt allemaal zeer goed! Goede reis toegewenst en ik hou dit topic zeker in de gaten!
Biker

Bericht door Biker »

Ook ik ben erg geintereseerd in jouw ervaringen en zie ze graag op dit forum verschijnen!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Wooooow....dat wordt een leuke trip!!
:arrow: Veel "V-stromige" kilometers.... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Chally

Bericht door Chally »

De eerste 3500km staan er op Let niet op spelling ander toetsen bord

10 dagen onderweg en een hele relaxed ritje gehad
De autoslaaptrein kan ik echt iedereen aanbevelen we kwamen uitgerust aan in Bolonza vanaf daar 500 km naar zuiden richting Anconna was alleen tol/snelweg en ondanks dat er stukken bij zaten waar 160km pu
redelijk ging met bepakking kwamen we pas om 4 uur aan in Anconna bij de boten We hadden niks gereserveerd en het was op zoek naar boot die ons naar Igomenstia kon brengen
Rijen dik met schreeuwende vrachtwagenchaffeurs die ook nog een kaartje wouden
Uit ervaring wist ik dat als je op het dek slaapt en op motor bent er altijd wel een plekje is/ Dus voordringen en ja binnen 3 kwatier ging er een boot dus snel kaartje en naar de boot
Onze motors echt als laatste op de boot gepropt pak helm en en laarzen vastgebonden op buddy matje en tanktas mee
Omdat we als laatste de boot op kwamen waren er geen sjorbanden meer gelukkig had ieder daar rekening meegehouden en zelf meegebracht zodat we de motors vast konden zetten in ze versnelling en met spin je voorrem vastzetten
De boot kwam de volgende morgen om 9 uur aan heerlijk op boot geslapen met zeebriers
Omdat 1 vriend zijn 1000 km nog moest hebben 1200 GSA op zaterdag voor vertrek opgehaald zijn hij en 2 andere meteen via snelweg naar Thessalonki gereden
Ik en andere maat zijn richting Vikos kloof gereden Is vergelijkbaar met George du Verdon in Frankrijk
Via allemaal kleine bergweggetjes in prachtig klein plaatsje /MONODENDRIE aangekomen prima hoteltje gevonden voor nog geen 15 euro de man met alle comfort onze motors konden op eigen terras voor de deur staan
Konden de dag er naa heerlijk de beurt gaan verkennnen zonder bepakking toch handig dat je dan je veering zo snel kan aanpassen
Met de combinatie van net nieuw gemonteerde Battelwings vol vertrouwen die dag 300km gereden zijn naar de grens met Albanie gereden helaas lag mijn paspoort in het hotel dus konden niet de grens over daarna zijn we rond de Vikos kloof gereden over hele mooie passen
Asfalt op sommige plekken toch erg slecht of erg glad en verschilllende momenten gehad dat we door de bochten stuiterde of gleden
Ook hele stukken gravelwegen wat al dan niet het beste staand gereden kon worden Onderweg slalommen langs schildpadden en geiten
Dag 4 via de oude KATARApas naar de Meteora klossters gereden erg indrukwekkend daar lunch gehad en richting de andere jongens die op schiereiland ten Oosten van Thessalonki zaten die daar al een appartement hadden geregeld
Thessalonki erg druk en warm gelukkig redelijk ringweg maar erg erg glad zelfs bij rustig wegrijden slipt je band door
De banden van alle motor rijders hier zijn dan ook allemaal vierkant
2 nachten relaxen aan strand in mooi appartement voor 6 personen nog geen15 euro per nacht
Dag 6 willen extreem vroeg gaan rijden omdat de temp aardig omhoog is gegaan rijden we om 6 uur richting snelweg een mooie route door kleine dorpjes waar we onderweg voor mij net op tijd een pomp tegen komen moet 21 en half liter tanken lampje stond al iets te lang te knipperen
Mijn verbruik is erg hoog/bepakking/hooge/snelheden /veeltoeren in bergen rijd ik net 300 km op tank heb voor zeker heid een lange bezine slang tussen mijn achter kuip geplakt dat als er iemand zonder komt we van alkaar kunnen overhevelen
Aankomst snelweg naar Turkije spreken we met elkaar af dat we elkaar bij de grens weer zien omdat er een paar racers mee zijn die zonder problemen 180 200 km rijden ook die nieuwe GSA kan er wat van/
Beetje rekenen envullen van Camelback/waterdrinkzak op rug
doe ik de eerste 300km in 1 stuk met gemiddelde van 140 km peruur
hapje peukje water en rond lunchtijd kom ik bij Griekse en Turkse douane aan Heb echt fantastische foto/s gemaakt op de grens die turkse soldaten van mij maakte ga snel proberen er wat op forum te krijgen
Nadat motor en ik zelf de nodige papieren hebben ingevuld schaduw zoeken en kijken waar de andere zijn wat blijkt zijn nog ondereweg
zZe komen een uur later de grens over en 1 jongen heeft zijn verkeerde groene kaart bij hem dus moet weer in de rij om er 1 te kopen anders kan je Turkije niet in
Omdat mijn vriendin met dochters in Marmaris zit wil ik meteen naar zuiden de andere willen graag erst naar Istanbul dus onze wegen splitsen hier voor een paar dagen/
Ik vind vlak bij Paard van Troje een goedkoop hotel waar alleen Turkse toeristen zitten voor 30TYL ongeveer 16 Euro een kamer met avond eten 2 bier fles water en ontbijt ben erg moe van rijden en lig om 22 uur al in bed
Volgende morgen vroeg weer op is niemand bij hotel heb de rekening al betaald en vertrek rond 7 uur voor 1 ruk richting Marmaris
Het wordt warmer en warmer ben erg blij met mijn doorwaai zomerpak dat ik nog net voor vertrek heb aangeschaft heeft zijn geld al dik terug betaald
Om de 100 km even een stop voor kopje thee bij bezinen pomp en vullen van Camelback of Rhino Tank
Kom onderweg al mooie tafrelen tegen en schiet lekker op het is erg op letten en je moet heel Defensief rijden vooral in de dorpen en steden waar ik door heen kom moto groot en snel heeft voorrang de grote touring bussen rijden zonder probleem 120 op 80 km wegen daar tussen scooters en oude vrachtwagens die soms nog geen 10 km pu berg op komen
Vanaf Izmir een mooi stuk tolweg met zelfs een burgerking waar ik lunch
Er staat een onzettend harde warme wind die mij soms over de hele weghelfd beukt en veel moet tegen hangen Ben in de ochtend goed opgeschoten en schakel in relax stand met de weet dat ik makkelijk voor de avond zal aankomen in Marmaris
De laatste 50 km zijn even schrikken het is maar een pasje van 750 meter hoog maar de eerste bochten moet ik vol in de remmen en glijd en stuiterd weer een paar keer bijna weg die banden zijn nu goed ingereden en geven nij veel vertrouwen/
Toch doe ik de laatste km heel heel rustig ook omdat onderweg een paar vervelende ongelukken heb gezien
Om 16 rijd ik de kermis van Turkije binnen het is dat mijn Meiden hier zijn maar iedereen die er wel nog niet is geweest vergelijk het maar met
een Benidorm alleen 10 keer erger en groter
Zonder veel problemen vind ik hotel van de meiden waar ik een paar dagen blijf
De GSA rijder met bijrijder komt de volgende dag al en heeft 30 km buiten Marmaris een rustig hotel gevonden de 3 andere komen een dag later voor hun bij mij om de hoek eenleuk goedkoop hotel gevonden met ze 3 voor ongeveer 30 euro per nacht met zwembad en Airco
Ik moet ongeveer 20 Euro bij batelen in App van mijn Vriendin
Vertrek 19 Juli richting Oosten we weten nog niet met wie en hoe maar dat laat ik de volgende keer wel weten hoop dat ik dan ook wat mooie foto\s kan plaatsen\
Wat betreft andere VSTROM rijders in Griekenland stonden soms een half uur bij me motor hier in Turkije nog niet veel gezien/
Tot Later
Heb er
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Oké.....leuk om t lezen......dat zijn nog eens avonturen...... :lol: :lol:
Go V-Strom Go :!: :!: :!:
Ik ben jaloers..... :P :P
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Biker

Bericht door Biker »

Ga zo door met schrijven en nog veel veilige km!!
Chally

Bericht door Chally »

Heb er weer wat km op zıtten ben do 19-7 om 5 uur sochtend vertrokken dat omdat ık dan nog een beetje ın de koelte kan rıjden.
De andere jongens zıjn er nıet meer bıj konden nıet tegen hıtte en zagen op tegen de vele km dıe er nog te gaan zıjn.
Zıj zıjn naar Izmır gereden en hebben daar de boot naar een Grıeks eıland genomen m vıa daar Naar Athene weer naar Noorden.
Het was verstandıg om vroeg te vertrekken rond 10 uur was het al weer 30 plus hebmezelf een om 100 km stop gegeven de stops blıjven leuk heb je geen bezıne nodıg staan er zo een aantal mensen om je motor en heb je een glaasje Cay thee had mezelf voorgenomen dat als ık rond 12 bıj Antalya zou zıjn nog een stuk door zou rıjden.
Het was echter te heet de temp meters stonden ın Antalya op 43 graden en merkte dat ık nıet meer goed kon rıjden had er toch weer 400 km opzıtten wat met deze wegen best veel zıjn. Om mezelf te verwennen een hotel met zwembad gevonden waar ık lekker kon relaxen en afkoelen. Was wel een ıets duurder hotel maar met de weet dat ık hıerna het bınnenland ın ga en daar alles veel goedkoper ıs mag dat wel een keer.
Ook het voordeel dat bıj dıt hotel mıjn motor bıj de 24 beveılıgıns beambte
konstaan en me daarover dus geen zorgen hoef te maken.
Nu ık alleen reıs zıjn er toch wat dıngen anders het grootdte voordeel ıs dat je veel meer km op 1 dag kan maken nadeel voor hotel ben je duurder uıt en mıjn bezıne slangverhaal gaat ook nıet meer op.
Probeer om de 200 km te tanken hıer ın oosten ıets mınder pompen maar nog steeds genoeg.Was heerlıjk hotel en heb mıjn ontbıjt kunnenruılen voor avond ete dat omdat ık 20-7 weer vroeg op pad wou ı.v.m hıtte
20-7 rıj om 5.30 weg nadat ık de beveılıgıng en kleın fooıtje heb gegeven stonden denk ık met 3 man de hele nacht bıj me motor.
Het voordeel van zo vroeg rıjden ıs dat het koel ıs lekker rustıg op de weg
het nadeel ıs de bezıne pompen dıe nıet altıjd open zıjn en de laag hangende zon als je naar het oosten rıjd. Daar weer het voordeel van de systeemhelm dıe goed dıenst doet als zonneklep.
De rıt rıt gaat nu land ınwaards en over het Taurus gebergte wat ook een voordeel ıs als je vroeg gaat rıjden heb je prachtıge uıtzıchten met dıe zon dıe nog zo laag hangt. Ja ja ık weet het jullıe wıllen foto .s zıen........
Wıst dat de bergen kouder zouden zıjn maar zo koud ık moest alle rıtsen dıcht doen en dubbele BUFF om nek zat dan ook dık 2000 meter hoog.
Nadat ık het Taurus achter me had gelaten werd het warmer maar gelukkıg nıet meer zo warm als ık de laatste dagen heb gehad.
Nog nıet koud van de bergpassen af kon de gashandel weer wat meer omhoog helaas meneer agent dacht daar anders over dıt grapje koste mıj 260 TYL dus even 150 Euro. Pardon even schrıkken en een aardıge hap ın vakantıe budget. Oponthoud van bıjna een uur alles gıng heel offıcıeel had me al geınfo hoe dat gıng je krıjgt een aantekenıng ın paspoort en asl je Turkıje weer verlaat moet je zelf en motor uıtvoeren plus de gemaakte kosten afrekenen aan de grens. Heb het hıerna dus stukken rustıger gedaan heb ımmers vakantıe en zıe ook meer van omgevınıg alleen 70 80 km per uur op wegen waar geen eınd aan kıjkt te komen ıs af en toe best moeılıjk.
Rond 16 00 uur rıj ık het ogelooflıjke mooıe Cappadocıe ın en rıj bıj geluk naar 1 van de mooıste plaatsjes Göreme ın staat zelfs op Unesco lıjst vınd ook nog ıs bıjna meteen een grot hoteletje voor zeer zacht prıjsje 25TYL ıs ongeveer 15 euro daarvoor eeen prachtıge kamer ın een grot met douche en toılet en zıt nu op kantoor van de eıgenaar ın kleıne grotkamer achter zıjn pc te ınternetten.
Maakt toch weer wat goed na dıe bon voor te snel rıjden.
Blıjf hıer waarschıjnlıjk 3 nachten zodat ık zonder koffers wat kan rond gaan rıjden ınde beurt ıs hıer echt heel apart en genoeg te zıen.
Ook ıs er zondag ın Turkıje verplıcht stemmen dus waarschıjnlıjk erg druk op de weg omdat sommıge mensen daarvoor een stuk moeten rıjden.
Ik vermaak me hıer wel pap nog even aan met eıgenaar zo dat hıj mıj mısschıen kan helpen om wat foto.s op ınternet te zetten.
Jullıe horen wel weer.
Dıkke groet Chally Daan
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Yeah..... foto's foto's :!: :!:
Pffff wat een temperaturen..... :oops: :oops:
Te gek .......vanuit een Turkse grot internetten op ons forum :schater:
Ik ben benieuwd wat je nog meer voor bijzonderheden gaat beleven :!:
:arrow: V-Strom'se :-)}
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Korsan

Bericht door Korsan »

Stukje doorrijden naar Kayseri en dan richting dorpjes naar Erciyes berg. Vind je gelijk beetje verkoeling en onderweg daarnaar toe kom je dorpjes in het groen tegen. Zul je fantastische restaurantjes vinden met heerlijke eten, zoals kleine stukjes vlees met groente gebakken in klei kommen. Gelijk even de sneeuw in. Wacht met smart op de foto's. Mocht je daar in de buurt hulp of zoiets nodig hebben dan geef je maar een gil!
Chally

Bericht door Chally »

Zit nog steeds ın Cappadocıe het ıs hıer echt prachtıg heb 2 dagen heerlıjk kunnen rond rıjden zonder koffers en veel van de omgevıng gezıen. Ben ınderdaad rıchtıng Kayseri gereden en naar de 2 na hoogste berg van Turkıje Ercıyas berg 3917 meter hoog ın de wınter skıen ze hıer.
Daar wel ıets koeler maar nog steeds heet.
Onderweg stukken gereden alsof je ın de woestıjn rıjd met zand twısters heel apart. Mıjn Black Rhıno wordt langzaam Grey Whıte Rhıno door al het stof en zand zıet er wel stoer uıt. Ben vanavond met eıgenaar van hotel naar een Paarden boederıj geweest hıj op zıjn paard en ık er achteraan op mıjn motor kon hem met moeıt bıjhouden op dıe zandweggetjes.
Daar aangekomen veel lokale mensen hıj had een weddenschap met ıemand om te racen. Helaas heeft eıgenaar van hotel verloren verloren. Iedereen wou een stukje bıj met achterop. Hıer ın Turkıje nog steeds geen Vstroms gezıen wel hıer ın dorpje 2 jongens uıt Istanbul op Transalp en GS 1150 waar ık gıster nog gezellıg mee op terras heb gezeten.
Ga 23-7 weer vroeg op pad rıjd rıchtıng noord west zwarte zee dıt ook met het ıdee dat ık ook nog genoeg tıjd wıl hebben ın de andere landen dıe ık wıl zıen. Kreeg emaıl van motormaten dıe eerder terug naar westen zıjn gegaan. Zıj zıtten alweer ın İtalie hebben 2 dagen op de boot gezeten echt zonde ze weten nıet wat ze hıer mıssen.
Korsan heb ınderdaad gegeten uıt dıe kleın kleı potjes heel erg lekker.
Dıkke groet Chally Daan
Chally

Bericht door Chally »

HEET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat is het nog steeds. In 2 dagen weer wat km's gemaakt. 23-7 om uur of 8 na goed ontbijt ketting in vet om weer wat km's te maken.
De bedoeling van vandaag is om net iets voor Istanbul een hotel te vinden op kaart en lomely planet gekeken en er zijn wel watleuke plaatsen daar. Het ging anders, rond 12:00 kom ik Ankara al aanrijden en besluit eerst bij een lokaal truckers resturant te gaan lunchen. Vanaf Ankara kan ik de tolweg pakken die dan lekker opschiet. Het eerste stuk voor Ankara likt weinig op snelweg dit zijn wegen die bij ons nog geen eens B wegen mogen heten. Net voor Ankara een klim over een (snel)weg met spoorvorming van wel een halve meter diep gaten en alles wat er op rijd mag in Nederland geenens de weg op. Ik sluit netjes aan in de linker baan (Snelle tourbussen enzo).
Gelukkig komt dan toch echt die tolweg, hier kan je lekker door rijden, want het is daar erg rustig. Het is wel erg opletten voor dingen op de weg net boven Ankara vliegt er door de harde wind de helf van naast gelegen vuilnisbelt over de weg denk dat ik niet overdrijf als ik vandaag ook wel 100 of meer kapotte vrachtwagen banden(al dan niet op de weg) heb moeten ontwijken. Ook staan er overal mensen langs de weg op stukken waar in de wijde omtrek geen dorp of stad is. Volgens mij staan die op de bus te wachten ofzo. Houd nog steeds me 100 km stoppie aan hitte maakt het toch vermoeiender rijden. Bij 1 van die stops kom ik er achter dat ik zo'n100 km voor Istanbul zit. Dat was rond 16:30 met die gedachten rij ik maar door. Vul Bezine tank Camelback en bevestig mijn camara met tierips aan mijn jas om zo het stuk te filmen als ik over de brug Europa weer inrijd. Dik 3 uur later rijd ik 50 km voorbij Istanbul waar ik eindelijk mijn peukie kan doen. Dit waren een leuke 3 uur om mee te maken maar stom is het wel om rond spits een stad door te rijden met 16 Miljoen mensen. Afgezien van alle Nl Dui Frans Bel Turken die van of naar familie gaan hebben ook allemaal zomervakantie. Ben veel Nederlandse kenteken platen tegen gekomen maar allemaal mensen die hun familie in Turkije gaan opzoeken en geen toeristen of reizigers. Qua motorrijders ben ik alleen Vanochtend vroeg rond Cappadocie een groepje All Roads tegen gekomen uit Italie. En zowel ik als hij met stomheid jawel een lokaleVStromrijder(zonder helm in Tshirt) bij de tol poortjes over de brug. Het filmpje is gelukt en of het een traan van de wind was of emotie hij staat erop iedereen die er eens overheen is gereden kan het beamen het geeft een heel speciaal gevoel als je Europa weer inrijd!!!!!!!!!!!!!!!
Maarja 50 km boven Istanbul is het natuurlijk te gek om weer terug te rijden om daar in die chaos een hotel te zoeken. Er stopt naast me een BMW gs1150 met duits kenteken(rijder is Turks) die mij adviseerd om in Edrine een hotel te zoeken. Heb er al dik 800 km op zitten en zit al bijna 12 uur op de motor. Voel me verder fris na een happie en bakkie stevige Turkse koffie en besluit om die laatste 200+ ook maar te doen.
Aangezien ik weer een stuk naar Noorden en westen ben gereden blijft het ook weer langer licht en vul de tanken en gok erop dat ik net voor zonsondergang Edrine binnen kan rijden(te gevaarlijk om s'nachts rijden).
Was even geen 100km stoppie maar rechtstreeks naar Edrine over alweer tolweg die al verder al rustiger werd en opgeven moment dacht ik dat er een bom was gevallen want, er reed niemand meer. Werd niet meer ingehaald of moest inhalen en maar heel af en toe een auto op andere rijbaan.
Inderdaad iets na 21:00 rijd ik Edrine binnen met als eerste zicht op een hel mooie Moskee binnen kwatier al Hotel gevonden waar me motor zelfs binnen in hal kan staan. Hoef dus alleen tank en Toilettas die 4 trappen omhoog te sjouwen kan helm en pak kan ik bij receptie achter te laten.
Het douchen na dik 1100 km uitlaatgassen en hitte doen mij in de (Badjas in 2 sterrenhotel??) toch maar even naar beneden lopen voor schoon setje kleding en slippers. Ga de straat van het hotel nog even op een neer voor een heerlijke Kebad en laatste Efes bier dat ik wel heb verdiend na zo'n dag. De afstand en tijd moeten jullie begrijpen dat er hele stukken bij hebben gezten waar ik wel met 150km kon rijden en de 100km stoppies altijd kort hield,omdat ik voorzien ben van Camelback en Tanktas onder hand berijk voor chippie of koekkie. Er zaten in Istanbul Stukken bij dat ik meer met voeten aan grond stond dan op de steppen.
24-7
Heerlijk geslapen en naar ontbijt zaal waar werkelijk een heerlijk ontbijt klaar stond,1kamerdouche wc airco +ontbijt 17,50 Euro voor dit geld zet je geen tent op als je weer vroeg op pad wil en het is zo warm.
Bij Ontbijt maar is het boekje,wegenkaarten van Bulgarije er bij en de Garmin om wat berekeningen te doen. Wou vandaag niet te veel rijden en liefst zo vroeg mogelijk al een plek vinden waar ik weer 2 of 3 nachten kan blijven. Mijn oog valt op Sozopolo aan de Zwarte zee.
Zie op 1 kaart dat er in zuid Bulgarije ook een grens overgang(geel weggetje)is met Turkije. Navraag bij receptie is inderdaad 1 van de 4 grens overgangen met Europa. Stippel een leuke route uit en vertrek rond 9:00 uur. Moet wel weer een stukje terug (65km) richting Istanbul, maar op die 5000 die er nu al op de klok staan maakt dat niet uit.
De laatste 25 km voor Bulgaristan(zo staat het in Turkije op de borden) zijn afgezien van 1 klein dorpje door bos bergweggetjes waar je het idee hebt dat er zo een beer over steekt. Je merkt hier duidelijk dat Europa weer ander klimaat dan Turkije heeft andere bomen en iets groener.
Alleen die Tempratuur veranderd niks aan het is vroeg en al weer dik boven de 30 graden en een hele warme fhon wind die in me gezicht snijt dus BUFFIE weer tot onder bril omhoog, want meer vellen kan ik er niet bij hebben op mijn neus die erg gevoelig is. Uit het niets de Douane van Turkije die zo uit een film van 50 als decor kan doen. Er staan helemaal geen mensen die de grens over willen en met de hand wordt de eerste slagboom opengedaan na wat korte blikken in mijn papieren.
Daar motor neerzetten en van enen kantoortje naar andere voor stempel Motor en mijzelf. Uiteindelijk nog 1 stempel maar die man zit niet in zijn kantoortje, na zoeken en vragen 2 keer rond gebouw gelopen. Het bleek een man(zonder uniform) te zijn die er nou niet echt uit zag als Douane beamte die lekker op bankje met zijn telefoon zat te spelen.
Met stempel aan zijn riem in holster kreeg ik bijna die stempel helaas................... Ja bij die bon voor te snel rijden was er ook heel wat in mijn paspoort gekliederd en biechte dus maar op dat ik niet wist hoe het werkte en gaf hem de bon die ik van de Politie had gehad.
Hij moest in een keer heel hard lachen en riep een collega erbij. Ik begreep er niks meer van ,want douane beamte zie je nooit lachen.
Weer naar binnen en het gelach kwam ook mijn kant op want, uiteindelijk moest ik geen 260TYL te betalen maar 120 Tyl. Stempel in passpoort en gaan met 2 dikken duimen van de Beambtes die vol bewondering naar mijn motor met geitevachtje keken. Dit alles duurde zo 1,5 uur in een grensovergang die zoals andere in mijn geheugen blijft. In kantoor hingen trots de foto's van de drugs vangsten en arrestaties. Er was een soort van chaos maar toch klopte alles als je maar weet hoe het werkt.
Nu nog douane van Bulgarije 3 slagbomen en 3 beambtes in nog geen minuut was een kwestie van ik Holland (Europa 1). Nog wat foto's van de borden en grensovergang en rijden weer.
Niks niemand nada nopes wegen die slechter dan Turkije waren heb over 30 km ongeveer een uur gedaan toen ik eindelijk in dorpje aankwam.
Zetten tochmaar mijn Garmin is aan er was hier tovh maar 1 weg vandaan en naar toe? Garmin wist het ook niet en navraag in dorpje kon mij vertellen dat IMMER GRADE AUS de weg naar Burgas de bewoonde werled was.
Kom daar ook tanken bij een bezine pompje dat me deed denken zo uit een tekenfilm tot leven was gekomen, ook de vrouw die naar buiten kwam lopen in een geel met blauw overal deed mij toch mijn ogen knipperren. Dit ook omdat ik net een boer met ezel zag lopen die zijn ezel om de voorpoten een soort majo had laten aanmeten door waarschijnlijk zijn vrouw, een kast van een leegstaand huis waar allemaal paarden in stonden en de grens overgang die ik net had gehad.
Ja ander land andere gewoontes maar na Turkije dat nog niet bij Europa hoort en dan te denken dat Bulgarije dat wel is?!?
Na zo een uurtje rijden kom ik inderdaad op op een weg die beter is en de omgeving er weer totaal anders uit ziet. Kom bij de zwarte zee aan en rijd weer een stuk terug naar het zuiden waar ik in Sozopol aankom dit voor de Bulgaren Katwijk aan zee ziet er ondanks dat het er wel toeristich is best aangenaam uit. Ik zie ook al een camping, maar omdat het nog zo warm is en ik net 2 bakken koffie en een grote fles water nog geen 1Euro moest betalen toch eerst maar even op zoek naar een kamer.
En ja weer een prachtige kamer in app complex voor 3 nachten geboekt voor nog geen 40 Euro. Het is er schoner dan bij de Konining thuis een keurige douche en een koelkast op de kamer.
Om toch die linker koffer van mij(al het camping spul) deze vakantie toch nog een keer te openen neem ik die ook mee naar de kamer zodat ik mijn lucht bed kan gebruiken voor op het balkon of strand. Ik morgen me eigen koffie kan maken en eitje kan bakkken op het balkon met uitzicht over de baai.
Ja slecht heb ik het niet!!!!!! Ik kan na mijn bezoek aan Turkije iedereen aanbevelen om op de motor heen te gaan ik ga zeker nog een keer terug want er is daar nog zoveel te zien. Ook voor de tijd die je nodig hebt hoef je het niet telaten. Ik was er relax in 5 dagen met lange tussen stop. Maar je kan ook met de Autoslaaptrein Van Villach tot Edrine en als je van een minicruise houdt kun je zelfs met de boot van Ancona naar onder andere Izmir of Antalya. De kosten zijn het niet en die spaar je weer uit door de bezine die je niet gebruikt. Met de boot naar Engeland of Schotland is 5 keer duurder om nog maar niet over de kosten in die landen zelf te spreken.
Ik nog een dikke 2 weken houdt jullie op de hoogte..........................................
Chally

Bericht door Chally »

Ja JA die foto's houden jullie echt van mij tegoed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hoi Chally,
dit leest lekker, meegenieten van je ttoer...... al 883 keer gelezen........ en wat zijn we jaloers :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Fantastische reis en dito verslag!! :D

Kunnen we voor volgend jaar niet zoiets organiseren met
een paar stromers van het forum??
Yeti

Bericht door Yeti »

Mijn complimenten!! Erg gaaf verslag.
om het te lezen is al mooi laat staan wat je allemaal gezien hebt onderweg.
Veel respect voor je dat je dit allemaal in je uppie heb gedaan.

ik kijk uit naar de foto's
Chally

Bericht door Chally »

Daar zijn we weer.............
tijd voor update. 25-7 was ik nog gebleven, gelukkig ook met hand dagboek bijgehouden,want ik heb weer genoeg gezien en meegemaakt.
Sozopol Bulgarije zat ik in oude dorp aan haven toen ik net aankwam had ik nog niet gezien dat er ook een nieuw gedeelte was. Dat nieuwe gedeelte kan je vergelijken met een Zandvoort aan zee, alleen dan 10 keer goedkoper.
Echt dit is 1 van de goedkoopste landen van Europa om indruk te geven een literbezine 75 cent, een echte espresso(eindelijk)30cent halve liter bier 70cent, goede maaltijd 3 euro.
Ben de tweede dag maar weer is zonder koffers wezen rondtoeren, zo 300 km gereden. Het binnenland in merk je meteen dat niet iedereen kan profiteren van Toerisme en Europa 1. Paard en wagen is nog en heel normaal vervoersmiddel hier en in de dorpjes lijkt het of je bent terug gegaan in de tijd. Heb heel wat mensen een verrekte nek gegeven als ik langs kwam rijden en als je even stil staat staan er meteen een aantal mensen om je motor heen. Ben 3 nachten in Sozopol gebleven en toen weer verder gereden. Ging weer vroeg op pad om de hitte voor te zijn, had op kaart een globale route uitgezet met een aantal verschillende eindstops.
Verschillende eindstops is goed,red je de 1 niet kan de ander ook.
Had me die dag wel voorgenomen om richting Roemenié te rijden.
Had leuke route uitgestippeld en alles liep in het begin voorspoedig.
Bulgarije is tot nu toe nummer 1 land van deze reis en het is eigenlijk jammer dat ik er maar zo kort ben gebleven. Mensen die meteen naar je toe komen lopen als je met je motor stopt en dan water geven en niet meteen iets willen verkopen of vragen om geld. Vrachtwagen chaffeurs die stoppen om te vragen of ze even op je motor mogen zitten. Ook de schoonheid van het land, afgezien van de vele bosbranden toch nog erg groen. Reed hele stukken door de rook van de bosbranden en moest ook nog een stuk omrijden in verband dat de weg was afgesloten. Grensplaatsen en overgangen hebben altijd iets apart, maar na dat hele mooie land kwam ik in een hele lelijke grouwe vieze stad waar de grens met Roemenie was.
Op de kaart zag het er beter uit met bergen en bos. Maar de zwervers en hoeren lagen gewoon op straat, bij de grens stond ook een heel duidelijk bord in wel 10 talen dat PLEASE KEEP WINDOWS CLOSED FOR YOUR SAFETY. Jammer dat je dan op motor zit. Kon het toch niet laten om te stoppen en van dat bord een foto te maken. Ook de echte grenslijn is nog heel erg zichtbaar, grote palen waar tussen het ijzerdraad zat. En de rivier over (eninige mooie) een brug waar het me ook weer is gelukt om een prachtige foto te maken van binnenkomst in Roemenie.
Boekarest was niet ver met dat idee reed ik maar daarheen om daar geld te wissellen en te orienteren op me eindstop van de dag.
3de wereld, vies, arm, goor, niks Europa.Deed me denken aan Jakarta toen ik er binnen reed. Mensen zonder armen die bedellen bij de stoplichten, mensen die gewoon in de goot liggen te slapen.Hierbij was Istanbul een luxe stad. Moest wel stoppen, want had nog geen Roemeens geld, dus bij bank stoppen en er was gelukkig bewaking die me motor wel in de gaten wou houden. Dit heb ik ongeveer 10 keer moeten doen had de stomme fout gemaakt om Bulgaars geld mee tenemen met de gedachte om dat wel om te wissellen.
Niet dus het enige geld dat ze in Roemenie willen zien zijn Euro of Dollars.
Toch 1 nadeel van dat goedkope Bulgarije had Omgerekend nog zo 300 Euro aan Bulgaars geld. Ben uiteindelijk maar gaan pinnen (Met dank smsthuisfront voor wisselkoers) het geld is er allemaal nieuw en lijkt op Plastic monopely geld waar raampjes in zitten. Net als Turkse Lire hebben ze alle 0000000000 er afgehaald met het vooruitzicht naar de Euro.
Boekarest heeft me 3 liter zweet kleine botsing met auto(Koffer tegen de zijkant van auto) zoeken naar banken, zo 3 uur zoet gehouden. Uiteindelijk bij bezine pomp alle tanken weer gevuld en snel uit die vieze stad gereden. Op Internet had ik afgezien van Dracula kasteel ook gezien dat SIBIU de Culturele hoofdstad vaan Europa 2007 is. Dit was een te halen eindebstemming voor die dag.
De rit hierheen had ik eindelijk iets aan me GARMIN, die kaarten van ANWB voor oost Europa kloppen volgens mij niet echt. 150 km west en150 oost heeft Boekarest een snelweg al die andere miljoen km wegen zijn B Wegen, met spoorvorming,gaten,stukken en gravel(kilometers) bij wegwekzaamheden. Moe en kapot in Sibiu een hotel gevonden het belangrijkste was dat me motor ergens binnen kon staan en dan pas een bed.
Wie had ooit gedacht dat ik in het CONTINANTEL Hotel zou slapen. Een Roemeens 3 sterren hotel met Parking met wel 4 mensen die mijn kofers naar me kamer brachten een heerlijke douche maar helaas geen Airco. Kwam er tijdens het douchen achter dat mijn handen erg verbrand waren had bijna hele dag zonder handschoenen gereden.
Ben in de avond wat van het centrum wezen bekijken en je zag duidelijk dat dit een (met Europees geld) opgepimpt centrum was. Het hotel stond precies op de rand van het centrum en bij de achter uitgang van het hotel stonden de Zigeuners maar bij de voorkant alleen politie en bewaking.Deed me een beetje denken aan een pretpark. Was weer vroeg wakker en na redelijk ontbijt en tegenvaller van Roemenie maar op de motor gestapt met Westen als doel. Om Niet de zelfde fout als Bulgarije te maken met het geld ging ik net voor de grens tanken van het laatste Roemeense geld. Ja jammer dat hij het niet begreep gooide me hele tank vol en kwam dus 15 LEI te kort. Geen pin of Creditcard bij de pomp en ik kon het ook niet afkopen met Malboro Siggaretten. Na duits engels roemeens nederlands mijn motorjas achter gelaten en naar pinautomaat gereden samen met pompbediende 3 automaten later eindelijk 1 gevonden die werkte. Dit grapje kostte me weer zo anderhalfuur en was nu echt klaar met Roemenie en wou Hongarije in. Misschien dat er best mooie en betere plekken in Roemenie zijn maar voor mij voorlopig niet.
Niks slecht over andere culture en gewoontes maar mijn volk is het niet. Nu was echt weer cultuur shock.............................
De grensovergang liep zeer voorspoedig dankzij Europa 1
Ben maar meteen in eerste dorpje gestopt om te pinnen zodat ik teminste Hongaars geld had. Tijdens pinnen word ik aangesproken door de bakkersvrouw die me broodjes aanbied hoef niks te betalen en krijg nog een kop koffie ook..... Welkom Hongarije....
Ben ook weer uur terug in tijd dus heb vandaag 1 uur langer en kan dus nog wat km maken, de km in Roemenie schoten niet op slechte wegen erg veel ongelukken onderweg. Ben dus maar richting snelweg gereden om die is te checken en die lijkt wel op de duitse Autobhan. Zonder problemen kon het gas er op en ben maar via ringweg Budapest naar Balatonmeer gereden. Ja en daar weer Toeristisch en dus Internet.
Heb echt geen idee waar ik hierna heenga zit op dit moment in een Pension is goekoop en schoon voor 20 Euro PN, maar wil tentje toch nog wel is gaan gebruiken, dus misschien richting westen en daar voor een paar dagen op Camping. Wie weet...................................
Dikke Groet Daan Chally
Chally

Bericht door Chally »

3 Augustus Crest Frankrijk
Ja ja weer tijd geleden dat ik achter internet zat.
Hongarije was ik gebleven ben aantal dagen bij Balatonmeer gebleven, heb daar weer kennis gemaakt met de regen. Heb er 2 dagen leuk rond gereden om iets meer van land te zien. Budapest is een mooie stad en de rest van de omgeving tussen Budapest en BalatonMeer is erg mooi. De wegen zijn er goed en door de regen van de afgelopen dagen het asfalt mooi schoon.
De dag dat ik me voor had genomen om weer vroeg op pad te gaan had het de hele nacht al geregend en zat in twijffel om te gaan. Ben eerst maar iets gaan ontbijten en snel internet naar, weer en regen radar voor het weer in de beurt. Helaas alleen regen en nog is regen in de beurt en zag er niet uit dat het ging stoppen. Meer naar het westen warmer en droog. Ben toen toch maar opgestapt met regenpak aan. Een goed Thermoregenpak dat ik al dik 3 weken in de koffers had heeft goed zijn werk gedaan. Heb die dag van de ene naar andere bui gereden en had het idee dat de regen met me mee ging.
Aangezien mijn regenhoes van mijn tanktas opstijgt als ik boven de 50 rij heb ik die maar in de topkoffer gedaan. Daardoor reed ik alleen op Garmin en dat was toch niet zo slim; Ben die dag wel een keer of 6 een grens overgeweest. Ben 3 keer in Kroatie geweest 1 keer terug in Hongarije en 2 keer in Slovenie waar ik het door het weer niet meer zag zitten om verder te rijden en daar maar een hotel gezocht.
Om een uur of 8 aangekomen in Jlubujana samen met een KTM testrijder uit Italie die in Kroatie was geweest het ook niet meer fijn vond om verder te rijden. Daar nog iets gegeten en de stad nog beetje bekeken. Die Itialaan rade mij aan om niet in italie te stoppen en door te rijden naar Frankrijk. Op de vraag waarom zei hij te duur en geen vriendelijk mensen. Ben de volgende ochtend tot Milaan met hem opgereden en alleen in het kleine stukje Slovenie nog regen gehad en toen werd het zonnig en droog. Bij Venetie veel file en Grote Hepco koffers gaven bijna geen probleem om daar tussen door te rijden. Bij 1 van de tankstops trakteerde die Italiaan mij op Koffie brood en Fris mocht niks afrekenen zag inderdaad dat 1 espresso hier al 3 euro was, hij zei je bent maar even op visite in mijn land dus ik trakteer. Net voor Milaan ging hij links en ik richting Torino, was nog geen half uur alleen op pad en er reed alweer een andere Itialaan met me mee. Ja ja dit keer een echte VSTROM Bij eerste Pomp samen gestopt en wat verhalen uitgewisseld ook deze Itialaan sprak zeer goed Engels en adviseerde mij om echt door terijden naar Frankrijk. Ook deze trakteerde mij op espresso water en een Pannini met ham en kaas. We hebben zo 200 km samen opgereden en nog & keer een stop gehad waar hij mij weer trakteerde op koffie en water. Net voor Torino ging hij links en ik rechtdoor om Net voor de Frejus tunnel op COL de Montgenevre de grens over te gaan. Daar een hapje gedaan en gekeken op de kaart waar ik zou gaan overnachten.
Het was door de zon die lanzaam onder ging en nu niet meer op snelweg te rijden een prachtige route door de bergen met nog 2 kleine Col s,
De Motorcamping waar ik al een aantal jaar kom zou ik misschien net voor donker kunnen halen als ik niet te lange stops zou maken en de route erheen kende ik nog wel een beetje. Had me een beetje verkeken op de route en kwam pas om 22:30 aan op de camping. En daar al meteen weer bekende uit Nederland en Belgie die me hebben geholpen om mijn tent in donker op tezetten. Verbijstering bij me zelf bleek dat ik vandaag weer dik 1100 km had gereden Vstrom is voor mij goedgekeurd om een Wereldreis mee te maken. De volgende morgen bleek toch wel dat ik een erg klein tentje had en dat ik er niet inpaste en mijn luchtbed ook nog is lek was, toch heb ik als een blok geslapen en werd pas laat wakker. Moest wel naar oplossing gaan zoeken. De Toolshop van de Camping is ook de plek waar mensen hun spullen achter laten als ze geen zin hebben om het mee terug te nemen. Daar vond ik een prachtig grote paraplu tent waar alleen het grondzeil een klein gaatje inzat en wel teplakken was met DUKETAPE ook een veel te groot Selfinflateble luchtbed dat niet lek was. Hierin en op slaap ik nu al 2 nachten en zit er zelfs over te denken om die tent mee naar huis te nemen. Ben vandaag jarig en Vanavond met man of 6 gezellig een BBQ zit hier wel even relax is hier mooi weer, zwembad en geen schreeuwende kinderen en blijf hier nog een paar dagen om dan waarschinlijk in 1 ruk naar huis te rijden. Doe hier misschien Nog een paar COL s zonder bepakking maar ga niet te veel meer rijden. De km teller staat nu net iets voor de 9000 km en dacht deze vakantie zo rond de 10 000 km te komen met ritje naar huis zal dat precies uitkomen.
Ik zal pas bij terug komst in Nederland weer verslag doen en dan meteen de hulptroepen inschakalen om de Foto s ergens op Internet te plaatsen(inmiddels aan derde 1GB kaart begonnen). Ook zal ik dan wat getallen en cijfers voor en nadelen van de verschillende landen die ik heb bezocht om zo voor jullie in nog betere indruk te geven over die landen en deze t.t.t.o.e.r
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: Laat ik dan eens de 1e hier zijn, die je van Harte Feliciteerd met je verjaardag :!: :lol:
Afbeelding

Ik ben zeeeeeeeeer benieuwd naar je foto's..... 8)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Ook van mijnentwege een heel gelukkige verjaardag en veel dank om uw avonturen op dit form te posten. Ik kijk al weer uit naar de volgende aflevering en ben benieuwd aar de foto's.
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Heel leuk om je verslag zo te lezen....
Graag wil ik bij terugkomst je adviezen horen voor diegenen die een soortgelijke rit willen maken.....

Ik kijk daar nu al naar uit !! :)
Chally

Bericht door Chally »

Boy is back in town!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maandagavond rond 22:00 uur thuisgekomen, na weer een marathon etappe.
Bedankt voor de felicitaties nog...Heb een gezelligge verjaardag gehad.
Heb de laatste week erg weinig meer gereden en de rust op camping en zwembad deed mij na zoveel km's en indrukken dan ook zeer goed.
Op de motocamping was het verder veel praten over motors en "brommers kieken".
Ik heb er bijna 1 week gestaan en in het begin waren er wel 250 gasten zo'n 200 motors later zo 140 gasten 100 motors, maar geen 1 andere v-Strom.
4 Aug kwam er nog een vriend uit Hilversum langs waarmee ik maandag ochtend mee ben vertrokken om in 1 keer terug te rijden.We hebben er precies 13 uur over gedaan gemiddeld een dikkke 100kmper uur, met lunch en avondetenstop er bij. Aangezien die laatste 1100 km over zeer bekent terein ging, en ik deze vakantie al een paar keer eerder zoveel op 1 dag had gereden gaf dit geen probleem.
Afgezien van flinke regenbuien en die vervelende Mistral wind heeft me motor het prima gedaan. Heb deze laatste rit ook het topverbruik gehad van 1 op 11,2. Dit kwam doordat mijn maat op GS1150 Adventure reed en zonder problemen zo rond de 155 km kon blijven rijden en dat er zoveel wind stond. Ook de bepakking en hoogte verschillen zullen daar oorzaak van zijn geweest, maar raar is het wel als bij de 200km je lampje al begint te knipperren. Die maat sprak vol ongeloof over mijn motor en kon bijna niet voorstellen dat het maar 650c was. Heb nu in een dikke 4 weken 9872 km gereden.
Ga nu eerst in huis aan de slag en bepakking uitpakken enzo, daarna zal ik echt zo snel mogelijk de foto's verzorgen en nog wat plus en mins en cijfers plaatsen op forum. Nogmaals verleg je grenzen en als je de tijd er voor heb ga naar dit soort landen voor het geld hoef je het niet te laten.
Groet Daan.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Welkom thuis :!: :!:

erg bedankt voor je verslagen, waren errug leuk om te lezen. :lol:

Ben zeer benieuwd naar je tips en trucs en natuurlijk naar
de foto's.

gr.
Richard
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

blackstrom schreef:Welkom thuis :!: :!:

erg bedankt voor je verslagen, waren errug leuk om te lezen. :lol:

Ben zeer benieuwd naar je tips en trucs en natuurlijk naar
de foto's.

gr.
Richard

Dito.... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Chally

Bericht door Chally »

Ja het is gelukt om de foto's op het web te plaatsen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ben er wel een dag mee bezig geweest en mijn motor staat nog vies in de garage met volle koffers, maar ik wou jullie niet langer laten wachten.

Hoe kom je bij mijn foto's : http://www.chally.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Het wachtwoord dat nodig is: blackrhino

Heb natuurlijk wel een selectie gemaakt als ik weer tijd heb en er achter ben hoe je een onderschrift bij de foto's kan plaatsen ga ik er verder mee aan de slag. De foto's staan nu in 2 albums in de volgorde van de reis, dus ieder die verslag heeft gelezen kan het vast een invulling geven aan de 220 foto's die ik nu heb geplaatst.
Veel plezier met het bekijken van de foto's!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Groet Chally/Daan
V-Tom 650

Bericht door V-Tom 650 »

Respect man :!: :!: :!: 8) 8) 8)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Chally, mooi verhaal, mooie foto's....ik ben zoooo jaloers...
Chally ROCKS!
Afbeelding
Groet, Robert |
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

CHALLY R U L E S !!! :-)} :worship:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5044
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

GÁÁF VERSLAG EN VETTE FOTO'S. Om te watertanden :!:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Chally

Bericht door Chally »

Foto's zijn nu ook van titel voorzien.........
Bedankt vast voor alle reacties...
Groet Daan/Chally
Biker

Bericht door Biker »

Mooi verslag en gave foto's!! Heeft jouw motor tussendoor ook nog een beurt gehad tijdens je vakantie? (heb ik dat misschien wel gelezen maar weet ik dat niet meer)
Chally

Bericht door Chally »

Hoi Biker,

Heb onderweg zelf alles in de gaten gehouden ketting goed smeren oli altijd checken(halve liter op 10 000km) en andere vloeistoffen. De week voordat ik wegging heeft ie ze beurtje gehad. Had eigenlijk wel remblokken moeten meenemen laatste km"s tot op randje opgereden.

Groet Chally
bleu Rhino

Bericht door bleu Rhino »

Vanavond genoten van je verhaal en foto's. Geweldig!!!
Dank je wel!!! :D
Plaats reactie