VUK 2007, Zaterdag 14 april --> Voor Pampus!

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
E-Strom

VUK 2007, Zaterdag 14 april --> Voor Pampus!

Bericht door E-Strom »

Zaterdag 14 april is het weer zover om de winter achter ons te laten en weer een intiemere relatie met onze geliefde tweewieler aan te gaan. Om zowel het lichaam als het stalen ros in een goede en veilige conditie te brengen is de jaarlijkse VUK (Vaardigheidstraining, Uitprobeer en Klungel dag) een prachtige en meestal ook zeer gezellige (soms hilarische) tool.

Het was een beetje speuren, maar ik denk dat ik op een, voor die dag, zeer geschikte plek ben uitgekomen (behalve als het heel hard waait). We gaan deze keer eens voor Pampus liggen... ehh.. rijden. Aan de uiterste westkant van Flevoland / Almere is een ongebruikt en half afgesloten stuk dijkweg dat ideaal is voor ongestoord achtjes draaien, remproefjes doen, ballen oprapen en wat niet meer. In de nabijheid is tevens een gezellig terras / café / restaurant dat voor verkoeling en bezinning kan zorgen ( http://www.voorpampus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ).

Hier twee plaatjes die duidelijk maken waar het ligt en hoe je er kan komen, klik op het plaatje voor een grote gedetaileerde versie:

Afbeelding

Afbeelding

GPS'en kunnen waarschijnlijk het beste op Marina Muiderzand ingesteld worden (niet de Muiderzandweg, da's iets te vroeg).

Op het tweede plaatje zie je dat een stuk van de dijk gebruikt wordt als afgesloten parkeerplaats, met aan de ene kant een muur en aan de andere kant een slagboom. Deze zijn makkelijk voorbij te rijden op de motor, mits je geen brede zijkoffers hebt. Omrijden via de noordkant is sowieso de makkelijkste optie om bij het oefenterrein te komen. Ik denk dat samenkomen vanaf een uur of 12 goed is om het ook niet te vroeg te maken voor mensen die van wat verder komen. Vanzelfsprekend kan je ook eerst via mijn huis rijden voor die tijd.

Als er vragen, suggesties, opmerkingen, tips of beledigingen zijn hoor ik het graag. Hou eventueel mijn gsm/sms/mms nummer 06-17552925 bij de hand mocht je die dag onderweg verdwalen of iets dergelijks. Extra pionnen, elastiek, ideeën danwel ander speelgoed is altijd welkom. Alles mag, niets moet, kost niks (zolang je geen brokken maakt). Tot dan!
Biker

Bericht door Biker »

Helaas kan ik ook dit jaar niet meedoen, mijn baas heeft mij die dag weer gecontracteerd :cry: :cry: Ik wens jullie veel plezier :!:
E-Strom

Après VUK

Bericht door E-Strom »

Op dit moment ziet het er perfect uit voor de VUK dag, superzonnig met 25 graden en een licht oostenwindje 8). Misschien dat het net zo plakkerig en sweaty wordt als de VUK 2005, maar met het Almere Strand op loopafstand en je zwembroek mee moet dat geen probleem zijn lijkt mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NA het VUK spektakel aanstaande zaterdag lijkt het mij leuk om met de groep wat te gaan eten. Natuurlijk ook welkom voor mensen die overdag er niet bij konden zijn. Red Delicious in Almere is een tent die mij daarvoor wel geschikt (leuk, lekker, niet te duur) lijkt, mits we op tijd reserveren. Dus wil je mee, laat het mij (hier of direct email) dan aub asap weten.

Tevens lijkt het me leuk om na het eten richting de Utopolis Almere te lopen om daar "Wild Hogs" te zien, een film die donderdag in premiere gaat hier en alles in zich heeft waar de gemiddelde V-strommer zich mee bezig houdt (midlife crisis, male bonding, etc), op de choppers na:
http://www.apple.com/trailers/touchston ... /480p.html" onclick="window.open(this.href);return false; (trailer apple)
http://chello.filmfocus.nl/trailers/lis ... d=2&type=1" onclick="window.open(this.href);return false; (trailer media player, klik op full screen rechts van player)

Afbeelding

Zaterdag speelt hij (o.a.) om 2200 uur. Op een zaterdagavond, ondanks het feit dat Utopolis zeer grote zalen heeft, lijkt reserveren mij wederom gewenst.

Dus wil je mee wilt met dinner en/of movie pakken, ook indien je overdag niet mee kan, laat het mij aub asap weten! Partners zijn natuurlijk ook welkom, pedaalemmer parkeren is geen probleem in Almèreville.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Après VUK

Bericht door Dyrck »

E-Strom schreef: NA het VUK spektakel aanstaande zaterdag lijkt het mij leuk om met de groep wat te gaan eten. Natuurlijk ook welkom voor mensen die overdag er niet bij konden zijn. Red Delicious in Almere is een tent die mij daarvoor wel geschikt (leuk, lekker, niet te duur) lijkt, mits we op tijd reserveren. Dus wil je mee, laat het mij (hier of direct email) dan aub asap weten.

Tevens lijkt het me leuk om na het eten richting de Utopolis Almere te lopen om daar "Wild Hogs" te zien, een film die donderdag in premiere gaat hier en alles in zich heeft waar de gemiddelde V-strommer zich mee bezig houdt (midlife crisis, male bonding, etc), op de choppers na:
Leuk idee !
'k Ga het hiero in de groep gooien (lees: vriendin overhalen), mischien ga ik mee !
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
E-Strom

Bericht door E-Strom »

En Dirk, al iets bekend?
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Jaha :) , net overlegd met mijn eega. :o
Wij komen met z'n tweetjes.
Ik op Strommie en vrrouwlief op d'r bandit.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

E-Strom schreef:En Dirk, al iets bekend?
Kan ik morgen pas definitief melden, maar 'k denk het wel.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

En hierbij het verslag van de VUK'07:

Om 12.30 uur stond er dus 9 man/vrouw op de dijk.
2 mensen hadden pionnetjes meegenomen, dus het spelen kon beginnen.
Eerst nog wat onwennig werd door iedereen met de langzame slalom geprobeerd, maar na verloop van tijd bleven er steeds meer pionnetjes staan.
Daarna nog wat remproeven (met onbedoelde stoppies), 100 mtr. in de zon liggen, 8'jes draaien enz.
Uiteraard werd er ook veel bijgepraat.
Na verloop van tijd zijn we een terras gaan opzoeken voor het bijhouden van het vochtgehalte en de versterking van de inwendige mens.
Daar hebben we van een paar mensen afscheid genomen, die op tijd weg moesten, waarna de rest nog een toerritje heeft gemaakt langs De Vecht en Het Gein.
Om 17.30 uur verzamelen bij de Maxis (locatie VUK'06) en later terug naar Almere voor een hapje.
Om 22.00 uur werd Utopolis te Almere (bioscoop) bezocht, alwaar het bioscooppubliek niet alleen de avonturen van 4 bikers op het witte doek zagen, maar er zelfs nog 3 'live' aanwezig waren.

@ Emile: Bedankt voor de organistie!
'k Heb me uitermate goed vermaakt!

En hier zijn de eerste foto's te vinden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=8MDES3AN" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

oké........leuke/nuttige dag dus :!:
:arrow: vermoeiend zeker de oefening voor 100 m. in de zon liggen :lol: :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Het was heel zwaar :roll:
En de ene dame van het gezelschap heeft zich uitstekend geamuseerd :!:
En we zijn binnendoor naar Woerden gereden, ook dat is een heel mooie omgeving.
Lekker releaxed en af en gewoon niet weten waar je precies zit.

De oefeningen waren heel leuk, hele lekkere dag gehad :D
Emile TOP :!: :!:
Hou de vleugels boven en het rubber onder :wink:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Heeft weer effe geduurd voordat ik tijd had om alle plaatjes (ook van Dirk) samen te voegen, te editten en online te zetten. Maar hier dan toch een selectie van de photos gemaakt op de VUK dag 2007. De gehele collectie is te zien op http://piloot.smugmug.com/gallery/2654225" onclick="window.open(this.href);return false;

De plek en het weer waren in ieder geval ideaal:

Afbeelding

Redelijk grote opkomst, en relatief veel stroms (3 stuks):

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog Suzuki's van een ander kaliber:

Afbeelding

Sowieso een hoog gehalte aan fietsen uit het land van de rising sun:

Afbeelding

Afbeelding

De oefening waren met de stroms meestal een eitje, althans zolang de berijder door had dat de truuk was om gewoon zonder de remmen aan te raken met gas dicht de motor door te laten tuffen:

Afbeelding

Het laten hellen van de fiets was in het begin nog wel even wennen:

Afbeelding

Maar gedurende de middag ging dat steeds soepeler:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een nuttige middag dus, op een perfecte locatie nabij een heerlijk terras. Volgend jaar lijkt me deze lokatie weer ideaal.

Afbeelding

Deze keer niet al te complexe oefeningetjes gedaan omdat het eigenlijk te lekker (en warm) was maar vooral ook te gezellig om nog langer door te gaan. Daarbij gingen er een aantal langzaam richting huis, dus mooie timing voor het terras net om de hoek. Na het terras heerlijk nog binnendoor langs Muiden gereden en langs de riviertjes ten zuiden van Weesp (de Gein) richting Nigtevecht. Buiten op het terras bij Red Delicious in Almere was ook genieten met een perfecte afsluiting in de vorm van Wild Hogs. Ik ben geen Harley fan, maar het was lang geleden dat ik heb zitten janken van het lachen. Zeker een aanrader voor mensen die wel eens met vrienden op de motor op vakantie zijn geweest. Ik heb dus zeer genoten van de dag. Lekker geoefend, lekker gereden, lekker weer en leuk gezelschap Afbeelding.
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Bericht door Puff »

Goeie Foto's Nosje..... :wink:

Was idd erg gezellig en weer veel geleerd en ook nog even van andere motoren mogen proeven :shock: :shock:

Voor snelle herhaling vatbaar naar mijn mening....

D(oemijdiema)
Ter Land Ter Zee en........
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Toppie die foto's. :D
Nogmaals een gave dag geweest en weer wat motor beheersing 8) getraind.
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Plaats reactie