21 april 2007: wie gaat er mee de vstrompjes uitlaten?

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!

ga je mee, spontaan een stukje rijden in friesland?

Peiling eindigde op zo 29-04-2007, 20:05

ja. ik ga zo goed als zeker mee
22
76%
nee, ik zit nog in mijn winterslaap
7
24%
 
Totaal aantal stemmen: 29

Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

O:-) we gaan toevallig allemaal dezelfde mooooooooie kant uit.....toch :!: O:-)

:arrow: we hebben er weer/al..... zin in :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Stroompje schreef: O:-) we gaan toevallig allemaal dezelfde mooooooooie kant uit.....toch :!: O:-)

:arrow: we hebben er weer/al..... zin in :!: :!:
Dacht 'T Wél :P :P
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Bleustrom

De nacht van 20 April

Bericht door Bleustrom »

Hallo,wie slaapt er ook bij:

Simmerville :lol:

Laten we vast boeken met elkaar ,meld je aan ik heb al een mail verzonden om te reserveren. :wink:

Wie rijdt er mee omhoog op 20 April na verzameld te hebben om 10 uur bij Moordrecht bij het truckers restaurant. :arrow:

Groetjes Maarten
Biker

Bericht door Biker »

Helaas Moet ik die dag werken, had er anders graag willen zijn die dag :cry: :cry: :cry: :cry:
Bandit

Bericht door Bandit »

IKE,Ike,Ike............... maar dat wistje al he Maarten.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: De nacht van 20 April

Bericht door RvGS »

Bleustrom schreef:Hallo,wie slaapt er ook bij:
Simmerville :lol: Laten we vast boeken met elkaar ,meld je aan ik heb al een mail verzonden om te reserveren....
Wie rijdt er mee omhoog op 20 April na verzameld te hebben om 10 uur bij Moordrecht bij het truckers restaurant. :arrow:

Groetjes Maarten
Vraag 1:
Ik meld me aan voor 2 personen, mijn vrouw met haar kawa er5 rijdt ook mee... als de Ballotage commissie het goed vind :P

Vraag 2:
JA...vanuit Zevenaar, ik zou kunnen aansluiten bij Zwolle..of omgeving, even afwachten wat de andere forum leden plannen..wordt vervolgd
Groet, Robert |
Kermit

Bericht door Kermit »

de ballotagecommissie protesteert niet, dus dat zal wel goed komen.
even ter informatie: Maarten bedoelt pension/camping simmerwille in earnewâld, zo'n 10 km van de start. info te verkrijgen op de gelijknamige site. het is hem vorig jaar blijkbaar goed bevallen....
de deelnemerslijst is weer bijgewerkt. tot nu toe mis ik echter wel de belgen/vlamingen :cry:
foto's en impressies uit 2006 zijn te zien bij het onderwerp: 21 april 2006, motorafstoffen in friesland.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

kermit schreef:... Maarten bedoelt pension/camping simmerwille in earnewâld, zo'n 10 km van de start...
...een goed pension is inderdaad de bedoeling...andere mogelijke adressen zijn ook welkom aangezien wij vrijdag aanrijden.

Misschien is het handig om eerst de inventaris en dus het aantal aanmeldingen af te wachten van diegene die willen overnachten en dan één pension zoeken, is wel net zo gezellig 's avonds Afbeelding dat we samen zitten aan de cola :oops:...
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Afbeelding ......en ja hoor het gaat ook dit jaar weer niet lukken ......Stroom2 moet 2 late avonddiensten werken op vrijdag en zaterdag...... Afbeelding
Dus geen overnachting voor ons....... Afbeelding
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Bandit

Bericht door Bandit »

Stroompje schreef: Afbeelding ......en ja hoor het gaat ook dit jaar weer niet lukken ......Stroom2 moet 2 late avonddiensten werken op vrijdag en zaterdag...... Afbeelding
Dus geen overnachting voor ons....... Afbeelding
Jammer, voor jullie, maar we zullen dit jaar proberen wat foto's te maken van het "avond programma" :lol:
Kunnen jullie i.i.g. nog nagenieten :(

8)
Biker

Bericht door Biker »

Wrijf het maar lekker in :twisted:
Bandit

Bericht door Bandit »

biker schreef:Wrijf het maar lekker in :twisted:
Ik doe mijn best, echt wel :lol:

8)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: De nacht van 20 April

Bericht door Sparkle Black Peter »

Bleustrom schreef:Hallo,wie slaapt er ook bij:

Simmerville :lol:

Laten we vast boeken met elkaar ,meld je aan ik heb al een mail verzonden om te reserveren. :wink:

Wie rijdt er mee omhoog op 20 April na verzameld te hebben om 10 uur bij Moordrecht bij het truckers restaurant. :arrow:

Groetjes Maarten
Mijn reservering is ook weg :lol: en rij mee omhoog :roll:

IK BEN D'R KLAAR VOOR :-)}
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
The V

Bericht door The V »

ikke ikke ikke!!!
Bleustrom

Bericht door Bleustrom »

Heel goed Mark ,waar slaap je en wanneer ga je mee,op 20 of 21 april.


Wij hebben al geboekt ,Toon en Ondergetekende.

Groetjes Maarten :lol:
The V

Bericht door The V »

Ik doe weer hetzelfde arrangement als vorig jaar! Bij die vriend van mij in Onderdendam.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: De nacht van 20 April

Bericht door RvGS »

Rhino VStrom schreef:...mijn reservering is ook weg :lol: en rij mee omhoog...
Gisteravond de mail naar simmervile verzonden en dus een kamer voor twee gereserveerd.
Ook wij rijden mee naar 't hoge noorden :) vertrek standplaats is Zevenaar. Dat gaat een mooie route worden...

Zoals het er nu uit ziet gaat dit een echte "ster" rit worden, ze komen uit alle hoeken en gaten :lol:
Groet, Robert |
Nick

Bericht door Nick »

Ow jongens, dit kan zooo gezellig zijn...

eerst kijken of ik de vrijdag vrij gepland kan krijgen.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ook vanuit het oosten zijn er wellicht een paar geinteresseerden :lol:
Ik en nog 1 of 2 clubleden van een lokale club hebben misschien interesse.

Zou de route vooraf aangeleverd kunnen worden?
Liefst in Garmin formaat, maar vanaf het papier krijg ik hem ook wel in de GPS. :wink:
Kermit

Bericht door Kermit »

Hunter6 schreef:Ook vanuit het oosten zijn er wellicht een paar geinteresseerden :lol:
Ik en nog 1 of 2 clubleden van een lokale club hebben misschien interesse.

Zou de route vooraf aangeleverd kunnen worden?
Liefst in Garmin formaat, maar vanaf het papier krijg ik hem ook wel in de GPS. :wink:
hoi hunter,
zoals al eerder op dit onderwerp aangegeven:
meld je aan, met het aantal personen etc. een pb'tje met email adres is wel handig om je de route in mapsource format toe te zenden. vr gr :mrgreen: kermit
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Count me In :lol:
Kermit

Bericht door Kermit »

Hunter6 schreef:Count me In :lol:
oke zie deelnemerslijst op de 1e pagina :mrgreen:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

Hunter6 schreef:...Ik en nog 1 of 2 clubleden van een lokale club hebben misschien interesse...Zou de route vooraf aangeleverd kunnen worden?
Hé Hunter, Nick en Rhino, dat kan inderdaad leuk worden, Tilburg - Zevenaar - Didam - eneh Oldenzaal zouden in Kampen elkaar kunnen ontmoeten, alleen die wil natuurlijk géén verplichtingen graag :) . Ik heb voor de heenreis een route (zie plaatje), niet te ingewikkeld wel over secundaire wegen, zoals je weet maak ik gebruik van Garmin materiaal, van af Zevenaar is dit ongeveer 3 uurtjes naar Friesland.
Als je samen wilt rijden (wie dan ook) vanuit deze kant van NL laat me dat dan even weten... is wel net zo gezellig :wink: ...toch


Afbeelding
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Ja Kampen kan vor ons allen aardig op de route liggen.
Ook ik maak (tegen allen adviesen in :wink: ) gebruik van Garmin.

In Kampen is een soort plein waar terrasje zijn, misschien dat we mekaar daar kunnen treffen. Het adres is Oudestraat, ter hoogte van nr 121.
Ik stuur je wel een PB'tje met m'n meel adres zodat je me de verdere route kunt sturen. :lol:
Kermit

Bericht door Kermit »

tocht in detail gereden: 180 km in totaal. helaas is er een stuk weg afgesloten, dus er komt nog een update van de route uit in april. degenen die me hun emailadres hebben gegeven krijgen de update tzt automatisch.
verder zijn er door wegwerkzaamheden twee stoplichten in de route opgenomen. het spijt me bijzonder. :oops:
:mrgreen: kermit
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

pfffff moet ik weer aan de slag..... net met veel geduld de route bijna klaar voor mijn TTR bram.... :wink:

Kermit......gaan we weer vis eten in Lauwersoog?

Mmmmmmmmmm..........volgens mij is het nu etenstijd.... :P :P
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Stroompje schreef:pfffff moet ik weer aan de slag..... net met veel geduld de route bijna klaar voor mijn TTR bram.... :wink:
Misschien dan toch de route maar in Onroute uitzetten de volgende keer :wink:
Kermit

Bericht door Kermit »

jammer heleen, viseten bij starkenborg in lauwersoog is geschrapt. omdat de afstand langer is willen we de stops aanpassen. de nieuwe lunch is in holwerd, daar kun je trouwens ook kibbeling bestellen.

de afwijking is minimaal. eigenlijk hoef je je route niet aan te passen. niet doen dus, als het veel moeite kost.
:mrgreen:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hunter6 schreef:
Stroompje schreef:pfffff moet ik weer aan de slag..... net met veel geduld de route bijna klaar voor mijn TTR bram.... :wink:
Misschien dan toch de route maar in Onroute uitzetten de volgende keer :wink:
Heb ik gedaan..... maar dan in de Duitse versie...!!
Ik heb een kaart print van de *.gdb route via via gekregen en zo de route nagemaakt.(Je moet wat.... als je geen mapsource hebt. :wink: )
Alleen bij het overzetten naar de TTR zag ik nog een paar foutjes.... dat moet ik nog even na lopen..... :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

:!: Voor diegene die overnachten en dus reserveren in pension Simmerwille even opletten bij de rekening die toegezonden wordt, het viel me op dat op de website van Simmerwille een ander bedrag stond als op mijn toegezonden rekening en heb dus om uitleg gevraagt met onderstaande result:
Re: overnachting reservering 20 aprilpaul simm nieuw [info@simmerwille.nl]
Aan: blackstromNL@V-strom.nl

Sorry u heeft gelijk, als u 50,- overmaakt is het goed.

Mvg. Paul Bleckman.
----- Original Message -----
From: BlackstromNL@V-strom.nl
To: paul simm nieuw
Sent: Thursday, March 15, 2007 12:00 AM
Subject: RE: overnachting reservering 20 april

Goedenavond,

Dank voor uw bevestiging, die ik vandaag heb mogen ontvangen.

Vraag:
heb ik het misschien verkeert begrepen of is er inderdaad een fout in de rekening geslopen? nl.:

Op uw internet site ( http://www.simmerwille.nl/arr.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ) staat het volgende vermeld:
Normaal betaald u voor een overnachting in ons pension 60,- in de maand april slechts 50,- per nacht per kamer incl. een uitgebreidt ontbijt met o.a. warme eigen gebakken broodjes.
Op de naar ons toe gezonden rekening staat een bedrag per nacht vermeld van 60,- euro. + 2 eur annuleringskosten, maakt samen een totaal van 62,-eur
Toch weer een Tientje extra voor in de tank :P
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5042
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

'T kan nog gekker :lol:

Bedankt voor uw belangstelling. Wij hebben alleen nog twee-pers. kamers met eigen sanitair incl. ontbijt voor 45,- per nacht voor een persoon. Ik hoop dat dit accoord is dan sturen wij een bevestiging.

Mvg. Paul Bleckman.


Ik slaap dus alleen op een 2 pers. kamer. Mocht er nog iemand een slaapplaats zoeken, ik heb nog een bed "te huur" voor een schappelijk prijsje. :lol: :lol:

En morgen gezond weer op!!!

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Broekie

REACTIE

Bericht door Broekie »

Dag Rhino VStrom :lol:

Je hebt een PB-tje

Met vr,gr Hans :wink:
Broekie

Aanmelding

Bericht door Broekie »

@ kermit :D

Bij deze meld ook ik mij van Harte aan voor deze toerrit,

Met vriendelijke groet, Hans :wink:
Kermit

Re: Aanmelding

Bericht door Kermit »

Broekie schreef:@ kermit :D

Bij deze meld ook ik mij van Harte aan voor deze toerrit,

Met vriendelijke groet, Hans :wink:
en ook van Harteopgenomen in de lijst.
:mrgreen:
Aardbolstoffeerder

Bericht door Aardbolstoffeerder »

Stroompje schreef:
Hunter6 schreef:
Stroompje schreef:pfffff moet ik weer aan de slag..... net met veel geduld de route bijna klaar voor mijn TTR bram.... :wink:
Misschien dan toch de route maar in Onroute uitzetten de volgende keer :wink:
Heb ik gedaan..... maar dan in de Duitse versie...!!
Ik heb een kaart print van de *.gdb route via via gekregen en zo de route nagemaakt.(Je moet wat.... als je geen mapsource hebt. :wink: )
Alleen bij het overzetten naar de TTR zag ik nog een paar foutjes.... dat moet ik nog even na lopen..... :roll: :roll:
Dag Heleen,

Ken je deze al, http://benichougps.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zet Garmin GBD om in TomTom ITN bestand.
Openen in Tyre en dan flink wat waypoints snoeien (tja aardbolstoffeerder :lol: )

Groet Jos.
Fjorgyn

Bericht door Fjorgyn »

Kermit,

Ondanks dat mijn strompje geen winterslaap heeft gehouden en dus niet afgestoft hoeft te worden, laat ik hem wel graag uit. Dit wordt dan mijn eerste "toertocht".

Ik lees uit het eerste bericht dat ie ook voor beginners te doen moet zijn. Bij deze dan (ik heb me via de poll al aangemeld). Heb ik nog wel een paar vraagjes:

- Aangezien we in een (onofficieele) groep rijden: het is toch niet erg onhandig dat ik geen TTR/Garmin/Routerol/Tanktas heb? Ik neem aan dat ik de groep niet in één keer allemaal tegelijk kwijt ben :wink: :?:

- Aangezien ik uit den Haag moet komen, lijkt het me ook handig om een dag eerder te gaan. Wie heeft er voor mij wat info over evt. overnachtingsmogelijkheden? Ik zag iets van een pension?

- Ook zag ik dat er mensen van plan zijn om gezamenlijk die kant uit te gaan. Prima idee. aangezien "The V" uit den Haag ook gaat: iets afspreken :?:

Groetjes,
Monique.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Fjorgyn schreef:- Aangezien we in een (onofficieele) groep rijden: het is toch niet erg onhandig dat ik geen TTR/Garmin/Routerol/Tanktas heb? Ik neem aan dat ik de groep niet in één keer allemaal tegelijk kwijt ben :wink: :?:
Ik weet niet hoe tochten hier verreden worden, maar vaak worden er kleinere groepen gevormd met elk een ervaren voorrijder. Deze voorrijder is het wel gewent om groepen bij elkaar te houden, en in het geval van kleinere groepen zal dat zeker lukken. :lol:
The V

Bericht door The V »

Gewoon met z'n allen in één grote groep! Is hartstikke leuk! Regeltjes zijn er om overtreden te worden toch :idea: :wink:

Vorig jaar zijn we met een klein gezelschap op vrijdag vertrokken en hebben ook daar een leuke dagtrip van gemaakt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Tzt spreken we wel wat af, geen probleem.

Voor je overnachting moet je ff naar boven scrollen.
Markh

frieslandrit

Bericht door Markh »

OK, ik zal ook graag van de partij zijn. Maarruh.........

Wie, wat, waar, waarom en Hoe? Oftewel waar verzamelen we nu precies en hoe laat. Ik zal 's morgens gewoon van huis vertrekken (even de A7 op omhoog blazen, afsluitdijk slechten en ik zit al in Freezeland; pies of keek) Kan ik als het mogelijk is een route in xls formaat krijgen?

Tot de 21e

Mark
Kermit

Bericht door Kermit »

@Fjorgyn: een voordeel van rijden in een groep is dat je geen aandacht hoeft te hebben voor de kaart. je kunt dus volop genieten van:
-het overige verkeer (goed opletten)
-de weg en het landschap
-het motorrijden.
De voorste rijder moet wel opletten of de rijders achter hem/haar wel meekomen.
@markh: xls formaat?
help me even: mapsource geeft de formaten gdb en mps. kun je hier ook mee uit de voeten??

:mrgreen:
Kermit

Re: 21 april 2007: wie gaat er mee de vstrompjes uitlaten?

Bericht door Kermit »

@iedereen:
het 1e bericht van dit onderwerp bevat de belangrijkste gegevens en wordt zonodig aangepast op de actuele situatie:

kermit schreef:net als vorig jaar: (motorafstoffen in friesland) willen petra en ik op deze zaterdag de mooiste weggetjes in friesland gaan verkennen. iedereen die mee wil rijden, maar bij voorkeur op een vstrom, is welkom. vanwege de juridische aansprakelijkheid wordt het geen georganiseerde toerrit, maar een spontaan treffen, waarna een aantal motorfietsen toevallig achter iemand aan rijdt. je kunt zelf een groep formeren, alleen rijden, of kiezen achter iemand aan te rijden. iedereen blijft dus volledig verantwoordelijk voor zijn eigen veiligheid.
RIJAANWIJZINGEN:
let vooral op het afstand houden: de rijder voor je kan bij het aansnijden van bochten zijn plaats op de weg veranderen. de rijder voor je kan besluiten ander verkeer voor te laten gaan terwijl jij van plan bent door te rijden: let dus goed op je voorganger EN het overige verkeer. we rijden in landbouwgebied, houd dus ten allen tijde rekening met troep op de weg.
hoewel er bijna geen stoplichten in de route opgenomen zijn, is het in theorie toch mogelijk dat een groep in tweeën breekt. het is dan de bedoeling dat laatste rijder van de eerste groep de achtergebleven groep opwacht bij de eerstvolgende kruising of rotonde waar niet rechtdoor gereden wordt. in een grote groep wordt achterin doorgaans het hardst gereden ivm het zgn harmonica-effect.

we proberen de mooiste stukjes van 2006 erin te laten, maar wel variatie aan te brengen. waarschijnlijk wordt de afstand wel wat langer. en natuurlijk zoeken we een route zonder verkeerslichten en gatso's.
vorig jaar zijn we ook redelijk vroeg gestart met de aankondiging, en dat had een indrukwekkend resultaat: maar liefst 14 bladzijden correspondentie en een overweldigende opkomst.
we houden het tempo aantrekkelijk voor beginnende en gevorderde rijders.
oja: bij regen, storm en pekel rijden we niet. onderweg krijg je de gelegenheid een lunch te kopen op de pier in holwerd, en we zullen 2 keer tijd uittrekken voor een tank/plas/rookpauze.

vanaf 10 uur 's ochtends zijn wij aanwezig bij Jarno in Motodrome Burgum (Bergum), waar we een uurtje of zo besteden aan koffiedrinken, kennismaken. zelf zou ik graag ca 11 uur willen vertrekken.
de locatie kun je vinden op http://www.motodrome.nl" onclick="window.open(this.href);return false; . In friesland (fryslân) zijn de wegborden meestal friestalig (frysktalich), maar vind je op de kaart de nederlandse benaming. in burgum kun je een geprinte routeaanwijzing krijgen, en als je niet zolang kan wachten dan stuur ik je de tocht desgevraagd in mapsource formaat toe. (emailadres vereist)
belangrijke mededelingen over wijzingingen in de tocht zul je in dit, eerste bericht van dit onderwerp vinden.
:mrgreen:
Markh

Bericht door Markh »

@markh: xls formaat?
help me even: mapsource geeft de formaten gdb en mps. kun je hier ook mee uit de voeten??

:mrgreen:[/quote]

Gewoon een excell bestand dus.
Ik ben nog in het bezit van een ouderwetse routerol en niet van een electronische Truus die in m'n oor loopt te toeteren.

Mark
Kermit

Bericht door Kermit »

markh schreef:@markh: xls formaat?
help me even: mapsource geeft de formaten gdb en mps. kun je hier ook mee uit de voeten??

:mrgreen:
Gewoon een excell bestand dus.
Ik ben nog in het bezit van een ouderwetse routerol en niet van een electronische Truus die in m'n oor loopt te toeteren.

Mark[/quote]
:oops: inderdaad zo deed ik dat voordat petra Truus op haar stuur monteerde. tegenwoordig maak ik de route met Mapsource, dat met de garmin meekwam.
de afslagen staan daar niet op, wel kan ik mooie kaartjes printen. misschien heeft iemand anders een suggestie hoe je het kaartbestand in tekst kan omtoveren? :mrgreen:
Kermit

Bericht door Kermit »

over de 30 aanmeldingen intussen. misschien kunnen we vaker een tocht organiseren.... :mrgreen:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Bericht door RvGS »

kermit schreef:misschien heeft iemand anders een suggestie hoe je het kaartbestand in tekst kan omtoveren? :mrgreen:
Om van Mapsource een routebook te maken kun je het volgende doen of laten doen :wink: :
  • dubbel klikken op de route van in Mapsource > 'Route eigenschappen' wordt geopend
  • selecteer de tab 'richtingen'
  • ga op de eerste aanwijzing staan
  • om alles te selecteren klik ctrl+a
  • om alles te kopieeren klik ctrl+c
  • open een excel bestand, klik in cel a1 en plak alle tekst
  • om te plakken klik ctrl v
  • pas de kolom breedte en tekstgrootte aan en geef de kolommen de zelfde naam als bij tab 'richtingen' staat
  • selecteer kolom B en C, klik rechts met de muis en kies voor 'insert/invoegen'
  • selecteer kolom e en f met de afstanden en knip met ctrl+x
  • zet de cursor in cel b1 en plak de geselecteerde tekst met ctrl+v
  • bepaal zelf of je de kolommen g en h wilt verplaatsen of niet.
Roadbook uit mapsource is gereed, komt geheel overeen met de route uit mapsource.
suc6
Groet, Robert |
Fjorgyn

Bericht door Fjorgyn »

Volgens mij wordt het een gezellige boel in pension Simmerwille :D . Ook ik heb daar een kamertje kunnen boeken voor € 45,- per nacht met sanitair op de kamer (dus volgens mij heb ik nu twee bedden om in te slapen :lol:

Tegen de 20ste inderdaad maar eens wat afspraken gaan maken voor de rit er naar toe!

Gr.,
Monique.
Broekie

Bericht door Broekie »

Dag Fjorgyn :D

Jij schreef:
Ook ik heb daar een kamertje kunnen boeken voor € 45,- per nacht met sanitair op de kamer (dus volgens mij heb ik nu twee bedden om in te slapen
Heb ik dan toch nog te voorbarig gereageerd :?: :oops: op wat

Rhino VStrom schreef
Ik slaap dus alleen op een 2 pers. kamer. Mocht er nog iemand een slaapplaats zoeken, ik heb nog een bed "te huur" voor een schappelijk prijsje.
waarop ik reageerde met
Dag Rhino VStrom

Je hebt een PB-tje
Ach wat maakt het ook uit Inderdaad :!: Ik ben het eens met wat je ook vermeldde:
Volgens mij wordt het een gezellige boel in pension Simmerwille
Met vriendelijke en hartelijke groeten aan alle deelnemers, loat goan :wink: :wink: Hans
Laatst gewijzigd door Broekie op wo 21-03-2007, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Kermit

Bericht door Kermit »

BlackstromNL schreef:
kermit schreef:misschien heeft iemand anders een suggestie hoe je het kaartbestand in tekst kan omtoveren? :mrgreen:
Om van Mapsource een routebook te maken kun je het volgende doen of laten doen :wink: :
  • dubbel klikken op de route van in Mapsource > 'Route eigenschappen' wordt geopend
  • selecteer de tab 'richtingen'
  • ga op de eerste aanwijzing staan
  • om alles te selecteren klik ctrl+a
  • om alles te kopieeren klik ctrl+c
  • open een excel bestand, klik in cel a1 en plak alle tekst
  • om te plakken klik ctrl v
  • pas de kolom breedte en tekstgrootte aan en geef de kolommen de zelfde naam als bij tab 'richtingen' staat
  • selecteer kolom B en C, klik rechts met de muis en kies voor 'insert/invoegen'
  • selecteer kolom e en f met de afstanden en knip met ctrl+x
  • zet de cursor in cel b1 en plak de geselecteerde tekst met ctrl+v
  • bepaal zelf of je de kolommen g en h wilt verplaatsen of niet.
Roadbook uit mapsource is gereed, komt geheel overeen met de route uit mapsource.
suc6
@ Blackstrom: hier was ik zelf niet op gekomen... :oops:
maar als je het weet, dan is het een pies of keek! :worship:

@Markh:
de routebeschrijving is nu in xls-formaat beschikbaar
ik heb wel je email adres nodig, want binnen het forum kan ik alleen maar pb-tjes versturen.
:mrgreen:
Markh

Bericht door Markh »

Stuur het maar naar m_mhin@quicknet.nl

Alvast bedankt

Mark
Markh

Bericht door Markh »

Kermit,

Weet jij of dit mapsource programma los te krijgen is, dus zonder garmin e.d. eraan?

Mark
Plaats reactie