Voor de vaar-ie-aatsie; recept V-Stromdam 6- of 13 mei 2006

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie

V-Stromdam je mee?

Ja! Groep één vanuit V-Stromdam
0
Geen stemmen
Ja! Groep twee vanuit Almere's Blocq van Kuffeler
0
Geen stemmen
Ja! Om het even in welke groep!
1
9%
Ja! Maar mij zie later 's middags wel verschijnen in V-Stromdam.
1
9%
Nee, maar V-Stromdamze!
9
82%
 
Totaal aantal stemmen: 11

MaxZeiler

Voor de vaar-ie-aatsie; recept V-Stromdam 6- of 13 mei 2006

Bericht door MaxZeiler »

Ahoy V-Strommers

Graag aandacht voor een prettig recept, te bereiden op zaterdag 6 of zaterdag 13 mei.*

V-Strom
V-dam +
V-Stromdam

Een unieke motor-en zeilervaring naar V-Stromdam (voorheen Volendam), dwars over en rond het Marker- en IJsselmeer met een cultureel bezoek aan het grote gemaal “Blocq van Kuffeler” danwel -naar keuze-, “De Dijk” in V-Stromdam met ongekende zitplaatsen op veler terrassen naar vrije keuze.

Ingrediënten:
• 650 tot 1000 cc bereidheid tot samenwerken
• Vier- tot zes V-strommers en naar smaak een even groot aantal duo’s
• Snufje (om-)schakelbereidheid
• Waterbestendige kledij
• 1 paar witte gympen p.p.
• Reispilletjes naar smaak toevoegen

Bereiding:
• Verdeel alle V-Strommers in twee groepen.
• Groep één (max 6 personen) verzamelt om 10.00u in Volendam en scheept zich in op zeilschip First Lady.
• Groep twee(max 6 personen) verzamelt om 12.00u in Almere (Blocq van Kuffeler) en onthaald het zeilschip First Lady met V-Strommers uit V-Stromdam.
• Groep twee scheept zich na gezamelijke picknick in en vaart met de First Lady terug naar V-Stromdam. Groep één rijdt fietsen van groep twee terug van Almere, (via dijk Lelystad-Enkhuizen, Hoorn) naar V-Stromdam en onthaalt op haar beurt de bemanning rond 16.00u.
• Vanaf ongeveer 16.00u zijn alle V-Strommers weer bijeen in Volendam en samen zingen zij het V-Strom lied. (...Toen wij uit V-Stromdam vertrokken...) Eventueel niet Zuiderzeebekwame V-Strommers mengen zich bij V-Strommers met zeilervaring.

Een bijdrage van
MaxZeiler


* (de hoogst verwachte middagtemperatuur bepaalt de datum, 6 -of 13 mei)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Ahoy Max/Joop Zeiler,

dit is een leuk plan :!: :lol: :!:

Ik weet dat ik de 11e (als alles meezit) ga varen......maar dan op de Queen of Scandinavia .......en die heeft geen zeilen, maar mijn Strom kan wel mee :lol: :lol: :!:

:arrow: Dus ik kan je geen exact antwoord geven..... :roll: :roll:

:idea: Mede Strommers grijp je kans :!:

Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
The V

Bericht door The V »

Heel leuk initiatief Joop! Hou alleen niet zo van water... en van het varen erover. Maar er zijn er vast genoeg die er anders over denken!
Strommie

Bericht door Strommie »

Hé die Joop,

Wat een leuk uitgedacht plan :wink:

Ben zelf (jammergenoeg) net als TheV, niet zo 'gek' op varen; ben misschien net iets te vaak 'zee-ziek' geweest?
Op een 'Luxe-schip(boot?)', van Hoek van Holland naar Harwich, slaat de zee-ziekte al toe, voordat ik de haven uit ben. :cry:

Maar op zich is het zo'n leuk idee, dat er ongetwijfeld genoeg animo zal zijn?!

8) Groet, Rinus (Strommie)
Tuke

Bericht door Tuke »

Joop,

Jij hebt de kerstdagen goed besteed! :lol:
Prachtig idee....

Wellicht één eng aspect... en dat is dat een ander op m'n fiets gaat rijden :oops: Gelukkig heb ik nog een V-Strom broer. Ik zal in ieder geval even polsen of ie ook interesse heeft.

Ik laat later nog even van mij horen. Mochten er te weinig interesse... dan gaan we toch gewoon met één groep op en neer?

Groetjes,
Stephan
MaxZeiler

eng idee/ puik idee

Bericht door MaxZeiler »

Ja Stephan- toegegeven, het is best een beetje eng idee dat een ander je motor terug rijdt... daarom heb je ook de mogelijkheid om in V-dam op te stappen. Dan blijft jouw fiets daar... en jij rijdt dan op een andere terug.

Kijk - ik ga er van uit dat iedereen de V-Strom meer dan gemiddeld kent en extra voorzichtig met andermans eigendommen omspringt. Het risico is en blijft aanwezig, maar het is aan de andere kant ook redelijk te overzien. En spannend ook wel. Als DL1000 rijder ben ik namelijk best benieuwd naar de veelbezongen DL650. En het is omgekeerd toch ook aardig om een voorzichtig ritje te maken op een "dikke duizend" als je een DL650 gewoon bent.

Jouw idee om met een kleiner aantal mensen op- en neer te gaan is ook puik trouwens. Wat mij aangaat helemaal goed. Het gaat mij er als begaan zeilert alleen om - jullie (hoe meer hoe liever)- iets te laten proeven van accelleratie op het water, het andere schuin hangen, de wind nu eens door je haren te laten gaan in plaats van gehelmd, onderling beetje te lullen net als dat we hier doen. Gecombineerd met een leuk tochtje of bezoek aan Volendam -ehhh V-stromdam nix leukers te verzinnen volgens mij
Biker

Bericht door Biker »

Inderdaad leuk bedacht maar helaas ik mag niet vreemdgaan en mijn diva mag dat ook niet van mij. :roll:
Strommie

Bericht door Strommie »

Inderdaad leuk bedacht maar helaas ik mag niet vreemdgaan en mijn diva mag dat ook niet van mij. :roll:
@Biker: Dan laat je Ernie rijden?! 8)
Biker

Bericht door Biker »

Strommie schreef:
Inderdaad leuk bedacht maar helaas ik mag niet vreemdgaan en mijn diva mag dat ook niet van mij. :roll:
@Biker: Dan laat je Ernie rijden?! 8)
Ernie heeft een andere functie, die zit achter de nummerplaat en kijkt er met zijn koppie mooi overheen...... (hij wordt niet toegelaten tot het rijexamen) :lol:
Mick

Bericht door Mick »

Schuin hangen op een boot is net zo leuk als schuin hangen op een motor :)

Ik doe graag mee, met dit zeilavontuur.

Groeten,
Michel
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Volendam dat is maar 8 kilometer ver, meer tijd kwijt aan het varen.
Zit toch liever op m'n fiets :-)} , ondanks mijn marine verleden.
MaxZeiler

De beste stuurlui...

Bericht door MaxZeiler »

Hey @Dutchchef, je creativiteit is tanende!

Een suggestie om juist jou over de streep te trekken: doe dan eerst een rondje IJsselmeer vanuit Volendam. "Volendam-Volendam" is heel aardig. Is toch mooi 361km (plus de 8 vanuit M'beemster maakt 369km!) Met de klok mee heb je wel het beste uitzicht op het water, maar als water je echt tegenstaat kun je altijd nog tegen de klok in rijden. Dan is het uitzicht al een stuk minder want er zit altijd nog een rijbaan tussen. Spannend wordt het helemaal als je om 12.00u 's ochtends (voorstel vertrektijd zeilboot) weer terug wilt zijn in Volendam- van Volendam. Want dan plak je er een fraaie nachtrit aan. Met die 369km ben je wel 8 toeristische uurtjes zoet, dan moet je in de nacht er voor om 04.00ur vertrekken.

Kun je toch al uit veel dingen kiezen om zo eerst ff die fietskilometers bijeen te harken zeg ik!

Daarna nog 8 zeemijlen chillen - laat me achteraf weten wat je het beste is bevallen!

PS: Wanneer nodig je ons uit voor de Grote Middenbeemstertocht?
Dutchchef

Re: De beste stuurlui...

Bericht door Dutchchef »

MaxZeiler schreef:Hey @Dutchchef, je creativiteit is tanende!

Een suggestie om juist jou over de streep te trekken: doe dan eerst een rondje IJsselmeer vanuit Volendam. "Volendam-Volendam" is heel aardig. Is toch mooi 361km (plus de 8 vanuit M'beemster maakt 369km!) Met de klok mee heb je wel het beste uitzicht op het water, maar als water je echt tegenstaat kun je altijd nog tegen de klok in rijden. Dan is het uitzicht al een stuk minder want er zit altijd nog een rijbaan tussen. Spannend wordt het helemaal als je om 12.00u 's ochtends (voorstel vertrektijd zeilboot) weer terug wilt zijn in Volendam- van Volendam. Want dan plak je er een fraaie nachtrit aan. Met die 369km ben je wel 8 toeristische uurtjes zoet, dan moet je in de nacht er voor om 04.00ur vertrekken.

Kun je toch al uit veel dingen kiezen om zo eerst ff die fietskilometers bijeen te harken zeg ik!

Daarna nog 8 zeemijlen chillen - laat me achteraf weten wat je het beste is bevallen!

PS: Wanneer nodig je ons uit voor de Grote Middenbeemstertocht?
Ik wil wel een keer mee, binnenkort een nieuwe baan dan ben ik in de weekeinde vrij dus meer tijd voor motor en gezin.

Over de Beemster (2 maal op de wereld Unescolijst).

Het is hier wel mooi in april/mei dan staan de tulpenvelden in bloei (mooie foto kan je dan maken van jou V-Strom) afhankelijk van het weer. Bezienwaardigheden zijn de mooiste stolp boederij van Noord-Holland (en meer mooie huisjes), de bunkers van de stelling Amsterdam, wijngaard met restaurant, de molens van de Schermer. even verder Alkmaar, richting bergen (-aan zee) of Egmond aan zee. (begin al te verlangen naar de zomer)
Maar een route uitzetten is niet mijn sterkste kant ik weet wel de weg dat is wel makkelijk.
Plaats reactie