Motor Circuit Training

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Motor Circuit Training

Bericht door Margon »

Hoe laag drempelig zijn de circuit trainingen.
Zou dit iets voor mijn vrouw zijn welke de bochten veel te zenuwachtig neemt op haar cb550x ?
Gaat het zelf ook wel leuk vinden hoor O:-)
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Motor Circuit Training

Bericht door Frank »

Laag drempelig.

Ik ben instructeur bij MCT.

We hebben 3 categoriën, beginners, tour en sportief.
Afgelopen zondag waren we in Lelystad op het politiecircuit en daar waren er 15 groepen, dus 5 groepen per categorie.

Groep 1 t/m 5 is Sportief, dat zijn de echte snelle jongens.
Groep 6 t/m 10 is tour, de gemiddeld.
Groep 10 t/m 15 is beginner.

De dag bestaat uit 4 sessies. De eerste sessie is inrijden, banden opwarmen en het circuit verkennen. De instructeur rijdt dan rustig voor en kijkt naar het niveau van zijn groep. Als er één niet mee kan komen, dan is er na de sessie altijd de mogelijkheid om te wisselen van groep. Ook als het te langzaam voor je gaat, dan kun je een groepje hoger of zelfs naar een snellere categorie.
De tweede sessie proberen we het tempo wat op te voeren. Maar het tempo wordt altijd bepaald door de langzaamste deelnemer in de groep. Als ik zie dat er een te groot gat valt tussen de deelnemers, (Je rijdt in groepjes van 4 tot 6 personen), dan laat ik het tempo zakken, zodat iedereen weer mee kan!
En na eerste en de tweede sessie wordt ingegaan op de bochtentechniek, zithouding, snelheid, versnelling, remmen. En de volgende sessie probeer je dat te verbeteren...

Dus geen probleem.. Voor iedereen is er een groepje op haar niveau. Het zijn schitterende dagen!

Deze is van afgelopen zondag 10/7:
Afbeelding
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Motor Circuit Training

Bericht door Motormuus »

Mooie foto. Rijd je de band tot op de rand op neem ik aan.
Gebruikersavatar
Highking
Berichten: 156
Lid geworden op: ma 14-03-2016, 20:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002)
Woonplaats: Heemskerk
Contacteer:

Re: Motor Circuit Training

Bericht door Highking »

Wij hebben 't ruim een maand geleden ook met een groepje gedaan, bij MCT in Lelystad. Ik ben echt geen bochtenvreter (had zelfs een behoorlijke bochtenangst) en kon toch in groep 10 goed meekomen. De eerste sessie vond ik 't nog wat eng, de 2e sessie begon ik 't leuk te vinden maar ging 't voor mijn gevoel wat rustiger... maar het bleek dat we juist harder waren gegaan! Iets met gewenning.

Gevolg: ik zit nu een stuk lekkerder op de motor in vlotte bochten. Ga nèt even vlotter door de bocht en voel me daar een stuk gemakkelijker bij dan voor de training. Absoluut een aanrader dus. :-)
KFFR - Metal!
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Motor Circuit Training

Bericht door Bozobin † »

De belangrijkste winst pak je omdat je veel minder snel verstijfd en de bocht uitvliegt op momenten dat het onverhoopt een beetje spannend wordt.
Je leert om ook op die momenten ontspannen te reageren, doorkijken, gas blijven houden en gewoon wat verder afschuinen.
Langzaam aan verandert het van spannend naar dikke fun.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Motor Circuit Training

Bericht door TT-Strom »

mm leuk idee, ga ik eens naar kijken!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Motor Circuit Training

Bericht door Margon »

Voor ons gaat verschoven worden naar het najaar, woensdag meniscus operatie
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Plaats reactie