Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Bozobin † »

Praat eens met deze jongen, lang geleden samen met hem wat voetstepjes versleten :-)
Alle info staat bij 'evenementen'
https://www.facebook.com/MoveOnMotortrainingen
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Motormuus »

Bozobin. Dat was mijn rij-instructeur. Dankzij hen verslijt ik ook voetstepjes. Ga in de agenda kijken of ik eind augustus met hem mee kan. Kijken of hij nog wat bij kan schaven aan mijn bochten techniek.
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door JeePeetje »

Ik doe nog regelmatig ritjes met JP. Goede instructeur, ik kan dit van harte aanbevelen.
Ik heb al een paar keer training bij hem gevolgd, en iedere keer weer wijzer geworden.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Bozobin † »

Ik ken hem pas >25 jaar, heb em ook eerst gevraagd of ik zijn link hier mocht posten. Voor je het weet staat er 100 man bij hem op de stoep :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door JeePeetje »

Klandizie is goed, maar het moet wel aan te werken zijn. :):lol:

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Motormuus »

Van zondag 28-8 tot dinsdag 30-8 een bochtentraining gevolgd bij moveonmotortrainingen, De instructeur kende ik al dankzij zijn goede lessen heb ik 11 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. Op zondag ben ik naar de eiffel gereden, sta bij een tankstation komt er een nederlandse gs rijder aan gereden we tanken allebei ik drink nog wat en de gs rijd weg. kom aan bij het hotel staat daar diezelfde gs, een mede cursist dus, na kennis making konden we ons eerst opfrissen om daarna aan het eten te beginnen en elkaar wat beter te leren kennen, de instructeur rijd nooit met groepen van meer dan 4 cursisten. En hij ziet alles wat je uitspookt.

Maandag 8:00 ontbijt, na het ontbijt een goed uur theorie, alles word op een leuke manier verteld en geen saaie en langdradige verhalen. Daarna omkleden en de motor uit de garage halen. rustig warm worden spieren losmaken, en op een parkeer terein halve draai oefenen. vervolgens rijden we richting luxenmburg om lekker bochten te rijden en hier en daar naar wat tips te luisteren. Rond 1:00 zijn we in vianden om ergens te gaan lunchen. Na de lunch rijden we verder waarbij we in de middag nog meer tips krijgen, regelmatig word er gewisseld qwa voorrijder. Degene die de meeste hulp nodig hebben rijden iets vaker voor j-p zodra we allemaal een beetje op zelfde nivo zitten word er meer gewisseld, de 1 man word dan de laatste en zo schuiven de andere 1 plaats naar voren. de hele dag word er gefilmd en bij mooi weer worden er vanaf de motor foto's gemaakt. Bij terugkomst in het hotel eerst wat drinken en dan onszelf opfrissen motorpakken kunnen uit en kunnen we gaan eten. Na het eten zijn de de filmpjes gaan bekijken via de beamer, dat is een goede manier je ziet jezelf rijden en weet wat je daar aan het doen was en dan zie je hoe het er eigenlijk uitziet. Voor het eten raakte we nog in gespreken met 2 duiste her-opstappers die we nieuwsgierig waren naar die Nederlanders en hun bochtentraining dus ze hadden gevraagd of ze tijdens het bekijken van de filmpjes erbij mochten zijn. geen probleem natuurlijk.

Dinsdag de laatste dag en dag van terug reis, niet voor mij want ik blijf nog een nachtje.
Rond het hotel was het een beetje mistig, De vraag van j-p wie begint er voorop? Daar zeg ik dan geen nee tegen, na een 5 km was de mist weg en reden we in een lekker zonnetje.Het was aan iedereen te merken dat we de dag ervoor een zware dag hebben gehad en moest er allemaal inkomen na een klein uurtje reden we lekker en hoorden we j-p steeds minder praten een goed teken. rond 13:00 weer wat gegeten en daarna nog een uurtje rijden, daarna was het tijd voor afscheid en het ontvangen van de certificaten nog even tanken want voor 1,10 is het lekker volgooien voor de rit naar huis. Behalve voor j-p en mij j-p blijft nog een paar dagen voor nog 2 bochtentrainingen en ik had een nacht bij geboekt om op woensdag via de elsas en vogezen naar het zwarte woud te rijden. vanaf het tank station nog even lekker met j-p aan het rijden geweest. kortste weg naar hotel was 30km maar samen deden we er 100km over.

s'avonds heb ik mijn laatste filmpjes en foto op de harde schijf gezet zodat ik ze thuis nog eens kan bekijken.

het is een aanrader de j-p is een leuke kerel vol humor en het is absoluut geen saaie cursus. je ligt soms dubbel van het lachen als je zijn opmerkingen weer hoort, belangrijkste is. Dat ik er weer wat van geleerd heb en sommige dingen die je na loop van jaren een beetje afgeleerd hebt weer even op scherp heb gezet. waarschijnlijk ga ik volgend jaar weer, en dan ga ik mee voor zodat Diana (mijn vriendin) ook weer wat kilometers kan gaan maken op haar cb.

het hotel was erg goed. en voor 33 euro een kamer met ontbijt en voor 11 euro meer kon je 3 gangen eten. maar dan eet je met de pot mee, en ik kan je vertellen dat was niet slecht en niet weinig..

Hier onder enkele sfeer plaatjes. uit de vele foto's die ik gekregen heb van j-p die tijdens het rijden foto's maakt van de groep, 2 mensen rijden voor hem 2 rijden erachter

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door JeePeetje »

Ben ook al 2 x bij J-P geweest. Geweldige kerel met een goede humor.
Iedere keer leer ik weer bij. Ik vind het knap hoe hij van alles ziet en ook kan overbrengen hoe je jezelf kan verbeteren
Ik kan dit iedereen aanbevelen. Je hebt er lol en leert er nog wat van ook.


Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Motormuus »

Yep. Diana heeft gisteren nog een paar uur met j-p gereden eerste ontmoeting. Voor haar. En prima vent. Daarom gaan we volgendjaar april samen. Het hotel is maar 20km van dasburg. Dus dan hebben de mensen die daar al eens zijn geweest via dit forum een idee waar er ongeveer gereden word.
RedboyChefke
Berichten: 301
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Tukkerland

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door RedboyChefke »

Heb soms ook nog wel is moeite , vooral met lange bochten.
Als goed is heb ik de 30 ste Cursus weer van iemand anders.
Deze ken ik nog niet .
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Motormuus »

Deze is sinds april voor zichzelf begonnen na jaren als loonslaaf gewerkt te hebben. Check de site en de prijzen maar eens. Dan is het best intressant. Rijd nu 12 weken op een nieuwe africa twin en staat al 14k op de teller. Is knmv instructeur. En reisbegeleider. Dit jaar naar schotland en pas naar de eiffel geweest voor de knmv.
RedboyChefke
Berichten: 301
Lid geworden op: za 20-08-2016, 18:43
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650
Woonplaats: Tukkerland

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door RedboyChefke »

Ga denk volgend jaar keertje doen, zo cursus :wink:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Bozobin † »

Goed hè :-)
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Motormuus
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1582
Lid geworden op: wo 26-03-2014, 11:41
Mijn motor is een: HONDA crf1100dct + suzuki drz 400S +?????
Woonplaats: brouwershaven

Re: Ook zo jaloers op die bochtenridders ?

Bericht door Motormuus »

Psst. Het is zo leuk. Dat ik alweer geboekt heb voor april 2017. Dit keer gaat diana ook mee. Om het cbtje. Eens lekker onder de kont te krijgen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
Plaats reactie