Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Frank »

Ik kreeg een mail van Niels Roodenburg, die ik al ken sinds dat ie bij de ANWB/Promotor werkte, maar nu werkt ie voor Bruggeman motoren en ze hebben een leuke actie in het vooruitzicht.
Bij aankoop van een Suzuki (bij Bruggeman motoren) krijg je een 8 daagse motorreis van ca. 1400 euro cadeau!

Maar in dezelfde mail stelde hij voor om deze reis ook exclusief voor ons forum beschikbaar te stellen. Dus wilde ik eens kijken of daar belangstelling voor is.

Allereerst een indruk van motorrijden op de Faeroer eilanden:
[youtubehd]http://www.youtube.com/watch?v=KcllmpoQC4c[/youtubehd]

Waar ligt het:
Afbeelding
Afbeelding

Een paar sfeer plaatjes:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zijn jullie er nog? Dan nu de details:

  • Datum reis: dinsdag 14 juni 2016 t/m dinsdag 21 juni 2016
  • Locatie vertrekt: Hirtshals (Denemarken) [1.000 km vanuit Amsterdam]
  • Locatie reis: Torshavn, Faeroer eilanden
Duur reis: 8 dagen

Afbeelding

Inclusief:
3 nachten binnenhut o.b.v. 2 personen inclusief ontbijt
4 nachten 4* hotel Foroyar inclusief ontbijt
5 motorroutes voor TomTom & Garmin
Professionele begeleiding + volgauto met ruimte voor 3 motorfietsen

Prijzen:
Motorrijder + motor -> € 795,-
Duorijder -> € 695,-
Maaltijdpakket aan boord (2x diner – 3x lunch) -> € 135,-
1 persoonskamer toeslag -> € 675,-
Buitenhut voor 2 personen met benedenbedden -> € 125,- p.p.

Dit zijn allemaal prijzen speciaal voor ons V-Stromforum, alleen de werkelijke kosten hebben we erop gezet. Normaal kost zo’n trip in deze hoedanigheid al snel €1.400,- pp zonder maaltijd pakket. Volgens mij dus erg voordelig voor deze bestemming/ervaring!

Omdat we er zijn rond de langste dag hebben we het geluk dat we 19,5 uur per dag daglicht hebben en dus maximaal kunnen profiteren van de tijd daar op de eilanden. En…. als we geluk hebben valt het midzomernacht-feest ook nog samen met onze tijd op de eilanden. Allemaal erg leuk om mee te maken.

Voor de duidelijkheid.. Niels Roodenburg organiseert dit ism met Bruggeman motoren en Nimag. Het V-Stromforum is geen partij en geen reisbureau.

Laat maar weten of er interesse is en of er nog vragen zijn. Die zal ik dan weer doorgeven aan Niels Roodenburg.
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Ik heb deze reis een 4 tal jaar geleden ook al eens gedaan, toen samen met Promotor.

Ben blij dat ik er eens ben geweest, maar ga voor deze toch passen.
Zit dan op de Strom richting Noordkaap :D

Alleszins aan zij die zouden meegaan, veel plezier, en let vooral op voor de Schapen op en naast de Baan ;-)
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Eikie »

Schitterend aanbod en zeker niet te duur. Het lijkt mij een prachtige bestemming alleen de 3 dagen op de boot en ruim 2000km van en naar Hirtshals weerhouden mij ervan om deze reis te gaan maken. Uiteindelijk ben ik dan 10 dagen onderweg voor 3 mooie dagen op de Faroer eilanden. Dan plan ik liever iets dichter bij huis.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Hessie »

Het ziet er super uit, had het ook al eens uitgezocht, maar inderdaad de verhouding reis/motorrijden is een beetje vreemd O:-)
Dan toch maar naar de Lofoten volgend jaar :duim:
doei
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Stroompje »

Inderdaad al een paar jaar op mijn To Do-lijst maar daar blijft het voorlopig staan...... :mrgreen: ..... Te lang aan boord en te weinig "Strommen", wel een mooie prijs :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Margon »

Veel te lang op de boot, vind schotland net te doen.
Haat boten en zee behalve om naar te kijken
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Niels Roodenburg
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12-03-2015, 21:25

Re: Interessepeiling motorreis naar de Faeroer eilanden

Bericht door Niels Roodenburg »

Hi Allemaal,

Het is inderdaad een aparte bestemming voor motorrijders. Je moet er wat voor over hebben qua tijd, al is dit vooral 's nachts aan boord waar je kan uitrusten van de lange dagen sturen. De periode dat we gaan is speciaal omdat het zo lang licht is (19,5 uur per dag motorrijden niet genoeg? ;-) ) en het is (waarschijnlijk) feest daar met de midzomernacht-viering.

Voor de route naar Noord-Denemarken hebben we mooie routes klaarstaan en op de eilanden 700+ km aan motorroutes. We zijn 4 volle dagen op de eilanden (ipv de gebruikelijke 3 omdat de boot sneller vaart in het hoogseizoen) om te kunnen rijden. Deelnemers van de Promotor reizen (ben zelf 4x reisleider geweest op deze reizen) kwamen soms ook met de auto..... en aanhanger om de reis door Denemarken te versnellen en stapte pas op de motor bij de boot. Is ook een manier van op vakantie gaan zeg maar :-).

Mocht iemand nog vragen hebben of juist individueel op reis naar de Faeroer eilanden willen? Let me know! Ik heb goede contacten bij het reisbureau wat deze reis samenstelt voor ons. Wie weet zien we elkaar in Hirtshals 14 juni!

Mvg,

Niels
Voormalig uitgever/marketeer van Promotor magazine en nu zelfstandig online marketeer in de motorbranche.
Plaats reactie