meeting in België

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
P2U

meeting in België

Bericht door P2U »

aangezien het weer hier ongelofelijk meezat, ben ik er vanochtend op uit getrokken om een rit voor volgend jaar uit te stippelen. Niet dat er al iets definitief is, maar de lijnen moeten op tijd uitgezet worden, nietwaar :wink:
Jullie worden uiteraard op de hoogte gehouden :)
Fred

Bericht door Fred »

Ardennen, Oostkantons, Luxemburg, Semois.....???
Als je A zegt dan ook B aub hé.
A propos, goe bezig... doe maar voort, dan kunnen we onze agenda voor volgende zomer al opmaken.
Shaw.
P2U

Bericht door P2U »

Fred,
het zou de wijde omgeving van Namur worden. Maar ik spreek bewust in de voorwaardelijke wijs omdat ik aan Wim beloofd had dat we het samen zouden doen. En de inbreng moet dus 50/50 zijn.
Ik kon mezelf echter niet bedwingen. Kan ik er aan doen dat het weer prachtig was vandaag?
:D :D
Wim

Bericht door Wim »

het zou de wijde omgeving van Namur worden. Maar ik spreek bewust in de voorwaardelijke wijs omdat ik aan Wim beloofd had dat we het samen zouden doen. En de inbreng moet dus 50/50 zijn.
Ik kon mezelf echter niet bedwingen. Kan ik er aan doen dat het weer prachtig was vandaag?
Very Happy Very Happy
Namur is een heel goede keuze. Had een seintje gegeven ik had anders mee gaan rijden al wast het maar voor de fun
P2U

Bericht door P2U »

Sorry Wim, maar 't was in een bevlieging. Ben op de motor gestapt en zomaar wat rondgereden. Op 't gevoel als het ware.
Van zodra er zich nog eens een mooie nazomerzondag aandient, dan bel ik je en dan gaan we ervandoor. 8)
Wim

Bericht door Wim »

Van zodra er zich nog eens een mooie nazomerzondag aandient, dan bel ik je en dan gaan we ervandoor. Cool
t'is goed "Met de vlam in de pijp :lol: "
P2U

Bericht door P2U »

Wim,
volgens deze website (http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/) wordt het zondag nog goed. Zin om op ontdekking te gaan?
Wim

Bericht door Wim »

volgens deze website (http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/" onclick="window.open(this.href);return false;) wordt het zondag nog goed. Zin om op ontdekking te gaan?
André,
Ik heb u een prive mailtje gestuurd

groetjes,
Wim
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Het lijkt wel een geheim genootschap! Het is zeker niet de bedoeling dat er meer mensen meerijden?
P2U

Bericht door P2U »

YellowStrom schreef:Het lijkt wel een geheim genootschap! Het is zeker niet de bedoeling dat er meer mensen meerijden?
Bert,
zeker en vast niet: als je wil meerijden, dan kan dat.
We vertrekken om 09:00 in Nossegem aan het kruispunt van de Leuvensesteenweg en de Mechelsesteenweg (N2/N227). Makkelijk te vinden:
je rijdt langs de A2 naar Leuven waar je afrit 17 neemt. Daar kom je op de N2 en ga je naar rechts. Je volgt deze baan tot je op het kruispunt met de N227 komt (ongeveer 14km). Dat is de baan van Mechelen naar Waterloo.
Laat wel iets horen moest je meegaan.
Opgelet: het zal er hoogstwaarschijnlijk een beetje sneller aan toe gaan dan de vorige keer :wink:
Wim

Bericht door Wim »

Hoe meer ziel hoe meer vreugde.
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Het gaat me niet lukken om mee te gaan, maar jullie in ieder geval veel plezier toegewenst!
Wim

Bericht door Wim »

Het gaat me niet lukken om mee te gaan, maar jullie in ieder geval veel plezier toegewenst!
Je hebt iets gemist zene
P2U

Bericht door P2U »

Wim schreef:
Het gaat me niet lukken om mee te gaan, maar jullie in ieder geval veel plezier toegewenst!
Je hebt iets gemist zene
volmondig mee eens
:D
P2U

Bericht door P2U »

volgens dit weerbericht (http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/) zou het vrijdag proper weer worden om er nog eens op uit te trekken. Voor diegenen die geïnteresseerd zouden zijn: om 09:00 afspraak aan café Le Cheval Blanc in Eghezée voor een rondrit van ongeveer 170km in de ardennen.
Dat café vindt je links op de hoek van het grote kruispunt in Eghezée op de baan naar Huy (N643).
Zij die willen meerijden, gelieve een PBtje te sturen zodat ik genoeg roadbooks kan voorzien.
Tot dan
xlrider

Bericht door xlrider »

Helaba, rust er geen copyright op dat roadbook :?: :?:
:wink: :wink: 8) 8)
P2U schreef:volgens dit weerbericht (http://www.bdb.be/nl/rubriek/weerbericht/meteo/) zou het vrijdag proper weer worden om er nog eens op uit te trekken. Voor diegenen die geïnteresseerd zouden zijn: om 09:00 afspraak aan café Le Cheval Blanc in Eghezée voor een rondrit van ongeveer 170km in de ardennen.
Dat café vindt je links op de hoek van het grote kruispunt in Eghezée op de baan naar Huy (N643).
Zij die willen meerijden, gelieve een PBtje te sturen zodat ik genoeg roadbooks kan voorzien.
Tot dan
P2U

Bericht door P2U »

WELK roadbook? Je moest eens weten welke kanten je allemaal uitkan vanaf Eghezée.....
:roll:
Ik kan evengoed vanuit het benzinestation van Bièrges vertrekken. Daar hebben ze ook koffie. Maar 't is maar benzinestationkoffie hé :x
xlrider

Bericht door xlrider »

via H S L naar St H en zo naar Sp :lol: :lol:

Spijtig dat bij ons 11/11 = Sint Maarten,
maw vader mag/moet mee met de kroost op 'sint-bezoek'.

Maar wees gerust, die route wordt ooit nog eens her/gereden.
:D :D
P2U schreef:WELK roadbook? Je moest eens weten welke kanten je allemaal uitkan vanaf Eghezée.....
P2U

Bericht door P2U »

deze morgen, om 08:45 aan de Cheval Blanc in Eghezée: niemand te zien. Oef, ik ben dus niet te laat. Om 09:15, nog niemand te zien.
Ben dan maar in m'n eentje in de Ardennen gaan snuffelen om te zien of daar geen goed verstopte bochtjes liggen die ik nog niet eerder gereden had. En inderdaad: daar lag nog één en ander dat nog niet onder mijn wielen was gepasseerd.
Weer zo'n 300km op de teller gezet :D

Toch zonde dat er niemand op de afspraak was :(
Lapkes

Bericht door Lapkes »

kz'hier naar toe geweest ,de eerste keer met ne roadboek of blad ,wel een avontuur als ge dat niet gewoon zijt :roll:

11 novembre Ronde de l'Armistice à Warnant

Cette année nous resterons dans notre région, ce qui nous permettra de vous faire traverser quelques beaux villages de la vallée mosane.

Fermes, châteaux, plan d’eaux et paysages aux couleurs automnales seront au programme, sans pour autant oublier les amateurs de virolos qui auront quelques belles portions à se mettre sous les pneus.

Bienvenue à toutes et tous.

La ronde compte 155 km

Le départ se fera à la Salle de L’ Union Warnantaise à 5537 Warnant (vallée de la Molignée)

Inscriptions de 9h00 à 14h30.

Départ pour la ronde de 9h00 à 12h00

Dernier retour à 15h30

Remise des prix à 16h30 – Classement du jour et challenge du Sud 2005

Prix : 5€ avec une boisson et réduction de 1€ pour les porteurs de la carte UEM. Gratuit pour les 50cc.

Compte pour le classement FMB et Challenge du Sud
Strommie

Bericht door Strommie »

Wát gebeurd hiér ......... toch géén talenstrijd :?: :!:

Excuses moi, maar ik kan er in ieder geval geen jus van maken :lol: :lol: :lol:
P2U

Bericht door P2U »

lapkes schreef:kz'hier naar toe geweest ,de eerste keer met ne roadboek of blad ,wel een avontuur als ge dat niet gewoon zijt :roll:

11 novembre Ronde de l'Armistice à Warnant
Ben daar ook voorbijgereden. Dacht eerst nog even van mee te doen, maar er zat teveel volk met dikke bakken maar die er alle moeite mee hadden om daar iets deftig mee te doen. Nee, dat was niks voor mij. Ben dan maar alleen voortgereden.
Trouwens, in Crupet heb ik een gedeelte van die bende teruggezien. En ze waren nog altijd op sukkel met hun dikke bakken.
Beseffen die mensen dan niet dat ze niet alleen een gevaar zijn voor zichzelf, maar vooral voor de anderen?
Bende eikels :!: :!: :!: :!: :!: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Lapkes

Bericht door Lapkes »

k'vond toch dat het op sommige plaatsen redelijk vettig was ,te smalle baantjes zijn toch mijn ding niet k'heb liever banen met twee rijvakken en een beetje overzicht want van die bochten achter t'hoekske is het toch altijd uitkijken hé
Kermit

Bericht door Kermit »

lapkes schreef:k'vond toch dat het op sommige plaatsen redelijk vettig was ,te smalle baantjes zijn toch mijn ding niet k'heb liever banen met twee rijvakken en een beetje overzicht want van die bochten achter t'hoekske is het toch altijd uitkijken hé
hoi Lapkes,
als noorderling én uit nederland lees ik in deze tekst pure poëzie. heb je er moeite mee indien ik je tekst "steel" voor andere doeleinden, zonder bronvermelding? misschien ooit nog eens tot ziens,
vr gr Harrie :mrgreen:
Lapkes

Bericht door Lapkes »

doe maar man 8)
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

P2U schreef:deze morgen, om 08:45 aan de Cheval Blanc in Eghezée: niemand te zien. Oef, ik ben dus niet te laat. Om 09:15, nog niemand te zien.
Ben dan maar in m'n eentje in de Ardennen gaan snuffelen om te zien of daar geen goed verstopte bochtjes liggen die ik nog niet eerder gereden had. En inderdaad: daar lag nog één en ander dat nog niet onder mijn wielen was gepasseerd.
Weer zo'n 300km op de teller gezet :D

Toch zonde dat er niemand op de afspraak was :(
Ik heb geprobeerd om een vrije dag te krijgen vandaag, maar dat was helaas niet mogelijk, anders had ik graag meegegaan; in de heuvels/bergen rijden is een stuk leuker dan het vlakke land.
Was het trouwens droog gebleven in de Ardennen?
Lapkes

Bericht door Lapkes »

Ik heb geen druppel regen gezien,de straten waren nat maar tegen een uur of twee waren de meeste droog
Plaats reactie