Een regionaal V-Strom-treffen zonder toertocht. Wie/Waar?

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Een regionaal V-Strom-treffen zonder toertocht. Wie/Waar?

Bericht door Iron Horse »

In opvolging van de diverse georganiseerde toertochten met het daarop volgende commentaar dacht ik aan het volgende.

Een "gewoon" motortreffen zonder toertocht is op zich een heel veel voorkomende activiteit, o.a. bij onze Oosterburen. Dus waarom ook niet hier in ons kikkerlandje ook meer (regionale) motortreffens "organiseren"?

Op zich stelt het niet eens veel voor. Je spreekt gewoon af elkaar op een voorafgesproken plek te ontmoeten voor een treffen en zomogelijk ook een hapje en een drankje. Het kan daarbij dus ook uitlopen op een bekende plek die geen verdere aankondiging meer nodig heeft. (eigenlijk wat we zouden willlen)

Het hoeft soms niet eens afgesproken te zijn, wanneer je maar weet dat er een bepaalde plek een meetingpoint is. Daarbij is het wel aardig als daar ook enige catering bij aanwezig is.

Ik wil hiermee dus de meetingpoints ZONDER TOERRITTEN promoten en eenieder vragen zijn/haar bijdrage hierin te leveren door hiervoor voorstellen te doen. En uiteindelijk natuurlijk ook te participeren.

Eén van die meetings zou bijvoorbeeld de 25ste Marktplaats van Safe in Rotterdam kunnen zijn. Alhoewel dat dan weer geen echt herhalend meetingspoint is. Dus eigenlijk ook weer niet zo'n goed voorbeeld.

Maar goed, ik hoop dat de bedoeling duidelijk is er wat reacties op komen en natuurlijk ook de meetings.

En waar draait het daar dan allemaal om? Gewoon een beetje ouwehoeren met MedeStrommers die dezelfde passie delen als jij. Wie dat al vaker heeft meegemaakt hoeft daarbij geen verdere uitleg en wie dat niet kent moet gewoon een keertje komen!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
LeChef

Ontmoetingsplaatsen..

Bericht door LeChef »

Prima idee,

Denk maar aan een geslaagde nieuwjaars receptie in Utrecht. Een idee is een paar 'vaste' lokaties te prikken, zodat eenieder in de gelegenheid is die aan te rijden. We hebben immers V-strommer uit alle hoeken van het land en we moeten onze zuiderburen niet vergeten. Er zijn zelf een paar V-strommers van overzee! (mmmm....een ontmoeting op Curacao is niet slecht, helaas kan de V-strom slecht tegen zout water).

Misschien weer iets in de buurt van Utrecht? Of gaan we een keer naar het buitenland?

Groet,

Gabby 8)
Tuke

Bericht door Tuke »

Prima idee... zeker gezien de komende herfst en wintermaanden 8)
Ik vond de lokatie van de beschuitenrit (De roskam in Achterveld - bij amersfoort) wel goed (in ieder geval open op zondagochtend)

Wie neemt een pak kaarten mee? :wink:

http://www.deroskam.nl/
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Tuke op di 20-09-2005, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Inderdaad, het nieuwjaarstreffen is er een goed voorbeeld van. Het is een kwestie van een goede locatie en voldoende animo. En je kunt dan met de Strom komen maar uiteraard ook met ander vervoer. Het gaat dan om de contacten. En een keerje in België is ook niet verkeerd, daar is het bier in ieder geval goed.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 20-09-2005, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Beta2

Bericht door Beta2 »

Goed idee, lijkt me leuk om wat medestrommers te ontmoeten.
Achterveld is mooi centraal dus lijkt me een prima plek.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Achterveld lijkt me een redelijk centrale plek. Zal niet voor eenieder gelden, maar voor een hoop mensen haalbaar. Dus maar een topicje openen met een datumvraag op deze (Achterveld, De Roskam) plek? Het is een start. Iedereen kan uiteraard een meeting starten waar en wanneer hij/zij dat wil, maar enige planning kan geen kwaad aangezien in de praktijk blijkt dat ad-hoc-acties meestal op niets uitlopen vanwege de korte termijn. Ik denk dat voor enige respons er toch wel minimaal 1 week vooraf een oproep voor moet worden gedaan.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Beta2

Bericht door Beta2 »

Iron Horse schreef:.... Dus maar een topicje openen met een datumvraag op deze (Achterveld, De Roskam) plek?...
Lijkt mij een goed plan, een week van te voren is wel korte termijn (als je bedoelt volgende week al een meeting te plannen)
Als het gaat lukken dan ben ik erbij....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Daarom schreef ik ook al minimaal. :wink: Zie andere topic.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie