DIT KAN ECHT NIET ! ! !

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Gesloten
M-Strom

DIT KAN ECHT NIET ! ! !

Bericht door M-Strom »

Hoe is het mogelijk dat we 320 leden op dit forum hebben . . . . .
en dat er 7 leden zich opgeven voor de toerrit met de SV-club op 18 september . . . . .

Ik dacht dat die V-Stromrijders allemaal echte motorrijders waren ? ? ?

Kom op jongens/meisjes geef je nog even op voor een schitterende dag startend in het hartje van ons land.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Ik moet werken :?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ja ja....ff geduld ik moet eerst nog een tenniswedstrijd verzetten......clubkampioenschappen........ :roll: :roll: :roll:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
helsen

Bericht door helsen »

clubkampioenschap met de hond... volgende keer...
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DIT KAN ECHT NIET ! ! !

Bericht door Iron Horse »

M-Strom schreef:Hoe is het mogelijk dat we 320 leden op dit forum hebben . . . . .
en dat er 7 leden zich opgeven voor de toerrit met de SV-club op 18 september . . . . .

Ik dacht dat die V-Stromrijders allemaal echte motorrijders waren ? ? ?

Kom op jongens/meisjes geef je nog even op voor een schitterende dag startend in het hartje van ons land.
Misschien omdat driekwart van die leden niet of weinig actief is en er van de overblijvers een deel andere verplichtingen heeft en een deel (waaronder ik) het niet zo op toertochten met een massa heeft. Mijn planning is wel om er even voor een kop koffie te zijn, dus de interesse is er wel maar we hebben nu eenmaal niet allemaal dezelfde wensen of verwachtingen.

Ik zou ook liever een stuk meer techniek en doe-het-zelvers-tips zien, maar ook daarvoor is maar een hele kleine belangstelling.

Ik denk dat je misschien iets kunt bereiken met een positieve benadering/promotie. Ook al dringt de tijd nu een beetje. Je zou bijvoorbeeld al iets meer over de route kunnen vrijgeven ofzo. Of ik moet iets gemist hebben als dat al ergens vermeld staat. Sommige mensen zijn ook geinteresseerd in GPS-materiaal. Enz. Ik heb daarvan bij mijn weten niets voorbij zien komen. Het aantal reacties was in het totaal sowieso al laag. Soms spreekt mensen op de een of andere wijze iets kennelijk niet aan. De echte reden erachter weet ik ook niet.

En de weersvooruitzichten? Die vallen mee, 17 graden en kans op op een buitje.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Pink

Bericht door Pink »

Ik woon in het hartje van het land. Behalve zondag de 18e. Sorry. Volgende keer?
Erik Hofstee

Re: DIT KAN ECHT NIET ! ! !

Bericht door Erik Hofstee »

Ik dacht dat die V-Stromrijders allemaal echte motorrijders waren ? ? ?

Kom op jongens/meisjes geef je nog even op voor een schitterende dag startend in het hartje van ons land.[/quote]

wat maakt een motorrijder een echte motorrijder? dat hij aan alle toertochtjes meedoet? of hij veel kilometers maakt? of dat hij géén schaamranden op de banden heeft? of het hele jaar doorrijd?

moet je je opgeven? gewoon spontaan werkt/kan/mag niet?

ik ben zelf niet dol op toertochten met veel motoren, komen ongelukken van. En ben ik een echte motorrijder????geen idee. rijd het hele jaar door, weer of geen weer niet dat ik dat persé wil maar ik heb alleen rijbewijs A , zo'n35000km per jaar. ik heb nog schaamranden op de banden.

misschien kom ik wel ff kieken als ik zin heb maar meerijden niet denk ik.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

wat n mooie excuses allemaal he M strom ????

:lol:

ken er ook nog wel n paar verzinnen voor jullie hoor mensen
1 mn hond is dan ziek sorry
2 mn navigatie gaat niet verder dan mn woonplaats
3 mn schoonmoeder is dan jarig dus dat moet ik vieren
en weet ik t allemaal nog meer

:D
P2U

Bericht door P2U »

4: mijn haar jeukt
:D :D :D :D :D
Strommie

Bericht door Strommie »

Waarom zou je smoesjes moeten verzinnen :? :?:
Dat je/ik 'lid' bent van dit V-Strom forum, betekend toch niet dat daar verplichtingen aan zitten :?:

Erik Hofstee: Voor mij ben JIJ een échte motorrijder :wink: :!:

........ en ik kom (zoals al eerder door mij was aangekondigd) óók alléén maar kijken-kletsen-foto's maken-ideeën uitwisselen etc.

Mijn 'smoes'(5): Ik heb al zoveel kilometers gemaakt (vorige week nog 2250 km. in 5 dagen in het Erzgebergte-Duitsland), dat ik nú een beetje op n'n geld moet passen :lol:
V-rider

Bericht door V-rider »

Nou, dan gooi ik er ook nog een 'smoes' tegenaan:

Ik kom zaterdag op zondagnacht aan in Turkije en ga dus vanaf die dag heerlijk in het zonnetje liggen en denk niet dat ik mijn vakantie af ga zeggen voor een ritje ergens in Nederland.

Met mijn 25.000 km per jaar op de v-strom, het hele jaar door (bijzondere omstandigheden daargelaten) beschouw ik mijzelf toch als een echte motorrijder. Daar heb ik geen ritjes voor nodig.
Ik stel enkel mijn prioriteiten, indien het wel mogelijk was geweest had ik waarschijnlijk wel gekomen.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ik heb er gewoon geen zin in. 8)


Denk ook niet dat je er nog veel mensen bij gaat krijgen door op deze manier te posten...
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

het is altijd een beetje een probleempje...ook bij echte motorclubs. ik was ook eens lid van de transalpclub en daar was de animo ook niet zo hoog voor toerritten. de ene ergert zich hier wel aan en andere niet. maar binnen de club is daar toch erg over gesproken, zover dat men er zelfs geen zin meer in had om toerritten te organiseren geloof ik.

de een houd nu eenmaal niet van dat massale toeren. ik ook niet. vind het wel gezellig om ergus af te spreken maar het maar domweg achter elkaar aanrijden vind ik niks aan. dan ga ik liever met een paar vrienden een stuk rijden, van hun weet ik precies wat ik van ze kan verwachten kwa rijvermogen en inzicht.

waar was de bijeenkomst ook alweer?
The V

Bericht door The V »

Als ik op mijn werk zeg dat ik mijn werk eigenlijk maar een grote "SMOES" vind, hoef ik denk ik niet meer terug te komen :shock:
Strommie

Bericht door Strommie »

Waar was de bijeenkomst ook alweer?
Zondag 18 september 2005
Startplaats: AC restaurant de Meern
Verzamelen: 10.00 uur
Vertrek: 10.30 uur!

Gewoon kómen .......als je wil, ook al is het maar kijken etc. :wink:
huGo

Bericht door huGo »

crazychris schreef:wat n mooie excuses allemaal he M strom ????
Wat een gedram he Crazychris :roll:

Moet BTW werken.
The V schreef:Als ik op mijn werk zeg dat ik mijn werk eigenlijk maar een grote "SMOES" vind, hoef ik denk ik niet meer terug te komen :shock:
Ik mag dat wel, denk ik, als ik maar kom, en op tijd. Anders vinden zij wellicht snel een smoes om me niet te hoeven betalen - is het helemaal afgelopen met toeren :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Weersvoorwachting is gunstiger geworden: 18 graden en zonnig/onbewolkt. Dus eenieder kan geheel in alle vrijwilligheid wel of niet deelnemen bij prachtige nazomerse weersomstandigheden.

Een beetje positieve benadering kan geen kwaad en laat iedereen verder de vrijheid die deze/dit club/forum als grondslag heeft. Vrijheid, blijheid; HET motto van het V-Stromforum.nl.

Verder vind ik het argument van "profrijders", dus mensen die de Strom als hun dagelijks vervoer gebruiken, ook wel HEEL acceptabel. Ik kan me goed voorstellen dat je niet voor de lol nogeens tich kilometers gaat vreten in een voor jou mogelijk niet gewenste en gecreerde toerrit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

Beste V-strommers,
Ik moet a.s zondag naar een belangrijkere toerrit.

18 SEPTEMBER SPONSORTOERTOCHT, Edwin van den Ouweland

--------------------------------------------------------------------------------
Beste Motorvrienden,

Op zondag 18 september willen wij ,een paar motorrijders met het hart op de goede plek in samenwerking met Stichting A-T, een sponsortoertocht gaan organiseren.
Doel van deze tocht is heel simpel geld binnen halen voor de Stichting A-T.
Wat doet deze stichting ,nu dat zal ik in het kort proberen uit te leggen en ik zal iets over de ziekte vertellen.

Stichting A-T geeft informatie over de ziekte A-T wat staat voor Ataxia Teleangiectasia.
Deze ziekte is vrij zeldzaam maar daardoor niet minder erg.
Wil je precies weten wat die ziekte met een kind doet neem dan eens de moeite en kijk eens op http://www.stichting-at.org" onclick="window.open(this.href);return false;
De Stichting A-T geeft niet alleen informatie en brengt de ziekte onder de aandacht van de mensen maar ze zamelen op allerlei manieren geld in om dat op hun beurt weer te schenken aan de artsen die onderzoek doen naar deze ziekte.
Want geld is hard nodig voor die onderzoeken.

Ik weet ondertussen wat deze ziekte met een kind kan doen omdat het zoontje van mijn vriendin helaas aan deze ziekte lijdt.En ik kan jullie vertellen motorvrienden dan is het leven hard keihard als je zo’n joch van 10 jaar ziet in zijn rolstoel. Al de dingen die een kind van zijn leeftijd normaal kan doen kan hij door zijn ziekte niet .Ook hij wil graag voetballen en misschien later motor rijden maar doordat zijn motoriek niet goed meer werkt en hij zeer vatbaar is voor vele ziektes kan hij dit alles wel vergeten.Terwijl hij in het begin van zijn jonge leventje nog gewoon kon rennen en springen net als elk ander kind dat kon……
Door zijn sterk verminderde afweer voor ziektes loopt een kind met A-T 1000 maal eerder de kans om te overlijden aan kanker of en longaandoening.

Een klein voorbeeld ; Als wij ons verslikken krijgen wij het misschien een beetje benauwd maar krijgen hiervan meestal geen ontsteking in de longen.Een kind met A-T kan wel een ontsteking in zijn longen krijgen van het etensrestje dat door het verslikken in de longen
komt.
Gevolg …….het kind kan komen te overlijden aan zo’n longontsteking door het simpele feit dat hij/zij de afweer hiertegen mist.

De levens verwachting van een kind met A-T…..weet niemand men weet alleen dat deze kinderen vaak voor hun 20ste al komen te overlijden ten gevolge van deze ziekte.
Dus jullie begrijpen dat er geld nodig is om deze ziekte een halt toe te roepen


Via diverse motorforums en het aanschrijven van motorclubs willen wij zoveel mogelijk motorrijders naar Gilze zien te krijgen.
Tegen betaling van 5 Euro krijg je dan een route beschrijving en kun je na een bakkie koffie vertrekken.
Inschrijven kan tussen 9 en 11 uur s’morgens.
In de route zal een lunchstop gepland zijn waar je tegen korting een lunch kunt gebruiken.
Bij terugkomst is er een bewaakte parking zodat jullie met een gerust hart de tent in kunnen voor een hapje en een drankje.Voor muziek word gezorgd en Arian van stunteam AvZ heeft toegezegd dat hij nog een show op wil komen voeren.
Wij willen er een leuke dag van gaan maken maar onder tussen niet vergeten dat het in de eerste plaats gaat om geld in te zamelen voor Stichting A-T
Dus zal er tijd vrij gemaakt worden voor een loterij met gesponsorde prijzen van diverse motorzaken.

Zoals jullie begrijpen zouden wij graag een kleine indicatie willen krijgen hoeveel mensen wij kunnen verwachten op de 18de september dus laat via dit forum weten of je deze actie een warm motorhart wil toedragen.
Hopelijk zien wij jullie op zondag 18 september vanaf 9.00 in Gilze
Voor meer info over tijden en dergelijke check onze website

http://members.home.nl/evdouweland/" onclick="window.open(this.href);return false;

Groetjes namens de organisatie edwin vd Ouweland
duchessindutch

Bericht door duchessindutch »

wij gaan naar de streetfighter day in utrecht..........

:lol: is dat een goede smoes?

grtz peet

http://www.streetortrack.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bandit

Bericht door Bandit »

Jammer Ninjawil, dat je het bericht zo laat pas plaatst, ik kan mij voorstellen dat anders de rit (vooreen dergelijk goed doel) best omgezet had kunnen worden.
Zelf kan ik helaas niet aanwezig zijn (lees elders voor de reden) maar voor een volgende gelegenheid hou ik mij zeker aanbevolen.

Groetjes Toon.

8)
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

Als voorzitter van een motorvriendenkring heb ik in het weekend andere tochten te doen.
LeChef

To ride or not to ride? That is the question.

Bericht door LeChef »

Ik moet over de hele toestand over wel of niet meerijden een beetje lachen. :) Sommigen zijn gepikeerd, anderen komen met allemaal smoezen en excuses.

Maar gaan we niet een beetje voorbij aan het primaire doel van dit forum? Is het basis van dit forum niet alles kan, niets hoeft?
Het delen van een gemeenschappelijke passie voor de V-strom? Een plaats waar ervaringen uitgewisseld worden?
We zijn geen club met contributie, toerkalendervergaderingen en verplichtingen.

Een ieder kan zelf beslissen wat men wil doen of niet wil doen...
Gewoon zeggen ik kom niet of ik kom wel.....een reden is voor mij niet nodig...amen

Voor degenen die zondag gaan rijden, een fijne dag en kom weer veilig thuis. Voor degenen die wat anders te doen hebben...geniet ook van een fijne dag.

Groet,

Gabby 8)

P.S. de titel van deze posting is vrij naar Shakespeare's Hamlet.
P.P.S. Nee, ik kom niet.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: To ride or not to ride? That is the question.

Bericht door Iron Horse »

LeChef schreef:Ik moet over de hele toestand over wel of niet meerijden een beetje lachen. :) Sommigen zijn gepikeerd, anderen komen met allemaal smoezen en excuses.

Maar gaan we niet een beetje voorbij aan het primaire doel van dit forum? Is het basis van dit forum niet alles kan, niets hoeft?
Het delen van een gemeenschappelijke passie voor de V-strom? Een plaats waar ervaringen uitgewisseld worden?
We zijn geen club met contributie, toerkalendervergaderingen en verplichtingen.

Een ieder kan zelf beslissen wat men wil doen of niet wil doen...
Gewoon zeggen ik kom niet of ik kom wel.....een reden is voor mij niet nodig...amen

Voor degenen die zondag gaan rijden, een fijne dag en kom weer veilig thuis. Voor degenen die wat anders te doen hebben...geniet ook van een fijne dag.

Groet,

Gabby 8)

P.S. de titel van deze posting is vrij naar Shakespeare's Hamlet.
P.P.S. Nee, ik kom niet.
"

Ik had het niet mooier en duidelijker kunnen zeggen/verwoorden......!!!!!!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik ben helemaal niet gepikeerd of aan gedaan
heb alleen ff n aanstoot gedaan om wat meer discussie in deze forum te ontwikkelen
en zo te zien is t gelukt :D

de vissen happen toe
gaat weer ff verder over t forum vissen.....
LeChef

Bericht door LeChef »

Chris,

Had dan gelijk gezegd dat je zondag gaat vissen....

Groet,

Gabby 8) LOL
v-nicostrom

vissen

Bericht door v-nicostrom »

Laat even weten waar er gevist gaat worden....
M-Strom

Re: DIT KAN ECHT NIET ! ! !

Bericht door M-Strom »

:D :D :D :D :D :D

Gna Gna Gna . . . . hier geniet ik van hi hi


maar ik rook niet ! ! ! ( dat deed m'n JAWA wel )
v-nicostrom

ritje

Bericht door v-nicostrom »

Had toch graag als nieuw lid mee gewild, maar ja er zijn ook mensen die moeten werken op zondag.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

en ja hoor
daar hebben we weer n excuus
:lol:

miauwwww
v-nicostrom

Bericht door v-nicostrom »

Sterker nog vandaag de zaterdag ook nog, tja werk en sierpaarden.
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

slowychris,

vergeet je hesjes niet zondag hé.

Ninjawil
Crazychris

Bericht door Crazychris »

owja
das n goeie tip
1 of meerderen ???

zullen wij regio genoten nog ergens meeten ????
lijkt me wel leuk om met elkaar er heen te rijden

DEELNEMERSLIJST
- Motomalibu Almere
- CrazyChris (rotterdam)
- Powerstrom ('t Gooi)
- M-Strom (Maarssenbroek)
- DL650 ?????
- Dipper (Wieringerwerf)
- BenVerdeelStrom (gouda????)
- Stroompje (Lunteren.)
- Stroom2 (Lunteren.)
Crazychris

Bericht door Crazychris »

9uur vertrek ik uit rotterdam zuid dan stop ik ff bij A12 Shell Tankstation “De Andel” De Andel 2811 NT Gouda
voor (mischien) n verzameling van de v stroms/klv's/sv's uit de regio zuid holland
suzuki DL rijder Ben

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

Mensen, mensen toch.

Het is helemaal niet nodig om verwijten naar elkaar te gooien.
Dat er toerritten gemaakt worden is voor mensen die het leuk vinden om in een groep te rijden.
Maar dat is helemaal niet de bedoeling om elke v-strom rijder te verplichten om mee te gaan.
Alleen het is (voor de mensen die het uitzetten) leuk als er een groep v-strom rijders bij elkaar komen.

Ik begrijp dat er mensen zijn die het leuker vinden om alleen te rijden of met een klein groepje.
Als je met meer mensen tegelijk rijden is het soms lastig, maar je moet toegeven dat het als we ergen gaan eten/drinken het wel erg gezellig is.
En ja, je heb er tussen zitten die niet normaal en alleen maar hard en achtelijk rijden, die gaan maar alleen rijden.

Ik denk dat de opzet is om gezellig bij elkaar te komen en over onze fietsen praten en gezellig een rondje te rijden.

Dus mensen, Laten we het gezellig houden en niet boos worden op een andere mening.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

doen we ook niet
heb n mega superdag gehad
dus mij hoor je niet klagen
er waren n paar - puntjes maar elke dag heeft zn ups en downs dus......
Tobo01

Bericht door Tobo01 »

Als ik verplicht wordt om mee te rijden in een Vstrom-tocht, terwijl ik die dag met een eigen clubje heerlijk door de Voerstreek heb gereden, ben ik liever geen lid meer.

Tobo01
suzuki DL rijder Ben

Bericht door suzuki DL rijder Ben »

Gelukkig dat je een mega super dag heb gehad.

Ik ben maar 1 keer mee geweest (in zeeland 2 weken terug) en dat was leuk.
Het is jammer dat ik nu een gekneusde rib meb anders was ik zondag ook mee geweest.

Ik snap echt er mensen zijn die er niets aan vinden en dan graag klagen, maar er zijn ook mensen die het juist wel leuk vinden.
Dus nog maals mensen, niets moet alles mag.
Tuke

Bericht door Tuke »

8) kan het niet beter zeggen....


en aangezien de rit voorbij is.... een slotje op dit topic :idea:
Gesloten