Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
Jouw voorligger let ook zo op jou.
Stunten doe je maar in je eigen tijd.
Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
Blije meid! schreef:
En waar waren jullie nou Sven, Heleen, Frank, Rembrandt en Richard Op het laatst wilden jullie me zeker kwijt, nou dat is gelukt hoor
Ik zag de A1 wel en jullie niet dus ik dacht f*&%#@ck allemaal: ik heb het koud, ben jullie kwijt en heb geen zin meer. Dus ik ben lekker naar huis gegaan...
:
Da's nou niet aardig jongens om Claudia helemaal alleen te laten rijden.
Heeft toch niks te maken met de tijger van haar.
Oja Claudia, koud? Niks van te merken hier
Toch goed om te horen dat het een succes was. Ik hou de 3e tour in de gaten
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown. V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Waardeloos dat ik moest werken gisteren. Had anders graag meegegaan. Misschien een volgende keer. Ik kan echter niet altijd op korte termijn vrij krijgen omdat ik ook een aantal anderen vervang bij hun afwezigheid. Dus ook een volgende rit zal voor mij onder voorbehoud zijn...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Alleen te laten rijden........echt niet! Dit had onze blije meid van te voren zo gepland! (volgens onze voorrijder!)
Ik maakte me al zorgen en dat was niet nodig zei hij.
Sorry Claudia voor het niet wachten maar ik dacht die volgt wel hier nog een "drive-by" en een "inhaal-by" van die dag, rest van de filmpjes stelde niet echt veel voor dus die blijven op m'n harde schijf
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cftndrdc ... 36kJu6XeYw[/youtube]
Is het een idee om dit de volgende x te plannen in een weekend ofzo?
Zo te lezen hadden er "behoorlijk " meer mensen interesse in deze tour, maar de meeste moesten zo als zo veel mensen werken, de boterham verdienen.
Is maar een suggestie
Kan altijd Ronald... Wat mij betreft mag de Bomba-schitzelrit op herhaling blijvend op herhaling. Sven en ik hadden het er al over om er een maandelijks uitje van te maken.
Maar ik heb een paar leerlingen die, net al jij, de hele week werken en dan alleen op zaterdag kunnen lessen. Dus moet ik op zaterdag werken. Ik, persoonlijk, kan dus makkelijker een doordeweekse dag vrij plannen.
Idd. Was voor mij middernacht voordat ik de PC dicht deed. Ik moest en zou mee. Rest van het werk is voor deze week. Heb wel mazzel dat mijn werkgever er allemaal om kan lachen, en ook begrijpt dat de druk er niet altijd op kan staan.
Blije meid! schreef:
En waar waren jullie nou Sven, Heleen, Frank, Rembrandt en Richard Ik zag de A1 wel en jullie niet dus ik dacht f*&%#@ck allemaal: ik heb het koud, ben jullie kwijt en heb geen zin meer.
Nadat ik dit nog eens doorgelezen had zie ik dat ik dit eigenlijk niet heel erg aardig heb opgeschreven sorry, was niet de bedoeling want het was echt een leuke dag , jullie zijn aardig en ik heb fijn gereden . Hopelijk no-hard-feelings...