4 september 2005 ???????
Forumregels
- Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
- Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
- De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
- Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
- Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
- Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
- Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
- Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
- Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
- Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
- Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
- Jouw voorligger let ook zo op jou.
- Stunten doe je maar in je eigen tijd.
- Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
- Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
- Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
- Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
4 september 2005 ???????
4 September toertocht.......
Mocht je niet ingeschreven staan voor de toertocht en je twijfeld nu nog.... Laat je dan vooral niet tegen houden, het wordt schitterend weer en aansluiten op het laatste moment kan altijd, maar het is wel zo prettig als we weten wie we kunnen verwachten.
Mocht je niet ingeschreven staan voor de toertocht en je twijfeld nu nog.... Laat je dan vooral niet tegen houden, het wordt schitterend weer en aansluiten op het laatste moment kan altijd, maar het is wel zo prettig als we weten wie we kunnen verwachten.
jah ik neem nog wat mee !!!!
n hesje of zelfde kleur maar dan truien
of zal ik er meerere meenemen ???
ik heb er totaal 2 hesjes en 2 van die truien
als ik t niet mis had dan bleef mn motor vriendinnetje in rotterdam
ze had nog wat anders te doen
(ps ze heeft sinds woensdag haar rijbewijs dus we zijn vandaag met de strom op pad geweest zij rijden en ik van de omgeving genieten. ben echt mega trots op haar)
n hesje of zelfde kleur maar dan truien
of zal ik er meerere meenemen ???
ik heb er totaal 2 hesjes en 2 van die truien
als ik t niet mis had dan bleef mn motor vriendinnetje in rotterdam
ze had nog wat anders te doen
(ps ze heeft sinds woensdag haar rijbewijs dus we zijn vandaag met de strom op pad geweest zij rijden en ik van de omgeving genieten. ben echt mega trots op haar)
chris ik reed al op een circuit toen jij nog in je luier plaste dus ga mij daar aub niets over vertellen.
Ja ik weet dat er een max snelheid geldt in Nederland
Ja ik weet ook dat wij ons daar aan moeten houden.
Wat ik probeer te zeggen is dat het tempo af en toe gewoon veel te laag lag.( traag, sloom, slak)
Je kan ook wat vlotter rijden zonder dat je direct de wet overtreed.
Of weet je het verschil niet tussen vlot en hard???
Ninjawil
Ja ik weet dat er een max snelheid geldt in Nederland
Ja ik weet ook dat wij ons daar aan moeten houden.
Wat ik probeer te zeggen is dat het tempo af en toe gewoon veel te laag lag.( traag, sloom, slak)
Je kan ook wat vlotter rijden zonder dat je direct de wet overtreed.
Of weet je het verschil niet tussen vlot en hard???
Ninjawil
Jongens, jongens, ik was er zelf niet bij, maar als je problemen ondervindt met de snelheid dan ga je toch harder rijden. (er is toch een route).
Anders kun je misschien beter niet met zo'n tour meerijden. Jij (Ninjawil) reed al op een circuit toen chris (en anderen) nog in de luiers zaten. Laat deze mensen dan ook op hun eigen tempo rijden.
Anders kun je misschien beter niet met zo'n tour meerijden. Jij (Ninjawil) reed al op een circuit toen chris (en anderen) nog in de luiers zaten. Laat deze mensen dan ook op hun eigen tempo rijden.
Beste Ikke,
Allereerst denk ik dat je niet kunt oordelen als je er niet bij geweest bent.
Waarschijnlijk is het ook de laatste keer geweest dat ik ben mee geweest.
Allemaal leuk en aardig zo'n tourrit, ik kreeg meer het gevoel van een schoolreisje.
Rood hesje voor en rood hesje achter.
Zit toch niet in een peuterspeelzaal.
Tempo was echt traag. De Shadow club gaat harder door de bocht.
Misschien was ik de enige die niet 25 Kw was.
Ninjawil
Allereerst denk ik dat je niet kunt oordelen als je er niet bij geweest bent.
Waarschijnlijk is het ook de laatste keer geweest dat ik ben mee geweest.
Allemaal leuk en aardig zo'n tourrit, ik kreeg meer het gevoel van een schoolreisje.
Rood hesje voor en rood hesje achter.
Zit toch niet in een peuterspeelzaal.
Tempo was echt traag. De Shadow club gaat harder door de bocht.
Misschien was ik de enige die niet 25 Kw was.
Ninjawil
@ninjawil:
Dat met die snelheid is met toertochten niet altijd op te lossen. Wat mij betreft zijn dit ritten die ieder voor zich kan rijden, al dan niet in groepjes.
Er worden immers routebeschrijvingen uitgedeeld.
In praktijk wordt echter vaak een grotere groep gevormd. Voor de gezelligheid en/of gemak... immers er is maar één de klos met de routebeschrijving ontcijfering (of voor de gemakzuchtigen... het loeren op het GPS scherm - ja, dit is pure jaloezie ).
Als je kiest voor het rijden in een groep met een voorrijder (zo heet die knakker die opeens de routebeschrijving moet lezen) is het aanpassen. Die voorrijder moet immers rekening houden met de hele groep... met snelle, langzamen, ervaren en beginnende rijders. Voor de één rijdt hij te hard, voor de ander te langzaam.... dat krijg je met gemiddelden.
Anyway, een deel van de 'frustatie' kan weggenomen worden door bij ritten bij de vorming van groepjes rekening te houden met verschillende snelheden. Dat werkte bij de fazerclub in ieder geval wel goed.
Dat met die hesjes.... afgezien van "gezien worden" is dat hesje van de laatste man/vrouw wel handig. Dan zie je als voorrijder of de 'kudde' nog compleet is.
Anyway, ik zal eens informeren bij de SV club (voor de rit van 18 sept) of zij ook werken met snelle groepen en minder snelle groepen. Feel free om voorrijder te worden van de snellere groep
Dat met die snelheid is met toertochten niet altijd op te lossen. Wat mij betreft zijn dit ritten die ieder voor zich kan rijden, al dan niet in groepjes.
Er worden immers routebeschrijvingen uitgedeeld.
In praktijk wordt echter vaak een grotere groep gevormd. Voor de gezelligheid en/of gemak... immers er is maar één de klos met de routebeschrijving ontcijfering (of voor de gemakzuchtigen... het loeren op het GPS scherm - ja, dit is pure jaloezie ).
Als je kiest voor het rijden in een groep met een voorrijder (zo heet die knakker die opeens de routebeschrijving moet lezen) is het aanpassen. Die voorrijder moet immers rekening houden met de hele groep... met snelle, langzamen, ervaren en beginnende rijders. Voor de één rijdt hij te hard, voor de ander te langzaam.... dat krijg je met gemiddelden.
Anyway, een deel van de 'frustatie' kan weggenomen worden door bij ritten bij de vorming van groepjes rekening te houden met verschillende snelheden. Dat werkte bij de fazerclub in ieder geval wel goed.
Dat met die hesjes.... afgezien van "gezien worden" is dat hesje van de laatste man/vrouw wel handig. Dan zie je als voorrijder of de 'kudde' nog compleet is.
Anyway, ik zal eens informeren bij de SV club (voor de rit van 18 sept) of zij ook werken met snelle groepen en minder snelle groepen. Feel free om voorrijder te worden van de snellere groep
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Eigenlijk wel leuk die discussie want dat is nou juist 1 van de belangrijkste redenen voor mij om niet mee te rijden. Laat mij maar lekker in mijn eigen tempo rijden. Hier was het kennelijk een bejaardenclubje qua tempo als ik ninjawil moet geloven, maar het tegengestelde kan ook het geval zijn en dat hoef ik ook niet. Daarbij komt nog eens dat zoals bijvoorbeeld bij de Mega Meeting in Barneveld (waar ik wel naar toe ben gegaan) er achteraf weer, naar mijn idee imbeciel rijgedrag door diverse stunters met puberaal gedrag wordt vertoond die de veiligheid ook niet direct bevorderen wanneer je met zo'n 300~400 motoren op pad gaat.
Als ik ga rijden met anderen wil ik ze eerst goed kennen qua rijstijl en -gedrag. En dan nog is het met 2, 3 man erbij voor mij echt wel genoeg.
En dat gedoe er omheen met die hesjes enzo. Ik heb er wel begrip voor dat je er voor moet zorgen dat er een structuur inzit en dat men zich gezamenlijk aan bepaalde regels houdt. Maar wanneer ik dan zo'n reglement met voorgestelde gedragsregels lees dan krijg ik ook spontaan braakneigingen. Dat heeft namelijk niets meer met ontspannen / sportief motorrijden te maken maar geeft mij ook het gevoel van die kleuterklas die aan de hand van de juf op schoolreisje gaat.
Aan de andere kant vind ik het wel leuk op de ontmoetingsplaatsen met elkaar te kunnen praten en ervaringen uit te wisselen en eens te weten wie er achter welke naam schuil gaat.
Hoe dan ook het is uiteindelijk je eigen vrije wil om wel of niet mee te gaan. En natuurlijk kan het na een eerste keer niet naar je zin geweest zijn en dan is dat niet verkeerd om dat te ventileren. Maar als de anderen het kennelijk wel super naar hun zin hebben gehad.......... dan is het gewoon niet de club waar je mee moet gaan toeren. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Mij kun je in ieder geval best nog op wat plaatsen verwachten, maar meestal zal het bij een fotootje maken blijven en uitzwaaien. De rest van de rit rij ik graag alleen. Maar zo ieder z'n meug.
Als ik ga rijden met anderen wil ik ze eerst goed kennen qua rijstijl en -gedrag. En dan nog is het met 2, 3 man erbij voor mij echt wel genoeg.
En dat gedoe er omheen met die hesjes enzo. Ik heb er wel begrip voor dat je er voor moet zorgen dat er een structuur inzit en dat men zich gezamenlijk aan bepaalde regels houdt. Maar wanneer ik dan zo'n reglement met voorgestelde gedragsregels lees dan krijg ik ook spontaan braakneigingen. Dat heeft namelijk niets meer met ontspannen / sportief motorrijden te maken maar geeft mij ook het gevoel van die kleuterklas die aan de hand van de juf op schoolreisje gaat.
Aan de andere kant vind ik het wel leuk op de ontmoetingsplaatsen met elkaar te kunnen praten en ervaringen uit te wisselen en eens te weten wie er achter welke naam schuil gaat.
Hoe dan ook het is uiteindelijk je eigen vrije wil om wel of niet mee te gaan. En natuurlijk kan het na een eerste keer niet naar je zin geweest zijn en dan is dat niet verkeerd om dat te ventileren. Maar als de anderen het kennelijk wel super naar hun zin hebben gehad.......... dan is het gewoon niet de club waar je mee moet gaan toeren. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Mij kun je in ieder geval best nog op wat plaatsen verwachten, maar meestal zal het bij een fotootje maken blijven en uitzwaaien. De rest van de rit rij ik graag alleen. Maar zo ieder z'n meug.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dan hebben jullie zeker een stuk harder gereden dan die andere keren . . .crazychris schreef:t tempo was perfect !!!
jij was je ninja natuurlijk gewend !!
Ik was al aan het zoeken in het woordenboek, maar dat zocht ik . . . "kudde"motomalibu schreef:Dat met die hesjes.... afgezien van "gezien worden" is dat hesje van de laatste man/vrouw wel handig. Dan zie je als voorrijder of de 'kudde' nog compleet is.
Dus de volgend keer rij je ook gewoon mee, maar dan gewoon apart?zoals gezegd krijgt iedereen een routebeschrijving, en er staat nergens een verplichting dat je in de groep moet rijden. Je kan dus gewoon in je 1-persoonsgroep rijden....Iron Horse schreef:Eigenlijk wel leuk die discussie want dat is nou juist 1 van de belangrijkste redenen voor mij om niet mee te rijden.
(...) De rest van de rit rij ik graag alleen. Maar zo ieder z'n meug.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat is heel goed mogelijk.
Er is alleen 1 ander ding waarover anderen ook al weleens een opmerking gemaakt hebben. En dat is dat ik er in het geheel geen probleem mee heb om 300~400 km te rijden. Maar als recreatief rijder heb ik er een broertje dood aan om voor en na een rit bijvoorbeeld 180 km snelweg te moeten blazen. Als ik naar een vakantiebestemming ga neem ik dat op de koop toe maar voor 1 dagje toeren vind ik dat niet de moeite waard. Nog afgezien van wat je vandaag de dag met de hoge brandstofprijzen dan "voor niets" rijdt (nu voor 180 km heen en weer 27 Euro! Dat is een volle tank (min de reserve)). Dus het hangt er ook van af waar het is.
Er is alleen 1 ander ding waarover anderen ook al weleens een opmerking gemaakt hebben. En dat is dat ik er in het geheel geen probleem mee heb om 300~400 km te rijden. Maar als recreatief rijder heb ik er een broertje dood aan om voor en na een rit bijvoorbeeld 180 km snelweg te moeten blazen. Als ik naar een vakantiebestemming ga neem ik dat op de koop toe maar voor 1 dagje toeren vind ik dat niet de moeite waard. Nog afgezien van wat je vandaag de dag met de hoge brandstofprijzen dan "voor niets" rijdt (nu voor 180 km heen en weer 27 Euro! Dat is een volle tank (min de reserve)). Dus het hangt er ook van af waar het is.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb de route van Malden naar Arabba uitgezet voor mijn SP3 en dat is 2x 560 km helemaal binnendoor. Bijna langs een rechte lijn.Iron Horse schreef:Maar als recreatief rijder heb ik er een broertje dood aan om voor en na een rit bijvoorbeeld 180 km snelweg te moeten blazen. Als ik naar een vakantiebestemming ga neem ik dat op de koop toe maar voor 1 dagje toeren vind ik dat niet de moeite waard.
Dat kan dus op zo'n tourdagje ook, als ze niet zo verrekte lang over dat ritje van 175 km zouden doen
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Ik kan me daar bij jou wel iets bij voorstellen. Maar als ik het goed inschat dan wordt dat voor ons zweten en pilonnen nog dichter op elkaar dan menigeen lief is.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat zou heel best kunnen. Of ik met álles meedoe zie ik ter plaatse wel. Ik wil de glimmende kant namelijk toch graag bovenhouden.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.