4 september 2005 ???????

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Bandit

4 september 2005 ???????

Bericht door Bandit »

4 September toertocht.......

Mocht je niet ingeschreven staan voor de toertocht en je twijfeld nu nog.... Laat je dan vooral niet tegen houden, het wordt schitterend weer en aansluiten op het laatste moment kan altijd, maar het is wel zo prettig als we weten wie we kunnen verwachten.

8)
Crazychris

Bericht door Crazychris »

IK BEN ZEKERS VAN DE PARTIJ !!
Bandit

Bericht door Bandit »

Natuurlijk Cris, ik had ook niet anders verwacht, En breng jenog "wat" mee ???

Groetjes en tot zondag

8)
Crazychris

Bericht door Crazychris »

jah ik neem nog wat mee !!!!
n hesje of zelfde kleur maar dan truien
of zal ik er meerere meenemen ???
ik heb er totaal 2 hesjes en 2 van die truien
als ik t niet mis had dan bleef mn motor vriendinnetje in rotterdam
ze had nog wat anders te doen

(ps ze heeft sinds woensdag haar rijbewijs dus we zijn vandaag met de strom op pad geweest zij rijden en ik van de omgeving genieten. ben echt mega trots op haar)
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

mijn KlV strom staat al te blinken en te popelen.

tot morgen.

Ninjawil
Crazychris

Bericht door Crazychris »

zullen wij mensen die uit de buurt van rotterdam komen zullen we ergens verzamelen ????

mac spijkenisse bijv ????
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

:arrow: Leuke dag in het Zeeuwse allemaal...........veel veilig V-Strom-plezier :!: :!:
Tot volgende week, als we terug zijn uit het Schwarz Wald :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Vynka

Bericht door Vynka »

Ach het is om de hoek waarom niet gewoon daar verzamelen...
Crazychris

Bericht door Crazychris »

voor jou is t om de hoek jah
maar voor de mensen die uit de regio denhaag amsterdam komen nie
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

Hallo vstrom rijders.

Het weer was oke, de route was mooi, alleen vond ik dat het tempo een beetje magertjes was.
Vonden jullie dat ook of ging het nog te snel???

Ninjawil
Crazychris

Bericht door Crazychris »

t tempo was perfect !!!
jij was je ninja natuurlijk gewend !!
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

Nou ja, we leken wel een oude wijven clubbie.
Wat had het trouwens voor zin als je 60 rijdt op een 80 km/h weg om dan naar een flitskast te wijzen???
Worden we geflitst omdat we te langzaam rijden dan???

In al die mooie bochten lag het tempo te laag hoor.

Ninjawil
Crazychris

Bericht door Crazychris »

dan moet je naar t circuit gaan dan kan je los gaan
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

chris ik reed al op een circuit toen jij nog in je luier plaste dus ga mij daar aub niets over vertellen.

Ja ik weet dat er een max snelheid geldt in Nederland
Ja ik weet ook dat wij ons daar aan moeten houden.

Wat ik probeer te zeggen is dat het tempo af en toe gewoon veel te laag lag.( traag, sloom, slak)

Je kan ook wat vlotter rijden zonder dat je direct de wet overtreed.

Of weet je het verschil niet tussen vlot en hard???

Ninjawil
Ikke

Bericht door Ikke »

:?: :evil: :twisted: Jongens, jongens, ik was er zelf niet bij, maar als je problemen ondervindt met de snelheid dan ga je toch harder rijden. (er is toch een route).
Anders kun je misschien beter niet met zo'n tour meerijden. Jij (Ninjawil) reed al op een circuit toen chris (en anderen) nog in de luiers zaten. Laat deze mensen dan ook op hun eigen tempo rijden. :twisted: :evil:
Ninjawil

Bericht door Ninjawil »

Beste Ikke,
Allereerst denk ik dat je niet kunt oordelen als je er niet bij geweest bent.

Waarschijnlijk is het ook de laatste keer geweest dat ik ben mee geweest.
Allemaal leuk en aardig zo'n tourrit, ik kreeg meer het gevoel van een schoolreisje.
Rood hesje voor en rood hesje achter.
Zit toch niet in een peuterspeelzaal.

Tempo was echt traag. De Shadow club gaat harder door de bocht.
Misschien was ik de enige die niet 25 Kw was.

Ninjawil
Tuke

Bericht door Tuke »

@ninjawil:

Dat met die snelheid is met toertochten niet altijd op te lossen. Wat mij betreft zijn dit ritten die ieder voor zich kan rijden, al dan niet in groepjes.
Er worden immers routebeschrijvingen uitgedeeld.

In praktijk wordt echter vaak een grotere groep gevormd. Voor de gezelligheid en/of gemak... immers er is maar één de klos met de routebeschrijving ontcijfering (of voor de gemakzuchtigen... het loeren op het GPS scherm - ja, dit is pure jaloezie 8) ).

Als je kiest voor het rijden in een groep met een voorrijder (zo heet die knakker die opeens de routebeschrijving moet lezen) is het aanpassen. Die voorrijder moet immers rekening houden met de hele groep... met snelle, langzamen, ervaren en beginnende rijders. Voor de één rijdt hij te hard, voor de ander te langzaam.... dat krijg je met gemiddelden.

Anyway, een deel van de 'frustatie' kan weggenomen worden door bij ritten bij de vorming van groepjes rekening te houden met verschillende snelheden. Dat werkte bij de fazerclub in ieder geval wel goed.

Dat met die hesjes.... afgezien van "gezien worden" is dat hesje van de laatste man/vrouw wel handig. Dan zie je als voorrijder of de 'kudde' nog compleet is.

Anyway, ik zal eens informeren bij de SV club (voor de rit van 18 sept) of zij ook werken met snelle groepen en minder snelle groepen. Feel free om voorrijder te worden van de snellere groep :wink:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Eigenlijk wel leuk die discussie want dat is nou juist 1 van de belangrijkste redenen voor mij om niet mee te rijden. Laat mij maar lekker in mijn eigen tempo rijden. Hier was het kennelijk een bejaardenclubje qua tempo als ik ninjawil moet geloven, maar het tegengestelde kan ook het geval zijn en dat hoef ik ook niet. Daarbij komt nog eens dat zoals bijvoorbeeld bij de Mega Meeting in Barneveld (waar ik wel naar toe ben gegaan) er achteraf weer, naar mijn idee imbeciel rijgedrag door diverse stunters met puberaal gedrag wordt vertoond die de veiligheid ook niet direct bevorderen wanneer je met zo'n 300~400 motoren op pad gaat.

Als ik ga rijden met anderen wil ik ze eerst goed kennen qua rijstijl en -gedrag. En dan nog is het met 2, 3 man erbij voor mij echt wel genoeg.

En dat gedoe er omheen met die hesjes enzo. Ik heb er wel begrip voor dat je er voor moet zorgen dat er een structuur inzit en dat men zich gezamenlijk aan bepaalde regels houdt. Maar wanneer ik dan zo'n reglement met voorgestelde gedragsregels lees dan krijg ik ook spontaan braakneigingen. Dat heeft namelijk niets meer met ontspannen / sportief motorrijden te maken maar geeft mij ook het gevoel van die kleuterklas die aan de hand van de juf op schoolreisje gaat.

Aan de andere kant vind ik het wel leuk op de ontmoetingsplaatsen met elkaar te kunnen praten en ervaringen uit te wisselen en eens te weten wie er achter welke naam schuil gaat.

Hoe dan ook het is uiteindelijk je eigen vrije wil om wel of niet mee te gaan. En natuurlijk kan het na een eerste keer niet naar je zin geweest zijn en dan is dat niet verkeerd om dat te ventileren. Maar als de anderen het kennelijk wel super naar hun zin hebben gehad.......... dan is het gewoon niet de club waar je mee moet gaan toeren. Zoveel mensen, zoveel wensen.

Mij kun je in ieder geval best nog op wat plaatsen verwachten, maar meestal zal het bij een fotootje maken blijven en uitzwaaien. De rest van de rit rij ik graag alleen. Maar zo ieder z'n meug.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

crazychris schreef:t tempo was perfect !!!
jij was je ninja natuurlijk gewend !!
Dan hebben jullie zeker een stuk harder gereden dan die andere keren . . . :roll:
motomalibu schreef:Dat met die hesjes.... afgezien van "gezien worden" is dat hesje van de laatste man/vrouw wel handig. Dan zie je als voorrijder of de 'kudde' nog compleet is.
Ik was al aan het zoeken in het woordenboek, maar dat zocht ik . . . "kudde" 8)
Tuke

Bericht door Tuke »

Iron Horse schreef:Eigenlijk wel leuk die discussie want dat is nou juist 1 van de belangrijkste redenen voor mij om niet mee te rijden.
(...) De rest van de rit rij ik graag alleen. Maar zo ieder z'n meug.
Dus de volgend keer rij je ook gewoon mee, maar dan gewoon apart?zoals gezegd krijgt iedereen een routebeschrijving, en er staat nergens een verplichting dat je in de groep moet rijden. Je kan dus gewoon in je 1-persoonsgroep rijden....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat is heel goed mogelijk.

Er is alleen 1 ander ding waarover anderen ook al weleens een opmerking gemaakt hebben. En dat is dat ik er in het geheel geen probleem mee heb om 300~400 km te rijden. Maar als recreatief rijder heb ik er een broertje dood aan om voor en na een rit bijvoorbeeld 180 km snelweg te moeten blazen. Als ik naar een vakantiebestemming ga neem ik dat op de koop toe maar voor 1 dagje toeren vind ik dat niet de moeite waard. Nog afgezien van wat je vandaag de dag met de hoge brandstofprijzen dan "voor niets" rijdt (nu voor 180 km heen en weer 27 Euro! Dat is een volle tank (min de reserve)). Dus het hangt er ook van af waar het is.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Iron Horse schreef:Maar als recreatief rijder heb ik er een broertje dood aan om voor en na een rit bijvoorbeeld 180 km snelweg te moeten blazen. Als ik naar een vakantiebestemming ga neem ik dat op de koop toe maar voor 1 dagje toeren vind ik dat niet de moeite waard.
Ik heb de route van Malden naar Arabba uitgezet voor mijn SP3 en dat is 2x 560 km helemaal binnendoor. Bijna langs een rechte lijn.

Dat kan dus op zo'n tourdagje ook, als ze niet zo verrekte lang over dat ritje van 175 km zouden doen :roll:
Tuke

Bericht door Tuke »

Toontje schreef: Dat kan dus op zo'n tourdagje ook, als ze niet zo verrekte lang over dat ritje van 175 km zouden doen :roll:
Ik begrijp dat Toontje en Ninjawil de volgende keer de snellere groepen zullen leiden? 8)
Toontje

Bericht door Toontje »

Ik ben stiekem plannen aan het maken voor een dagje uit met jullie. Ik beloof hierbij plechtig, dat de gemiddelde snelheid nog veel lager zal liggen dan jullie ooit hebben meegemaakt :wink: :roll: 8) :?: :idea:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ik kan me daar bij jou wel iets bij voorstellen. Maar als ik het goed inschat dan wordt dat voor ons zweten en pilonnen nog dichter op elkaar dan menigeen lief is.
:roll: :lol: :?:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Iron Horse schreef:Ik kan me daar bij jou wel iets bij voorstellen. Maar als ik het goed inschat dan wordt dat voor ons zweten en pilonnen nog dichter op elkaar dan menigeen lief is.
:roll: :lol: :?:
Mooi! Dus jij komt zeker ook! :twisted:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat zou heel best kunnen. Of ik met álles meedoe zie ik ter plaatse wel. Ik wil de glimmende kant namelijk toch graag bovenhouden.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

niet zo miepen joh !!!
ik rij ook niet graag in n groep
daarom kies ik er altijd voor om achteraan te rijden
Plaats reactie