Dolomieten 2005

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
tatanka

Dolomieten 2005

Bericht door tatanka »

Over twee weken vertrek ik weer naar de Dolomieten....! Het was mij daar zo goed bevallen, dat ik naar overleg met mijn vrouw, nogmaals deze prachtige omgeving onveilig ga maken..>!

Hier een kleine indruk, hoe het daar bij mijn vorige reis uitzag http://www.tatanka.fiberworld.nl/ ......, voor de Stormers die er nog niet geweest zijn!

M.v.g. Stormke
Daring Red Frank

Goede reis

Bericht door Daring Red Frank »

Mooie foto's is inderdaad de mooite waard. :D
Toontje

Bericht door Toontje »

Ik ga in september ook nog effe 10 dagen die kant op :D
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ziet er erg gaaf uit! :D
Dirk(s)trom

Bericht door Dirk(s)trom »

Mooie foto's hoor.
Ik ga zondag a.s. die kant op voor ongeveer 12 dagen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Jazeker...hele mooie plaatjes :!:
Het idee om volgend jaar naar de Dolo's te gaan, wordt hierdoor wel weer stevig bevestigd :lol: :lol:
Heb je nog tips voor goede overnachtings plaatsen... :?:
Wat vindt jij beter .......vanuit een vaste plek of rond trekken :?:
ennnnn.....welke passen mogen we niet missen?
Heleen.

P.S. fijne vakantie voor de Dolomieten-gangers!!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
tatanka

Bericht door tatanka »

M.b.t. tot overnachtingen plannen, is dit een persoonlijke keuze...! Er zijn overnachtigings mogelijkheden genoeg in de Dolo's! Ik persoonlijk reserveer altijd van te voren, maar de meeste gaan op de bon á fooi! Het voordeel in de Dolo's is dat je er in het Duits kan communiceren, is toch iets makkelijker als Italiaans....!

Je kan je het beste wat kaart en/of boekmateriaal aanschaffen t.a.v. de Dolo's! Dan kan jezelf je keuze maken, hoelang en waar je wilt rijden. Die schönsten Motorrad Touren (Dolomiten) is een optie, daar staan 12 ritten uitgewerkt...! De Sella ronden moet je zeker een keer rijden, rekening houden dat het daar het drukst is.....! "Pass Giau" is ook zéér indrukwekkend.....!

Wanneer je gebruikt maakt van een Garmin GPS heb ik nog wel eventueel een paar leuke routes....! Laat me dit maar s.v.p. weten via mijn mail of dergelijke, als je van plan bent om die richting uit te gaan...!

M.v.g. Stormke
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Stromke,

Ja zeker zijn we het van plan........ bedankt voor de voorlopige tips....die kunnen we gebruiken bij de voorbereidende voorpret...... en ja dat gps gebeuren...... ik weet zeker dat ik er tegen die tijd mee rond rij, alleen nog niet of het Tommy of Garmy wordt....

De Sella en de passa Giau, zullen we opnemen in de routes....

Je aanbod hou ik in gedachten.....

Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie