November weekend toerrit

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
Plaats reactie
Chris Moto

November weekend toerrit

Bericht door Chris Moto »

Hey Strommers, hebben jullie de brommer al in de motte ballen staan :bye:
of plannen jullie nog een toerrit in de maand "November" waar ik aan mee kan doen... :duim:
dwz op vrijdag of zaterdag komen mijn nu het beste uit...
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: November weekend toerrit

Bericht door EdV »

Hey Christoph,

Volgens mij staat er niets meer op het programma, maar wat houdt je tegen om er eentje te organiseren?
Ik ga mee, als het niet de 23e is tenminste.

Gr, @
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
Chris Moto

Re: November weekend toerrit

Bericht door Chris Moto »

Hey @.............klopt helemaal, wilde eerst weten of er strommers zijn die nog willen rijden.
Gezien het aantal aanklikkers op dit bericht die wel hebben gekeken daar ben jij de 1ste die heeft gereageerd!...
Zo denk ik dat er enkelen zullen zijn die al met poetsen bezig zijn om de brommer in de winter stalling te zetten... :bye:
Route maken is niet zo moeilijk.... :duim:
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: November weekend toerrit

Bericht door Eikie »

1e reactie voor de winterstop : Ik dus. Sorry :cry:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: November weekend toerrit

Bericht door R.Vanmeegen »

Ik ga op 3 november meerijden met de Moosrit (als het weer niet te slecht is). Ik kan ook alleen de "even" weken. Mijn motor gaat niet met winterslaap.

:-)} Mocht je een rit hebben, en ik kan, rij ik mee! :-)}
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Chris Moto

Re: November weekend toerrit

Bericht door Chris Moto »

Wat is een redelijk normale afstand in km's voor een toerrit?
Door zandbakken of modder whirpools ben ik geen voorstander van. Terwijl een bospad best een spannend avontuur kan zijn...

Iemand een suggestie ??? :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: November weekend toerrit

Bericht door Frank »

Christoph2010 schreef:Route maken is niet zo moeilijk.... :duim:
Christoph2010 schreef:Wat is een redelijk normale afstand in km's voor een toerrit?
Door zandbakken of modder whirpools ben ik geen voorstander van. Terwijl een bospad best een spannend avontuur kan zijn...

Iemand een suggestie ??? :-)}
Zo zie je maar dat een goeie, leuke, interessante route helemaal niet zo eenvoudig is. :D
Als je veel deelnemers wilt, dan zou ik de modderpaden en zandbakken weglaten. Vooral in deze tijd van het jaar. Een bospad is heerlijk om te rijden. Verder zijn bochtige weggetjes natuurlijk een pré. De afstand hangt van de moeilijkheidsgraad van de wegen. Kun je lekker doorrijden, dan is 200km makkelijk te doen. Moet je veel door dorpjes en en snelheid eruit of zijn de wegen qua snelheid niet geschikt of maak je meerdere pauzes die lang gaan duren (ik ken lunchstops van 2 uur), dan moet de afstand ook naar beneden.

Succes! Ik wil in november nog wel een paar keer rijden!
(Omdat ik mijn motor in 2014 toch ga inruilen, heb ik besloten om gewoon door te rijden dit jaar.. hahaha) :o)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: November weekend toerrit

Bericht door Bozobin † »

Natuurlijk kijk ik mee, of ik mee rij is afhankelijk van een hoop zaken, oa weer en afstand :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Chris Moto

Re: November weekend toerrit

Bericht door Chris Moto »

Voorlopig hebben jullie alleen gereageerd en dan nog evt. wel mee willen rijden mits de afstand niet te groot is...
Zal eens kijken of zo'n route in een vaatje is te gieten want jullie komen bijna allemaal uit 4 verschillende wind richtingen... :-)}
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: November weekend toerrit

Bericht door Bozobin † »

Sja, Gouda is voor mij om de hoek. Maar 'effe' naar groningen zal ik in deze tijd van het jaar niet gauw doen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Twinkel
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 06-10-2013, 20:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 Black Rhino (L3)
Woonplaats: Den Haag

Re: November weekend toerrit

Bericht door Twinkel »

Ik wil misschien ook wel een keer meerijden, heb alleen nog nooit met een groep gereden en tot nu toe alleen verharde weg. Dus het is eigenlijk meer de vraag of jullie het aandurven dat ik mee wil rijden :schater:
Groeten,
Evelien
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: November weekend toerrit

Bericht door Sjakie »

Vooral gewoon een keer mee rijden met een forumrit! Het is echt niet zo spannend als je misschien denkt.

Zelf ga ik morgen ( oeps, vandaag zie ik op de klok :shock:) en volgende week al met 2wheels4wings als zwarte piet rijden om kinderen in noord holland te verrassen. Ook heel leuk om te doen. Als er een rit komt en ik kan en het is niet te slecht weer dan ga ik graag mee :-)}
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
Plaats reactie