Nieuwe TomTom Rider......!!!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Nee die mag nog ff in de C4 mee.... :mrgreen:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Piet Zahut »

En mijn ervaring met de nieuwe TT staan hier.... http://www.testmotor.nl/2013/test-tomto ... tiesysteem.....
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Sjakie schreef: En komt er een update van TT na aanleiding van het verhaal van Hans hierboven :?:
Zoals de zaken staan komt er GEEN update. Ook al heeft TT de fout geconstatateerd en (h)erkend: ze geven aan
- dat het probleem zich alleen in de rider voordoet en niet in de andere modellen, daarom geringe prioriteit
- dat het probleem nog niet door anderen gesignaleerd is

Ik vind dat persoonlijk eerlijke gezegd ietwat onzin: in de marketing wordt beloofd dat je kunt werken met '10.000 routepunten'. Dat heeft betrekking op de trackimport, en dat moet zo'n beloofde optie ook gewoon werken.

Tegelijk wil ik niet op alle slakken zout leggen en niet iets onder het vergrootglas leggen dat anderen misschien helemaal niet belangrijk vinden. Mede daarom dat ik nog een beetje 'pas op de plaats' maak.
(bovendien ontbreekt me de tijd er uitgebreid mee te rijden).

Maar aan degenen die ermee aan het rijden c.q. testen zijn wel de uitnodiging om eens te experimenteren met de track-import en de bevindingen daarvan te laten weten. Het is een nieuwe optie, die misschien nog niet veel mensen ontdekt hebben. Maar imho wel een belangrijke, want zodra die goed zou functioneren is het de ideale wijze van route-uitwisseling met de Rider.

Ik zal zien of ik ergens komende weken een filmpje kan maken waarin ik laat zien hoe het werkt.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Heeft iemand weet van een bluetooth speakertje waarmee je de TTR5 kan pairen?
Veel blabla op tinternet, maar niets echt concreet, toch niet dat geloofwaardig genoeg is om te bestellen.
Speaker hoort in de auto. Moet simpel dingske zijn, dat zonder poespas tussen meerdere autos kan gewisseld worden.
Een parrot met zevenmiljoen opties is niet wat ik zoek.
Thanks ... :bye:
Spooky Action At A Distance !
MacB

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door MacB »

Hans Vaessen schreef: Dat heeft betrekking op de trackimport, met de track-import en de bevindingen
Wat is er zo speciaal aan die trackimport Hans?
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Dat, als alles goed zou werken, de route vrijwel gegarandeerd 100% intact blijft bij import. De TT vertaalt zelf de track naar een maximaal aantal via's op de juiste plekken. Dat zou een optimale methode van route-import opleveren. Helaas werkt het vooralsnog niet goed: via's worden te vaak in zijwegen gezet.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 22-04-2013, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Wullebolle schreef:Heeft iemand weet van een bluetooth speakertje waarmee je de TTR5 kan pairen?
Veel blabla op tinternet, maar niets echt concreet, toch niet dat geloofwaardig genoeg is om te bestellen.
Speaker hoort in de auto. Moet simpel dingske zijn, dat zonder poespas tussen meerdere autos kan gewisseld worden.
Een parrot met zevenmiljoen opties is niet wat ik zoek.
Thanks ... :bye:
Maar aan die parrot kun je hem wel zonder problemen koppelen :duim:
Vanavond mijn vader eens lief aankijken of ik zijn Ufo carkit (zo een ding wat je aan je zonneklep hangt) mag verknallen euh testen.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Ik heb een Parrot in mijn auto. Begrijp ik dan goed dat als ik hem daaraan kan koppelen ik geen speciale autosteun nodig heb?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

@ Bacchus.

Thanks,
Parrot minikit is zonet besteld.
I'll keep you & Aad900 updated.
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Euh waarschijnlijk heb je iets niet helemaal begrepen. Je had het in je bericht over een inbouw carkit met allelei poespas, waarna ik verwees)
Mijn parrot is een inbouw parrot, Werkt anders dan zo een aan je zonneklephangding.
Dit is dus niet de parrot waar ik mee werk. Ik heb de MKI6100 inbouwcarkit met scherm.
Weet overigens niet of je radio dan nog werkt :D Nog niet getest.

Ik kan een vergelijkbaar product dan die minikit vanavond pas testen (als me vader het toelaat!)
Laatst gewijzigd door Bacchus op ma 22-04-2013, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Thanks Wullebolle :worship: Ik heb een soort van simpele inbouw Parrot, als mijn mobiel gaat dan schakelt hij de radio/cd uit. maar dat is geloof ik normaal :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Zoals ni de vorige 2 berichten beloofd: getest met zo een zonneklepding (Net als de Parrot Minikit ook is) en verbinden doet ie wel, echter wordt de verbinding steeds verbroken. Mijn met inbouwcarkit (MKI6100) komt deze wel steeds tot stand en blijft ook werken. (nog geen lange rit mee gedaan, geen uitvoerige test dus!)
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Bacchus schreef:Euh waarschijnlijk heb je iets niet helemaal begrepen..
No worries mate, ik had het helemaal wel goed begrepen.
Ik wilde geen ingewikkelde parrot met een ziljoen toeters en bellen, maar een simpel dingske dat instant in elke willekeurioge auto te steken is.
En dat lijkt die parrot minikit wel te zijn. Pairen met de ttr5, en dan aan de zonneklep haken. Easy, en voor 59€ kan ik me geen buil vallen.
Tzal wel ongeveeer een beetje werken zeker. Is voor accidenteel auto gebruik, niet voor elke dag de vertegenwoordiger uit te hangen.
Vandaag besteld, morgen in de bus. ben benieuwd.
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Prima carkitje welke je in iedere auto kan hangen idd.
Echter koppeling met je TTRider5 zal wellicht niet kunnen.
Hij herkend hem als headset maar zal waarschijnlijk de verbinding steeds automatische laten vallen.

Zou het toch werken dan ben ik benieuwd. Mooi alternatief voor de autohouder. Nu met gratis carkit :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Zoals beloofd, een update.

TTR5 is gepaird (na 5 minuten volharding) met Parrot minikit+. Wel eerst de Parrot via de pc voorzien van de recentste software.
De stem komt klaar en duidelijk door de speaker. Volume is makkelijk te regelen (eens gesnapt hoe de bediening werkt).
De parrot schakelt zichzelf niet uit zolang de ttr5 de bluetooth connectie actief houdt.
Na uitschakelen TTR5 & Parrot, en terug inschakelen vinden ze elkaar na pakweg 5 seconden.
Voorlopig enkel getest op mijn buro. Grondige autotest is voor later.
Parrot werkt ook prima samen met men slimmefoon.

Handig dat een motorgps ook in de auto en met stem kan gebruikt worden. Waarom tomtom niet inmiddelijk een carkit met speaker heeft voorzien of zelfs een klein speakertje in de ttr5 zelve is onbegrijpelijk. Marketing flater van jewelste. Anyway ....
Tot nu toe :duim:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Dat is mooi Wullebolle!!
Welke mini Kit is het precies :?: Ik googlede er net al 5 verschillende....smart, plus, neo, slim... :roll:
Thx voor de test :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Dat beloofd dus wel te gaan lukken. Nu nog iets verzinnen om de TT te bevestigen op het dashboard. Maar voor nu ga ik een ritje op de Strom maken om een zelfgemaakte route te gaan rijden. Het is bekend terrein dus verdwalen zal ik niet :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Leon

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Leon »

Kijk eens naar het merk Brodit voor een passend systeem in je auto.
Kost wat, heb je wat!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 25-04-2013, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Wullebolle schreef:Waarom tomtom niet inmiddelijk een carkit met speaker heeft voorzien of zelfs een klein speakertje in de ttr5 zelve is onbegrijpelijk. Marketing flater van jewelste. Anyway ....
Wat ik begrepen heb komt er wel een carkit met ingebouwde speaker; gaat iets van 80 of 90 euri kosten. Dacht eigenlijk dat ie er al was, maar kennelijk niet..
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

@ Stroompje:
Parrot Minikit+ 59€, Maandagmiddag besteld, Dinsdagmiddag opgehaald in postkantoor. :worship:
http://www.carkitcenter.nl/product/1553 ... nikit.html

@ Aad900:
yep, nog een auto statiefje voor de ttr5 McGyver gewijs ineenprutsen, iets om in de middenluchtroosters te haken.

@ Leon:
Mogelijks, maar ik zocht een mobiel systeem, dat instant tussen verschillende auto's is te switchen.
Ik heb zelf 2 auto's, en gebruik er regelmatig nog verschillende andere, en af en toe ook nog wat huurauto's.
Handig dan als je je eigen tomtom met eigen poi's en ingesteld naar eigen wensen en waarvan je de bediening blindelings kan uitvoeren, middels een bloetoet speakertje in elke willekeurige auto kan gebruiken. De meest basic tomtom heeft een ingebouwd speakertje, maar de rider die 4x zoveel kost niet :frusty:

@ Hans:
Yep, veel tamtam over de kits met active autodock, maar geen op de markt. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die carkit eind mei beschikbaar ging zijn voor idd 80-90€ ...

I'll keep you guys updated
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Er komt idd een premium-pack. Incl auto-houder en beschermhoesje en een anti diefstalsysteem (??)
Prijs zou 499 moeten worden.
Verwacht 13-17 mei.

Volgens onze grote vrienden van internet.nl/google tenminste

Zie geen prijzen voor de losse onderdelen.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Update ivm auto gebruik van de ttr5 & parrotminikit+
Ingewikkeld tripje rond en door stad Brugge en wat snelweg.

Werkt prima :duim: :D
Luid genoeg. Klank is duidelijk.

Om de parrot aan de gang te houden, eerst de parrot aanzetten, en dan pas de ttr5.
In omgekeerde volgorde heb ik de indruk dat de verbinding verloren en niet meer teruggevonden wordt.

Na een tijdje (minuten hoeveel???) geen spraak, schakelt de parrot de verbinding uit, maar telkens de ttr5 iets wil zeggen, wordt de verbinding opnieuw automatisch & snel gemaakt. Heel soms wordt daardoor de eerste letter van de tekst dan niet uitgesproken, maar das absoluut niet storend.
Bij korter opeenvolgende boodschappen wordt de verbinding niet verbroken.

De ttr5 is wel veel minder spraakzaam dan een klassieke auto tomtom. De spraak komt wel op tijd en voldoende snel maar op snelweg mocht de aankondiging van een afslag wel wat eerder komen dan op 400m voor de afrit. "ping" voor snelheid, flitscameras etc ... komt ook heel duidelijk over.


Later volgt nog een uitgebreide test tijdens autovakantie van 12 dagen ...
(tjah auto ipv motor. Maar das nog altijd beter dan thuisblijven :mrgreen: )
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Dat is een positieve test :worship: Ben benieuwd naar de uitgebreide vakantie-test :wink:

Hoe heb je de TTR op het dashboard bevestigd?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

@ Aad900

Bovenop waar de topconsole overgaat in dashboard, is een naad, en daartussen is 1mm ruimte. Daar kan een steun geplooid uit inox plaatje 0.8mm dik achter haken. Plaat bekleden met dunne laag dicht schuimrubber tegen het glijden. De andere kant haakt dan in de achterkant ttr5 (inox plaat ietwat in een s geplooid en op maat geknipt). gps hangt dan stabiel en beveiligd met een touwtje dat ie niet onder de pedalen kan donderen, voor een van de twee middenluchtroosters.
Hoe het in de andere autos zal vergaan? geen idee ... maakt niet zoveel uit, de parrot moet maar vertellen waar ik heen moet, voor de rest is er altijd wel ergens een veilig plekje te vinden om de ttr5 te leggen, waar ie makkelijk te grijpen is voor een snelle blik.
Zuignap heb ik niet veel geen vertrouwen in. De ttr5 weegt nogal veel.
We zien wel ... McGyver is nooit veraf O:-)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Dat klinkt positief.
Thuis ook eens proberen om eerst de carkit aan te sluiten en daarna de rider aan te zetten.
Dat heb ik nog niet geprobeerd. Nu heb ik ook nog auto tomtoms, maar altijd leuk om te kijken of het werk.

Bij de weg de losse carkit is geen parrot maar een goedkoop apparaatje.
Op mij MKI6100 inbouwparrot werkt het ook perfect trouwens
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Dat is een goed idee Wullebolle :duim: Ik ga ook maar eens de McGyver proberen uit te hangen :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Beloofde update na 11 dagen Ardeche (met de auto, maar das beter dan helemaal niet :mrgreen: ).

De McGyver haak werkt purrrrfect en koste nulkommanul
TTR5 doet zen werk naar behoren en 'rekent' snel. De wat complexere routes on the fly plannen via zelf gekozen tussenpunten op de kaart van de ttr5 gaat ook redelijk. Maar een papieren kaart schaal 1.000.000 erbij voor de planning en intikken steden/dorpjes voor de tussenpunten is handiger (en gaat snel).
De parrot doet het zeer goed. Al vind ik dat de ttr5 wat eerder en wat meer tekst mag geven. Als je een uurtje of drie over de snelweg hebt gecrossed en dan plots 400m voor de afrit de boodschap krijgt dat je er daar af moet, is dat even snel "wakker worden je moet van de snelweg af".
Mischien is het instelbaar dat je meer en eerder info krijgt, moet ik nog even nazien.
Een instant berekende ingewikkeld en complexe route vanuit het centrum van een grote stad langs een kluwen van smalle achterafstraatjes om de drukke eenrichtings hoofdstraten te vermijden naar een onnoemlijk klein weggetje de stad uit is dankzij de snelle berekening en herberekening topper dan top. de 'spraak' kon de snelle opeenvolging van kruispunten niet volgen maar een korte blik op het scherm was dankzij de duidelijke tekeningen voldoende. Zo goed zelfs dat spraak niet eens nodig is ...

Kortom, de ttr5 presteert in de auto ook heel goed.
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Na 3612km van, naar en in Schotland mijn TTR5 door en door leren kennen. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik heel erg blij ben met deze uitvoering en zijn mogelijkheden :schater:
De gemaakt route's werden perfect uitgevoerd. :-)}
Het breedbeeldscherm is een verademing en na al dat gestuiter op de soms erg slechte bijna offroad wegen nog geen inslijting aan de contactpuntjes te zien.............. :duim:
@ minpuntjes
* de kaart was in Schotland niet overal up todate........maar dat gaf geen problemen.
* het kompasteken is zo geminimaliseerd dat het niet te zien is en dat mis ik toch wel als de zon niet schijnt.
* registratie van topsnelheid klopte niet....... :schater:
* ook nog ter plekke route's gemaakt wat ik lastiger vond dan op de oude ttr. Op de een of andere manier moest ik steeds weer opnieuw inzoomen om een route punt op kaart goed te kunnen plaatsen ...tijdrovend! Dus volgende keer toch maar laptop mee :roll: :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Klinkt als een prima duurtest! Hoe had je je routes gemaakt?
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Voogie »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar :?:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 21-05-2013, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Al jaren maak ik route's met Tyre..... en sinds een paar dagen met de Pro versie.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Voogie
DL1000 berijder
Berichten: 386
Lid geworden op: di 19-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 '05
Woonplaats: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Voogie »

En wat is nu precies het verschil tussen de gratis en de pro versie? Leverd de pro versie echt nuttige dingen die je kunt gebruiken? Als ik de lijst op de site van Tyre bekijk zijn er niet veel extra functies die ik dan krijg die ik echt nodig heb.
Blije DL1000 rijder!
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

......tja dat ben ik ook nog aan het uit vogelen.....zoals je al zei de verschillen staan aangevinkt op de site
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

De pro kent zeker interessante extra's. Zelf vind ik daarbij de mogelijkheid om automatisch een mooie (ipv efficiënte) route te plannen de belangrijkste. Dat vraagt wel om extra aandacht voor de routepunten, maar daar heeft Tyre tegenwoordig ook een interessant trucje voor. Nadat je de route opgezet hebt en aangegeven wat het maximum aantal viapunten is (bij de rider 5 zijn dat er 100, anders 48) kun je Tyre automatisch het maximum aantal via's laten gebruiken. Is het een (te) lange route kun je de route splitsen etc. Ik meen dat dat laatste ook in de basisversie kan, maar bij de 'scenic routing'van de pro-versie is het extra van belang.

De Pro versie kost 25 euro per jaar. Zeker omdat het per jaar is lijkt dat best een hoop geld. Van de andere kant: waarom niet gewoon een jaar proberen; na dat jaar ben je prima in staat om te bepalen of het je nog eens 25 euro waard is.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Na een lang weekend in de vulkaareifel en Luxemburg met een Garmin 550 en een Tomtom met de rider 5 navcore zijn we er aan uit. De Tomtom Rider is toch echt wel de juiste keuze voor ons.
Deze geeft veel beter en eerder de weggetjes aan, de kronkelroutes werken geweldig (beter dan de onroute kaarten).
Ook de bediening als je op de motor zit is veel makkelijker. Het handschoentje waarmee je de beperkte mogelijkheden snel kan oproepen werkt top.

Toch eens kijken wat we voor onze 550 terug krijgen, en een rider 5 erbij. Eerst even kijken of de navcore inderdaad overeen komt met de echte rider 5 :D
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Flamingo

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Flamingo »

Heb deze nieuwe inmiddels aangeschaft. Is een perfect apparaat. Alle kinderziektes zijn eruit gehaald.
Bijvoorbeeld de funktie skipway punt die je in een oudere versie zelf moest maken zit erin verwerkt. Nog een groot voordeel is is dat als je de Premium editie koopt je gelijk een auto dock en voor de motor een afsluitbaar docking station hebt. Dan hoef je niet bij elke stop de TomTom te verwijderen. Naturlijk Live time kaart updates.

Het interne geheugen is 4 GB. Dit is ruim voldoende als je in acht neemt dat de kaart zo'n 2,5GB in beslag neemt. Een route zelf is maar zeer klein. Enkele KB. Een kaartslot is dus echt niet nodig.
Een route kan maximaal 100 via punten hebben. Dit is echter ruim voldoende. Ik gebruik op de meest grote routes maximaal 60. Kwestie van even wennen en dan lukt dit prima. Je hoeft niet om de 2km een tussen punt te zetten.

Persoonlijk raadt ik de nieuwe iedereen aan. Het scherm is nu groter geworden en alles voelt gewoon degelijk aan.

De Garmin heeft namelijk een heel groot nadeel ten opzichte van de Tomtom. Als je vijf dezelfde Garmins neemt en je laad 1 route erin dan heb je vijf verschillende manieren van rijden als die al niet vastloopt. Dit heb ik nu zelf een aantal keren meegemaakt op een reis. Mijn vriend die ook zo'n ding heeft hierna gevraagd en die heeft het bevestigd. De Garmin is voor mij dus een slecht apparaat.

Dus wat je ook koopt denk eerst eens goed na.
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Ik ben het helemaal eens met de 2 voorgaande sprekers. Ook ik heb de TT inmiddels al 3000 Kilometer uitgetest en het is super!
Ik was best kritisch maar het is een verademing. Een maand geleden nog met een vriend zo maar 2 dagen door de Belgische Ardennen gereden zoals ik zo vaak doe, ff lekker mijn kop leeg rijden. We hebben daar wegen gereden die we nog nooit hebben gereden. Ik had de TT op kronkelwegen gezet en mijn maat reed met Garmin.

Ik schreef 'reed' want hij heeft nu ook een TT :worship: Nee echt, het is een wereld van verschil. Let wel op want je ziet met kronkelroutes ook veel minder benzinestations hahahha.

Ik ga straks in oktober met 3 vrienden naar Frankrijk toe om de Route Grand Alps en de Route Napoleon te rijden. En ook het maken van routes in tyre is zo'n verbetering tov de software van de Garmin. Afijn, voor mij en ik denk half motorrijdend Nederland een hit! een aanrader dus.

gr Ben
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Tja, maar als je een tankstation zoekt met de kronkelroutes, even op het handschoentje klikken en benzinestation kiezen. Hij zet je meteen door naar het dichtsbijzijnde tankstation. :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

ja zo makkelijk gaat dit, super!
iemand al ervaring met bluetooth en TT? Ik ben op zoek naar een setje (4 stuks)
gebruik nu autocom maar dat is wel gedateerd.... en duur.

ik hoor het graag.
Flamingo

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Flamingo »

Ik gebruik nog steeds het oude oortje van de rider 1e editie. Misschien dat je op marktplaats zo'n dingetje op de kop kan tikken. Werkt namelijk nog steeds als een trein.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

:arrow: en ik die van de tweede .... werk top! De eerste gebruik ik zo af en toe in de auto en werkt dus ook nog.
LEUK....nu eindelijk enthousiaste medesTrOMmers :duim:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Ja ik begrijp het, maar ik bedoelde eigenlijk dat ik op zoek ben naar welke Bluetooth op dit moment het beste werkt voor riders onderling te communiceren. ik wil ook graag weten of er al setjes zijn die met elkaar kunnen communiceren die niet merk gebonden zijn. maar misschien moet ik een nieuw draadje op zetten.

ik ben iig super tevreden met de TT
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Oké.....daar zijn al verschillende topics over geopend in het overkoepelende GPS-deel!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
V-for-Herman
Berichten: 294
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door V-for-Herman »

Wat is jullie ervaring met de optie route registreren?
Stel ik wil een route rijden en dus registreren om deze route wederom te rijden met een groep.
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Herman dat is precies wat je ermee kan doen! Route rijden en TT deze laten registreren deze wordt opgeslagen met de datum van de dag en vervolgens kan je deze weer met de reisplanner starten!!

Verstuurd vanaf mijn Xperia met Tapatalk.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Hallo allen,

ik heb vorige week de TT aan de computer gelegd en er kwam een update waar hij meer dan een uur mee bezig was.
Toen ik zondag op de snelweg reed zag ik allemaal bolletjes met cijfers 1 t/m 4 erin! dus geen weg meer.
zeer hinderlijk! Ik kon nergens en optie vinden om dit te veranderen. toen heb ik hem op fabrieksinstellingen gezet maar dat hielp niet.
toen ik thuis kwam heb ik hem gelijk weer aan de laptop gehangen maar ik kreeg geen update dus de fabrieksinstellingen betekend niet dat hij helemaal terug gaat.
zaterdagavond laat gelijk TT gemaild maar daar heb ik tot op het moment niets van gehoord.

heeft iemand dit ook? of nog beter de oplossing?

gr Ben
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Via Tomtom home de back-up (die je natuurlijk hebt gemaakt) terugzetten. Zo is alles weer terug zoals voor de update.
Dan rustig de reactie van Tomtom afwachten, maar kun je wel weer rijden.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

hoi Bacchus,

natuurlijk heb ik dat ook gedaan maar het maakt helemaal niets uit! de bollekes komen nog steeds.
als ik morgen nog niets van TT heb gehoord ga ik kijken of ik ze daar kan bellen.
blijkt dat fabrieksinstellingen dus niet betekend terug naar het begin!

gr Ben
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Bollekes met cijfertjes zouden kunnen duiden op POI's. Soms zelfs routes die er als POI's ingezet zijn (bijv via Tyre Pro). Kan het daar iets mee te maken hebben? Kijk anders eens in je gpi, gpx en gpxtogpi directories (ik doe het even uit m'n hoofd) en verplaats de inhoud daarvan tijdelijk naar je harde schijf..
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Beste Hans,

Dit zou zomaar eens kunnen. Ik heb sinds een maand de pro uitvoering van Tyre. En voor de eerste keer een route mee gemaakt om via België naar Vessem te rijden voor Bluetooth communicatie te kopen :P Maar als ik in de mappen kijk, ik heb alleen gpx en gpx2itn maar die mappen zijn leeg.

ik heb inmiddels een mail van TT supportteam ontvangen met 3 oplossingen:

1: herinstalleren van het besturingssysteem
2: kaart opnieuw installeren
3: grof geschut gebruiken en het toestel geheel opnieuw te installeren:

Ik had even hoop op jou oplossing Hans, maar er staat dus niets in de mappen en ook in overige mappen geen data.
Wat vindt jij van deze oplossing? Kan je zonder problemen zomaar het grof geschut in te zetten.
Daarnaast is het ook best een probleem dat ik best ver van de snelweg zit en die ballekes zie ik alleen daar hahaha.

Ik hoor graag je reactie Hans.

gr Ben
Plaats reactie