Nieuwe TomTom Rider......!!!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Even van buiten, kun je via route, -> route wissen ook je evt ingeladen route verwijderen.
Heb de tomtom even niet bij de hand. Wil thuis best nog even kijken.




Een softe reset dmv een paperclip onder in de tomtom (en het daarvoor bestemde gaatje) een proberen voordat je een nieuwe installatie doet.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
V-for-Herman
Berichten: 294
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door V-for-Herman »

Ik heb tot 2 keer met een tomtom 720XL gehad dat na de aanschaf er een gratis nieuwe kaart op mij stond te wachten, en beide tomtom,s liepen vast na een uurtje downloaden en tijdens het installeren.. een zwart dood scherm was het resultaat en de backup terugzetten werkte niet :oops:
Beide terug naar de Mediamarkt gebracht en daar waren zij niet mee bekend.
Heb een 3e gekregen en die niet meer durven updaten.
Als ik de Rider 5 zou aanschaffen zal het zweet mij in de banden staan als ik ging updaten. :|
Verder lijkt het mij een schitterend apparaat als ik hier en elders de reviews lees. :worship:
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Kheb de Rider 5 sinds deze lente ...
Update, life time was inbegrepen, gaat makkelijk maar duurt wel een uurtje ofzo
Tot nu toe geen trubbels ermee, au contraire.
(hout vasthouden)
Stem gebruik ik enkel in auto (gepaird met een Parrot)
Route registreren en "na rijden" moet ik nog es proberen ....
Spooky Action At A Distance !
V-for-Herman
Berichten: 294
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door V-for-Herman »

ZeugStrom schreef:Beste Hans,

Dit zou zomaar eens kunnen. Ik heb sinds een maand de pro uitvoering van Tyre. En voor de eerste keer een route mee gemaakt om via België naar Vessem te rijden voor Bluetooth communicatie te kopen :P Maar als ik in de mappen kijk, ik heb alleen gpx en gpx2itn maar die mappen zijn leeg.

ik heb inmiddels een mail van TT supportteam ontvangen met 3 oplossingen:

1: herinstalleren van het besturingssysteem
2: kaart opnieuw installeren
3: grof geschut gebruiken en het toestel geheel opnieuw te installeren:

Ik had even hoop op jou oplossing Hans, maar er staat dus niets in de mappen en ook in overige mappen geen data.
Wat vindt jij van deze oplossing? Kan je zonder problemen zomaar het grof geschut in te zetten.
Daarnaast is het ook best een probleem dat ik best ver van de snelweg zit en die ballekes zie ik alleen daar hahaha.

Ik hoor graag je reactie Hans.

gr Ben
En doet i het alweer?
V-Strom Bj.2010
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Hmmm... bij nader inzien: als tyre pro de oorzaak is komen die bolletjes vermoedelijk uit een ov2 bestand.

Kijk eens in de 'europe' directory - daar zie je een hoop ov2 bestanden met flitspalen, maar misschien ook nog wel anderen die je zelf hebt gemaakt.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Plaats hier es een digi foto van da scherm met bolletjes ... kunnen we helpen nadenken wat oorzaak en oplossing kan zijn
Spooky Action At A Distance !
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Wat is dit toch heerlijk, het forum. Heb je een probleem en iedereen helpt, bedankt daar voor! :worship:

Na een heleboel verschillende oplossingen, ik heb er inmiddels best wel een uurtje in zitten en wat kilometertjes om bij de snelweg te komen, heb ik gisteren het toestel gereset zoals ze van TT hebben doorgegeven. Vanmiddag ga ik (in de auto, gewapend met laptop en TT) naar België toe om inkopen te doen voor mijn 10 daagse herfstrit naar de Alpen met 3 vrienden!
Als het goed is zie ik na de herinstallatie die ballekes niet meer. Ik wil dan onderweg de route erin zetten die ik zelf heb gemaakt en waarna het allemaal begon.
Zo kan ik dan uitsluiten of het de update was of een route die ik zelf heb gemaakt met Tyre Pro. Zo kunnen we uitsluiten waar het aan ligt. Ik zet de route er dus onderweg pas in.

Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen zijn. En als het weer optreedt dan maak ik natuurlijk foto's.

Groetjes,
Ben
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Er is een makkelijke manier om screen-shots van je tomtom te maken, hoef je onderweg niet met een camera/telefoon te stoeien.

1) Verbind je TomTom met de usb-kabel aan de computer.
2) Op de TomTom maak je een nieuwe folder aan met de naam 'screen'.
3) Met Windows kladblok, maak een lege tekst file , dus helemaal geen tekst, en sla die op in de 'screen' folder met de naam 'capture'. (dus geen capture.txt of capture.doc.... gewoon 'capture'.
4) TomTom loskoppelen en herstarten.
5) Als je nu het scherm aanraakt in de linker-bovenhoek (en het geluid staat aan) hoor je de klik van een foto-toestel. Dit kun je herhalen, net zo lang totdat je geheugen vol is. Iedere klik is een screen-shot
6) Als je nu de TomTom weer aan de computer koppelt, kun je de screen-shots die zijn gemaakt terugvinden in de 'screen' folder.
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

hallo allemaal,

Vanmiddag op weg naar Antwerpen heb ik de route die ik zelf gemaakt heb met Tyre Pro geladen en ik had geen problemen met bollekes!
Volgens mij is het door het resette verholpen. Omdat ik geen internetverbinding had met mijn computer in de auto was het schermpje van Tyre klein maar kon ik wel de route erin zetten.
Hans, ik zie geen ov2 bestanden staan daar alleen .Dat bestanden.
Toen ik de route aan het laden was onderweg met het kleine Tyreschermpje, (dit kan je ook nadoen als je het internet op je pc even uitzet en tyre opstart) bedacht ik me dat ik ook een keer die route anders in de TT heb gezet! normaal doe je dit in het menu TomTom onder 'kopieer naar TomTom' maar ik heb het ook een keer gedaan met ment TomTom en dan 'Routetracks' en dan 'kopieer naar TomTom' . Zou dit het kunnen zijn dat je dan van die bollekes krijgt.
Ivm mijn aankomende reisje wil ik het eigenlijk niet proberen. Het kosten mij zoveel moeite, inmiddels nu al bijna 2 avonden dat ik het niet wil uitproberen maar misschien weet jij wel of dit het kan zijn Hans?

Hoi Desertstorm,
Ik heb de beschrijving zoals je gemaakt hebt precies opgevolgd maar het werkt niet. Misschien staat er ergens iets fout, uit het Engels of zo?
Het is wel een handige optie als dit zou kunnen, ook om plaatjes van routes op mijn site te zetten als we straks aan het touren zijn. Zou je willen kijken of er ergens een foutje in stond of heb je een link waar ik dit digitaal kan raadplegen.

Bedankt voor jullie hulp tot zover.

trusten,

Ben
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Ben,
Zie bijgevoegd bestandje.
Als je dit uitpakt in de root op je TT , via windows verkenner, met TT Home uitgeschakeld kan het gewoon niet mis gaan.
Er staat ook een screen-dump van mijn TT in als voorbeeld, die kun je gewoon wissen.

Mocht het dan nog niet werken, TT uitzetten.
Vervolgens de aan/uit knop zo'n 20 seconden ingedrukt houden en zodra je het Linux schermpje ziet, de knop loslaten.
Dit is een soort van reset, zonder al je instellingen te laten verdwijnen.

Als je de reset-met-paperclip doet, kan ook, maar dan moet je dingen zoals tijd, thuisadres etc weer opnieuw invoeren
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Met je laatste opmerking mag ik het dan weer niet eens zijn. Bij mij blijft het thuis-adrs er netjes in.

Goed om te horen dat je probleem verholpen is. Lijkt me vrij irritant rijden met alle bolletjes.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

ZeugStrom schreef:TomTom en dan 'Routetracks' en dan 'kopieer naar TomTom' . Zou dit het kunnen zijn dat je dan van die bollekes krijgt.
Yes. da's precies wat er dan gebeurt.
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door JBerg »

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!
door Piet Zahut » ma 15 apr 2013, 11:24

En mijn ervaring met de nieuwe TT staan hier.... http://www.testmotor.nl/2013/test-tomto ... tiesysteem.....



Hallo mensen,
Nu heb ik deze week mijn TT rider ontvangen. Een aanbieding met korting via mijn moto 73 abonnement.339 euren.
Ben snel aan de slag gegaan maar heb een vraagje.
In het filmpje van testmotor wordt een in Tyre gemaakte route geselecteerd en vervolgens overschreven door de keuze "kronkelroute".
Dit lijkt me vreemd omdat er een route gepland gemaakt is in Tyre.
Zelf heb ik het ook. Ik maak een route in Tyre van 102 km, een kronkelroute. Na laden op de TT wil ik hem openen.
In het menu -beheer reisplannen- selecteer ik mijn route. Reisplan wordt gevalideerd en geladen.
Je zou dan verwachten dat die route dan startklaar is door na het bevestigen op -start navigatie - te drukken.
Gek genoeg moet ik dan weer kiezen of ik de snelste, de kortste,eco,kronkelroute wil kiezen of snelwegen wil mijden.
Zoals in het filmpje kies ik, onder protest, de kronkelroute. Dit wordt keurig gedaan en opeens is de route 117 km geworden.
Ik wil geen keuze meer van snelste of kortste route etc. Ik heb de route reeds gemaakt.
Wie heeft een advies hoe je een in Tyre gemaakte route, die opgeslagen is op de TT gewoon kunt starten zonder al die opties die niet logisch zijn?

Lang verhaal maar misschien herkenbaar voor jullie.

Dank je voor het meedenken,

Jan
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Hallo Jan,
als je de routepunten op de strategisch juiste plekken hebt gezet (net na iedere afslag) is het in mijn ervaring het beste om te kiezen voor de snelste route in je Tom tom.
:arrow: De TTlogika is dan, zo snel mogelijk van punt naar punt.
Je zal zien dat dat het beste overeenkomt met de door jou gemaakte route.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door JBerg »

Dat ga ik eens proberen.
Dank je Heleen.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Ik gebruik de kronkel functie alleen als ik van A naar B wil en 'te lui' ben om een route te maken :P . Maar bij een route gemaakt in Tyre is inderdaad, zoals Heleen al zegt, de knop 'snelste route' de beste optie.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door JBerg »

Hoi Aad.
Nou, dat deed ik dus ook. Zie ik dat ik meer dan 4,5uur onderweg ben voor een ritje van 60km. :-)} Is niet erg als je lekker aan het rijden bent.
Toch verwacht ik als ik zelf een route fabriceer op Tyre dat de TT die gewoon afdraait zoals ik hem zelf gemaakt heb. Ook de kronkelroute die Ik op Tyre geselecteerd had en had opgeslagen werd opeens een uurtje langer eenmaal op de TT.
Mm,..maar eens in conclaaf met Eva die me vriendelijk de weg wijst :frusty: :D
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Ik rijd zonder headset, al dat gepraat hoeft voor mij niet :P Misschien dat dat scheelt :schater:

Eerlijk gezegd ben ik die extreme dingen die jij noemt (nog) niet tegengekomen. En de routes die ik zelf maak (molentjes O:-) ) kloppen prima.

Ik zou Eva maar eens lief doch ernstig toespreken :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7821
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Eikie »

Gooi Eva er uit en vraag of Bram wil helpen. Mannen navigeren veel beter :schater:


kom maar op dames met commentaar
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door JBerg »

Ben gisteren met o.a. de vrouw naar de show van Huub Stapel geweest. Mannen komen van mars en vrouwen van Venus. Leuk!
Mannen blijken moeite te hebben om de weg te vragen omdat ze het -meestal- wel goed doen qua nav. dus hierin heeft Eikie gelijk :D
En als we het dan vragen dan natuurlijk niet aan de eerste de beste passant.

Vrouwen hebben minder moeite om de weg te vragen aan andere dan politie of serieus lijkende mensen.

Tot zover Huub S.

Om bij het topic te blijven>>> ik blijf gewoon e.e.a. proberen...... maar wel met Eva hoor.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Beste Jberg,

Die aanbieding bij moto73 is dat omdat je een abo hebt?
Op de site zie ik wel een aanbieding incl abo samen voor € 399,-. Dit laatste heb ik niet nodig.

Heb je ook al een pb gestuurd, maar deze lees je helaas niet (zie rechtsboven in het scherm)
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
JBerg
Berichten: 76
Lid geworden op: vr 15-06-2012, 22:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Delft

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door JBerg »

Oeps, je hebt een pb Bacchus. :oops: O:-)

Groet, Jan
Plaats reactie