Nieuwe TomTom Rider......!!!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Zou ik dan toch mijn Bram trouw kunnen blijven.....!
:arrow: iig breedbeeld en lifetime update's...en 10000 routepunten :roll:

Dus naast de nieuwe DL1000 ook ff naar de nwe Rider kijken op de beurs O:-)

:arrow: : http://www.anwbmotor.nl/nieuws/meer-spe ... om-rider-5
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Met deze routpunten zal Garmin hier vast een hele goede concurrent aan krijgen.

Kwa bediening en duidelijkheid wint mijn Tomtom Rider het nog altijd van mijn Zumo. (niet voor niets bij mijn vader gemonteerd) :D
Hier wil op de op motorbeurs ook nog even naar kijken. Dan enkele maandjes wachten tot de eerste aanbiedingen komen. :wink:
Beetje geluk draait mijn one de navcore ook :D

Hopelijk heeft hij wel nog een SD-slot of meer dan voldoende ruimte intern. Niet dat het zoals bij de tomtom XL het geheugen na een half jaartje vol zit :x
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

Rider 5 :D
Kzou wel es overstag kunnen gaan, en een rider5 aanschaffen als extraatje bij men michelin/ign-ngi kaarten
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Het is allemaal weer mooi.
Alleen zie ik nergens bij de specificaties staan wat de grootte van het geheugen is.
Wel dat er geen SD-kaart in past, dus dat is dan weer een groot nadeel, maar dit is bij alle TomToms de laatste jaren.
Staat ook niets over een evt media-speler.
Gratis dagelijkse updates en ieder kwartaal gratis nieuwe kaarten heb ik nu ook al van TomTom
Scherm is weliswaar groter, maar zo op het eerste gezicht (moet het natuurlijk eerst nog in de praktijk zien) lijkt het nog steeds allemaal hetzelfde als bij de vorige TomTom's, Zumo's en Montana's. Zwak in zonlicht. (het grootste nadeel, vind ik, van de huidige touchscreens. Een gemiddelde telefoon doet het beter)
Geen live-services, niet echt super-noodzakelijk op de motor, maar had een leuke aanvulling kunnen zijn.
10000 route-punten, leuk, maar niet echt noodzakelijk bij een TomTom. In de praktijk gebruik ik er hooguit 10 per dag in tegenstelling tot een Garmin waar je er zowat iedere 100 meter een routepunt nodig hebt.

Ik ben een groot TomTom fan, maar spring nou niet direct een gat in de lucht. Ze hebben aardig wat, zeer goed oplosbare en budgetair verantwoorde, steken laten vallen.
Denk niet dat de beginnende gps-gebruiker direct voor de TomTom gaat vallen. Met 10 minuutjes googlen, blijft toch de meute voorstander van een Garmin (al dan niet terecht.)

Ik wacht nog steeds op een toestel met de specificaties van een Garmin 62s draaiend op TomTom software.
(wordt lang wachten ben ik bang :mrgreen: )
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Piet Zahut »

Wullebolle schreef:Rider 5 :D
Kzou wel es overstag kunnen gaan, en een rider5 aanschaffen als extraatje bij men michelin/ign-ngi kaarten
Ben zelf ook wel enthousiast over de nieuwe tomtom, ik ben op zoek naar een goed navigatiesysteem en nu de nieuwe tomtom uit is gekomen wil ik daar ook meer van weten. Ik test hem in maart voor testmotor en hoop dat hij zijn hogere prijs waard is. Zou dat het geval zijn dan bestel ik er 1!
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

DesertStrom schreef:Het is allemaal weer mooi.
Alleen zie ik nergens bij de specificaties staan wat de grootte van het geheugen is.
Wel dat er geen SD-kaart in past, dus dat is dan weer een groot nadeel, maar dit is bij alle TomToms de laatste jaren.
Ben ik ook wel benieuwd naar, maar geheugen kost geen drol meer tegenwoordig. Het is even afwachten maar ik schat dat het geheugen minimaal 4, vermoedelijk 8 Gb zal zijn. Ook ik zou liever een sd-slot zien..
DesertStrom schreef:Staat ook niets over een evt media-speler.
Da's makkelijk: die is er niet, is er nooit geweest en zal er vermoedelijk ook nooit komen. Heeft vermoedelijk iets te maken met kostprijsverhoging (o.m. mp3-heffing). Voordeel: als je geen mp3-speler hebt kun je er ook geen problemen mee hebben ;)
DesertStrom schreef: hetzelfde als bij de vorige TomTom's, Zumo's en Montana's. Zwak in zonlicht. (het grootste nadeel, vind ik, van de huidige touchscreens. Een gemiddelde telefoon doet het beter)
Niet mee eens. Met name de Montana is zeer goed afleesbaar. Alleen, net als bij smartphones, gaat dat gepaard met spiegeling: als je zelf net onhandig voor het toestel zit zie je meer van jezelf dan van de route. Kwestie van de hoek iets bijstellen. Voor de montana is er ook een folie beschikbaar: die gaat die spiegeling weliswaar tegen en maakt er een 'blur' van. Bij weer andere lichtinval gaat dat ten koste van afleesbaarheid.
Ik heb daar ooit eens een filmpje van gemaakt: http://youtu.be/zWG3Cu1nHxI
DesertStrom schreef:10000 route-punten, leuk, maar niet echt noodzakelijk bij een TomTom. In de praktijk gebruik ik er hooguit 10 per dag in tegenstelling tot een Garmin waar je er zowat iedere 100 meter een routepunt nodig hebt.
Da's onzin. Het aantal routepunten hangt af van de aard van de route. Als jij voldoende hebt aan tien routepunten betekent dat vooral de je gebruikt maakt van 'efficiente' wegen, zoals n-wegen. Daar zal de TT (maar ook de Garmin) immers vanzelf voor kiezen; daar zijn ze voor gemaakt. Voor een rit over de snelweg naar St Tropez heb je aan één punt genoeg: het eindpunt. Wil je 'm echter dwingen de kleinste wegen te kiezen dan doe je dat met routepunten.
Voor een typische toerroute in nederland heb je gemiddeld om de 2 a 3 km een routepunt nodig. Dat maakt de huidige limiet van 48 punten in de TT eigenlijk te laag. Er is sprake van 10.000 punten, maar da's weer absurd hoog; ik hoor inmiddels geluiden dat het aantal via's in de nieuwe TT 100 zou zijn, en da's wel te doen.
Het aantal via's hangt ook af van de omgeving: in de alpen zul je minder punten nodig hebben dan in het dichte wegennetwerk van Nederland
DesertStrom schreef:Ik wacht nog steeds op een toestel met de specificaties van een Garmin 62s draaiend op TomTom software.
(wordt lang wachten ben ik bang :mrgreen: )
Daar ben ik ook bang voor. Het toestel dat het dichtst in de buurt komt is de Montana. Maar die is weer beperkt qua routepunten... Toch blijf ik beniewd of de nieuwe rider trackimport aan zal kunnen..We zullen het binnenkort weten..
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Volgens mij hebben we een paar meningsverschillen, maar dat houdt het leuk. O:-)
Zal het kort houden.

Over het montana scherm bijvoorbeeld. Op papier is die van de montana beter dan van de 62s, maar als je ze buiten in de zon naast elkaar hebt, is die van de 62s stukken beter, ondanks dat het kleiner is qua afmetingen en resolutie. Mogelijkheden van de montana zijn natuurlijk weer beter.

Maar goed het ging over de rider.
Qua routering doet een TomTom het gewoon veel beter. Je geeft in wat voor soort wegen je wilt rijden, of dat nu snelweg, N-weg of achteraf-weggetjes zijn. Afhankelijk van die keuze worden de routes bepaald. Dus heb je aan 10 punten per dag genoeg.
Geef ik diezelfde 10 punten aan een Garmin, zal die veel meer voor een "snelste" route gaan, de profiel-keuze maakt daarbij niet zo heel veel verschil, dus moet ik met meer route- en via-punten gaan werken om daar te rijden waar ik wil.
De noodzaak van bv de onroute-kaarten geven dit eigenlijk al aan.

Mag aannemen dat bij de nieuwe rider track-import weer mogelijk is, zo uit mijn hoofd is dat er al sinds navcore versie 7.xx uitkwam en we zijn nu bij 9.xx.
Er wordt wel eens gezegd dat het niet kan en dat er wordt herberekend. In de praktijk kan het gewoon.

Als ik het zo bekijk, kunnen wij ons een best avondje vermaken aan de keukentafel onder het genot van een drankje :mrgreen:
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

DesertStrom schreef:Volgens mij hebben we een paar meningsverschillen, maar dat houdt het leuk. O:-)
Met deze twee punten ben ik het eens ;)
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Gister de Navcore welke van de Tomtom rider 5 zou zijn op mijn vertrouwde One V1 bekeken. Voor de liefhebbers Navcore 9.500
Ziet er niet heel anders uit dan de Tomtom Urban Rider (fijne Navcore overigens). Draait soepel en gelukkig is de optie kronkelwegen er nog steeds.
Helaas de nieuwe routeplanner nog niet kunnen testen, dat zal in het voorjaar gebeuren als mijn vertrouwende V-strom weer uit berging komt. :D

Binnenkort eens in de auto koppelen aan mijn Carkit en een klein rondje gaan rijden.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Had je de standaard of de DSA-versie bekeken?
Moet hem zelf nog proberen, maar zit nog op mijn werk tot 2e week maart.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Bacchus »

Ik heb 2 versies gedraaid. 1 zag me er te veel uit als de autonavigatie, werkte prima maar gewist niet wat ik zoek. De 2de met het bekende handschoentje op het scherm. Versie? Geen enkel idee, Ik zou je niet kunnen vertellen wat DSA inhoud en het verschil is met de normale versie. Krijg veel werkend op die dingen maar ben er ook niet zo in thuis dat ik alle versies van de software weet helaas. In ieder geval een SE versie.

Het werkt das het belangrijkste :duim:
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 28-02-2013, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Youtube link werkend gemaakt en svp externe links tussen url tags plaatsen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Toch wel handig die "Zoom" functie in Tyre :worship: ..... als je een route maakt
Dit van alle punten checken en je blijft netjes op de weg. Ook de 'logische' plaatsing na iedere afslag geeft voor mij een route die Bram keurig opvolgt zoals ik wil...... :mrgreen:

Ik zit te wachten op een berichtje van mijn dealer en dan is Bram nr. 3 voor mij!! Hopelijk kan ik deze Rider5 wat langer als zijn voorgangers gebruiken!!

Wat voor mij belangrijk is zijn de nu 7 contactpunten....... dit ivm. het "inbranden" zo noem ik het maar van het dock-pennetje op de Rider. Hierdoor geen stroom voorziening meer. Me laten vertellen dat er nu 3 bij zijn gekomen om dit te verdelen.

Ben zeker blij met wat extra routepunten hoewel Bram en ik ons prima konden redden met 48 st.

De overstap van Rider 2 naar 5 geeft zowiezo al meer extra's. :duim:

Ben al weer lekker bezig met het zoeken van nieuwe wegen, single roadtracks voor onze trip in mei naar Schotland!! :P
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Baveny

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Baveny »

Gisteren de nieuwe Rider ontvangen: GEWELDIG!

Let op! Als je al een TomTom hebt, kun je bij TomTom met loyaliteitskorting (20%) een nieuwe aanschaffen.
Nieuw kost de Raider 399,-- . Ik heb hem voor EUR 319,56. Gewoon per tel via TomTom besteld (incl. lifetime update)

We gaan over een paar weken naar Rome, dus we moesten wel snel iets aanschaffen. We hadden ons goed geinformeerd en gingen naar de beurs om de Zumo 350 te kopen, maar bij de stand van TomTom gingen we toch overstag vanwege mogelijkheden EN die loyaliteitskorting: 80 euro.
Het weekend verder over nagedacht. Uiteindelijk maandag 3 mrt. besteld, woensdag 5 mrt ontvangen. Na 2 uurtjes registreren en installeren waren we al bezig met routeplannen.
De testen die we gedaan hebben met kronkelwegen zien er zéér goed uit.
Ook kan ie gemaakte ritten opslaan, wat ons in eerste instantie door de concurrent ontkent werd.
Ik denk een serieuze bedreiging voor de concurrent, die op dit moment (nog) te duur is (Zumo 350 = EUR 349,--)
Een geweldige aanschaf dus!
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Ik denk ook aan de nieuwe Rider 5. Kun je zeggen wat er standaard wordt meegeleverd?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Hoi Aad,
ik weet niet of je doelt op bevestigingsmateriaal of software.....?

Voor mij overcompleet omdat ook ik al zeer loyaal ben aan de TomTomRider! ( :arrow: zij helaas niet aan mij :evil:Topdeal Baveny :shock: )
De Rider met oplaaddock , compleet met bevestigings/aansluitmateriaal, lifetime kaartupdate's, tasje en 220 oplader met extra 3pinstekker voor GB!

Ook mijn Rider heb ik gisteren via Tom Tom Home voorzien van de aller nieuwste kaart en ik zit midden in het maken van nieuwe route's voor Schotland.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Baveny

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Baveny »

Zie hierboven het antwoord van Stroompje.
Ik heb er geen tasje bij :( .
Verder zit er het programam Tyre bij, waarmee je je routes kunt plannen.
Zelf wil ik hem op m'n 1000dl boven de tellers laten monteren. De extra beugel die je hiervoor aan moet schaffen kost ong. EUR 80,-- (incl. montage)
En je kunt geen geluid horen als je geen headset hebt. Das dan wel jammer als je hem een keer in de auto wil gebruiken. Of je moet met je helm op in de auto gaan zitten O:-) .
Gisteren weer volop gespeeld met de Rider en ik blijf enthousiast!
Een puntje: als vanaf je beginpunt eerst wat kilometers wilt maken via de snelweg en dan na een tijdje toch de b-weggetjes op wil, kan dat niet in 1 route, maar moet je dus 2 routes aanmaken. Voor de mooie weggetjes moet je nl. de optie "vermijd snelwegen" aanzetten. En dat wil je dus op dat eerste stuk niet.
Laatst gewijzigd door Baveny op do 07-03-2013, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

@ Baveny,
Is Tyre die je krijgt dan met of zonder reklame... ?
Ik had nl al een plusversie .... van Tyre.

En wat geluid betreft, de bluetoothsetjes van Rider 1 en 2 doen het prima met de Rider5!! Die van de Rider1 ligt bij mij in de auto maar die gebruik ik alleen als het heel echt 'spannend' wordt in een grote stad ofzo.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Spdfrk

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Spdfrk »

is er al iemand bezig geweest om de navcore van een tomtom 5 op een oudere tomtom rider te zetten?
en werkt dat alles nog en kun je dan ook gewoon meer waypoint maken'?

daar ben ik erg benieuwd naar.

Groetjes Michel
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Shifty »

Hmm.. misschien ook maar een naar Tomtom kijken en wellicht de loyaliteitskorting. Heb in de auto ook zo'n ding.
Loop inmiddels tegen de tekortkomingen van de Garmin 2720 aan namelijk dat ie geen batterij heeft, bij spanning wegvallen start hij gewoon iedere keer opnieuw op en het feit dat er geen geheugenkaart inzit.
Vind sowieso het hele kaarten gedoe bij Garmin een probleem.

Ben benieuwd naar ervaringen met de Tomtom.
Baveny

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Baveny »

@ Stroompje: Bij de nieuwe Rider wordt dus Tyre v6.13 geleverd.
Voor meer info zie: http://www.TyreToTravel.com
Als ik Tyre standaard opstart zit aan de rechterkant idd een klein balkje met wat reclame van Tyre zelf.
Als je het scherm uitvergroot, is er geen reclame meer te zien.
Wel jammer dat ie niet voor Linux is.
Laatst gewijzigd door Stroompje op do 07-03-2013, 09:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Oke.... dan hou ik het maar bij de Plus versie!
Je moet wel even je route punten aanpassen bij *extra/voorkeuren/bestanden van 48 naar 100 na de laatste update is dit in Tyre ook mogelijk!!
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Stroompje en Baveny, bedankt voor jullie uitgebreide info. Ik begrijp dus dat er standaard geen steun voor in de auto bij geleverd wordt. Voor de rest is het inderdaad een mooie compleet set. Ik heb al een Cardo G4 bluetooth headset, dus dat moet wel lukken.

Nog veel plezier in Schotland Heleen :-)} :-)}
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Aad900 schreef: Ik begrijp dus dat er standaard geen steun voor in de auto bij geleverd wordt.
Klopt. Die bestaat zelfs nog niet; komt wèl en gaat ca 80 euro kosten. Duur dingetje.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Wullebolle »

He, das merkwaardig.

Een paar dagen terug waren op de tomtom site in de shop rubriek, een paar verschillene versies-pakketten te zien.
De basisversie voor de motor, de uitgebreide met auto montage toebehoren en luxuezere opbergtas, en nog een met een scala headset
voor resp 399 - 400enzoveel - 500enzoveel € ...
Nu is op de site enkel het standaard pakket van 399 te bestellen.

(of droom ik nu?)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Thx Aad, gaat vast helemaal goedkomen :-)} :-)}

@ Wullebolle, dat stond wel in de Duitse aankondiging :arrow: PDF 1e bericht .
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Hans Vaessen schreef:
Aad900 schreef: Ik begrijp dus dat er standaard geen steun voor in de auto bij geleverd wordt.
Klopt. Die bestaat zelfs nog niet; komt wèl en gaat ca 80 euro kosten. Duur dingetje.
Oeps, dan ga ik de bestelling maar cancelen O:-) Blijf ik in de auto maar doormodderen met een Nuvi 350, met kaarten uit 2008 :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Wullebolle schreef: (of droom ik nu?)
Er was in de maanden voor release al eea uitgelekt over de rider; met name via Louis. Die moest z'n papieren catalogus finaliseren en is daarbij uitgegaan van wat er op dat moment bekend was. Ik meen dat daarbij zelfs sprake was van een versie mèt en zonder Lifetime update. Maar tsja... de marketingmannen (m/v) van TomTom hebben nadien anders beslist... Mag Louis het hele jaar uitleggen dat z'n catalogus niet klopt ;)
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

hallo allemaal,

Ik heb op de beurs de Tom Tom rider 5 gekocht met 2 jaar motor plus. Goeie deal. Woensdag had ik de Rider en vandaag het motorblad.
Ik heb hem boven de klokken gemonteerd maar moet alleen de stroomvorziening nog in orde maken. Iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?
Er zit snoer genoeg bij om naar de accu te voeren maar ik wil hem over het contact hebben. Er is vast wel iemand die dat al heeft gedaan bij een 650 uit 2007.

Stroompje schreef,
En wat geluid betreft, de bluetoothsetjes van Rider 1 en 2 doen het prima met de Rider5!! Die van de Rider1 ligt bij mij in de auto maar die gebruik ik alleen als het heel echt 'spannend' wordt in een grote stad ofzo.
Stroompje, wat bedoel je met de bluetoothsetjes van de Rider 1 en 2? Ik heb een autocom intercom van een jaar of 4 geleden en hier zit geen bluetooth op.
Jammer dat je deze TT niet bedraad met het intercom systeem kan aansluiten. Iemand hier een oplossing voor?
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

ZeugStrom schreef: Jammer dat je deze TT niet bedraad met het intercom systeem kan aansluiten. Iemand hier een oplossing voor?
Da's inderdaad een nadeel van de rider: er is geen bedrade audio. Misschien dat dit oplossing biedt: http://www.autocom.co.uk/bluetooth.html; de BTM-02A. Kost je wel zo'n 140 euri vrees ik..
Laatst gewijzigd door Frank op za 09-03-2013, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Dat brengt mij op een idee. Ik heb handsfree bluetooth in de auto van het merk Parrot. Hopelijk is dat systeem compatible met de TomTom :worship: Nu nog een steun :P Ik zag op de site van TomTom dat er een steun inkl. speaker wordt aangeboden. Zoals Hans zei, wel voor 80 euries.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Zou eens zoiets proberen.
In plaats van het bijgeleverde koptelefoontje, plug je hem in je autocom.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Aad900 »

Lijkt mij een handige oplossing :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

ZeugStrom schreef: Stroompje schreef,
En wat geluid betreft, de bluetoothsetjes van Rider 1 en 2 doen het prima met de Rider5!! Die van de Rider1 ligt bij mij in de auto maar die gebruik ik alleen als het heel echt 'spannend' wordt in een grote stad ofzo.
Stroompje, wat bedoel je met de bluetoothsetjes van de Rider 1 en 2? Ik heb een autocom intercom van een jaar of 4 geleden en hier zit geen bluetooth op.
Jammer dat je deze TT niet bedraad met het intercom systeem kan aansluiten. Iemand hier een oplossing voor?

@ Zeugstrom,
De TTRider 1 had een los bleutooth setje waar je de bedrade speakertjes inplugde voor je helm of een draad met de losse 'oortjes'.
Deze losse 'oortjes' gebruik ik nu nog in de auto.
De TTRider 2 werd geleverd met een simpele Cardo bleutooth set voor de helm speakertjes en mic. Deze heb ik nu gekoppeld aan de TTRider5.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Tja, jammer dat er geen uitgang op zit maar ik denk met een bluetooth adapter moet het volgens mij ook wel lukken zoasl Dessert Strom schreef.
ik ga dit binnenkort uitproberen en zal het hier melden wat de uitkomst is voor diegene die ook met een autocom onze aarde rondrijden :duim:
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

DesertStrom schreef:Zou eens zoiets proberen.
In plaats van het bijgeleverde koptelefoontje, plug je hem in je autocom.
Zal vermoedelijk inderdaad wel werken. Heb zelf deze http://www.marmitek.com/nl/product/08047 , voor 35 euri bij conrad. Nadeel is dat je dat wel moet zorgen dat dat dingetje opgeladen is.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 10-03-2013, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe links a.u.b. altijd tussen [url]link[/url] zetten.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door DesertStrom »

Ach, je stopt zo'n ding makkelijk weg onder je zadel met een usb-ladertje (al dan niet geschakeld)
Ken de Autocom niet zo goed, maar lijkt me dat er wel ergens 5 volt valt te 'pikken' . usb-plugje eraan en klaar.
1 Keer instellen en je kijkt er nooit meer naar om.

Hier, hier en hier wat ervaringen met dat Chinese ding.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Omdat 'wij' niet iedereen op z'n blauwe ogen geloven 8), gaan we zelf de nieuwe TomTom rider testen voor 't forum. Nimag heeft de nieuwe TomTom beschikbaar gesteld die we aan de 'tand' mogen voelen. Nee! ben maar niet bang, ik ga dat niet zelf doen :P . Maar ik heb een deskundige bereid gevonden (na steekpenningen, appeltaart en Brabantse overredingskracht :twisted: ) om dit op zich te nemen. Hij zal 'm uitvoerig testen en zijn bevindingen op 't forum plaatsen.

The 4T's (TomTomTestTeam) Hoe kom ik erop :o)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

Mooi!

Ikzelf heb eea even 'on hold gezet in afwachting van evt firmware-upgrade (heb niet zo'n zin in een test die na een paar weken al gedateerd zou zijn) - mocht jullie tester prijs stellen op ervaringsuitwisseling: laat hem graag even contact opnemen!
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

hey Hans,

hoezo gedateerd te zijn, die dingen kan je toch gewoon zelf flashen? :roll:
dus volgens mij is dat gedateerd zijn iets te kort door de bocht.

zeker een garminman? :D

gr
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door EdV »

ZeugStrom schreef: zeker een garminman?
Over kort door de bocht gesproken....

Hans bedoeld natuurlijk dat het kan zijn dat er binnen enkele weken een firmware update uitkomt om eventuele opgespoorde bugjes op te lossen.
Die kun je inderdaad installeren en dan klopt ineens de met veel zorg samengestelde review niet meer.

Gr, @.
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Beste Edv,

Had gehoopt dat Hans mij antwoord zou geven, want hij is volgens mij mr. Gps, en heeft er dus wel verstand van. :worship:
En aan de smily te zien was dat een grapje.
Gebruikersavatar
EdV
DL650 berijder
Berichten: 185
Lid geworden op: zo 03-06-2012, 11:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 L2 2012 Wit
Woonplaats: Eersel (NL)

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door EdV »

Ik ook met mijn grote mond......
Ik kan beter gaan :-)}
1F U C4N R34D 7H15 U R34LLY N33D 70 G37 L41D
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

no hard feelings @ :D
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Hans Vaessen »

ZeugStrom schreef:Beste Edv,

Had gehoopt dat Hans mij antwoord zou geven
Ed geeft het wel juist weer. Maar ik zal het als 'garminman' nog iets scherper formuleren:

Reden dat ik 'Garminman' ben is simpleweg omdat garmin tot dusverre een meer sophisticated wijze van omgang met routes heeft (ja, ik weet: daar kun je hele discussie over voeren; maar dat is mijn overtuigde mening - sorry).

Met de nieuwe rider geeft TT aan op dat punt zaken fundamenteel veranderd te hebben. Mijn belangstelling is vooral of er hiermee dat eindelijk een omgeving ontstaat waardoor we redelijk probleemloos routes, ook van jaren oud, kunnen uitwisselen - ongeacht of dat naar tomtom of garmin is.

Dat tomtom het aantal routepunten uit heeft gebreid van 48 naar 100 is in dat verband een goede zaak, maar nog steeds 'oude stijl'. De nieuwe trackimport is echter een heel ander verhaal en zou TomTom ineens twee treden hoger brengen.

Het ligt voor de hand dat laatste ook in een review door te laten klinken.

ECHTER: zoals het nu geïmplementeerd is werkt het niet zoals het zou moeten werken; is deze optie eigenlijk zelfs onbruikbaar. Ook met een objectieve pet op zou TT daarom in een review een stevig kritiekpuntje meekrijgen, temeer omdat het niet functioneren ervan eenvoudig te constateren is.
Ik heb eea met TT besproken en het probleem is onderkend. En natuurlijk: als het opgelost wordt dan kun je ook als huidige koper van de rider5 je toestel updaten. Het is alleen nog niet duidelijk óf en wanneer er een update uitkomt. Als dat binnen enkele weken is dan vind ik het onnodig dit probleem in een review te melden. Sterker: dan wordt het één van de belangrijkste pluspunten uit de review. Wordt het echter niet serieus opgepakt dan zegt dat iets over hoe serieus TT haar eigen 'enorme verbetering' ziet en dan is dat een stevige min; en zal ook dat tot uiting komen.
Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 634
Lid geworden op: do 04-08-2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Woonplaats: Kamerik (buiten)

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Sjakie »

Rhino VStrom schreef:Omdat 'wij' niet iedereen op z'n blauwe ogen geloven 8), gaan we zelf de nieuwe TomTom rider testen voor 't forum. Nimag heeft de nieuwe TomTom beschikbaar gesteld die we aan de 'tand' mogen voelen. Nee! ben maar niet bang, ik ga dat niet zelf doen :P . Maar ik heb een deskundige bereid gevonden (na steekpenningen, appeltaart en Brabantse overredingskracht :twisted: ) om dit op zich te nemen. Hij zal 'm uitvoerig testen en zijn bevindingen op 't forum plaatsen.

The 4T's (TomTomTestTeam) Hoe kom ik erop :o)

Is er al nieuws van The 4T's :?:
Of zijn ze de weg kwijt geraakt tijdens het testen :schater:

En komt er een update van TT na aanleiding van het verhaal van Hans hierboven :?:
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.
ZeugStrom

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door ZeugStrom »

Hallo allemaal,

Ik heb hem dit weekend en ook vorig weekend goed uit geprobeerd. Ik heb als motorverkeersbegeleider 2 keer de ZLM Toer in Zeeland gereden. Eerste keer, vorige week, erg koud (geen punt voor de TT :D ) en afgelopen zaterdag tijdens de wedstrijd. Vorige week vrijdagavond in Tyre de route gemaakt (uurtje) en met een druk op de knop zat hij in de TT. Dat was een paar jaar geleden nog wel anders.

Het was tijdens de eerste keer wel zoeken omdat ik de TT instelde tijdens het rijden. Hierdoor wilde hij naar het eerste punt toe. Onderweg vroeg hij netjes of ik vanaf het begin of daar waar ik op dat moment reed wilde vertrekken. Toch stuurde hij mij iedere keer terug, totdat ik aan de rechter kant van het scherm een pijl zag staan. Toen ik daar op drukte was het even een herberekening en gaan met die banaan. :worship: hier ben ik heel erg blij mee. Dit betekent een hele grote stap vooruit.

In juni ga ik hem nog meer uittesten. Ik ga dan een lang weekend routes in Duitsland rijden die ik vooraf zelf maak. Ik wil hem dan helemaal door en door leren kennen voordat ik de Toer de Grand Alps en terug Route Napoleon er helemaal in ga zetten. Ook deze ga ik met Tyre zelf helemaal maken. Dus als er nog strommers zijn die deze route willen hebben dan hoor ik dat wel.

Ik ben ook erg benieuwd wat de 4Ts aan bevindingen hebben :worship: .

gr Ben
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5094
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Stroompje »

Ook ik heb mijn Bram3 vandaag aan de tand gevoeld met een (expres gedownloade) route die ik niet van te voren bekeken had.....! Dat icoontje : "Ga naar volgend routepunt" is inderdaad geweldig!!!
Het niet meer hoeven stoppen voor 'n aanpassing is TOP!! :arrow: ook via het menu kan je, al rijdend, erbij komen met nog meer in te stellen mogelijkheden!!!
Alleen vind ik het wel jammer dat mijn kompaspijltje wel erg klein is geworden en dus lastig te zien ( Leesbril? :mrgreen: ) op de 2013 uitvoering.
Ik vond 'm wel prettig die te gebruiken voor mijn richtings gevoel/plaatsbepaling.
Voorlopig helemaal blij :duim: Nu nog afwachten of de contactjes het langer uithouden dan die van Bram 1 en 2.. :roll:
De route's voor Schotland zijn weer bijna klaar dankzij Tyre........ :worship: Nog ff.... :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Nieuwe TomTom Rider......!!!

Bericht door Frank »

'mijn' Bram2 in de prullenbak beland? :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Plaats reactie