go-rider

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

go-rider

Bericht door Kampendiek »

Is er iemand die bekend is met dit merk navigatie (3 versies) en hoe zijn jullie ervaringen met die toestellen?
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: go-rider

Bericht door Tulipan »

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: go-rider

Bericht door Kampendiek »

Ja, deze bedoel ik (bedankt voor de link, ik ben niet zo handig....). dus wie is met dit spul bekend?
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: go-rider

Bericht door Kampendiek »

Is er echt NIEMAND die ervaring heeft met dit apparaat?
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: go-rider

Bericht door Wullebolle »

Kampendiek schreef:Is er echt NIEMAND die ervaring heeft met dit apparaat?
not me ...

Deze gevonden ?
en deze
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: go-rider

Bericht door Kampendiek »

Had ik ook al gelezen, dus vandaar de vraag of iemand ervaringen met het dingetje heeft ....
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
ZeugStrom

Re: go-rider

Bericht door ZeugStrom »

hoi Kampendiek,

Ben je inmiddels al iets verder gekomen met je zoektoch naar de GoRider?
Ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar dit apparaat.
Ik hoor het graag van je.

gr Ben
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: go-rider

Bericht door Tulipan »

Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Heb verleden week een GoRider Pro Team aangeschaft. Zodra ik wat ervaringen heb zal ik ze posten. Met de huidige mist ben ik blij dat ik de weg van werk naar huis kan vinden :schater: , dus van toeren komt het pas weer als de mist weg is en ik wat tijd heb in het weekend. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: go-rider

Bericht door Bert_Lammens »

Als die firma al zou antwoorden op mails, zouden ze er misschien meer verkopen :evil:
Verleden week een mailtje gestuurd om adressen te krijgen van verdelers... en we wachten nog steeds op antwoord :frusty:

Ben wel benieuwd naar je bevindingen :!: :!: :!:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 20-11-2012, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: go-rider

Bericht door Tulipan »

Dan zal de eventuele garantie ongetwijfeld ook aan die standaard voldoen: geen of langzaaam :oops:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Bert_Lammens schreef:Als die firma al zou antwoorden op mails, zouden ze er misschien meer verkopen :evil:
Verleden week een mailtje gestuurd om adressen te krijgen van verdelers... en we wachten nog steeds op antwoord :frusty:

Ben wel benieuwd naar je bevindingen :!: :!: :!:
Ik heb 'm gekocht bij Martijns Motorwebshop in Rotterdam:http://www.martijnsmotorwebshop.eu
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Tulipan schreef:Dan zal de eventuele garantie ongetwijfeld ook aan die standaard voldoen: geen of langzaaam :oops:
En dat viel dus 100% mee. Toen ik een email stuurde om te controleren of ik wel de meest recente softwareversie had, kreeg ik keurig (en snel) antwoord. Bij GoRider zijn ze er zich terdege van bewust dat het niet op orde zijn van hun website geen beste reclame is, getuige onderstaande email:

U heeft nieuwste versie software. Eind oktober is versie 4.60 uitgebracht.
Wij zijn ons heel erg bewust van het feit dat de site nog steeds niet af is, vinden wij ook heel erg!!
Excuses hiervoor!
De site had maanden geleden al online moeten zijn.

Als u vragen hebt, kunt u ons altijd telefonisch of per email contacteren!


Met vriendelijke groet,

Gerco
_________________
MotoPro Sport
Oude Pekela
tel: 0597-613000
fax: 0597-613100
site: www.motopro.com
mail: info@motopro.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Vandaag de eerste woon-werk rit gedaan met het apparaat "aan boord". Niet dat ik de weg niet weet, maar je moet wat op een doordeweekse dag... :schater:

Enfin, de "normale" van-naar navigatiefunctie werkt naar volle tevredenheid. GPS lock is vlot (niet supersnel, maar niets om je aan te storen) en routeberekening is snel. Herberekenen van routes als je in een "eigenwijze bui" bent, gaat heel snel. Als je rechts gaat terwijl je rechtdoor moest, staat de nieuwe route al weer in beeld voordat je je richtingaanwijzer hebt uitgezet.

Bediening is een minder sterk punt, want dat gaat niet of nauwelijks met handschoenen aan. Om niet alle knoppen tegelijk in te drukken op het touchscreen moet je eigenlijk stoppen en je handschoenen uittrekken (wat uit het oogpunt van verkeersveiligheid dan wel weer een pluspunt is, lijkt mij...) Persoonlijk vind ik het geen groot bezwaar want met je navi pielen onder het rijden leidt mij i.i.g. teveel af.

De afleesbaarheid van het scherm is OK.

Als ik ergens later in de week even rijd heb om de bluetooth headset in m'n (nieuwe!!) helm in te bouwen zal ik ook de spraakbegeleiding eens beoordelen. Met het laden van routes heb ik als gespeeld en dat gaat volgens mij goed. Nog even hopen op een droge dag dit weekeinde en dan kan ik dat ook proberen, net als de bike-to-bike communicatie met de twee BT headsets... (Als vrouwlief tenminste zin heeft om de ER6N uit te laten...)

Wordt (wederom) vervolgd.
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: go-rider

Bericht door Bert_Lammens »

Bedankt!!!
Zal nog eens proberen een mail te sturen, maar dan niet via hun site ;-)
ben vooral benieuwd naar de communicatie onderling want aan zo'n prijs zijn ze wel echt interessant!
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: go-rider

Bericht door Kampendiek »

De navigatie bevalt goed, hij (zij) zoemt in als je bij een plaats in de buurt komt en gaat weer terug terug als je buiten de gemeente bent. Het is even wennen maar het is bestvwel een prettig ding !!!
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: go-rider

Bericht door Silverstorm »

Is dat alles wat je te vertellen hebt over deze gps?Zijn we niet echt wijzer mee met deze review :?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Vandaag de spraakbegeleiding eens uitgeprobeerd en ik moet zeggen dat dat in orde is. In combinatie met de BT headset in de helm (die overigens ook goed werkt met m'n mobiele telefoon) werkt de navigatie naar tevredenheid. De aanwijzingen zijn duidelijk en komen op tijd om nog adequaat te kunnen reageren.

Het geluidsniveau is echter een verhaal apart. Het is zaak om het volume op de GoRider op ca. 60% van maximaal te zetten en beslist niet hoger. Als het volume hoger wordt gezet gaat het geluid vervormen. In eerste instantie dacht ik dat dat aan de BT headset lag, maar dat is niet het geval. Ik heb het volume op de BT headset maximaal gezet en op de navi op zo'n 55 ~ 60%. Toen was het geluid voor mij duidelijk genoeg tot zo'n 100 km/u. Dat was overigens mèt oordopjes (op maat gemaakte Alpine's) in. Al met al dus bevredigend.

Ik zal nog een extra check doen van die volumeregelingen en als het geluid inderdaad vervormd uit de GoRider komt zal ik eens contact opnemen met de leverancier.

Komend weekeind (ijs, weder en vrije tijd dienende) een voorgeprogrammeerde route en bike-to-bike communicatie.
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: go-rider

Bericht door Kampendiek »

Ik gebruik het 'oortje ' dat er bij geleverd wordt. En je moet ERG goed passen en meten waar die moet zitten in de helm. Want anders hoor je er zeer weinig van.
Qua bedieningsgemak is het een kwestie van wennen, maar als je het éénmaal door hebt is die best prettig. Wat wel een beetje vreemd is dat ze er een zuignap bij leveren, maar deze is niet zo aan het kastje te zetten. Daar heb je blijkbaar de houder ook voor nodig. Alleen zit die vast op de motor gemonteerd om constant stroom te houden....
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: go-rider

Bericht door Hunter6 »

Is een chinese kloon van de TomTom. Toestel dook in 2010 al op en de "deskundigen" waren er toen al niet heel positief over.
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=29407

Beter een paar tientjes door sparen voor een TomTom (als het geen Garmin mag worden)
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

De thread op de GPS forum is inmiddels niet helemaal juist meer. Het apparaat komt inderdaad uit China (maar ja, wat niet tegenwoordig) maar GoClever in Polen heeft er voor zover ik kan nagaan niet veel meer mee te maken.

De software is inderdaad van Mireo in Hongarije (leverancier van een op smartphones veel gebruikt en goed beoordeeld navigatiesysteem) en de kaarten zijn van TeleAtlas (net als bij TomTom).

Ik heb het apparaat, vanwege de droevige weersomstandigheden in het weekeinde en andere verplichtingen, nog niet uitvoerig kunnen testen, maar de eerste ervaringen zijn positief.

Wat er bij mij niet helemaal in wil is waarom TomTom, maar met name Garmin zo gruwelijk duur moeten zijn met hun motornavigatie, terwijl ook zij het kaartmateriaal niet zelf maken, alleen de software en het apparaat. Ik heb er gewoon geen trek in om €600 neer te tellen voor een Zumo 660 ZONDER bluetooth headset. De GoRider PRO team is voor €339 (inclusief 2 BT headsets) best een goede deal en dan is het maar geen Garmin. So be it.

Overigens heb ik mijn twijfels bij de onafhankelijkheid van mr. GPS. Hans Vaessen is nauw verbonden aan WayPoint (overigens een uitstekende zaak) maar wel TomTom en Garmin dealer. Enige mate van bevooroordeeldheid ligt dan snel op de loer....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: go-rider

Bericht door Iron Horse »

Robert_vd_B schreef:Overigens heb ik mijn twijfels bij de onafhankelijkheid van mr. GPS. Hans Vaessen is nauw verbonden aan WayPoint (overigens een uitstekende zaak) maar wel TomTom en Garmin dealer. Enige mate van bevooroordeeldheid ligt dan snel op de loer....
Dan doe je er goed aan om je erin te verdiepen hoe hij daar is "losgeweekt" en er dus niet meer rechtstreeks bij betrokken is. Maar dat kan Hans beter zelf toelichten, ik heb het ook slechts van externe berichtgeving. Als forum(team) zijn er uiteraard afspraken met hem gemaakt om belangenverstrengeling te voorkomen. Het ligt dus misschien op de loer, maar ik heb er nog niet echt iets van kunnen bespeuren in de bijdragen van hem tot nu toe.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Point taken, maar de reactie op het GPS forum stamde wel uit 2010 en ik weet niet of dat toen ook al zo was.

Feit blijft dat er in zijn algemeenheid naar mijn stellige mening te snel wordt geoordeeld in de trant van "Chinese kloon". Alsof dat het uitieme argument is. Als er zulke bagger uit China komt, hoe is het dan mogelijk dat KPN inmiddels bijna het complete transmissienetwerk op Huawei apparatuur heeft draaien? Van dat merk riep ook iedereen dat het "maar" een chinese Cisco kloon was....

Vandaar mijn aversie tegen dat soort opmerkingen en mijn verdenking van vooringenomenheid van mr. GPS' zijde die films vol over mapsource en andere Garmin producten heeft geproduceerd.

Maar zoals ik al zei: de reactie was uit 2010. Old news derhalve....
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: go-rider

Bericht door Iron Horse »

Chinees is al lang niet meer het alternatief voor slecht en inderdaad, heel veel bedrijven zoals Philips, maar ook Microsoft laten producten in China produceren. Wat niet wil zeggen dat er nog heel veel Chinese bagger op de markt wordt gebracht als goedkope alternatieve klonen. Kijk maar naar de (snor)scooters. Maar ook dat geldt maar voor een deel, want ook daar zijn hele goede onder te vinden. En w.b. Waypoint is inderdaad wat gedateerd nieuws.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: go-rider

Bericht door Hans Vaessen »

Robert_vd_B schreef: Overigens heb ik mijn twijfels bij de onafhankelijkheid van mr. GPS. Hans Vaessen is nauw verbonden aan WayPoint (overigens een uitstekende zaak) maar wel TomTom en Garmin dealer. Enige mate van bevooroordeeldheid ligt dan snel op de loer....
In de tijd dat ik op de lancering van dat toestel reageerde (mei 2010) was ik inderdaad nog werkzaam voor Waypoint. En ook al was het ook in die rol imho belangrijk om open te staan voor nieuwkomers; helemaal objectief ben je allicht niet. Bovendien heb ik té veel echte meuk voorbij zien komen in de loop der jaren. Zoals goedkope gps-trackers waarvan je de aan/uit knop welgeteld driemaal op een neer kon bewegen voor hij afbrak. En geloof me: de chinezen maken heel veel prima spul, maar ze klonen nog veeeel meer. Elke plastic-spuitmatrijs heeft tien levens.

Alweer sinds een jaar ben ik niet zozeer 'losgeweekt' van waypoint maar echt geheel zelfstandig (reden: http://www.enovate.nl/hansvaessen , nu: http://www.mrgps.nl). Nog steeds ben ik behoorlijk garmin-adept (ik maak daar geen geheim van; ook objectief vind ik dat nog steeds de beste keuze).

Maar ik begrijp het commentaar hierboven maar al te goed: door handig zoeken en wellicht wat knutselen kun je voor veel geringer budget ook best iets bruikbaars op de motor zetten. In de volgende promotor staat een artikel van mijn hand dat het heeft over 'handige harry'. Die koopt bijvoorbeeld de Peaklife GPS (google!) en scharrelt daar zelf een hack van de actuele igo software bij. Ben je voor minder dan honderd euro klaar.

En nee: dat heeft dan echt niet de kwaliteit van een rider of een zumo. Zeker niet als de zon gaat schijnen. Maar het is ook de hobby zoiets aan de praat te krijgen. Zelf doe ik dat qua gps niet, maar probeer ik wel m'n eigen druiven te telen om daar wijn van te maken en da's eigenlijk net zoiets.

En toch.... als je nu een beetje rondkijkt naar wat een zumo210 tegenswoordigs nog kost.. Dan wordt het prijsverschil toch echt een heeeel stuk kleiner. Ik bedoel: je moet wel de juiste vergelijking maken. Zelf zou ik de GoRider of de Peaklife niet zo snel kopen maar dat moet iedereen helemaal zelf weten. Veel succes!
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Hmmm... €500 voor een Zumo 210 plus een duoset Scala rider tegen €339 voor een GoRider met twee BT headsets (die het overigens goed doen). Toch nog een verschil groot genoeg om de gok te wagen en tot nu toe bepaald niet ontevreden. Maar goed, ieder zijn meug. Back on-topic, zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: go-rider

Bericht door Bert_Lammens »

Robert_vd_B schreef:Hmmm... €500 voor een Zumo 210 plus een duoset Scala rider tegen €339 voor een GoRider met twee BT headsets (die het overigens goed doen). Toch nog een verschil groot genoeg om de gok te wagen en tot nu toe bepaald niet ontevreden. Maar goed, ieder zijn meug. Back on-topic, zou ik zeggen.
Hier ben ik het persoonlijk helemaal mee eens!
Niet iedereen heeft zin om meer dan €800,- te betalen voor een gps en headsets, laat staan dat sommige mensen dit gewoon niet zouden kunnen of willen betalen...
Rij je al eens graag een ritje mee, vrees ik zelfs dat je met een Zumo 210 niet toekomt (maar ik kan me ook vergissen natuurlijk :oops: )
Ik versta de reactie ook als men zegt: spaar extra en koop een gekend merk, maar waarom zou goedkoper slechter zijn en geen optie zijn :?:
Persoonlijk vraag ik mij gewoon af waarom het allemaal zo duur moet zijn :frusty: en ik weet dat ik niet de enige ben die er zo over denkt :!:

Ik kijk uit naar de verdere ervaringen met de GoRider en wens Robert hiervoor alvast te bedanken :duim: :duim: :duim:
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: go-rider

Bericht door Hans Vaessen »

Bert_Lammens schreef:
Ik kijk uit naar de verdere ervaringen met de GoRider en wens Robert hiervoor alvast te bedanken :duim: :duim: :duim:
Kan ik het slechts mee eens zijn. Ben ook benieuwd met de ervaring met converteren en laden van routes. Zie in dat verband ook http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.ph ... 98726dd6c9
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: go-rider

Bericht door Hunter6 »

Het wordt duur omdat dealers en fabrikant geschoold personeel in dienst hebben.
Het wordt duur omdat de klant verwacht dat er voldoende voorraad op de plank ligt.
Het wordt duur omdat de klant graag in een professionele uitziende (dure) winkel geholpen wil worden.
Het wordt duur omdat de fabrikant z'n waar zo uitvoerig mogelijk probeert te testen voordat deze de winkel in gaat.
Het wrodt duur omdat de fabrikant ook na de verkoop personeel beschikbaar houdt om software updates te maken.
En ga maar door.
Misschien is de Go-Rider best geschikt om van A naar B te gaan, ik weet het niet. Maar ik ben er van overtugd dat hij kwalitatief niet kan tippen aan een TomTom of Garmin.

Wie de aanbiedingen regelmatig in de gaten houdt kan een nieuwe Zumo 660 voor iets meer dan dan €400 op de kop tikken.

EDIT
Ik dacht laat ik me eens verdiepen over de Go-Rider en heb hun site eens opgezocht. Blijkt al vanaf 6 april (welk jaar?) "under construction" te zijn. :?

Zegt mij al weer genoeg :frusty:
http://www.goridergps.com/?p=532
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: go-rider

Bericht door Frank »

Hunter6 schreef: EDIT
Ik dacht laat ik me eens verdiepen over de Go-Rider en heb hun site eens opgezocht. Blijkt al vanaf 6 april (welk jaar?) "under construction" te zijn. :?

Zegt mij al weer genoeg :frusty:
Ik denk 2012, want meneer Pronk uit Oude Pekela heeft het domein pas 3-3-2012 geclaimd... :o)
DOMAIN: GORIDERGPS.COM

RSP: NetBase BV
URL: http:/ww.webreus.nl
created date: 2012-03-03 18:16:22
updated date: 2012-03-26 08:59:52
expiration date: 2013-03-03 18:16:22

owner-contact: P-GVP666
owner-organization: DPM International
owner-fname: GC
owner-lname: Pronk
owner-street: Flessingsterrein 23 -27
owner-city: OUDE PEKELA
owner-zip: 9665BZ
owner-country: NL
owner-phone: 0597613000
owner-email:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: go-rider

Bericht door Bert_Lammens »

Hunter6 schreef:Wie de aanbiedingen regelmatig in de gaten houdt kan een nieuwe Zumo 660 voor iets meer dan dan €400 op de kop tikken.
Je kan ze inderdaad vinden aan die prijs, maar dan heb je nog steeds geen oortjes :cry:
Laat staan dat je een intercom-systeem wilt om met je passagier of andere motards wil spreken :frusty:

Het is inderdaad zo dat merken als tomtom of garmin intensief testen doen enz. :duim: Kunnen we enkel toejuichen :worship:
Dat hij niet kan tippen aan de andere, kan ik geen mening over geven. Heb er nog geen enkele kunnen testen :wink:

De website geeft mij persoonlijk ook niet veel vertrouwen :? maar ik weet uit ervaring van kennissen dat dit niet altijd de fout is van de firma...
(hier was de webdesigner gestopt maar weigerde de site vrij te maken voor aanpassingen door anderen, resultaat = geen afgewerkte site tot na het proces)

SIMPELWEG: ik kijk uit naar verdere ervaringen met het toestel alvorens een besluit te nemen
:bye:
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Hans Vaessen schreef:Ben ook benieuwd met de ervaring met converteren en laden van routes.
Ik heb een paar routes geconverteerd en als het bronbestand gdb is, heb je Mapsource of BaseCamp nodig om van de "overdaad" aan tussenpunten af te geraken door de gdb te laden in Mapsource / BaseCamp en op te slaan als gpx en vervolgens met ITN convertor op te slaan als Mireo viaGPS 4.5. Als je begint met een gpx of itn bestand hoef je de tussenstap met Mapsource niet te doen. Wel even controleren of de route nog wel hetzelfde is, want door het verwijderen van de tussenpunten kan ook de route anders worden.

De geladen routes kun je gewoon "afspelen" op de GoRider en dat ziet er goed uit. Je hebt de optie om vanaf je huidige positie een route te laten plannen naar het door jou gekozen startpunt. Ik heb (vanwege matig weer en tijdgebrek) nog geen route daadwerkelijk kunnen rijden, maar de eerste tekenen zijn i.i.g. positief.

Bij een (korte) route kun je ook de gdb bestand direct omzetten naar GoRider formaat (.rt) maar of het allemaal nog wil laden is afhankelijk van het aantal tussenpunten. Als het al te dol wordt, loopt de boel vast of wordt heel erg traag. Aan de andere kant heb ik begrepen dat dit niet iets is dat specifiek geldt voor de GoRider, ik meen (maar ik van mij vergissen) dat dit euvel ook geldt wanneer met routes omzet van gdb naar itn (TomTom) formaat.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: go-rider

Bericht door Hans Vaessen »

Je zult eigenlijk altijd wel moeten controleren of de route intact blijft: de route van punt naar punt wordt immers herberekend in het toestel en kàn stevige veranderingen opleveren. Is vaak een kwestie van learning by doing.

Aandachtspunten daarbij zijn:
a. hoeveel viapunten kan een route aan. Bij bijvoorbeeld de TT is dat beperkt tot 48 en dat maakt dat je een route vaak moet opknippen in twee delen
b. (belangrijker): wat doet het toestel als er een routepunt net naast de weg staat. Dat is iets dat vaak voorkomt (door kleine verschillen in kaartmateriaal). Komt er feitelijk op neer dat je dat punt tijdens het rijden mist. Zit je vervolgens gewoon 'op de route' dan zal de garmin het goed vinden en dat punt vanzelf overslaan. De TT wil echter per se dat je dat punt bezoekt en laat je keren. Bij de nieuwe TTR kun je zo'n punt eenvoudig 'skippen'. Maar de vraag is even wat deze software op dat moment doet: als je in zo'n situatie telkens met je benen aan de grond zou moeten om de route aan te passen dan gaat dat knap irriteren kan ik je verzekeren.

Dit is een aspect dat je achter je bureau niet zozeer tegen zult komen. Als je echt wil testen hou het toestel zich gedraagt bij het rijden van dergelijke routes moet dat in de praktijk. Ik weet: daar is het weer nu even niet echt naar (maar het testen mag ook op vier wielen ;))
Robert_vd_B

Re: go-rider

Bericht door Robert_vd_B »

Zo, na een tijd van radiostilte even een update over de ervaringen met de GoRider voor wat betreft het rijden van vooraf gemaakte routes.

Voordat de vorst inviel heb ik op een zaterdagmiddag een route van zo'n 90 km gemaakt in de omgeving. Expres allemaal voor mij bekende wegen zodat ik goed kon zien of de geplande route goed overeen kwam met de gereden route. Ik moet zeggen dat ook nu de GoRider niet tegenviel; sterker: eigenlijk werkte hij voorbeeldig. Aanwijzingen waren duidelijk en op tijd en de tussenpunten lagen "midden op de weg" dus geen last gehad van routepunten in de berm/op de andere rijbaan/in het bos etc. etc.

Eén keer werd ik naar een, voor mijn idee, verkeerde kant gestuurd, maar bij nader inzien bleek het ding gewoon te doen wat 'ie moest doen (ik had de route en het tussenpunt zelf verkeerd neergezet... :oops: )

Het overslaan van een routepunt gaat wel, maar eigenlijk is dat onder het rijden niet te doen. De "knoppen" op het touchscreen zijn nl. te klein om met (winter)handschoenen te bedienen. Aan de andere kant is dat gelet op de verkeersveiligheid, misschien nog niet zo slecht :roll: ...

De route heb ik gemaakt m.b.v. Tyre to Travel (http://www.tyretotravel.com) en van TomTom formaat (.itn) omgezet naar GoRider/Mireo viaGPS 4.5 (.rt) formaat met behulp van de ITN Convertor van http://www.benichou-software.com/

Vandaag vond ik ook hier nog een aardig positieve review.

Kortom, ik heb nog steeds geen spijt van de aanschaf
Plaats reactie