X-navigator

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

X-navigator

Bericht door Kampendiek »

Kent iemand op het forum de X-navigator die o.a. bij Ten Kate wordt aangeboden? Want ik ben benieuwd of die wel goed werkt. Trouwens , ik ben een nieuw lid woonachtig in het nijvere Twente, heb nog geen foto's want de machine moet nog worden afgeleverd, maar dit gaat gauw gebeuren! (Eindelijke van de Italiaanse Maffia-fiets af!)
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: X-navigator

Bericht door Spurm »

italiaanse mafia fiets :?:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: X-navigator

Bericht door Kampendiek »

Ja, een Aprila Pegaso Cube Garda. Die mij mooi met Hemelvaart in Duitsland liet staan. Dus in plaats van de 2000 km's wat de planning was , ben ik niet verder gekomen dan 163 km's. Ben met een huurauto weer terug gekomen....

Dus nu maar weer gekozen voor Japanse perfectie.
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: X-navigator

Bericht door Iron Horse »

Tja, Pegaso Strada heb ik gehad. Prachtige motorfiets. Wanneer je hem koopt betaal je de hoofdprijs, maar als je hem wilt inruilen keren alle dealers hun hoofd om en willen hem niet eens inruilen. Ook de Aprilia dealers. Miskoop van het jaar. Ik heb hem met veel verlies particulier nog kunnen verkopen. Terwijl hij er toch echt puntgaaf uitzag en nog maar 3500 km op de teller had staan. Jammer dat er zo misbruik van je hobby wordt gemaakt. Behalve m'n Vespa 300 komt er geen Italiaan meer in bij mij. Maar inmiddels ook al weer een jaartje weer een V-Strom terug, dus weer het oude vertrouwde gevoel terug.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: X-navigator

Bericht door Kampendiek »

Maar kent nu niemand dit navigatiesysteem ???
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: X-navigator

Bericht door Iron Horse »

Kennelijk niet.

Misschien moet je je toch inlezen op internet op de diverse andere fora. Daar staat wel wat interessante informatie. Belangrijk is dat je routes van bijvoorbeeld Garmin of TT kunt downloaden als je daar gebruik van wilt maken. Dan moet je voor Garmin routes ze eerst converteren naar het iGO8. Zal voor TT ook wel kunnen, maar ik zou dat eerst even controleren. Er zit wel software bij, dus je kunt voor het apparaat zelf wel direct routes op de pc maken. Maar er kunnen dus wel wat haken en ogen aan zitten.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: X-navigator

Bericht door Kampendiek »

Ik heb het apparaat besteld en het was even wennen, na de Tomtom en de VDO, maar het is voor zijn geld echt geen gek apparaat. Het is even puzzelen hoe de instellingen moeten maar het schermpje is best af te lezen en als de boel in je helm goed zit is de ingebouwde vrouw (of man) goed te verstaan. Missschien voor iemand die een dure Garmin gewend is het een kl***n-ding is, maar je moet het afwegen met wat die kost. (en wat je daar voor krijgt !)
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: X-navigator

Bericht door Hans Vaessen »

Als je wat bedreven bent met zelf uitvogelen en prutsen met (operating) software moet je met IGO best heel leuke dingen kunnen doen. Daarnaast heb je allicht te maken met montagekwaliteit en afleesbaarheid in zonlicht.

Voor wat het waard is: als je zoekt naar budget-navigatie kijk dan zeker ook naar de occasion-markt. Zeker door de komst van de zumo350 zie ik regelmatig de zumo550 op marktplaats, voor bedragen van 200 a 300 euro. En dan heb je ene goede deal. De Zumo 210 wordt momenteel links en rechts nieuw aangeboden voor 250 euro.

Voor wat het waard is: juist omdat 90% van de motornavigatie de Garmin betreft (en daar dus ook veel meer ervaringsuitwisseling over plaatsvindt) zou ik persoonlijk aan zo'n 210 of 550 de voorkeur geven boven de X-Navigator.
Gebruikersavatar
Kampendiek
Berichten: 97
Lid geworden op: zo 27-05-2012, 21:52
Mijn motor is een: V-strom DL 650
Woonplaats: Almelo

Re: X-navigator

Bericht door Kampendiek »

Beste Hans, ik heb de IGO PRIMO EUROPE 2015 Q2 OK binnengehengeld. maar in de X-navigator werkt het niet. Hoe los ik dit op (als het al op te lossen is !) Want de kaart die er nu op zit is van 2012.
UUT ALMELOOOOO !!!

Vorige motoren: Honda CB400N, Suzuki Savage, BMW K100LT, Aprilia Pegaso 650 Cube.
Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Berichten: 384
Lid geworden op: za 27-08-2011, 15:18
Mijn motor is een: V Strom DL650
Contacteer:

Re: X-navigator

Bericht door Hans Vaessen »

Kampendiek schreef: ma 22-05-2017, 15:54 Hoe los ik dit op (als het al op te lossen is !)
Ik heb geen idee. Maar ik schreef ook niet voor niets:
Hans Vaessen schreef: di 18-09-2012, 10:41 Als je wat bedreven bent met zelf uitvogelen en prutsen met (operating) software moet je met IGO best heel leuke dingen kunnen doen.
Gebruikersavatar
RKD
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 31-07-2016, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2005)(zwart)
Woonplaats: Amersfoort

Re: X-navigator

Bericht door RKD »

Kampendiek schreef: ma 22-05-2017, 15:54 Beste Hans, ik heb de IGO PRIMO EUROPE 2015 Q2 OK binnengehengeld. maar in de X-navigator werkt het niet. Hoe los ik dit op (als het al op te lossen is !) Want de kaart die er nu op zit is van 2012.
Heb je het bijbehorende licentie bestand van de kaart in de juiste map in je primo installatie gezet? map files moeten ook in de juiste map gezet worden (volgens mij ergens onder content\map)

Anders kijken naar een Garmin dat werkt wat makkelijker. Voor een iGO is wel wat technische kennis nodig. Voor iGO heb je wel weer de Motor-Forum motor editie wat het een fijne navigatie maakt.
Plaats reactie