TTR2 en trillings/laadproblemen!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Stroompje »

Ja hoor ik heb het weer voor elkaar.
In NL fora niets erover te vinden maar op het Duitse meintomtomforum al enkelen jaren.....zelfs met de laatste generatie TTR :? Het ligt dus echt aan de trillingen en het motordock.
Tuurlijk weer vlak voor een geplande motortrip :twisted:
Het bekende 3e pinnetje van het dock is al korter geworden en er zit weer een putje in het contactje achter op de Rider.......

Mijn TTR2 heeft weer moeite met laden en geeft dit heel irritant aan, door regelmatig te vragen naar een bluetooth-verbinding met de auto op de momenten dat er niet geladen wordt op de Strom.
Nu doet de batterij het voor een uurtje of 4 (schrijft men :roll: ) maar ik zit nu dus alweer met een dilemma!
Ik kan lezen en schrijven met dat ding.... moet ik nu toch echt om en voor een Garmin gaan?????? Welke dan? Of wachten tot de aangekondigde nieuwe uitkomt....alles al veel 'doorgespit' en daar ben ik nog niet wijzer van geworden. Ook een Garmin heeft vele plussen en minnen....

Ben ik nou echt de enige die dit meemaakt hier....... :frusty:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Iron Horse »

Ik zou maar eens naar Moordrecht of Notter gaan, of waar ze tegenwoordig nog meer zitten. Leg ze je dilemma's voor en ik denk dat ze je wel kunnen helpen bij het maken van de juiste keuze. Ik ben er alleen maar positief over. Je moet er wel de tijd voor nemen want het is er bijna altijd behoorlijk druk. En ze nemen voor iedereen ruimschoots de tijd. Het blijft toch voor een groot deel een persoonlijke keuze n.a.v. persoonlijke wensen, dus advies zonder die wensen te kennen is erg moeilijk. wat de een positief vindt ervaart de andere misschien als negatief. Qua duurzaamheid zal er waarschijnlijk wel een duidelijke richting aan te geven zijn. Maar overal hangt een prijskaartje aan. Succes met je speurtocht!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Stroompje »

Thx Rob,

ik heb hun site al van voor tot achter gelezen....en het zal uiteindelijk wel iets worden, als mijn TTR het echt niet meer doet. Zonder mijn Bram ben ik mijn "rust" kwijt......
Terug naar de route rol zie ik niet meer zitten..... keuze's keuze's keuze's :arrow: That's life isn't it!! :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Frank »

Ik zeg: GARMIN!

TomTom is gewoon ROMMEL! :mrgreen:

En rij de komende trip maar lekker achter mij aan... hahaha ;)

En een tripje naar Notter kan misschien wonderen doen... kom je gelijk ff een bakkie bij mij doen!
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Framomile »

Laat vooral even weten wat je doet en waarom je dan uiteindelijk een bepaalde keuze maakt of gaat maken.

Ben er ook mee bezig en vind het ook best lastig.

Kom als "leek" wel ongeveer uit op een Garmin. Voor mij heeft dat te maken met 2 belangrijke verschillen.

Naar het schijnt kan je bij TT het herberekenen niet uitzetten en bij Garmin wel. Handig om op de route te blijven na een onverwachte wegomleiding.

Het verschil tussen "kronkelige weggetjes" van TT en de on-route motorkaart van Garmin is toch wel aanwezig en aangezien ik hem puur aanschaf voor de kronkelige weggetjes gaat daar ook het voordeel naar de Garmin.Na een test op GPS.nl bleek dat TT je toch nog vaker door drukke gebieden en langs N wegen stuurt.

Zoals Iron Horse al schreef, het blijft een persoonlijke keuze maar we kunnen elkaar hier wel wijzer maken toch?

Gr Franc :bye:
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Stroompje »

@Franc, in een geplande route kan je niet herberekenen op een TT kan je wel (in de nieuwste TTR's) een waypoint skippen in een geplande route...... op de oudere deed je dat met "Overleap" wat je extra installeren moest.
Het herberekenen op een Garmin snap ik nog niet helemaal en zal me dit nog eens goed moeten laten uitleggen.
TT heeft het bedienen van de navi tijdens het rijden ook zeer beperkt....... wat ik wel jammer vind.
Altijd stoppen voor een aanpassing zou niet nodig moeten zijn. ( Het afplakken van een contactje kan dat weer opheffen) Ik weet niet of dat bij een garmin ook zo is....

Vragen vragen vragen.............

Dus ja toch maar eens naar Notter.......... :roll:

@Frank, dat wist ik al toen ik de TTR van je overnam.......dat jij er niet mee overweg kon :schater: en voor garmin ging :wink:
Koffie is leuk aangeboden maar jij zit de hele zomer in de bus!!!
Dus dat zal wel niet lukken.........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Chopperbiker »

Ik zeg Garmin Zumo 550 of 660, met onroute motorkaart.
Zeker geen koopje maar maar is ronduit fantastisch en staat voor jarenlang probleemloos plezier. Ook bij Waypoint gekocht, prima zaak, goede uitleg van personeel die echt weet hoe het werkt.
Gewoon daar eens binnen stappen en laat je verleiden!

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Frank »

Stroompje schreef:
@Frank, dat wist ik al toen ik de TTR van je overnam.......dat jij er niet mee overweg kon :schater: en voor garmin ging :wink:
Koffie is leuk aangeboden maar jij zit de hele zomer in de bus!!!
Dus dat zal wel niet lukken.........
Haha.. heb een rustige periode, volgende week ben ik waarschijnlijk gewoon thuis.. dus ff een smsje of WhatsAppje en je weet het..

TTR kan in een route maar 50 routepunten aan. Dat vind ik ook een handicap. Bij Garmin is het aantal routepunten onbeperkt!
En herbereken uitzetten is ideaal.
Ik heb ook de Promotor Onroute kaart. Maar moet zeggen dat die niet erg origineel is. Als ja vaak van A naar B rijdt en wel eens wat anders wilt, dan komt Onroute altijd weer met dezelfde suggestie. Een via punt lost dat wel op, maar toch...

Ik zeg nog steeds: Dump TTR en ga voor Garmin, er gaat een nieuwe wereld voor je open... :)
(Die TomTom van jou was toch niet zo duur, hahaha)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door DesertStrom »

Frank schreef:...TTR kan in een route maar 50 routepunten aan. Dat vind ik ook een handicap. Bij Garmin is het aantal routepunten onbeperkt!
En herbereken uitzetten is ideaal. ...
"TomTom tegenstanders" noemen de beperking van het aantal route-punten wel vaker, maar dit is onjuist. De enige beperking is de grootte van je SD-kaart en een route van zo'n 8000 km is ongeveer 2 MB groot, dus met een 32 GB SD-kaartje moet je een aardig eindje kunnen komen. (ok, je bent al ruimte kwijt aan alle gratis nieuwste kaarten en mp3-tjes, maar er blijft genoeg over voor routes)

Met de nieuwere software is herberekenen uitzetten geen probleem, speel je muziek af in stereo en kun je alles bedienen tijdens het rijden.
De gratis software Tyre plant je routes in Google Maps, plant wel makkelijk. (hoewel ik zelf nauwelijks iets plan, op vakantie rijd ik van 09:00 tot 17:00 daar waar het leuk is)
Gewoon alles wat een Garmin kan, maar dan gebruiksvriendelijker. :mrgreen:

(op het werk hebben we Garmins in de auto's, dus ben met beide systemen bekend)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: TTR2 en trillings/laadproblemen!

Bericht door Stroompje »

Helemaal mee eens .....:duim:
:D
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie