Nieuwe zumo's in aantocht
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Nieuwe zumo's in aantocht
Er zijn weer nieuwe zumo's onderweg,ik ga dus best nog even wachten met me ééntje aan te schaffen.
Ik vermoed dat de oudere modellen in prijs zullen zakken dan.
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=689
http://gpstracklog.com/2012/05/chopper- ... r-fcc.html
http://motoblog.be:8888/index.php?optio ... &Itemid=76
Ik vermoed dat de oudere modellen in prijs zullen zakken dan.
http://forum.gps-expert.nl/viewtopic.php?t=689
http://gpstracklog.com/2012/05/chopper- ... r-fcc.html
http://motoblog.be:8888/index.php?optio ... &Itemid=76
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Ben ook net bezig me te orienteren in de wereld van de navigatie. Dank dat je dit even post. Misschien nog heel even een maandje geduld hebben.
Die vervanging van de 200 serie lijkt me wel wat, mooi breed schermpje.
Gr Franc
Die vervanging van de 200 serie lijkt me wel wat, mooi breed schermpje.
Gr Franc
- PDvD
- DL1000 berijder
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
- Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
- Woonplaats: Oosterhout (NB)
- Contacteer:
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
eindelijk weer een fatsoenlijke die qua behuizing terggaat naar de 550 die me nog erg goed bevalt!
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Volgens de laatste link die ik plaatste gaan ze er niet zijn voor eind augustus
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
idd ook erg benieuwd...
is net iets te duur als je het te weinig gebruikt. Om hem nu alleen voorde MP3-speler functie aan te schaffen (in mijn geval dan)
We wachten af
is net iets te duur als je het te weinig gebruikt. Om hem nu alleen voorde MP3-speler functie aan te schaffen (in mijn geval dan)
We wachten af
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Lijkt alsof ze wel interessant worden.
Maar ook alsof je dan nieuwe steun en nieuwe voeding moet hebben.
In ieder geval delen daarvan.
Zou er ook een nieuwe Basecamp komen? Look en feel is toch anders op de nieuwe Zumo's.
Mapsource wordt al een tijdje niet meer bijgewerkt.
Maar ook alsof je dan nieuwe steun en nieuwe voeding moet hebben.
In ieder geval delen daarvan.
Zou er ook een nieuwe Basecamp komen? Look en feel is toch anders op de nieuwe Zumo's.
Mapsource wordt al een tijdje niet meer bijgewerkt.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Jw,RedStrom schreef:Lijkt alsof ze wel interessant worden.
Maar ook alsof je dan nieuwe steun en nieuwe voeding moet hebben.
In ieder geval delen daarvan.
Zou er ook een nieuwe Basecamp komen? Look en feel is toch anders op de nieuwe Zumo's.
Mapsource wordt al een tijdje niet meer bijgewerkt.
Is jouw 550 niet meer goed genoeg dan?
Erik
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Ondertussen te zien op de garmin site.
Meer INFO
Meer INFO
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Mijn ''550'' is nooit een ''550'' geweest, want het is een nuvi 510. Maar dat maakt niet veel uit geloof ik.Ebrostrom schreef:Jw,RedStrom schreef:Lijkt alsof ze wel interessant worden.
Maar ook alsof je dan nieuwe steun en nieuwe voeding moet hebben.
In ieder geval delen daarvan.
Zou er ook een nieuwe Basecamp komen? Look en feel is toch anders op de nieuwe Zumo's.
Mapsource wordt al een tijdje niet meer bijgewerkt.
Is jouw 550 niet meer goed genoeg dan?
Erik
De 510 voldoet prima. Maar als er iets nog mooiers en beters komt, heb ik wel interesse.
Ik vind die dingen nog altijd niet helemaal van deze tijd. Als je ziet wat smartphones en tablets al kunnen.
Ga onderweg je route maar eens aanpassen bijvoorbeeld. Of de snelheid.
Dus iets nieuws? Laat maar komen.
Silverstrom: op je link zie ik nu de Montana erbij. Maar dat is geen nieuw toestel. Staan de hierboven aangekondigde toestellen er ook op?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Een 25cm tablet, met een exacte kopie van de papieren kaarten van Michelin erin of de ganse stafkaarten bibliotheek erop of zelfs google maps+earth etc ...RedStrom schreef:...
Ik vind die dingen nog altijd niet helemaal van deze tijd. Als je ziet wat smartphones en tablets al kunnen.
...
Waar je dan met een virtuele markerpen je routes kan op kleuren, door de software dan omgezet in gesproken instructies en 3D preview van de te volgen route ..
Technisch kan het perfect. Flash drives zijn groot genoeg. En het zou nog wat mogen kosten ook (een zumo660 kost ook een pak).
So, what are they waiting for ?
Spooky Action At A Distance !
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Dat bedoel ik!
Er zijn al steunen voor tablets voor op de motor.
Voeding hebben we al.
Ik ben aan het kijken voor een tanktas met kaartenvak. Daar kan een tablet vast wel mooi in.
Er zijn al steunen voor tablets voor op de motor.
Voeding hebben we al.
Ik ben aan het kijken voor een tanktas met kaartenvak. Daar kan een tablet vast wel mooi in.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Ben laatst (met de auto) de navigatie van mijn samsung tablet eens gaan testen en dat blijkt toch bij lange na nog niet zo betrouwbaar als een navigatie toestel. Denk dat de gps gevoeligheid niet sterk genoeg is. GPS valt regelmatig uit en navigatie opties zijn natuurlijk zeer minimaal.
Ben het met jullie eens dat qua techniek het makkelijk zou moeten kunnen maarrrrr..... soms kun je het als all-round (tablet o.i.d.) nooit winnen van een specialist.
Wij hebben een all-road motor, deze verliest het ook van de specialisten, neem b.v. KTM -off road.
Met andere woorden, als je kwaliteit verwacht gaat er voorlopig niks boven specialisatie, een los navi apparaat, net als een losse (top) camera.
Groet,
Franc
Ben het met jullie eens dat qua techniek het makkelijk zou moeten kunnen maarrrrr..... soms kun je het als all-round (tablet o.i.d.) nooit winnen van een specialist.
Wij hebben een all-road motor, deze verliest het ook van de specialisten, neem b.v. KTM -off road.
Met andere woorden, als je kwaliteit verwacht gaat er voorlopig niks boven specialisatie, een los navi apparaat, net als een losse (top) camera.
Groet,
Franc
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Wijze woorden Franc!
Klopt natuurlijk, maar zo af en toe lijken die dingen niet van deze tijd te zijn.
Weet je al wat jij gaat doen? Wachten nog of toch nu al 1 kopen?
Klopt natuurlijk, maar zo af en toe lijken die dingen niet van deze tijd te zijn.
Weet je al wat jij gaat doen? Wachten nog of toch nu al 1 kopen?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
RedStrom schreef:Wijze woorden Franc!
Klopt natuurlijk, maar zo af en toe lijken die dingen niet van deze tijd te zijn.
Weet je al wat jij gaat doen? Wachten nog of toch nu al 1 kopen?
Ach, zo heel af en toe komt er wel eens wat zinnigs uit
Ga denk ik toch maar nu kopen, heb afgelopen weekend achter mijn zwager aangereden die absoluut nog niet met zijn Garmin om kon gaan. Dat heeft mij des te meer geprikkeld om er snel mee aan de slag te gaan. Focus ligt op de 660.
We wachten af...........
Gr Franc
btw dat van die 3x6 was mij nooit opgevallen
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Hier is wel een koopje te doenFramomile schreef: Focus ligt op de 660.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/8154177/ar ... urope.html
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Silverstorm schreef:Hier is wel een koopje te doenFramomile schreef: Focus ligt op de 660.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/8154177/ar ... urope.html
Ziet er inderdaad wel goed uit maar dan moet ik volgens mij (toch??) nog wel de rest er nog bij aanschaffen, ben nog niet zover dat ik al precies weet wat en waar ik het vandaan moet halen.
Denk aan, Kaarten als City navigator en de on-route motorkaart, live time update, bevestiging voor auto en motor, communicatie in helm.
Dacht zelf om nog eens bij way point langs te gaan en een totaal prijs te laten maken met alle toeters en bellen en dan pas te gaan vergelijken qua prijs.
Wel bedankt in ieder geval, zal het zeker meenemen.
Gr Franc
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
de Garmin 210 bevalt mij na een week gebruik heeeel erg goed, en ook alle bevestigings materialen erbij, RAM Mounts, zuignap voor in de auto/aan motor, autolader, 12V voorbereiding, city navigator europe, enz enz en niet "duur" vergeleken met de andere zumo's
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Kaarten en autostroomadapter, draagtas, oplaadbare lithium ion batterij, fietsbevestiging, USB-kabel, voedingskabel voor motor, dashboardschijf, zuignapbevestiging, zit erbij.Framomile schreef:Ziet er inderdaad wel goed uit maar dan moet ik volgens mij (toch??) nog wel de rest er nog bij aanschaffen, ben nog niet zover dat ik al precies weet wat en waar ik het vandaan moet halen.Silverstorm schreef:Hier is wel een koopje te doenFramomile schreef: Focus ligt op de 660.
http://www.pixmania.nl/nl/nl/8154177/ar ... urope.html
Denk aan, Kaarten als City navigator en de on-route motorkaart, live time update, bevestiging voor auto en motor, communicatie in helm.
Dacht zelf om nog eens bij way point langs te gaan en een totaal prijs te laten maken met alle toeters en bellen en dan pas te gaan vergelijken qua prijs.
Wel bedankt in ieder geval, zal het zeker meenemen.
Gr Franc
Staat onderaan. dat is een standaard 660 levering, waar je hem ook koopt.
Onroute kun je kopen, maar hoeft niet (if you know what I mean). Live time update idem, maar die kost 99,- (geldt alleen voor het toestel dat je koopt en is niet overdraagbaar), en communicatie is hier ook wat wel te vinden.
Zal me niet verbazen als je dan op een Cardo G9 uitkomt. ± 300 euri.
Waypoint zal niet goedkoper zijn, maar onderhandelen moet/kun je daar wel. Als er niet te veel mensen staan.
En als je denkt service nodig te hebben, moet je hem in een winkel (Waypoint) kopen en niet bij Pixmania.
Mijn geweldige en goedkope Nuvi 510 komt van hun. 1x een vraag gesteld en wacht nu nog op het antwoord. En Garmin vindt dan dat je hem niet in NL hebt gekocht en geeft geen service.
Beide ballententen
Succes.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
ik heb toen ik de garmin kreeg de klantenservice eerst proberen te bellen en daarna nog een mailtje gestuurd met de vraag of ik city navigator kon kopieren op een sticky (aangezien mijn spurmbook geen cd-rom drive heeft) heb nog steeds niks terug!
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Daarvoor heb je een teamset, heb net een set aangeschaftRedStrom schreef: Zal me niet verbazen als je dan op een Cardo G9 uitkomt. ± 300 euri
(Voor de mensen die het niet uitmaakt, het is mogelijk oneroute van internet af te plukken)
Gr. Chiel
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Cplegt schreef:Daarvoor heb je een teamset, heb net een set aangeschaftRedStrom schreef: Zal me niet verbazen als je dan op een Cardo G9 uitkomt. ± 300 euri
(Voor de mensen die het niet uitmaakt, het is mogelijk oneroute van internet af te plukken)
299,- bij Motozoom in Apeldoorn. Ik zag het topic.
Dat kun je ook kopen met z'n 2-en. Heb je er allebei 1 voor 150,-. Da's voor een Cardo niet veel.
(En City Navigator ook)
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Bevalt zeer goed tot nu toe de G9.
De accu gaat lang mee, en het geluid is zeer goed vind ik.
Éen nadeel, je kunt niet hard met de muziek meezingen, want dan wordt de stembesturing geactiveerd.. (niet dat ik mooi kan zingen .. )
De accu gaat lang mee, en het geluid is zeer goed vind ik.
Éen nadeel, je kunt niet hard met de muziek meezingen, want dan wordt de stembesturing geactiveerd.. (niet dat ik mooi kan zingen .. )
Gr. Chiel
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
ik had nog een ander vraagje m.b.t bleutooth headsetje, kan ik voor mijn zumo 210 gewoon zo'n bleutooth headsetje kopen zoiets als dit:
of zijn dit soort headsets alleen om te bellen?
of zijn dit soort headsets alleen om te bellen?
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
@ spurm, volgens mij is dat er een om mee te bellen in de auto.
Waarschijnlijk verbind bij wel met je zumo, maar ik denk dat het niet echt comfortabel zit in je helm.
Denk toch dat je naar een helmset moet gaan kijken ..
Waarschijnlijk verbind bij wel met je zumo, maar ik denk dat het niet echt comfortabel zit in je helm.
Denk toch dat je naar een helmset moet gaan kijken ..
Gr. Chiel
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
maar die zijn zo duur deze kon je ook koppelen aan een Playstation3 maar idd of het lekker zit???Cplegt schreef:@ spurm, volgens mij is dat er een om mee te bellen in de auto.
Waarschijnlijk verbind bij wel met je zumo, maar ik denk dat het niet echt comfortabel zit in je helm.
Denk toch dat je naar een helmset moet gaan kijken ..
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Voor bijvoorbeeld €99 heb je een Scala Rider Solo.
Misschien kun je dan met je helm op playstation spelen, las ergens een artikel dat er in Amerika iemand was overleden die op een Wii aan het spelen was, uitgleed, met zn hoofd op tafel lande en overleed, een helm is dus wel zo veilig
Misschien kun je dan met je helm op playstation spelen, las ergens een artikel dat er in Amerika iemand was overleden die op een Wii aan het spelen was, uitgleed, met zn hoofd op tafel lande en overleed, een helm is dus wel zo veilig
Gr. Chiel
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Toevallig heb ik zo'n headset in de auto en hij koppelt idd met je Zumo. Ik heb nog nooit geprobeerd of het in de helm past, lijkt me niet echt comfortabel. Daarnaast zitten er een aantal knopjes op het ding en ik ben bang dat je die dan voortdurend indrukt.
Heb je wel eens nagedacht over de Probiker KX-4 Z-link? Ik ben er erg tevreden over en vond het een zeer betaalbaar systeem.
Heb je wel eens nagedacht over de Probiker KX-4 Z-link? Ik ben er erg tevreden over en vond het een zeer betaalbaar systeem.
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Iemand van onze club heeft op maat gemaakte oordoppen met kleine speakertje er in en gebruik een los bluetoothkastje (van een paar tientjes) in combinatie met z'n Zumo.
Misschien een tip voor mensen die meerdere helmen gebruiken of een helm hebben waar je moeilijk speakers in kunt bouwen.
Misschien een tip voor mensen die meerdere helmen gebruiken of een helm hebben waar je moeilijk speakers in kunt bouwen.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
- Woonplaats: Bolsward
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Deze test komt van de anwbpromotor site.Hieronder de link en de test.
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-g ... chts-nieuw
Nou… laten we met de deur in huis vallen. Ofschoon er enkele leuke nieuwe opties in de nieuwe Zumo zitten, is ‘vernieuwend’ een té groot woord. En tóch zijn we enthousiast over deze telg. Want hij levert weer meer plezier in toeren, voor minder geld.
Tekst: MrGPS (Hans Vaessen)
Over geld gesproken.. Laten we eens even terugkijken in de tijd.
Weet je nog wat je eerste ‘Personal Computer’ kostte?? Zo’n 5000 gulden voor een trotse bak met maar liefst 20 megabite aan harde schijf. Met een dzziieee…dzzieee… krijsende Olivetti printer ernaast en een heus 32 kleuren EGA beeldscherm!. Dat was twintig jaar terug. De tijd staat niet stil: een beetje telefoon kan tegenwoordig hondermaal zo veel en kost een tiende.
Als het gaat om de GPS gaan we wat minder ver terug. Aanvankelijk werd het GPS-signaal door de Amerikaanse overheid immers voor burgerontvangers opzettelijk onnauwkeurig gehouden en was het slechts geschikt voor nauwkeurige positiebepaling van de landingsplaats van kruisraketten. Pas in mei 2000 kwam daar verandering in, en da’s ook zo’n beetje het moment dat de Garmin GPS-V op de markt kwam. En daarmee het eerste motornavigatiesysteem. Kleine 2000 gulden voor een zwartwit scherm(pje) en genoeg geheugen voor drie provincies.
Niet dat het allemaal motorrijders waren bij Garmin. Verre van dat: pas sinds enkele jaren beginnen ze ons een beetje te begrijpen… Het waren zeerotten! Midden op de oceaan was je immers heel blij met een paar honderd meter nauwkeurigheid. En dat de GPS-V geschikt was voor op de motor was vooral omdat hij waterdicht was. En dat was weer omdat Garmin niet anders gewend was…
Al snel daarna kwam de Streetpilot III. De enige echte godfather van àlle autonavigatiesystemen. Een baksteen met een kleurenscherm en een geheugenkaart van maar liefst 128 MB. Daar paste de hele Benelux in één keer in! Dat apparaat was z’n tijd ver vooruit. Ga maar na: die computer van tien jaar terug ligt al lang bij het schroot. Maar er zijn duizenden motorrijders die nog steeds elke tocht genieten van hun ‘good-ol’ SP-III. Want ook deze jongen was waterdicht en niet stuk te krijgen.
De godfather werd opgevolgd door de 2610, de 2720 en de 2820 en het touchscreen deed z’n introductie. Als motorrijder was je nog steeds ruim 1200 euro kwijt om het allemaal op de motor te kunnen gebruiken. En dat terwijl, nog steeds, het apparaat niet eens voor de motor bedoeld was!
Ondertussen hadden ook anderen de navigatiemarkt ontdekt. Magellan, Navman, Becker, Mio en natuurlijk onze nationale trots TomTom. Ze maakten apparaten die slimmer en goedkoper waren dan de Garmins en wisten Garmin’s aanvankelijke voorsprong razendsnel in te halen. Garmin dacht nog steeds als leverancier voor de professionele markt. Wakker geschud door de enorme omzetten in de consumentenmarkt ging er ook bij Garmin een knop om. Ineens gingen ze luisteren naar de markt en ontdekten ze dat één van hun duurste toestellen vooral op de motor gebruikt werd. En kwamen ze met ‘de eerste GPS speciaal voor de motor’: de Garmin Zumo 550.
De concurrentie zat echter ook niet stil, en ook TomTom besloot een waterdicht jasje rond de Go300 (dat bolle ding) te plakken en het toestel om te dopen tot TomTom Rider 1. Eveneens ‘de eerste GPS speciaal voor de motorrijder’. Ook Becker deed met z’n spotgoedkope ‘Crocodile’ een gooi, maar kreeg geen poot aan de grond.
De fanatieke en veeleisende toerrijder keek niet op een paar centen en Garmin bleef ‘numero uno’. Alle hard- en software problemen te spijt. Doorontwikkeling leverde de Zumo660. Qua mogelijkheden superieur aan de 550, maar al die extra mogelijkheden leverden ook extra complexiteit voor de gebruiker.
TomTom had daar niet zo’n last van: de inmiddels gearriveerde Rider 2 kende minder mogelijkheden, geen software voor het maken van routes en daarmee ook minder problemen. Hooguit met de komst van de Garmin 210 en 220. Toestellen met een prijs nog onder het niveau van de TomTom’s. TomTom deed nog een nieuwe poging met de Urban Rider. Met een vreemde marktconstructie met modellen die al dan niet hun voeding van de motor konden halen. Dat werkte misschien op de scooters in Italië, maar notabene in haar thuismarkt bleef TomTom in de motormarkt de tweede viool spelen.
En ondertussen is er de opkomst van de smartphone. Die razendsnelle minicomputers waarmee je ook kunt bellen. En navigeren. Fabrikanten van autonavigatiesystemen kunnen aan de zuurstof want waarom zou je in hemelsnaam nog een apart apparaat kopen??
Voor de motor ligt dat nèt iets anders. Wànt je hebt andere wensen qua routering, wànt je wilt kunnen aflezen in zonlicht, wànt je toestel moet tegen een stootje en een drup water kunnen… En ook al zien we langzaam maar zeker ook IPX67-gecertificeerde telefoons op de markt komen. En apps voor iPhone en Android die ook voor de motorrijder interessant gaan zijn: voor op de motor zijn we er (nog) niet. Bovendien: die motor kost een hoop centen.. mag er dan een paar honderd euro bij voor de navigatie?
Onze indruk is dat TomTom hier niet meer zo in gelooft. We verwachten geen opvolger van de Urban Rider meer. Maar Garmin gaat wèl door. Niet vreemd: want ze hebben nu eenmaal een veel breder assortiment. Voor vliegtuig, maritiem, fitness, wandelen, fietsen tot zelfs golfen…. Dus nee… we waren niet heel erg verbaasd over de komst van de nieuwe Garmins: de Zumo 340 en 350…
Maarrrr.. zoals het typenummer al aangeeft: dit is niet de opvolger van de 660. Dan had ie wel 770 geheten…. We denken dan ook dat er nog meer aan zit te komen. De vraag is ‘wanneer’? Zal deze zomer wel niet meer worden... Voorlopig moeten we het met deze doen.
En wat vinden we er dan van?Als gezegd in de inleiding: we zijn enthousiast. Het verschil tussen de 340 en 350 is dat de eerste alleen West-Europa kent en de ander heel Europa. De adviesprijs is respectievelijk 449 en 499 euro. Nog steeds een bult geld. Maar als je ziet dat de 660, met een adviesprijs van 599 euro meestal zo’n honderd minder ‘doet’, schatten we in dat de 340 rap voor een dikke 300 euro te koop zal zijn. En dat durven we nog wel te vragen voor vaderdag…
Oh zeker.. er zijn ook wat beperkingen ten opzichte van de 660. Je kunt er niet mee bellen en ook geen muziek afspelen. Dat zijn wel de belangrijkste. Maar hij heeft wèl breedbeeld (en met die prijzen kan de 220 daarmee in de ramsch). En bovendien: hij lijkt beter afleesbaar en er is meer afstelbaar. Op mijn telefoon verdwaal ik in al die opties en hoeft dat voor mij niet zo. Maar m’n motornavigatie moet zich aan mij aanpassen, en niet andersom. En de 350 is een stap in de goede richting. Zo kan ik nu, als ik een route activeer, eindelijk ook een ander startpunt aangeven. En hoef ik geen uren te wachten als ik even uitzoom. Sterker: als ik het toestel aanzet is ie meteen klaar voor gebruik en hoef ik niet langer tegen m’n, helm al op, zwetende maten te vragen om geduld…
En zeker: er zijn wat leuke nieuwe dingen zoals instelbare kaartkleuren en dashboards. En ook het zoeken naar tankstations bij de route in plaats van hemelsbreed is welkom. Maar we zien nog geen routes online rechtstreeks in het toestel, nog geen waarschuwing als iemand van de groep kennelijk met een lekke band of schone deerne is achtergebleven, nog geen automatische herberekening vanwege neer- of steenslag… Dus echt vernieuwend: nee. Maar wèl de ‘good ol’ godfather in een nieuw, zeer betaalbaar, jasje. Niets mis mee.
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-g ... chts-nieuw
Nou… laten we met de deur in huis vallen. Ofschoon er enkele leuke nieuwe opties in de nieuwe Zumo zitten, is ‘vernieuwend’ een té groot woord. En tóch zijn we enthousiast over deze telg. Want hij levert weer meer plezier in toeren, voor minder geld.
Tekst: MrGPS (Hans Vaessen)
Over geld gesproken.. Laten we eens even terugkijken in de tijd.
Weet je nog wat je eerste ‘Personal Computer’ kostte?? Zo’n 5000 gulden voor een trotse bak met maar liefst 20 megabite aan harde schijf. Met een dzziieee…dzzieee… krijsende Olivetti printer ernaast en een heus 32 kleuren EGA beeldscherm!. Dat was twintig jaar terug. De tijd staat niet stil: een beetje telefoon kan tegenwoordig hondermaal zo veel en kost een tiende.
Als het gaat om de GPS gaan we wat minder ver terug. Aanvankelijk werd het GPS-signaal door de Amerikaanse overheid immers voor burgerontvangers opzettelijk onnauwkeurig gehouden en was het slechts geschikt voor nauwkeurige positiebepaling van de landingsplaats van kruisraketten. Pas in mei 2000 kwam daar verandering in, en da’s ook zo’n beetje het moment dat de Garmin GPS-V op de markt kwam. En daarmee het eerste motornavigatiesysteem. Kleine 2000 gulden voor een zwartwit scherm(pje) en genoeg geheugen voor drie provincies.
Niet dat het allemaal motorrijders waren bij Garmin. Verre van dat: pas sinds enkele jaren beginnen ze ons een beetje te begrijpen… Het waren zeerotten! Midden op de oceaan was je immers heel blij met een paar honderd meter nauwkeurigheid. En dat de GPS-V geschikt was voor op de motor was vooral omdat hij waterdicht was. En dat was weer omdat Garmin niet anders gewend was…
Al snel daarna kwam de Streetpilot III. De enige echte godfather van àlle autonavigatiesystemen. Een baksteen met een kleurenscherm en een geheugenkaart van maar liefst 128 MB. Daar paste de hele Benelux in één keer in! Dat apparaat was z’n tijd ver vooruit. Ga maar na: die computer van tien jaar terug ligt al lang bij het schroot. Maar er zijn duizenden motorrijders die nog steeds elke tocht genieten van hun ‘good-ol’ SP-III. Want ook deze jongen was waterdicht en niet stuk te krijgen.
De godfather werd opgevolgd door de 2610, de 2720 en de 2820 en het touchscreen deed z’n introductie. Als motorrijder was je nog steeds ruim 1200 euro kwijt om het allemaal op de motor te kunnen gebruiken. En dat terwijl, nog steeds, het apparaat niet eens voor de motor bedoeld was!
Ondertussen hadden ook anderen de navigatiemarkt ontdekt. Magellan, Navman, Becker, Mio en natuurlijk onze nationale trots TomTom. Ze maakten apparaten die slimmer en goedkoper waren dan de Garmins en wisten Garmin’s aanvankelijke voorsprong razendsnel in te halen. Garmin dacht nog steeds als leverancier voor de professionele markt. Wakker geschud door de enorme omzetten in de consumentenmarkt ging er ook bij Garmin een knop om. Ineens gingen ze luisteren naar de markt en ontdekten ze dat één van hun duurste toestellen vooral op de motor gebruikt werd. En kwamen ze met ‘de eerste GPS speciaal voor de motor’: de Garmin Zumo 550.
De concurrentie zat echter ook niet stil, en ook TomTom besloot een waterdicht jasje rond de Go300 (dat bolle ding) te plakken en het toestel om te dopen tot TomTom Rider 1. Eveneens ‘de eerste GPS speciaal voor de motorrijder’. Ook Becker deed met z’n spotgoedkope ‘Crocodile’ een gooi, maar kreeg geen poot aan de grond.
De fanatieke en veeleisende toerrijder keek niet op een paar centen en Garmin bleef ‘numero uno’. Alle hard- en software problemen te spijt. Doorontwikkeling leverde de Zumo660. Qua mogelijkheden superieur aan de 550, maar al die extra mogelijkheden leverden ook extra complexiteit voor de gebruiker.
TomTom had daar niet zo’n last van: de inmiddels gearriveerde Rider 2 kende minder mogelijkheden, geen software voor het maken van routes en daarmee ook minder problemen. Hooguit met de komst van de Garmin 210 en 220. Toestellen met een prijs nog onder het niveau van de TomTom’s. TomTom deed nog een nieuwe poging met de Urban Rider. Met een vreemde marktconstructie met modellen die al dan niet hun voeding van de motor konden halen. Dat werkte misschien op de scooters in Italië, maar notabene in haar thuismarkt bleef TomTom in de motormarkt de tweede viool spelen.
En ondertussen is er de opkomst van de smartphone. Die razendsnelle minicomputers waarmee je ook kunt bellen. En navigeren. Fabrikanten van autonavigatiesystemen kunnen aan de zuurstof want waarom zou je in hemelsnaam nog een apart apparaat kopen??
Voor de motor ligt dat nèt iets anders. Wànt je hebt andere wensen qua routering, wànt je wilt kunnen aflezen in zonlicht, wànt je toestel moet tegen een stootje en een drup water kunnen… En ook al zien we langzaam maar zeker ook IPX67-gecertificeerde telefoons op de markt komen. En apps voor iPhone en Android die ook voor de motorrijder interessant gaan zijn: voor op de motor zijn we er (nog) niet. Bovendien: die motor kost een hoop centen.. mag er dan een paar honderd euro bij voor de navigatie?
Onze indruk is dat TomTom hier niet meer zo in gelooft. We verwachten geen opvolger van de Urban Rider meer. Maar Garmin gaat wèl door. Niet vreemd: want ze hebben nu eenmaal een veel breder assortiment. Voor vliegtuig, maritiem, fitness, wandelen, fietsen tot zelfs golfen…. Dus nee… we waren niet heel erg verbaasd over de komst van de nieuwe Garmins: de Zumo 340 en 350…
Maarrrr.. zoals het typenummer al aangeeft: dit is niet de opvolger van de 660. Dan had ie wel 770 geheten…. We denken dan ook dat er nog meer aan zit te komen. De vraag is ‘wanneer’? Zal deze zomer wel niet meer worden... Voorlopig moeten we het met deze doen.
En wat vinden we er dan van?Als gezegd in de inleiding: we zijn enthousiast. Het verschil tussen de 340 en 350 is dat de eerste alleen West-Europa kent en de ander heel Europa. De adviesprijs is respectievelijk 449 en 499 euro. Nog steeds een bult geld. Maar als je ziet dat de 660, met een adviesprijs van 599 euro meestal zo’n honderd minder ‘doet’, schatten we in dat de 340 rap voor een dikke 300 euro te koop zal zijn. En dat durven we nog wel te vragen voor vaderdag…
Oh zeker.. er zijn ook wat beperkingen ten opzichte van de 660. Je kunt er niet mee bellen en ook geen muziek afspelen. Dat zijn wel de belangrijkste. Maar hij heeft wèl breedbeeld (en met die prijzen kan de 220 daarmee in de ramsch). En bovendien: hij lijkt beter afleesbaar en er is meer afstelbaar. Op mijn telefoon verdwaal ik in al die opties en hoeft dat voor mij niet zo. Maar m’n motornavigatie moet zich aan mij aanpassen, en niet andersom. En de 350 is een stap in de goede richting. Zo kan ik nu, als ik een route activeer, eindelijk ook een ander startpunt aangeven. En hoef ik geen uren te wachten als ik even uitzoom. Sterker: als ik het toestel aanzet is ie meteen klaar voor gebruik en hoef ik niet langer tegen m’n, helm al op, zwetende maten te vragen om geduld…
En zeker: er zijn wat leuke nieuwe dingen zoals instelbare kaartkleuren en dashboards. En ook het zoeken naar tankstations bij de route in plaats van hemelsbreed is welkom. Maar we zien nog geen routes online rechtstreeks in het toestel, nog geen waarschuwing als iemand van de groep kennelijk met een lekke band of schone deerne is achtergebleven, nog geen automatische herberekening vanwege neer- of steenslag… Dus echt vernieuwend: nee. Maar wèl de ‘good ol’ godfather in een nieuw, zeer betaalbaar, jasje. Niets mis mee.
On the road again.............
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Bedankt voor het delen Piet. Interessant stuk.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
dat is opzich wel een mooi systeem + je krijgt er meteen een helm bij!!! bedankt voor de tip, maar ben stiekum alweer aan het kijken naar zo'n enduro/vario helmHeltio schreef:Toevallig heb ik zo'n headset in de auto en hij koppelt idd met je Zumo. Ik heb nog nooit geprobeerd of het in de helm past, lijkt me niet echt comfortabel. Daarnaast zitten er een aantal knopjes op het ding en ik ben bang dat je die dan voortdurend indrukt.
Heb je wel eens nagedacht over de Probiker KX-4 Z-link? Ik ben er erg tevreden over en vond het een zeer betaalbaar systeem.
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Lijkt inderdaad niet duur, maar volgens de testen is ie maar matig
http://www.testberichte.de/p/probiker-t ... richt.html
http://www.testberichte.de/p/probiker-t ... richt.html
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 06-06-2012, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Externe Links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen aub.....!!
Reden: Externe Links tussen de [url] en [/url] code's plaatsen aub.....!!
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Strikt genomen is 'ausreichend' hetzelfde als 'voldoende'. Dat klinkt net iets positieverDyrck schreef:Lijkt inderdaad niet duur, maar volgens de testen is ie maar matig
http://www.testberichte.de/p/probiker-t ... richt.html
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5038
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Hier het testverslag van de Nieuwe Zumo 350 volgens ProMotor:
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-g ... chts-nieuw
Adviesprijs € 499,= (zonder Oost-Europa € 50,= goedkoper)
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/nieuwe-g ... chts-nieuw
Adviesprijs € 499,= (zonder Oost-Europa € 50,= goedkoper)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Hetzelfde als van PietB, maar onderin staan de bekende filmpjes van Hans Vaessen (Waypoint).
Duidelijke uitleg.
Ik word steeds enthiousiaster over die nieuwe Zumo's. Sinterklaas, you've got mail.
Duidelijke uitleg.
Ik word steeds enthiousiaster over die nieuwe Zumo's. Sinterklaas, you've got mail.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Heeft iemand al uitgevonden wanneer de niewe type's in NL te koop zijn?
Komt nu toch redelijk wat nieuws los de afgelopen dagen.
Misschien navragen bij Notter, als ik ff tijd heb.
Gr Franc
Komt nu toch redelijk wat nieuws los de afgelopen dagen.
Misschien navragen bij Notter, als ik ff tijd heb.
Gr Franc
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Net gebeld met Notter waypoint.
De nieuwe Zumo's komen binnen vanaf 7 july bij Notter en zullen dan met een paar dagen op de andere vestigingen liggen.
Dat is voor mij super nieuws, wacht ik namelijk even op de nieuwste!
Gr Franc
De nieuwe Zumo's komen binnen vanaf 7 july bij Notter en zullen dan met een paar dagen op de andere vestigingen liggen.
Dat is voor mij super nieuws, wacht ik namelijk even op de nieuwste!
Gr Franc
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Da's mooi. Daar zou ik ook op wachten.
Weten ze de exacte verkoopprijzen al?
Weten ze de exacte verkoopprijzen al?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5098
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
hmmmm.....kwantum korting, zou dat een idee zijn?
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Heb ik eigenlijk niet gevraagd, was uitgegaan van de "research" van Peter die had gemeld dat ze advies €499 zijn.RedStrom schreef:Da's mooi. Daar zou ik ook op wachten.
Weten ze de exacte verkoopprijzen al?
@ Stroompje, lijstje maken?
Zumo 350 Quantum inkoop
1 Franc
2 Stroompje
Gr Franc
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5038
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Heb k wel oren naar. Wordt binnenkort 50 jaar jong, dus een mooi kado van alle forumleden is maar € 0.26 per lid. Als je dat nog niet kunt missen
Zumo 350 Quantum inkoop.
1 Franc
2 Stroompje
3 RhinoVStrom
Zumo 350 Quantum inkoop.
1 Franc
2 Stroompje
3 RhinoVStrom
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 926
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
mmmm ^$(&^*&%&(^%(&^*)&^*)&, nee ik ga het niet doen, das te makkelijk een grap over je leeftijd
Heb zelf net een L2 gehad, zou ik die Zumo er ook bij vragen, voor de veiligheid
Gr Franc
Heb zelf net een L2 gehad, zou ik die Zumo er ook bij vragen, voor de veiligheid
Gr Franc
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4865
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Peter 50? nieuw topic
Dat had ik nou nooit gedacht De V-Strom houd je jong en speels. En zijn vacht glanst ook nog zo mooi.
De ouwehoerrit heeft al een thema: Peter zal de rit rijden verkleed als Abraham.
En Franc: grappen over iemands leeftijd zijn nooit leuk (terwijl ik er zoveel weet, en ze opborrelen as we speak)
On topic.
Is het verschil tussen de 340 en de 350 alleen de kaart?
En uit de (zeer informatieve) filmpjes van mrgps (zie link Peter hierboven) blijkt dat de liveupdate in de prijs is inbegrepen.
Dat is toch 89 of 99 euri.
In 1 van de filmpjes op youtube zit een mooi vergelijk.
De 210 is voor wie goedkoop wil, de 220 is overbodig, de 340 wordt niet genoemd, de 350 is het, of de 660 als je wilt bellen, en mp3 wilt via je gps.
Scheelt wel 150,- euri.
Updates op kaarten en kaarten (City Navigator, Onroute) zijn ook via torrents en gpsunderground te krijgen, maar dan moet je wel weten wat je doet.
De 340/350 is sneller met starten, met opbouw van kaarten, beter scherm, heeft 8Gb intern geheugen (SD eigenlijk niet meer nodig) etc.
Ik zou voor de 350 gaan en niet meer illegaal updaten. Behalve de Onroute dan.
Franc: een nieuwe L2 met een nieuwe Zumo? Helemaal top
Dat had ik nou nooit gedacht De V-Strom houd je jong en speels. En zijn vacht glanst ook nog zo mooi.
De ouwehoerrit heeft al een thema: Peter zal de rit rijden verkleed als Abraham.
En Franc: grappen over iemands leeftijd zijn nooit leuk (terwijl ik er zoveel weet, en ze opborrelen as we speak)
On topic.
Is het verschil tussen de 340 en de 350 alleen de kaart?
En uit de (zeer informatieve) filmpjes van mrgps (zie link Peter hierboven) blijkt dat de liveupdate in de prijs is inbegrepen.
Dat is toch 89 of 99 euri.
In 1 van de filmpjes op youtube zit een mooi vergelijk.
De 210 is voor wie goedkoop wil, de 220 is overbodig, de 340 wordt niet genoemd, de 350 is het, of de 660 als je wilt bellen, en mp3 wilt via je gps.
Scheelt wel 150,- euri.
Updates op kaarten en kaarten (City Navigator, Onroute) zijn ook via torrents en gpsunderground te krijgen, maar dan moet je wel weten wat je doet.
De 340/350 is sneller met starten, met opbouw van kaarten, beter scherm, heeft 8Gb intern geheugen (SD eigenlijk niet meer nodig) etc.
Ik zou voor de 350 gaan en niet meer illegaal updaten. Behalve de Onroute dan.
Franc: een nieuwe L2 met een nieuwe Zumo? Helemaal top
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...) + DL650 2011 (2023-...)
-
- Berichten: 257
- Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
- Woonplaats: Bolsward
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Korting, daar heb ik ook wel oren naar. Ben een echte nederlander of toch een fries?????????????????????????
vrgr Piet
vrgr Piet
On the road again.............
- Jaringb
- DL650 berijder
- Berichten: 523
- Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
- Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
- Woonplaats: marum
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
heb een 220 alweer een jaar in gebruik bevalt uitstekend geen problemen gehad.Spurm schreef:de Garmin 210 bevalt mij na een week gebruik heeeel erg goed, en ook alle bevestigings materialen erbij, RAM Mounts, zuignap voor in de auto/aan motor, autolader, 12V voorbereiding, city navigator europe, enz enz en niet "duur" vergeleken met de andere zumo's
prima ding voor niet te veel geld i.p.v 660
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom...
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Lijkt me geen slecht plan voor een gezamelijke inkoop.
Ik doe mee.
groetjes Chris (papendrecht)
Zumo 350 Quantum inkoop
1 Franc
2 Stroompje
3 Rhino V strom
4 Chris
Ik doe mee.
groetjes Chris (papendrecht)
Zumo 350 Quantum inkoop
1 Franc
2 Stroompje
3 Rhino V strom
4 Chris
- Patman_66
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
- Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
- Woonplaats: Zwolle
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Ik wil niet vervelend doen (begrijp me niet verkeerd), maar om het overzicht te bewaren en de topicscheidingen te handhaven hoort een gezamelijke inkoopactie volgens mij hier thuis:
http://forum.v-strom.nl/viewforum.php?f=36
Dan kunnen andere forummers ook veel sneller hierop inspelen.
Moderators?...
http://forum.v-strom.nl/viewforum.php?f=36
Dan kunnen andere forummers ook veel sneller hierop inspelen.
Moderators?...
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly!
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Ik heb ook wel interesse in een eventuele samenaankoop maar misschien dat iemand eens kan peilen wat de korting zal zijn dan?
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5098
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Inderdaad, zolang er niemand is die dit op zich neemt is er geen gezamelijke inkoop !Silverstorm schreef:...................misschien dat iemand eens kan peilen wat de korting zal zijn dan?
Duidelijk dat er interesse is......... Wie pakt dit op?
Greetings, Heleen. Smiling all the way
Re: Nieuwe zumo's in aantocht
Ik zou ook wel willen weten wat de korting zal bedragen.
Marc
Marc