(I)Phone/GPSnavigatie op de DL

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

(I)Phone/GPSnavigatie op de DL

Bericht door Adstrom »

Het is goed mogelijk om de iPhone4 op de motor te gebruiken. Ik heb hiervoor van Ram-Mount (via Waypoint) de iPhonehouder en de 9 cm arm besteld. Op het linker stuurzadel heb ik het Ram-Mount bolletje gemonteerd ipv de originele imbusbout en het is allemaal goed instelbaar zoals je het zelf wilt hebben. Voor de navigatie gebruik ik Navigon dat gratis bij de iPhone zit en voor verderweg de Garmin (iPhonehouder wordt dan vervangen door Garminhouder)

Afbeelding

Gr. Adstrom
Compa

Re: iPhone op de DL

Bericht door Compa »

Alleen voor gewone navigatie, of slikt navigon ook al (externe) waypoints tegenwoordig?
JeroenH

Re: iPhone op de DL

Bericht door JeroenH »

Gebruik zelf mijn htc (android) op de motor, met Copilot / Sygic / Navigon. Moet er alleen nog even voor gaan zitten hoe ik routes kan importeren.

Mocht iemand het weten, ik houd me aanbevolen.
TimStyle

Re: iPhone op de DL

Bericht door TimStyle »

JeroenH schreef:Gebruik zelf mijn htc (android) op de motor, met Copilot / Sygic / Navigon. Moet er alleen nog even voor gaan zitten hoe ik routes kan importeren.

Mocht iemand het weten, ik houd me aanbevolen.
Waypointer!
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: iPhone op de DL

Bericht door Frank »

Ik heb mijn Blackberry met mijn Zumo660 gekoppeld en bellen gaat prima. Kan zelfs onder het rijden via mijn Zumo in het adresboek bladeren om telefoonnummers te zoeken en ook het spraakgestuurd bellen werkt goed! :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
JeroenH

Re: iPhone op de DL

Bericht door JeroenH »

Gaat waypointer even proberen, zojuist progje gevonden om routes te converteren.

Thx voor de tip
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: iPhone op de DL

Bericht door Wullebolle »

JeroenH schreef:Gebruik zelf mijn htc (android) op de motor, met Copilot / Sygic / Navigon. Moet er alleen nog even voor gaan zitten hoe ik routes kan importeren.

Mocht iemand het weten, ik houd me aanbevolen.
Ik zit sinds vrijdag te experimenteren met een xperia met googlenav erin.
Assik de oplossing heb gevonden laat ik het weten. Mischien is het voor de htc analoog ... is nl ook android.
<Edit> ff waypointer bestuderen dus ... thanks
Spooky Action At A Distance !
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: iPhone op de DL

Bericht door Adstrom »

Compa schreef:Alleen voor gewone navigatie, of slikt navigon ook al (externe) waypoints tegenwoordig?
Op de Navigon kan je geen routes zetten en gebruik hem dus alleen om niet te verdwalen, als we een leuke route willen rijden of naar de Eifel gaan wordt de Garmin erop gezet.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: iPhone op de DL

Bericht door Wullebolle »

Ondertussen gevonden.
Via ftp ( swiFTP app), kun je gpx routes (points & tracks) overzetten in de Waypointer data folder.
In de Waypointer app kun je dan routes of tracks openen.
Werkt tot nu toe prima vanuit de zetel :mrgreen: .
De warme sjokko tour toont zich in alle glorie op men feun

En via de googlecloud zijn zelfs googlemaps kaarten op pc gemaakt & routes direct op de googlenav te gebruiken ... nou moe

Practisch proberen zal voor volgend weekend zijn (vandaag velokoers op de buis, en morgen regen en storm)
Spooky Action At A Distance !
JeroenH

Re: iPhone op de DL

Bericht door JeroenH »

Heb dit voor de Iphone gevonden;
http://intranet.vdxml.nl/navigon.php Kan dit niet echt testen, geen iphone.

Van de week eens met waypointer aan de gang.
Adstrom
DL650 berijder
Berichten: 29
Lid geworden op: za 11-02-2012, 18:32
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650

Re: iPhone op de DL

Bericht door Adstrom »

JeroenH schreef:Heb dit voor de Iphone gevonden;
http://intranet.vdxml.nl/navigon.php Kan dit niet echt testen, geen iphone.

Van de week eens met waypointer aan de gang.
Ik heb dit geprobeerd, maar Navigon start wel op via de mail-link en zou dus het bestand moeten inladen, dit gebeurt echter niet.
Ik heb wel de juiste iOS en Navigon versie.

Gr. Adstrom
Leville

Re: iPhone op de DL

Bericht door Leville »

Wullebolle schreef:Ondertussen gevonden.
Via ftp ( swiFTP app), kun je gpx routes (points & tracks) overzetten in de Waypointer data folder.
In de Waypointer app kun je dan routes of tracks openen.
Werkt tot nu toe prima vanuit de zetel :mrgreen: .
De warme sjokko tour toont zich in alle glorie op men feun

En via de googlecloud zijn zelfs googlemaps kaarten op pc gemaakt & routes direct op de googlenav te gebruiken ... nou moe

Practisch proberen zal voor volgend weekend zijn (vandaag velokoers op de buis, en morgen regen en storm)

OK, hier ben ik wel curieus naar. Heb zelf een Arc. Ben eigenlijk van plan om nu donderdag een Zumo te gaan halen. Want hoe doe je dat met je smartphone in het buitenland? Die GPS-navigatiesoft voor Android schijnt niet geweldig te zijn. En data-roaming is prijzig.
Why

Re: iPhone op de DL

Bericht door Why »

Leville schreef:......Die GPS-navigatiesoft voor Android schijnt niet geweldig te zijn. En data-roaming is prijzig.
Ik heb zelf Sygic Europe gekocht (maar hij kan ook "gevonden" worden). Alle kaarten kan je downloaden via wifi voor je weg gaat. Geen data gebruik als je dat niet wilt.

Werkt perfect op Android.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: iPhone op de DL

Bericht door Wullebolle »

Leville schreef:..
OK, hier ben ik wel curieus naar. Heb zelf een Arc. Ben eigenlijk van plan om nu donderdag een Zumo te gaan halen. Want hoe doe je dat met je smartphone in het buitenland? Die GPS-navigatiesoft voor Android schijnt niet geweldig te zijn. En data-roaming is prijzig.
Ook Arc S.
Googlemaps zit in de foon geladen. Kan dus prima navigeren zonder roaming. Enkel op gps en de ingeladen kaarten.
Moe welopletten dat je navigeert op de ingeladen kaarten, en niet op de googlemaps die in de cloud hangen.
Mijn oplossing is heel simpel: ik werk enkel met een prepay kaartje. Op is op. En de data via g3 staat uit, en de roaming is ook uit.
De rest van het dataverkeer loopt via wifi, wat in mijn streek quasi overal beschikbaar is dankzij het nieuwe telenethomehotspot principe.
Maar idd de gps is wa an de trage kant. Moek nog iet op vinden. S zien of Android updaten van 2.3 naar 4.0 iets zou opleveren. Naar tschijnt moe da kunnen voor de arc.


@ Mods & TS, tga nie meer over aaifoon, probleem mee om van dit topic een algemener foon+gps+navigeer topic te maken?
Er loopt nl al een specifiek iphone op de 1000 topic ergens ...
Laatst gewijzigd door Stroompje op wo 11-04-2012, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: U vraagt, wij........! ;-)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: (I)Phone/GPSnavigatie op de DL

Bericht door Joske »

Wilde toch nog even laten zien hoe ik het gedaan heb.

Heb een otterbox aangeschaft van 16,- en daarin een gaatje gemaakt tbv de kabeldoorvoer.
De box zelf heb ik met twee (zwart gespoten) RVS steuntjes vastgeschroefd in de twee "gaatjes" die ik over had van m`n wind scherm.
Deze doorvoer achteraf met vulkaniserende tape EN kit weer waterdicht gekregen.
Resultaat:

Een box die waterdicht is en waarin ik m`n smartphone kan stoppen.
Ik gebruik hem indien ik wil navigeren en ik gebruik hem als mp3 speler.
De kabeltjes naar buiten toe betreffen een min jackplug die ik aansluit op m`n (zelf gefabriceerde, bedrade) oortje in de helm
en een usb kabel. De usb kabel loopt helemaal naar een sigarettenaansteker aansluiting onder het zadel. Indien nodig kan ik de usb kabel in deze aansluiting stoppen en is zelfs laden mogelijk.

Al met al een goedkope en degelijke oplossing.
Uiteraard verschillen smaken qua "hoe mooi het is" ...ben zelf ruim tevreden

Afbeelding

Afbeelding
Why

Re: (I)Phone/GPSnavigatie op de DL

Bericht door Why »

Ziet er netjes uit hoor. En of het wel of niet mooi gevonden word, lekker belangrijk. Het werkt en kost aanzienlijk minder dan de "officiële" oplossingen.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: (I)Phone/GPSnavigatie op de DL

Bericht door Dyrck »

Zelfbouwoplossingen geven ook veel meer voldoening, dat gekochte oplossingen. :worship:
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Apple103
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 30-12-2011, 08:28
Mijn motor is een: V-Strom DL650 BR

Re: iPhone op de DL

Bericht door Apple103 »

Adstrom schreef:
JeroenH schreef:Heb dit voor de Iphone gevonden;
http://intranet.vdxml.nl/navigon.php Kan dit niet echt testen, geen iphone.

Van de week eens met waypointer aan de gang.
Ik heb dit geprobeerd, maar Navigon start wel op via de mail-link en zou dus het bestand moeten inladen, dit gebeurt echter niet.
Ik heb wel de juiste iOS en Navigon versie.

Gr. Adstrom
Als je de Navigon gratis versie op je iPhone hebt dan kan je geen routes inlezen...als je de upgrade Premium Pakket (9,99EUR geloof ik) installeerd heb je ook MyRoutes en werkt bevenstaande optie perfect!
MotionX-GPS is ook een aanrader voor de iPhone...
Leville

Re: iPhone op de DL

Bericht door Leville »

Wullebolle schreef:...Maar idd de gps is wa an de trage kant. Moek nog iet op vinden. S zien of Android updaten van 2.3 naar 4.0 iets zou opleveren. Naar tschijnt moe da kunnen voor de arc.
In april/mei brengt Sony een Android 4.0 (ICS) update voor de meeste 2011 modellen. De Arc S update zal eerst uitkomen. De update voor de gewone Arc komt iets later.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: iPhone op de DL

Bericht door Wullebolle »

Leville schreef:
Wullebolle schreef:...Maar idd de gps is wa an de trage kant. Moek nog iet op vinden. S zien of Android updaten van 2.3 naar 4.0 iets zou opleveren. Naar tschijnt moe da kunnen voor de arc.
In april/mei brengt Sony een Android 4.0 (ICS) update voor de meeste 2011 modellen. De Arc S update zal eerst uitkomen. De update voor de gewone Arc komt iets later.

Klopt, roll out via auto update vanaf 15/04.
Kben benieuwd.
Spooky Action At A Distance !
Plaats reactie