Garmin BaseCamp

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Garmin BaseCamp

Bericht door Beverstrom »

wie heeft er al met Garmin BaseCamp gewerkt en hoe bevalt het
ik hoor het graag

Beverstrom
wees zuinig gepoetste kant boven houden
MacB

Re: basekamp

Bericht door MacB »

Ik vind het minder gebruiksvriendelijk dan mapsource om ritten te maken. Van punt a naar b geen probleem. Hoop dat het wat makkelijker/duidelijker wordt, volgende week volg ik een cursusje voor basecamp.
Jo2jo
EX- V-Strom berijder
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 03-02-2010, 20:04
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1200 GT Pro
Woonplaats: Gorredijk

Re: basekamp

Bericht door Jo2jo »

Ik werk naast Mapsource ook al een poosje met Basecamp. Basecamp is in mijn ogen niet meer of minder dan Mapsource, maar wel anders. Als je in Mapsource iedere functionaliteit weet te vinden en te benutten, dan voelt het een beetje alsof je in Basecamp opnieuw moet beginnen met het leerproces. Dat gaat overigens best snel en dan is Basecamp een volwaardige opvolger voor Mapsource met een aantal extra's die Mapsource niet kent.
Als je Mapsource nog niet onder de knie hebt, dan zou ik direct Basecamp pakken. Volgens mij wordt Mapsource namelijk niet meer doorontwikkeld door Garmin.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: basekamp

Bericht door Bozobin † »

BaseCamp is eigenlijk niet vooruit te branden op mijn wat oudere P4. Mapsource gaat beter.

(Ik weet dat ik eigenljk een nieuwe pc nodig heb :-))
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Why

Re: basekamp

Bericht door Why »

Ik heb toevallig gister mijn kaarten vervangen op de 550. Wat een feest is dat zeg. Onze vrienden van Garmin hebben er een dusdanige puinzooi van gemaakt dat het geheel een halve dag in beslag neemt.

Persoonlijk zie ik geen verschil tussen beide programma's. Beide zijn traag, gebruiken onnodig veel te resources op je PC en zijn totaal niet in te stellen. de download word geverifieerd (ook niet in te stellen) al leven we in 2012 ipv 97 met een 36k6 modem. En dat duurt ruim een uur.

Ik heb ooit eens de fout gemaakt om Central en eastern Europe aan te klikken ipv western europe. En dat is dus niet meer terug te draaien.
Strombo

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Strombo »

Volgens mij werkt mapsource met een eigen locale kopie van de kaarten op de computer. Basecamp maakt gebruikt van de kaart op het Gps-apparaat. Dat is handig als je bijvoorbeeld alleen een kaart op het Gps-apparaat kunt gebruiken.
:D
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Bozobin † »

Strombo schreef:Volgens mij werkt mapsource met een eigen locale kopie van de kaarten op de computer. Basecamp maakt gebruikt van de kaart op het Gps-apparaat. Dat is handig als je bijvoorbeeld alleen een kaart op het Gps-apparaat kunt gebruiken.
:D
Zeker niet.

De laatste update heb ik eerst op de pc geinstalleerd en daarna pas op de Garmin. Geen probleem voor beide aplicaties.
Beide kijken naar dezelfde kaarten op je pc.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Frank »

BaseCamp is eigenlijk bedoeld voor gebruikers van Apple. (Omdat er geen MapSource is voor Apple). De programma's lijken erg op elkaar, alhoewel ik MapSource iets prettiger vind werken.

Als je een Apple hebt, dan is het RoadTrip het overwegen waard. Doet hetzelfde als MapSource en BaseCamp, maar ik vind RoadTrip net iets prettiger werken dan BaseCamp op de Mac. :)

Download het hier: http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=4332
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Redhead »

Basecamp gebruiken is echt heel prettig.
Mapsource zal geen verbeteringen meer krijgen (geen updates), Basecamp is het nu.

Maar MC de Kraats heeft deze maand 2 instructieavonden. En ze zetten die op hun site, vrij toegankelijk.

http://www.mcdekraats.nl/GPS-trainingen ... bruari.pdf

Kijk hier eens naar, vanavond is er de 2e cursusavond.


Mapsource is in 4 avonden gegeven in 2010, die staan ook op de site. http://www.mcdekraats.nl/


Veel plezier. :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Hunter6 »

Mapsource wordt inderdaad niet meet onderhouden door Garmin, zij gaan verder met Basecamp. Persoonlijk ken ik Basecamp niet zo heel goed, ik kon er in het verleden niet echt van onder de indruk raken.
Mapsource ken ik onderhande wel van haver tot gort. Als je MApsource gebruikt om motor routes te meken dan is het geen enkel proleem dat hij niet meer bijgehouden wordt. Het programma heeft weinig te wensen over en doet het gewoon goed.
Basecamp is een relatief nieuw programma en is nog volop in ontwikkeling. Diegene die Garmin een beetje kent weet dat het jaren gaat duren voordat de fouten er uit zijn.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Chopperbiker »

Ga er maar even voor zitten: hier de basisuitleg van Basecamp.
Met dank aan Waypoint.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=idTqAosa034[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WNEen0sZElQ[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-iEDihXrOZ4[/youtube]


:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Frank »

Ik heb met verbazing naar het eerste filmpje zitten kijken... volgens mij werkt het beter als je zelf eerst even uitzoekt hoe het werkt en dan demonstreert en niet beginnen met filmen en dat wij moeten kijken hoe hij het toevallig uitvindt tijdens de opname... LOL.. ik dacht dat ze bij gps.nl professioneler waren... :(
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Chopperbiker »

Of in BaseCamp naar het tab-blad "Help" en dan "videolessen"..

:wink:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Hunter6 »

Frank schreef:Ik heb met verbazing naar het eerste filmpje zitten kijken... volgens mij werkt het beter als je zelf eerst even uitzoekt hoe het werkt en dan demonstreert en niet beginnen met filmen en dat wij moeten kijken hoe hij het toevallig uitvindt tijdens de opname... LOL.. ik dacht dat ze bij gps.nl professioneler waren... :(
Misschien is dat ook wel de reden dat de persoon in kwestie daar niet meer werkzaam is :wink:
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Re: Garmin BaseCamp

Bericht door Beverstrom »

nou een hoop reacties ik zelf heb mapsource en basekamp er alle twee op zitten (pc) ik moet zeggen
dat als je er steeds meer gaat werken dat het eigenlijk bijna het zelfde werkt als mapsource
met hier en daar wat verschillen maar dat is een kwestie van ondervinden.
probeer er steeds meer mee te werken. en als ik er niet uit kom heb je altijd nog de help buttom
+filmpjes voor uitleg op garmin tv..............succes allemaal die met basekamp werkt...

m.v.g Beverstrom
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Plaats reactie