Rijden met oortjes of Scala Rider?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Leville

Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Leville »

Hoi,

Ik sta dus voor de keuze Zumo 220/660. De 660 heeft wel een aantal leuke functies meer (vooral uitgebreide rijstrookassistentie spreekt me aan), net als een leuk hoger prijskaartje :?

Nu ik sta ook tussen de keuze om voor een Scala Rider (Solo of Q2 Pro) te gaan of niet. Bij een Zumo 220 is dat vereist. Maar een Zumo 660 heeft ook een aansluiting voor oortjes. Wat de prijs dan weer drukt. En er meteen voor zou zorgen dat ik die Scala Rider niet moet herladen.

Iemand hier die met oortjes rijdt? Hoe praktisch is dat? Passen de oortjes goed binnen de helm? Zit die kabel niet in de weg? Niet te veel last van "vergeetachtigheid" en pijnlijke gevolgen? Of gebruiken jullie een tussenkabeltje dat lost?

Alle info is welkom.

Waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,

Leville
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Silverstorm »

Ik gebruik zoiets.Die platte luidsprekers plak je gewoon in je helm en dan gewoon de kabel inpluggen.Met oortjes durf je al eens pijn krijgen van het drukken tegen je helm.
Die dingen zijn bij de meeste motorzaken en gps-shops te krijgen.
KLIK
KLIK
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Why

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Why »

Mooiste oplossing blijf ik de bluetooth dongle vinden met een helm intercom. Wel stereo, geen kabel.

Oortje vind ik niet prettig zitten tenzij ze op maat zijn gegoten. Dan is er geen betere oplossing voor goed geluid in combinatie met gehoorbescherming.
Gaat er ook zeker komen als de SRC uit de garantie komt, dan kan deze aangepast worden.

Zelf rij ik dus met een SRC (Scala?) in combinatie met een 550 (geen stereo over bluetooth) een bluetooth adapter en mijn telefoon gekoppeld aan de Zumo. En dan ook nog doppen in natuurlijk.

Bellen via dat ding doe ik nooit, dan stop ik eerst langs de weg. Maar ik weet nu wel meteen wie er wanneer belt.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Joskestiller »

Ik heb samen met de Zumo 660 een Scala Rider G4 aangekocht. De platte luidsprekertjes en de micro in de helm gemonteerd.
Ik gebruik steeds (op maat gemaakte) oordoppen maar kan perfect de stem van de gps horen en kan ook telefoonoproepen beantwoorden die binnenkomen. Bij snelheden op de snelweg kan ik alles nog verstaan en ben ook nog verstaanbaar.
Bij langere ritten koppel ik regelmatig een mp3-spelertje aan om naar muziek te luisteren. De ingebouwde radio in de Scala Rider werkt naar mijn bevindingen niet goed genoeg.

Groeten,
Honi soit qui mal y pense!!
Ed Jonkmans

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik heb altijd oortjes gebruikt met m'n zumo 550.
Dat kabeltje hindert me helemaal niet, werkt na 6 jaar nog altijd perfect: inpluggen en rijden maar...
Mochten de in de helm gekleefde oortjes stuk gaan dan zou ik zeker overwegen om zo'n systeem van Cardo aan te kopen,
ben ik weer bij de tijd.....
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Bozobin † »

Ik heb heel bewust voor de 660 gekozen, JUIST voor het gebruik van een kabeltje naar de oortjes.
Ik zag de bui al hangen: Lekker een dagje aan het sturen geweest, effe een hapje gedaan en dan weer uit de middel of nowhere naar huis.
Helm op, lekker afgekoeld dat ding, bluethootset leeg terwijl je eigenlijk zelf ook al een beetje leeg bent.
Zelfde kan je gebeuren na een tentkampeernachtje. Waar laad je dat ding effe snel op ?

No way ! Lekker aan de motoraccu.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Why

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Why »

Dat leeg zijn van de bluetooth valt erg mee. De SRC gaat zo'n 8 uur mee (continu gebruik) en de dongle voor de zumo zo'n 10 uur. Bijladen doe ik met een solar charger, maar je kan ook een aansluiting op de motor maken uiteraard (alles is standaard USB aansluiting)
Dusomos

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Dusomos »

Silverstorm schreef:Ik gebruik zoiets.Die platte luidsprekers plak je gewoon in je helm en dan gewoon de kabel inpluggen.Met oortjes durf je al eens pijn krijgen van het drukken tegen je helm.
Die dingen zijn bij de meeste motorzaken en gps-shops te krijgen.
KLIK
KLIK
Weet iemand welke kabel je nodig hebt om deze set te verbinden met een standaard 3.5 mm plug ?

Gr
Marc
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Silverstorm »

Dusomos schreef:
Silverstorm schreef:Ik gebruik zoiets.Die platte luidsprekers plak je gewoon in je helm en dan gewoon de kabel inpluggen.Met oortjes durf je al eens pijn krijgen van het drukken tegen je helm.
Die dingen zijn bij de meeste motorzaken en gps-shops te krijgen.
KLIK
KLIK
Weet iemand welke kabel je nodig hebt om deze set te verbinden met een standaard 3.5 mm plug ?

Gr
Marc
Die kabel is er bij,staat niet op foto.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Dusomos

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Dusomos »

Silverstorm schreef:
Dusomos schreef:
Silverstorm schreef:Ik gebruik zoiets.Die platte luidsprekers plak je gewoon in je helm en dan gewoon de kabel inpluggen.Met oortjes durf je al eens pijn krijgen van het drukken tegen je helm.
Die dingen zijn bij de meeste motorzaken en gps-shops te krijgen.
KLIK
KLIK
Weet iemand welke kabel je nodig hebt om deze set te verbinden met een standaard 3.5 mm plug ?

Gr
Marc
Die kabel is er bij,staat niet op foto.
Nou........ik hem die besteld en ontvangen OHS500.
Echter de aansluiting is een mini DIN stekker, en ik wil deze gebruiken als speakers voor een standaard phone of mp3 speler, dus met 3.5 mm aansluiting. En deze zit er niet bij, ben dus op zoek naar een verloop stekker. ik ben niet zo handig met de soldeer bout.......
Leville

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Leville »

Kan je waarschijnlijk zo vinden in een winkel die hifi verkoopt. Of in een GSM-shop. Genoeg mensen die een grote koptelefoon gebruiken op hun iPod of Phone Galaxy S 5+ HD.
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Joske »

Ed Jonkmans schreef:Ik heb altijd oortjes gebruikt met m'n zumo 550.
Dat kabeltje hindert me helemaal niet, werkt na 6 jaar nog altijd perfect: inpluggen en rijden maar...
Mochten de in de helm gekleefde oortjes stuk gaan dan zou ik zeker overwegen om zo'n systeem van Cardo aan te kopen,
ben ik weer bij de tijd.....
Grtz
Ed
Nog een vraagje (is on topic)...

Jij geeft aan dat je "in de helm gekleefde" oortjes hebt.
Heb je hiervoor een uitsparing moeten maken in je helm? Of zit het gewoon onder de stof net boven het wangstuk ofzo?

GReetz
Ed Jonkmans

Re: Rijden met oortjes of Scala Rider?

Bericht door Ed Jonkmans »

@Joske
Die kleine luidsprekertjes zitten met velcro vastgekleefd in de uitsparing in de helm voor de oren.
Er kan eveneens een microfoontje vooraan in de helm gekleefd worden, maar dit gebruik ik niet omdat ik m'n gsm (mobieltje) niet pair met m'n Zumo.
De luidsprekertjes hinderen helemaal niet (ik heb 2 Arai's, integraal helmen, voorzien van dezelfde luidsprekerjes), ze drukken niet op de oren. M'n vrouw en 2 zonen hebben Shoei's (ook integraal helmen) en daarbij zijn er eveneens uitsparingen voor de oren, dus ik denk dat het daarbij ook geen probleem gaat geven. Onze Maarten gebruikt eveneens een Zumo 550 maar rijdt liever zonder geluid, vandaar dat ze er niet ingekleefd zitten.
Grtz
Ed
Plaats reactie