Garmin

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Matthijs

Garmin

Bericht door Matthijs »

Ik heb 2 vraagjes over het maken van en route op de Garmin. Volgend weekend heb ik voor een paar vrienden een 2-daagse georganiseerd en het zou lullig zijn als mijn route niet klopt.

Ik heb via mapsource in de onroute kaart 2 routes gemaakt, één voor zaterdag en één voor zondag.

Als ik deze op mijn garmin importeer worden de routes ineens langer, het scheelt wel 30km! Klopt dit, en waar ligt dit aan?

Ik heb al gekeken of het uitmaakt welke kaart ik in de Garmin selecteer, de route blijft even lang, of moet ik voor het importeren al een andere route geselecteerd hebben?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Garmin

Bericht door Patrick8888 »

Zo heb ik dat nog niet meegemaakt. Wel als ik een route uitzet in MS gebeurt het wel eens dat die hem anders berekent. Dat komt soms omdat het een 1 richtings verkeer is o.i.d.

Maar als je route vast staat in MS en je importeer deze in je garmin dan zou dat hetzelfde moeten zijn. Heb je al eens gekeken op het GPS forum? Daar kan je ook heel veel vinden over zoiets.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Garmin

Bericht door Iron Horse »

Ik heb slechts erg weinig ervaring met het maken van routes (in de Garmin of met mapsource). Maar ik weet wel dat het verschil maakt wanneer je niet expliciet de route hebt samengesteld uit genoeg Waypoints. Wanneer je alleen je route van A naar B laat berekenen dan werkt het wel op de Garmin zolang je maar geen enkele herberekening hebt gehad. Bij herberekening past de Garmin namelijk zijn instellingen toe en niet die van mapsource. Bij genoeg Waypoints dan "moet" de route gewoon langs die punten worden berekend ook al wordt er herberekend. In dat geval kan het met andere instellingen op de Garmin slechts iets afwijken.

Maar zoals al gezegd, ik ben een redelijke leek op dit gebied.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Garmin

Bericht door Silverstorm »

Ik roep maar wat,heb je de functie herberekenen uitgezet.Het zou wel eens kunnen dat het daar iets mee te maken heeft.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Garmin

Bericht door PvdBogaard »

en als de regel bij MapSource is: kleine wegen en geen snelwegen, etc en de Garmin is ingesteld op een ander doel (wel snelwegen etc), dan kan dit een behoorlijk andere route geven.
Is je begin en eindpunt gelijk? In dat geval beide ca 100 meter vanaf elkaar plaatsen. Ook dit is wel eens een zwak punt.
En tenslotte kan het kaartmateriaal verschillend zijn. Wederom een bron van "niet begrijpen."

Ik gebruik altijd voldoende (veel ...) tussenpunten om er zeker van te zijn dat ik over dat stukje weg ga. Maar daar krijg je weer vlagvervuiling van. Deze vlaggen verwijderen is geen optie: even de route kwijt en Garmin gaat rekenen, waarbij het resultaat vaak verrassend is ... IN een iets oudere versie van MapSource hielp het om een tussenpunt precies op een kruising of T-splitsing te plaatsen. Deze tussenpunten worden niet getoond. Echter sinds ik Basecamp gebruik schijnt deze truuk niet meer te werken.

Ondanks dit zal ik de ZUMO niet willen missen :bye:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Garmin

Bericht door RvGS »

Matthijs schreef:...knip...Ik heb via mapsource in de onroute kaart 2 routes gemaakt... Als ik deze op mijn garmin importeer worden de routes ineens langer... Ik heb al gekeken of het uitmaakt welke kaart ik in de Garmin selecteer....knip
Matthijs,
weet je zeker dat het kaartmateriaal, Onroute kaart 2, wat je gebuikt hebt in Mapsource (om de routes te maken) ook dezelfde is wat in je Garmin navigatie apparaat geladen hebt :?:
Groet, Robert |
Bull

Re: Garmin

Bericht door Bull »

wat Garmin heb je?
Zijn je kaartmateriaal van je toestel en computer ( mapsrouce) gelijk?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Garmin

Bericht door RvGS »

Van de buren: "voor de beginner: het maken van een route in mapsource"
alstubliefdankuwelbeleefd :-)}
Groet, Robert |
Plaats reactie