Zumo 550 geeft het op in Noorwegen

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
MacB

Zumo 550 geeft het op in Noorwegen

Bericht door MacB »

Mijn Zumo gaf de pijp aan Maarten in Noorwegen. Gelukkig gebeurde dit pas op het einde van de 3de week en waren we op de terugweg.
Ik had een paar keer de melding gekregen dat de stroomkabels niet waren aangesloten, maar na wat frutselen aan de houder kreeg hij elke keer opnieuw stroom.
Op een bepaald moment staat hij uit terwijl ik aan het rijden was en kreeg hem niet meer ingeschakeld deed niets meer. In de winkel een andere batterij geprobeerd, niets.
Opgestuurd naar Garmin en vandaag te horen gekregen dat ik hem kan ruilen mits opleg van 184 euro voor een 660. Heb daarstraks gezegd dat ik dat ga doen.
Wat heb ik hieruit geleerd, zorg dat je steeds een kaart bijhebt (had ik), duid ook de plaatsen waar je heen gaat aan op de kaart thuis (geloof het of niet, hadden we 6 dagen ervoor gedaan bij een regendag) anders een leuke zoektocht, neem steeds een kaart van Europa mee (had ik niet) euh... ik weet dat we naar Hamburg moeten maar daartussen en daarachter..... Eindhoven......., heb er 1 gekocht in een tankstation de mijne lag namelijk thuis. :wink:
Anja64
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 29-08-2010, 23:38
Mijn motor is een: Yamaha Tracer MT 09

Re: Zumo 550 geeft het op in Noorwegen

Bericht door Anja64 »

Ja ook wij hadden gelukkig kaarten meeen daar had ik de routes op getekend met viltstift, anders hadden we nu misschien in Turkije gezeten :schater:
MacB

Re: Zumo 550 geeft het op in Noorwegen

Bericht door MacB »

Gisteren mocht ik de 660 ophalen. Daar aangekomen " ok u kreeg dus 134 euro overname voor uw toestel" dat was al een volledig foutieve start :D
Nope afgesproken 184 euro opleggen voor een 660 als ik mijn toestel hierdoor verving. Ik heb hem meegekregen voor de prijs die was afgesproken en de baas moest het dan maar regelen met Garmin, dat is pas service.
Wat ik onwaarschijnlijk vind is dat ze de usb aansluiting achter de batterijdeur hebben gestoken. Dus elke keer je hem op de pc aansluit moet je de batterijdeur openmaken en gaat niet zo vlot met die schuifschakelaar. Begrijp ik niet voor een nieuw model, stevige ontwerpfout vind ik.
Ik rij elke week gemaakte ritten dus is wekelijks liggen prutsen.
Voor de rest een mooi toestel en gebruiksvriendelijk, je hebt meer volume dan op de 550. Wat de beeldkwaliteit betreft moet ik nog rijdend testen, zo dik in orde, helderheid op 100% kaart nog goed te zien met de zon erop. Vind wel dat de 660 er "kwetsbaar" uitziet.
Wat de "garantie" betreft mag ik van Garmin absoluut niet klagen, meer dan 4 jaar oude 2720 stuk een gratis zumo 550 in ruil gekregen, 550 stuk na 2 1/2jaar (veel te snel naar mijn zin!) voor 184 euro een 660.
Spijtig genoeg heb ik elke keer een beetje het gevoel dat de "degelijkheid" er wat op achteruit gaan en nu die usb aansluiting vind ik echt een stevige flater.
Ik hoopte dat je ritten van pc naar toestel kreeg via bleutooth maar dat zou niet gaan :(
Nu maar duimen dat dit toestel het wat langer uithoud!
Graafie68

Re: Zumo 550 geeft het op in Noorwegen

Bericht door Graafie68 »

Dus nou ga je weer diezelfde route rijden in noorwegen om te kijen of de 660 wel de hele route weet af te maken ??? :schater:
MacB

Re: Zumo 550 geeft het op in Noorwegen

Bericht door MacB »

:D Geweldig idee want al wat ik opgeslagen had ginder, favorieten, tracks ...... ben ik allemaal kwijt :?
Plaats reactie