Vraagje over Garminaansluiting

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Jeroen_S

Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Jeroen_S »

Vorige week heb ik dan na lang wikken en wegen een Garmin Zumo 220 aangeschaft, en nu al tot op de dag van vandaag geen spijt :D
Nu is mijn vraag als ik de bijgeleverde motorkabel rechtstreeks op de accu aansluit krijg ik dan last van lekstroom ? heb natuurlijk geen zin dat ie langzaam me accu leeg trekt, of verbruikt de kabel geen stroom als er niks op aangesloten zit. Het liefst zou ik hem op me contact aangesloten hebben maar aangezien ik best A-technisch ben met elektra is de accu toch makkelijkste oplossing.
Ik hoor graag van jullie.

Gegroet Jeroen
PeterB

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door PeterB »

Jeroen,

Ben zelf ook niet echt technisch onderlegd, dus heb ik het (stroom)kabeltje van mijn Zumo destijds gewoon bij de koplampaansluiting 'erbij geprakt'. Is dat netjes? Nee, maar het werkt al 3 jaar (en het staat op het contact aangesloten)
Overigens zag ik laatst op MotoZoom zgn aftakverbinders te koop (stuk of 10 voor 4 euro). Daarmee kun je makkelijk het kabeltje van de zumo verbinden (samenknijpen) met bv de stroomkabel naar de koplamp toe. Wil ik dus nog eens een keer voor alle netheid gaan doen.

Groet en succes,

Peter B.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door RvGS »

Jeroen_S schreef:Nu is mijn vraag als ik de bijgeleverde motorkabel rechtstreeks op de accu aansluit krijg ik dan last van lekstroom ?
JA!

Zoek op aansluiting handvat verwarming of GPS
Het snoertje (bestelcode 36852-06G00) waarmee je het geheel wat makkelijker kan aansluiten:
Afbeelding
Dit is het snoertje dat ook wordt gebruikt voor aansluiting van de claxon.
Aansluitpunt zit achter je radiator en is een geschakelde 12V via contactslot.
:-)}
Groet, Robert |
Jeroen_S

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Jeroen_S »

kijk, dat is nou een makkelijke en waterdichte verbinding, dank je wel Blackstrom :worship: ik gaat even naar de dealer om te kijken of ze dat stekkertje voor me kunnen bestellen .
Udo van Dongen

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Udo van Dongen »

Jeroen,
Ik was er bij mezelf niet zeker van en heb alles aangesloten, behalve de geschakelde plus. De min heb ik direct op de min van mijn accu aangesloten en de plus daar ergens in de buurt laten liggen. Daarna ben ik naar de garage gegaan en heb gevraagd of hij het draadje op een geschakelde + aan wilde sluiten. Voor die gasten een fluitje van een cent en hij had geloof ik 10 minuten werk (groenewold in Delft). Moest 7,50 betalen en ik was klaar. vermoed dat het stekkertje alleen al duurder gaat zijn...

gr, udo
Free_ltd

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Free_ltd »

Het is allebei mogelijk, zowel op de lamp als op de batterij. Ik heb al 4 jaar een Zumo 550 en zowel op mijn vorige als mijn huidige rechtstreeks op de batterij met de bijgeleverde kabel met zekering. Nog geen enkel probleem gehad.

Enige punt is dat je dan je Zumo eruit moet halen als je een weekje niet rijdt. Een nacht heb ik hem er al in laten zitten, zonder dat het problemen gaf. Maar kan me voorstellen als je 1 of 2 weken niet gaat rijden en hem erin laat zitten, dat de batterij ietsje gaat minderen en er startproblemen kunnen zijn. Tijdens het rijden laadt de batterij op en die is normaal al terug vol na een paar uurtjes rijden. En als die vol is, laad die ook niet bij en verbruikt die ook geen stroom van je batterij. Echter gaat die batterij van de Zumo heeeeeeel langzaam af bij niet gebruik en zal die af en toe ietsje bij laden. Zelf zie ik er het nut niet van in om de Zumo in de houder te laten staan als hij thuis in de garage staat.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door RvGS »

Nou op het gps forum wordt er toch over geschreven dat er een 'lekstroom' in de houder zit.

http://forum.gps.nl/index.php
Groet, Robert |
Jeroen_S

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Jeroen_S »

Vanmiddag even bij de dealer geweest en die konden dat stekkertje niet bestellen, ze zeiden dat het geen europees partnr. was en als ik het wilde hebben het via internet moest bestellen.
Ik heb een Zumo 220 in tegenstelling tot de 550 krijgt mijn zumo stroom via een kabeltje ipv via de houder, als ik de zumo in de houder doe moet ik ook een kabeltje aansluiten.
Free_ltd

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Free_ltd »

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Nou op het gps forum wordt er toch over geschreven dat er een 'lekstroom' in de houder zit.

http://forum.gps.nl/index.php
Geen last van, staat in de winter soms 4 maanden aan 1 stuk stil en heb zelfs nog nooit de batterij aan een druppellader moeten hangen. Met mount, zonder bijladen, start hij na 4 maanden nog altijd alsof hij nooit stilgestaan heeft.
Free_ltd

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Free_ltd »

Jeroen_S schreef:Vanmiddag even bij de dealer geweest en die konden dat stekkertje niet bestellen, ze zeiden dat het geen europees partnr. was en als ik het wilde hebben het via internet moest bestellen.
Ik heb een Zumo 220 in tegenstelling tot de 550 krijgt mijn zumo stroom via een kabeltje ipv via de houder, als ik de zumo in de houder doe moet ik ook een kabeltje aansluiten.
De 220 ken ik zo niet. Dacht dat dit hetzelfde principe als de 550 was.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Silverstorm »

Bekijk dit filmpje eens
ZUMO 220
Waarom plaats je geen 12 volt sigarettennplug aansluiting in de buurt van je stuur,is altijd handig en kan je de zumo ook opladen.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door RvGS »

Free_ltd schreef:Geen last van ...
Dat zal wss het verschil in de houder van de 220 met de 550 zumo zijn . . mooi dat 't bij de 220 geen probleem is :wink: .

en weer het foto verslag van Emile gevonden:
how to 12V heatinggrips

En hier kun je allerhande kabels voor je stroompje bestellen, zit mooi handig spul bij :arrow: hier
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Eric66 »

Is er een foto waar deze aansluiting zit en hoe het stekkertje er uit ziet.
Evt. de kleuren van de draden zou mij ook erg helpen in mijn zoektocht.
Zou ook graag een laadkabel voor mijn Garmin goed en veilig aansluiten.
RvGS schreef:
Jeroen_S schreef:Nu is mijn vraag als ik de bijgeleverde motorkabel rechtstreeks op de accu aansluit krijg ik dan last van lekstroom ?
JA!

Zoek op aansluiting handvat verwarming of GPS
Het snoertje (bestelcode 36852-06G00) waarmee je het geheel wat makkelijker kan aansluiten:
Afbeelding
Dit is het snoertje dat ook wordt gebruikt voor aansluiting van de claxon.
Aansluitpunt zit achter je radiator en is een geschakelde 12V via contactslot.
:-)}
V-Strom, The great compromiser !!
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door RvGS »

RvGS schreef:en weer het foto verslag van Emile gevonden:
how to 12V heatinggrips
:shock:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Iron Horse »

Gelijktijdig ..... ;-) maar wel anders.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door RvGS »

Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Vraagje over Garminaansluiting

Bericht door Eric66 »

bedankt voor de link
V-Strom, The great compromiser !!
Plaats reactie