routes importeren zumo 220

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Clau
DL650 berijder
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 18-05-2011, 19:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Black Rhino
Woonplaats: Zevenaar

routes importeren zumo 220

Bericht door Clau »

Hi allen,

ik krijg maar niet fatsoenlijk routes geimporteerd. Ja lukt wel maar als ik een route van het internet afhaal en die in de software inlees dan is er een prachtige route. Vervolgens als ik hem importeer in mijn garmin dan bestaat de route opeens allemaal uit u bochten maken (op veel punten).
De route die ik heb gedownload open ik in mapsource, vervolgens dupliceer ik de route, de originele wordt in het paars weergegeven. De gedupliceerde in het geel. Nou moet ik natuurlijk eerst de route opnieuw laten berekenen, aanpassen aan de kaarten die ik heb zeg maar. De gele route moet ik vervolgens aanpassen aan de paarse (op internet gevonden) maar dit wil zowiezo al niet lukken!
Maar als ik dus de route zonder herberekenen in mijn garmin zet klopt de route niet meer...

Iemand tips? of kan me uitleggen hoe het veeeeel makkelijker kan?

Clau
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: routes importeren zumo 220

Bericht door Stroompje »

sry ...kan het niet laten..... :arrow: 'n TTR kopen!! :schater: :schater:
Ik kan je dus niet helpen maar daar is het forum voor....kom op 'Garminner's' :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: routes importeren zumo 220

Bericht door Hunter6 »

In mapsource het pijl symbool aanklikken. Dan de route selecteren. Nu eenmaal klikken op een stuk route wat niet goed ligt (muis weer loslaten).
Als het goed is komt er nu een "elastiekje" tussen de route punten die er voor, en er na liggen. Nu klik je op de weg waar de route wel moet liggen. Mapsource berekent meteen de nieuwe route.
Doe dit op alle plaatsen waar de route afwijkt. Tot slot wel weer de oude route verwijderen, alleen de route die jezelf aangepast hebt blijft over.
Nu verzenden naar apparaat en het zou goed moeten zijn.

Met GArmin heb je aanzienlijk meer mogelijkheden dan met de TT, het kost alleen wat tijd om er goed mee om te kunnen gaan.
Via volgende link kun je mini cursussen krijgen dmv filmpjes.
http://www.youtube.com/garmintv#p/c/737 ... LjpX39SX5A

Lukt het niet? Stuur me ff een PB'tje met je telefoonnummer. Zal ik je er even doorheen lullen :wink:
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: routes importeren zumo 220

Bericht door Bozobin † »

Clau schreef:Hi allen,

De route die ik heb gedownload open ik in mapsource, vervolgens dupliceer ik de route, de originele wordt in het paars weergegeven. De gedupliceerde in het geel. Nou moet ik natuurlijk eerst de route opnieuw laten berekenen, aanpassen aan de kaarten die ik heb zeg maar. De gele route moet ik vervolgens aanpassen aan de paarse (op internet gevonden) maar dit wil zowiezo al niet lukken!
Maar als ik dus de route zonder herberekenen in mijn garmin zet klopt de route niet meer...

Iemand tips? of kan me uitleggen hoe het veeeeel makkelijker kan?

Clau
Je begint goed, dat aanpassen doe je met het <pijltje> sybool, bovenin naast het <handje>.
Je kunt de route dan op de originele route leggen waar hij afwijkt.
Dan gaat hij herberekenen en kun je het volgende punt doen wat afwijkt.
Dit herhaal je net zolang tot de routes volledig overlappen.
Dan de nieuwe route, na de laatste herberekening, in de Garmin en het zou goed moeten zijn.
DE ROUTE IN DE GARMIN NIET HERBEREKENEN !!!
Soms gebeurt dit automatisch, ondanks dat je automatisch herberekenen uitgezet hebt en dan moet je de route opnieuw laden.
Suk6
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Patman_66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
Woonplaats: Zwolle

Re: routes importeren zumo 220

Bericht door Patman_66 »

Let er ook op dat in mapSource bij 'Voorkeuren' (Ctrl-Shift-P), de "Routebepaling"-instellingen overeenkomen met dezelfde instellingen op het apparaat (Garmin Zumo 220).
Dat is belangrijk, anders kunnen er verrassende wendingen in een route optreden.

:bye: :-)}
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly! O:-)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: routes importeren zumo 220

Bericht door Hunter6 »

Op zich zou dat geen verschil mogen maken. Als het goed is wordt de route niet herberekend.
Wel lijkt het erop dat de Zumo 220 het prefereert dat je de route overtekend in je eigen kaartversie.
Via punten in de route onthouden in welke kaartversie ze geplaatst zijn. Ook al kopieer en wijzig je de route in je eigen kaartversie, de Zumo weet dat er via punten tussen staan uit een andere kaartversie en zal vaak toch gaan herberekenen.
Plaats reactie