510, 220, 550, 660 of toch TT?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Ik durf bijna geen topic te beginnen, maar ik kom er niet uit :oops:
Heb vele andere topics gelezen, maar heb nog geen goed idee.
Lijkt dat een 510 goed genoeg is, maar misschien mis ik wat essentieels, iets praktisch met plannen of downloaden routes, of ...
Mooiste is natuurlijk ervaring van iemand die zelf gezocht en vergeleken heeft, of meerdere toestellen al gehad heeft.

Heb inmiddels een paar ritten gedaan. En ook voor de auto is wel handig zo'n gps te hebben. Ik ken alleen maar TT in de auto. En dat can do.
Ik reed altijd zo maar, of keek thuis op Google Maps en reed dan meestal toch wat anders.
To go till the next paddestoel and beyond ... :twisted:
(sorry: heb weleens star trek gezien, en heb Metallica opstaan; Master of Puppets voor de kenners)

Na 3 maanden motorrijden ben ik wel toe aan een GPS.
Eisen:
- ook te gebruiken in de auto (niet dagelijks, maar zo af en toe)
- Europa dekking, in ieder geval een heel stuk Duitsland, en uit te breiden
- routes die ik download of krijg via dit forum kunnen rijden
- bestaande routes aanpassen, zelf routes maken
- track log
- POI's zoals tankstations en pinautomaten
- onderweg wil ik wel weten hoe ver nog, hoe lang nog
- herberekenen: weet ik eigenlijk niet; zie onder)
- in de auto zet ik 99 van de 100 keer het geluid uit, maar weet niet of het op de motor wel gewenst is.
- vind het niet erg om via torrents kaartupdates en flitspalen te downloaden O:-)
- all in pakket dus steun en voeding
- MP3, foto's, etc. hoeft niet
- off road is leuk maar hoeft (nog) niet
- Bellen via blue tooth: waarom niet, kan wel handig zijn toch.
- vermijden snelwegen, etc.
- vervangt kaart: dus niet stoppen om de kaart te pakken, maar gewoon kijken waar ben ik en waar moet ik heen
- geen gedoe: dwz allerlei acties en trucks omdat het wel kan, maar via een omweg moet
- goed zicht bij mooi en slecht weer

Herberekenen snap ik niet helemaal. Als je met TT in auto verkeerd rijdt of omgeleid wordt krijg je een nieuwe route.
Dat is OK. Op de motor wil wellicht je zo snel mogelijk terug naar je oorspronkelijke route.
Is dat ook op te lossen met het aantal waypoints of valt het in de praktijk wel mee met dat herberekenen?

Shoot!
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

Zal met groen even aangeven wat mijn Garmin Nuvi 510 van nog geen 190 eurootjes standaard heeft

- ook te gebruiken in de auto (niet dagelijks, maar zo af en toe)
- Europa dekking, in ieder geval een heel stuk Duitsland, en uit te breiden
- routes die ik download of krijg via dit forum kunnen rijden
- bestaande routes aanpassen, zelf routes maken
- track log
- POI's zoals tankstations en pinautomaten

- onderweg wil ik wel weten hoe ver nog, hoe lang nog De Nuvi 510 geeft niet aan hoeveel kilometer je nog moet, wel hoeveel uren/minuten
- herberekenen: weet ik eigenlijk niet; zie onder)
- in de auto zet ik 99 van de 100 keer het geluid uit, maar weet niet of het op de motor wel gewenst is.
- vind het niet erg om via torrents kaartupdates en flitspalen te downloaden
- all in pakket dus steun en voeding
- MP3, foto's, etc. hoeft niet
Foto's gaan, MP3 niet
- off road is leuk maar hoeft (nog) niet Denk bij off road niet alleen aan blubberpaadjes maar ook aan weggetjes die niet op de Garmin kaart staan maar wel degelijk bestaan (en dat zijn er nogal wat)
- Bellen via blue tooth: waarom niet, kan wel handig zijn toch. Tja daar gebruik ik mijn telefoon voor. Bluetooth in je helm en bellen met je GSM, waarom via je helm naar je GPS en dan naar je GSM?
- vermijden snelwegen, etc.
- vervangt kaart: dus niet stoppen om de kaart te pakken, maar gewoon kijken waar ben ik en waar moet ik heen
- geen gedoe: dwz allerlei acties en trucks omdat het wel kan, maar via een omweg moet
- goed zicht bij mooi en slecht weer
Hangt overigens wel heel sterk van de plaatsing af

Het herberekenen van een route gaat inderdaad vanzelf, op het moment dat je van de route afwijkt, wordt er een alternatief berekend. Afhankelijk van het aantal mogelijke wegen naar je eindpunt, kan dit herberekenen langer of korter duren. Ik ken maar weinig GPS jes die niet herberekenen.

Routes plannen in zowel Mapsource en Google (maps en Eurth) en daarna naar je GPSje overzetten, geen probleem, routes downloaden van het net en die gebruiken, ook vlekkeloos.
Geen idee wat die andere Garmins nog extra hebben wat de meerprijs acceptabel maakt
FireTaz

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FireTaz »

heb mijn 510 vorig jaar aangeschaft en er tegelijk een scala blue tooth set bijgekocht zodat ik in de helm ook geluid heb.
met inlezen van gedownloade route's heb ik geen problemen gehad en zelf route's samenstellen op de laptop en daarna inlezen is mij ook gelukt. met de zichtbaarheid van het scherm in direct zonlicht valt het ook mee.
ik heb er nog geen moment spijt van gehad dat ik hem gekocht heb, ook dit jaar op vakantie in de auto was het erg makkelijk.
het hangt wel van je kaartmateriaal af natuurlijk. die van mij werd verkocht met BeNeLux en Frankrijk maar via een bekende site 'heel europa' op een sd kaart gekocht en die erin gestopt. alleen zijn er wel eens rotonde's die volgens de 510 een gewone kruisingen moeten zijn, maar ik heb geen geld over voor een update. ik laat het wel zo.
zelf van restmateriaal een steun voor op de motor gemaakt en voedingkabels getrokken, alles bijelkaar een middag werk.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

@FAstLoe. Dank voor je uitvoerige reactie.
Ik zie dat je ook TT hebt en dus goed kunt vergelijken.
Ik heb inmiddels ook gelezen dat je minimaal 15 jaar ervaring hebt met navigatie
Die 510 is vast niet perfect, maar waarschijnlijk goed genoeg.

Hebben jullie ook een tip waar ik dit zou kunnen/moeten kopen? Dus met goede steun en voeding?
Die voeding gaat op de accuklemmen is geschakeld met het contact, of moet dat via die handvatverwarming aansluiting die ergens bij de radiator ligt? Staat ergens in 1 van de topics.
Zou leuke zijn dat er laatste kaart garantie bij zit. Iemand op MF kreeg zo heel Europa. :P

Alle anderen: laat vooral weten waarom ik een ander zou moeten kiezen.
Ik wil deze maand kopen, zodat ik 2 oktober de start van de einde-seizoen(einde?)-ouwehoertoer kan vinden.
En daarna de weg terug.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door Silverstorm »

Als je echt veel info wilt moet je hier zijn
http://forum.gps.nl/
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Udo van Dongen

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door Udo van Dongen »

- onderweg wil ik wel weten hoe ver nog, hoe lang nog De Nuvi 510 geeft niet aan hoeveel kilometer je nog moet, wel hoeveel uren/minuten

Om in de Nuvi te laten zien hoe ver je nog moet, moet je even het scherm linksonderin aanraken en dan verschijnt er een display war het wel in staat, evenals de afgelegde tripafstand, maximale snelheid en dergelijke.

Ik heb mijn Nuvi bij pixmania besteld inclusief de motorhouder met voedingskabel en harde hoes voor een totaalbedrag van 250 euro. Voedingskabeltje staat geschakeld op het contact (heeft de motortdealer voor 7.50 voor me gedaan) Voor de bevestging heb ik er nog wel een (dure) migselmount bijgekocht, maar ook daarvoor bestaan goedkopere alternatieven. Qua kaartmateriaal kun je voor ongeveer 100 euro heel europa met mapsource downloaden via de garmin website, maar er zijn ook goedkopere alternatieven (als je het minder nauw met legaal of illegaal neemt...)

succes,
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door Chopperbiker »

Ik zou zeggen, rij naar 1 van de Waypoint filialen, zie http://www.gps.nl/ en laat je helemaal voorlichten.
Hebben alles in huis, kan je goed vergelijken.

Zelf heb ik de Zumo 550 en ben er zeer tevreden over. Zeker als je zelf routes wil maken of bestaande routes wilt aanpassen, is het werken in Mapsource/Garmin Basecamp ronduit geweldig.
:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

http://www.pixmania.nl/nl/nl/1645326/ar ... ler-s.html

Dat heb ik voor mijn 510 betaald. Uit de doos, zo erop geschroefd en doen .
Zit de Benelux, Frankrijk en een stuk Duitsland in (Eiffel). FF zoeken op internet en je hebt de rest van Europa.
Udo van Dongen schreef:Om in de Nuvi te laten zien hoe ver je nog moet, moet je even het scherm linksonderin aanraken en dan verschijnt er een display war het wel in staat, evenals de afgelegde tripafstand, maximale snelheid en dergelijke.
Dat in dat tripdisplay ook de af te leggen afstand in stond wist ik niet. Gebruik ik alleen maar na afloop van de rit om de evt hoogt van de bekeuringen in te schatten aan de hand van de max snelheid. :oops:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Voel veel voor de 510. Is voor mij meer dan goed genoeg denk ik.
Kan altijd, later als ik groot ben,een andere kopen voor veel meer centjes.
Kaarten ook al gevonden, alleen Onroute nog niet. Die lijkt me echt super voor op de motor.

FastLoe: heb je gewoon de standaard Pixmania aanbieding gekocht, zonder aparte steun en voeding?
Is de bijgeleverde steun goed genoeg, en hoe heb je de voeding geleverd dan?
Alhoewel 8 uur accuduur wel heel erg lang is.

Ik lees dat bediening met handschoenen aan slecht is. Heb jij die ervaring ook?
Anders 'leen' ik het stokje van mijn zoontjes Nintendo wel :mrgreen:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

Ik heb de sandaard aanbieding gekocht.
De bijgeleverde steun schroef je aan je spiegelstangetje vast en voldoet tot een kilometertje of 100. Daarboven vangt de Nuvi een beetje veel wind en wil hij wel eens verdraaien. Ook vond ik hem een beetje uit het directe zicht zitten.
Ik heb nu een alu plaatje op m'n stuurklemmen geschroefd en daar de houder op gezet, werkt perfect. (zal er ooit nog wel eens een fotootje van plaatsen) Er zit trouwens ook een zuignaphouder voor in de auto bij, maar dat terzijde.

De stroomvoorziening komt van een standaard sigarettenaanstekerplug. Nou had ik toch al een sigarettenaanstekerding op de V zitten, voor de TomTom dus dat was al helemaal geen probleem.

Zelfs met m'n dikke winterhandschoenen gaat de bediening meer dan redelijk, zeker met de zomerhandschoenen geen enkel probleem.

Wat Onroute betreft....... Ik heb een setje gehad van de ANWB om te testen. Leuk om van A naar B te rijden maar voor de rest is het een verschrikking. Bestaande route's door Onroute halen levert een complete ramp op, 100derde kilometers extra. Heen en weer blijven rijden over hetzelfde weggetje.
Nogmaals, woon je in A en wil je naar B en heb je tijd genoeg voor een ommetje, is het leuk. Ik vond het niet eens de moeite om op m'n Garmin of op de PC te laten staan, maar iedere zeug z'n meug, natuurlijk
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Besteld voor 178,90 inclusief usb kabel (101,90% korting). Pixmania bevestiging komt net binnen.
Paar nachtjes slapen en dan zien we het wel verschijnen.
Voor voeding struin ik het forum wel weer af. Idem voor bevestiging, maar ik wil die van jou graag zien. Bevestiging that is!
Wellicht 2 oktober.
Bedankt voor de tips. :worship:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

Ben nu van het weekend even druk voor m'n motortripje op Madeira, maar ik zal proberen om voor 2 oktober even een extra bevestigingsplaatje te maken voor op je stuurklemmen. Imbus sleuteltje en kruiskop mee, schroeven we het op 2 oktober er gelijk fftjes op
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

HELEMAAL TOP :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
Hoe kan ik je ooit terugbetalen?
(de vraag stellen is waarschijnlijk vragen om een heel epistel, maar nee, ik doe de dames op dit forum geen oneerbare voorstellen voor je)
I love this forum :!:
En nu naar bedje.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

FastLoe schreef:Ik heb nu een alu plaatje op m'n stuurklemmen geschroefd en daar de houder op gezet, werkt perfect. (zal er ooit nog wel eens een fotootje van plaatsen)
Omdat ik het spul er toch af moest schroeven, de hele zooi gaat maandag mee naar Madeira, heb ik gelijk maar ff de fotootjes gemaakt.

Zo zit het ding er dus op
Afbeelding
Afbeelding

Zo zit de bevestiging, de houder was bijgeleverd en kan je aan je spiegelstangetje klemmen
Afbeelding

En losgebout
Afbeelding

Dit is het High Tech plaatje, let op de estethische groeven in de langsrichting en de mooie afgeronde kant :worship:
Afbeelding

Niet zo gek eigenlijk :schater:
Afbeelding
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RvGS »

FastLoe schreef:Dit is het High Tech plaatje, let op de estethische groeven in de langsrichting en de mooie afgeronde kant :worship:
Phoe, Leo... daar heb je flink naar moeten zoeken :arrow: winkeltje in, winkeltje uit . . . . tot uiteindelijk na een lange zoektocht de Gamma gevonden hebt, dat zeg ik Gamma :schater:

Mooie simpele oplossing Leo, die worden door mijn het meest gewaardeerd :worship:.
Groet, Robert |
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

Tja, ik had vorig jaar de vloerbeddeking van de trap afgesloopt en er laminaat op gedoehetzelft. Daar had ik die trapneuzen voor nodig en omdat het dertien treden waren die niet allemaal een meter breed waren, hield ik dus nogal trapneuzenspul over.

Ik heb een hekel aan weggooien (ziekelijk gewoon) en dus liggen er in de schuur allemaal stukken trapneusjes te wachten op een nieuwe bestemming
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

@FastLoe
Ik heb de foto's gezien. Zo'n trap heb ik ook. Wacht even met knutselen.
Ik heb net even gereden. Kon dit weekend helaas niet eerder. :cry:
Effe gedaan of ik een 510 had. Ik denk zelf dat ik 'm meer recht voor me moet hebben.
Daar zijn geloof ik ook oplossingen voor ('migsel' of 'smigsel').
Als het goed is komt de 510 morgen en kan ik ergens deze week de eerste meters maken.
Voordat ik een definitieve plek zoek wil ik eerst ervaring opdoen.
Je aanbod is en blijft TOP!
Vooral de eenvoud is mooi. Het hoeft niet altijd duur te zijn en veel mensen kunnen het lekker zelf. Zelfs ik (denk en hoop ik).
Kom ik er niet uit, hoor je van me. Maar dat zal vast al eerder zijn als het gaat praktische tips voor gebruik van de 510 (software enz.)
Veel plezier met je motortripje op Madeira. Kunnen we vast ergens op dit forum de verhalen en foto's van zien .
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

510 is het geworden!

Bericht door RedStrom »

Hij is binnen. Hangt aan de pc voor de update.
Past in mijn zak van mijn motorjas.
Hij doet het. Eigenlijk heel makkelijk te bedienen. Zonder boekje meeste al gevonden.
Opladen kan ook via pc.
Nog niet veel mee gedaan, en na alleen maar TT ervaring: maar ik ben er nu al blij mee :P .

Nu nog op zoek naar voeding, beste plaats op de motor, en kaarten, POI's etc.
Wat betreft dat laatste ...
Ik heb mapsource op de pc. Waar plaats ik gedownloade maps?
Waar vind ik POI's: pinautomaten, tankstations, flitspalen?
Nog meer tips voor een geupdate en makkelijk gebruik van mij Nuvi510?
BVD
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi JW,

De Migsel is nu in de aanbieding. Zie 'gezamelijke inkoopaktie'

Maar een Tip van een oude blinde man :schater:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Peter, jonge man, kun je als mod die ongelovelijke blunder van mij niet deleten :oops:
Drinken en :-)} gaat niet, maar achter de pc zitten kennelijk ook niet.

Ontopic: ik ga kijken. Bedankt voor de tip.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door Sparkle Black Peter »

RedStrom schreef:Peter, jonge man,
Slijmen helpt niet, poetsen wel :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Justin

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door Justin »

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de waterdichtheid van de voedingskabel bij gebruik van de sigaretten aansteker plug bij de 510. Ik ben nog een ware v strom novice heb hem nu 3 dagen. Er zit bij mij een 12v aansluiting op maar ik vraag me een beetje af hoe dat zich houd met regen en stekkers van navigatie en andere applicaties. Graag enig advies hierover en met name over de 12v van de nuvi 510.
FastLoe

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door FastLoe »

Tot nu toe, de afgelopen 2 en half jaar geen problemen gehad. Nu wil met heel veel regen het contact wel eens slechter zijn. Voornamelijk omdat het inwendige van de sigaretten aansteker wat gecorrodeerd was, maar ja, die zit al meer dan 2 jaar op de brommer
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Justin schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de waterdichtheid van de voedingskabel bij gebruik van de sigaretten aansteker plug bij de 510. Ik ben nog een ware v strom novice heb hem nu 3 dagen. Er zit bij mij een 12v aansluiting op maar ik vraag me een beetje af hoe dat zich houd met regen en stekkers van navigatie en andere applicaties. Graag enig advies hierover en met name over de 12v van de nuvi 510.
Ik zit nog een beetje met hetzelfde.
Er zijn kabeltjes die je al dan niet direct op de accu of die moeilijk te vinden handvatverwarming aansluit en de sigaretten/dashboard aansluiting..
Die laatste kun je in theorie natuurlijk ook andere dingen op aansluiten dan je navigatie.
Maar biedt dat in de praktijk echt voordelen tov het eerder genoemde kabeltje? Meer dingen tegelijk aansluiten kan niet dacht ik.
Je gebruikt dan gewoon je ''auto''-laadsnoer.

@Udo
Je hebt het kabeltje gebruikt dat van Pixmania kwam. Rechtreeks op de accu?
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Uit PB-verkeer dat ik met Udo had op mijn vraag over welke steun hij had voor de 510:

"
Ik heb inderdaad een migsel mount en daarmee trilt de GPS net zo hard als b.v het stuur, niet zichtbaar dus.Ik heb wel de motorhouder van de Nuvi er gelijk bijbesteld omdat de scooter- of fietshouder niet stevig genoeg is voor op de motor en je hebt dan ook direct een laadkabeltje. Bij de motorhouder zit een RAM kogel, net zoals bij de Migsel. Je moet er nog wel een korte RAM klem bijkopen en die kost iets van een tientje ofzo. De RAM kogels zijn van rubber en daardoor worden de trillingen gedempt ipv versterkt.
"

Udo, bedankt.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RedStrom »

Effe een linkje naar waar ik gepost heb over mijn smigsel en 12V aansluiting.
Alles getest tijdens de ouwehoertoer: TOP!

zie: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=7&t=6155
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: 510, 220, 550, 660 of toch TT?

Bericht door RvGS »

Justin schreef:Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de waterdichtheid van de voedingskabel . . . knip
Justin,
waterdicht krijg je het bijna nooit helemaal, zoals Leo al schreef krijg je hoogstens wat corrosie (groene) uitslag :mrgreen: , indien je regelmatig met wd40 insprayed ( :?: ) geeft dit geen problemen. Zolang je de + en - pool met iso-of ducktape afdekt en dan gebeurt er niets.

Mocht het contact wat slechter worden, koop dan voor € 5,- een busje Contactspray (klik op plaatje),
Afbeelding
Griffon schreef:Toepassingsgebied; geschikt voor het reinigen en onderhouden van elektrische contacten zoals potmeters, schuif- en sleepcontacten, regelaars, etc. Tevens preventief te gebruiken.
  • Eigenschappen:
    *Vuil- en oxideoplossend vermogen
    *Verbetert geleiding
    *Voorkomt spanningsverlies
    *Vochtverdrijvend
    *Niet corrosief
    *Tast metaal en synthetische materialen niet aan


Het is trouwens maar 12V en geen 220V dan ligt het wel wat anders met waterdichtheid Afbeelding.
Groet, Robert |
Plaats reactie