vastlopen van Zumo 660

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
PeterB

vastlopen van Zumo 660

Bericht door PeterB »

Hallo,

Gisteren liep voor de 2e keer mijn 2 maanden oude Zumo 660 vast :evil: ; het beeld bleef letterlijk stilstaan. Zelfs de aan/uit-knop deed het niet meer. Ik moest dus mijn batterij losmaken. Daarna deed hij het gewoon weer.
Bij deze 2e keer had ik voordat hij vastliep, al een kwartier geen geluid meer nadat ik via bluetooth een telefoontje had gepleegd.
Heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring en wellicht al een oplossing daarvoor?

Peter.
E-strommer

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door E-strommer »

PeterB schreef:Hallo,

Gisteren liep voor de 2e keer mijn 2 maanden oude Zumo 660 vast :evil: ; het beeld bleef letterlijk stilstaan. Zelfs de aan/uit-knop deed het niet meer. Ik moest dus mijn batterij losmaken. Daarna deed hij het gewoon weer.
Bij deze 2e keer had ik voordat hij vastliep, al een kwartier geen geluid meer nadat ik via bluetooth een telefoontje had gepleegd.
Heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring en wellicht al een oplossing daarvoor?

Peter.
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik heb er geen oplossing voor maar wel misschien een tip om regelmatig te updaten dat kan een fout oplossen.

Elwin :-)}
PeterB

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door PeterB »

[/quote]
Elwin, dat ga ik nu in ieder geval proberen. Bedankt.

Peter
Bonelli

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door Bonelli »

Lees de boekjes even goed na want je kunt hem resetten.

Ik dacht door de aan/uit knop minmaal 15 seconden vast te houden en

het kan ook nog op een andere manier: tijdens aanzetten de vinger op het scherm houden.

Dit alles staat in de papieren die je erbij hebt gekregen en anders kun je de handleidingen downloaden op de Garmin site.

Als je het niet kunt vinden dan meld je het maar even. Ik zal dan mijn papieren nakijken hoe het precies moet.

Succes

PeterB schreef:Hallo,

Gisteren liep voor de 2e keer mijn 2 maanden oude Zumo 660 vast :evil: ; het beeld bleef letterlijk stilstaan. Zelfs de aan/uit-knop deed het niet meer. Ik moest dus mijn batterij losmaken. Daarna deed hij het gewoon weer.
Bij deze 2e keer had ik voordat hij vastliep, al een kwartier geen geluid meer nadat ik via bluetooth een telefoontje had gepleegd.
Heeft iemand van jullie een soortgelijke ervaring en wellicht al een oplossing daarvoor?

Peter.
Ssteijn

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door Ssteijn »

Hoi,

Ik heb dit probleem altijd in de volgende situatie:
1. Luisteren naar de mediaspeler, via bluetooth
2. Dan een telefoongesprek voeren
3. Als het telefoongesprek beeindigd wordt, hangt de zumo.

Het enige dat dan nog helpt is de powerknop een aantal seconden ingedrukt houden totdat de zumo uit gaat. Dan even wachten en hem opnieuw opstarten. Het is nogal onhandig om dit tijdens het rijden te doen natuurlijk en daarom nogal vervelend :evil:

Weet iemand hoe je dit bij Zumo kunt aanmelden? Dit is duidelijk een bug in de software.

Stefan
Ton

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door Ton »

Hi,
Klopt, dit gebeurt mij ook als ik meer gebruik dan de Navigatie.

Maar je kunt het melden bij op de site Garmin.nl (via support kun je dit melden.)
mijn ervaring met de heren van Sailtron is goed.

Succes
Ton
TenCats

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door TenCats »

Tja, de zgn. early adapters zijn bij Garmin vaak de klos omdat de firmware, de eigenlijke besturings software van het apparaat, nog niet "je-van-het" is. Check maar eens DIT forum, en dan zie je dat je niet alleen bent met klachten over de Zumo 660.
Zelf heb ik weer problemen omdat Miep af en toe haar mond houdt terwijl ik toch echt aanwijzingen verwacht, wordt het scherm erg langzaam of gedeeltelijk niet opgebouwd en zo zijn er nog wel meer dingetjes.

Maar, we blijven hopen op de volgende update... Op dit forum staan ook wat schermpjes over de volgende release en dat ziet er hoopvol uit. Tenminste, als het werkt!
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door Dyrck »

Ik had het bij een treffen in Brabant.
Zowel mijn 550 als de 660 van een vriend liepen op exact dezelfde plek vast.

Ik heb op aanraden een firmware update uitgevoerd.
Of het nut heeft gehad weet ik niet (ben nog niet op dat terrein geweest), maar misschien is het een tip.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door Sparkle Black Peter »

Dyrck schreef:Ik had het bij een treffen in Brabant.
Zowel mijn 550 als de 660 van een vriend liepen op exact dezelfde plek vast.
Ja Dyrck,

Ook in Brabant hebben wij een BERMUDA DRIEHOEK. Maar dat weten niet veel mensen, dus mondje dicht :mrgreen:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: vastlopen van Zumo 660

Bericht door Dyrck »

Ik zeg niks, maar er wordt gefluisterd dat een kampeerboerderij die luisterd naar de naam van een vogel in net ontgonnen straatje in de de buurt van Oirschot er iets mee te maken heeft.... :schater:

PS. In een Bermuda liepen wij toen echt niet
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie