Belg needs help

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Belg needs help

Bericht door Jomme Dox »

Ik heb de route van Frank (al dan niet met fouten) gedownload via de link op dit forum. (Van Moddergat tot Doodstil)

Op Pc kan ik deze route perfect zien via Map source.

Ik wil nu deze route op mijn GPS plaatsen (Garmin Zumo 550) - en het systeem zegt dat de route is gedownload.
Ik krijg echter niks te zien op mijn GPS.

Het is de eerste keer dat ik dit probeer, voorheen gewoon van A naar B. Ik heb alle dokumentatie gelezen.

Wat doe ik verkeerd ?

Bedankt op voorhand reeds.
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Belg needs help

Bericht door RvGS »

Probeer eens de handleiding er op na te slaan, dan kom je er vast en zeker uit :schater:

Denk dat je de route moet "opzoeken" in je Zumo, misschien onder een tabblad "routes", heb je die gevonden dan moet je die vervolgens selecteren en activeren.


1. Touch Where to.
2. Select a category
3. Select a route


Ohja, hier staat een handleiding :arrow: Klik

Suc6

Jomme schreef:Ik heb de route van Frank (al dan niet met fouten) gedownload via de link op dit forum. (Van Moddergat tot Doodstil)
Op Pc kan ik deze route perfect zien via Map source.
Jomme, het is wel verstandig een "gekregen" route eerst te dupliceren (=kopieren) in mapsource en vervolgens op nieuw te laten berekenen, vervolgens kun je controleren of die route nog het zelfde is als het "orgineel" (je hebt nu namelijk 2 routes in beeld) Indien er een awijking in de route zit kun je deze in de gedupliceerdroute aanpassen en zo gelijk maken aan de "gekregen" route, vervolgens gooi je de "gekregen" route weg .
Hiermee voorkom je dat kapotte of geinfecteerde routes in je navigatie apparaat krijgt met de nodige problemen.
Groet, Robert |
Suzie

Re: Belg needs help

Bericht door Suzie »

Hoi Jomme,
Wanneer je een route van Mapsource overbrengt naar je GPS (menu: Overdragen> zenden naar apparaat) krijg je een melding "zenden voltooid" De route staat dan wel op je GPS, maar de zumo moet na het loskoppelen van je PC een melding geven dat er nieuwe gegevens zijn gevonden. Er wordt een vraag gesteld of je deze gegevens wilt verwerken. Wanneer je dat bevestigd kun je kiezen welke gegevens je kunt verwerken (routes, tracks, waypoints) Pas na verwerking zul je de route terug kunnen vinden onder de rubriek routes.

Wanneer je zumo bovengenoemde melding niet geeft :evil: , mag je er van uitgaan dat de route niet (correct) is overgezet van pc naar zumo. Herhaal in dat geval de procedure.

Mocht je er niet uitkomen, stuur me dan even een PB-tje. Ik stuur je dan een korte handleiding (met plaatjes) in Word :bye: .
Succes,
Andre
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Belg needs help

Bericht door Jomme Dox »

Bedankt voor de hulp. Het werkt.

Nu zal ik niet verloren rijden in Friesland op 24.04.2010... 8)

Jomme
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Plaats reactie