Zumo 660 op DL1000 K2

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Martien_1000 »

Na het aanschaffen van een Zumo 660 komt natuurlijk de vraag: waar en hoe ga ik dit monteren? Op het spoor gezet door forumlid Bacchus heb ik via Ebay in Duitsland een beugel voor de DL1000 K2/K3 besteld.

Afbeelding

De adaptor voor de Zumo is niet vlak aan de achterzijde (beetje dom eigenlijk) zodat de bij de beugel behorende adapterplaat verzaagd moet worden.

Afbeelding

Om de Zumo een beetje netjes aan te kunnen sluiten heb ik de bovenplaat van de kuip verwijderd en op de rand een gaatje geboord en ingezaagd, zodat de aansluitkabel daar precies inpast.

Afbeelding

Helemaal klaar is dit het uitzicht zonder GPS, maar met afdekkapje.

Afbeelding

En met GPS ziet het er zo uit.

Afbeelding

Nu nog even wachten tot die ijsbaan voor de deur weg is, dan kan ik tenminste weer eens gaan rijden.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Bacchus »

Mooie bevestiging :D
Ik moet hem nog steeds goed monteren. Gelukkig is het met een Tomtom een stuk makkelijker en hoef ik niet te zagen.
Binnenkort naar Duitsland even een 12V adapter halen (jaja gezien op het Limburg rijders treffen afgelopen zomer).
Ik zit ook al te wachten tot de kou/sneeuw/ijzel/zout weg is
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Pico_w2

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Pico_w2 »

zeker wel een mooie constructie. Maar wat is er mis met de aansluiting die garmin er zelf bijlevert?

Ik heb net een zumo, en gebruik hem nu een week en tot volle tevredenheid... ook de houder werkt erg goed.

gr Thorvald
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Martien_1000 »

Ik vind de RAM mount die Garmin erbij levert niet zo mooi en niet zo makkelijk. Bij montage in het midden is je contactslot slecht bereikbaar. Ook heeft een Zumo 660 een vrij dikke kabel die bij montage op het stuur makkelijk knel komt te zitten.
Bonelli

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Bonelli »

Ik vind het een nogal groot en opzichtig ding, tevens vraag ik me af of hij niet enorm gaat trillen ???

Ik kwam er wat tegen op deze site: http://www.navikomm.de

Klik dan op: navihalter

Kun je op de bestaande gaten monteren en hoeft niet te zagen en te boren.
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Martien_1000 »

Aangezien deze voor zowel een 650 als een 1000 zijn, kunnen ze nooit passen op een K2 of K3.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Bacchus »

Heb me er ook al ziek naar gezocht, K2 en K3 zijn lastig te vinden. Verder zien die andere er niet echt netjes uit. Te aanwezig.
Ik ben blij met de versie zoals de topicstarter heeft!
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Hunter6 »

Mooie beugel, echter, geeft de leverancier ook garantie mocht de Zumo kapot trillen?
En dan bedoel ik niet het trillen wat je hebt als je over een hobbelstraat rijdt, nee het gaat om de hoogfrequente trillingen. Het zijn juist die trillingen die elk electronisch apparaat uiteindelijk laat sneuvelen. Die rubberen bol van de RAM mount is niet per toeval van rubber. :?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door RvGS »

Doet de firma van Ram Mounts en/of Touratech etc. dit dan wel . . . :?: :?: Zal toch heel moeilijk aantoonbaar zijn dat de hoogfrequente trillingen de oorzaak zijn van een defect aan je navigatieapparaat én dat dit de oorzaak is van een niet (goed) functionerende navigatie houder/beugel van een andere leverancier dan de navigatie zelf . :? . . . . dat geloof je zelf toch ook niet Hunter6 :frusty: .
Groet, Robert |
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Hunter6 »

Natuurlijk denk ik niet dat welke beugel fabrikant dan ook een garantie geeft op het filteren van trillingen.
Wat ik wel weet is dat de RAM mount en de beugel van Touratech door middel van de rubberen delen de hoogfrequente trillingen grotendeels tegengaan.
De getoonde beugel echter heeft geen enkele filter en geeft alles door.
De meeste Garmins hebben hun printplaat onderdelen redelijk goed ingekapseld in hars dus daar zal zo snel niet wat kapottrillen. Maar om problemen op de langere termijn voor te blijven zal ik in ieder geval wel een rubberen demper toe passen. :mrgreen:
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Zumo 660 op DL1000 K2

Bericht door Martien_1000 »

De beugel zit gemonteerd op de rubbers waar ook de ruit op vast zit.
Verder produceert een motor geen hoogfrequente trillingen. Bij een toerental van 9500 rpm zit je aan een frequentie van 158 Hz. Niet bepaald hoogfrequent.
De Zumo hangt zo stabiel als een huis, de beugel is van 3 mm roestvrijstaal, zeer goed van produktiekwaliteit en in mijn ogen de mooiste die er voor een K2/K3 te koop is.
Plaats reactie