DE SMIGSEL!!!!!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Stromtrooper

DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Een klusje van afgelopen zomer…

DE SMIGSEL (Selfmade Migsel O:-) )

Ondanks dat ik de Migsel een mooi ding vind…. vond ik het leuk om een alternatief te zoeken.
En wat is er leuker dan kant-en-klaar kopen………. Zelf maken (ik wel dan)

De bedoeling was een RVS pijpje, maar bij gebrek aan een reststukje.. (15 cm) is het een
stukje (rest) assenstaal geworden….. wel wat aan de zware kant, maar ach een beetje extra gewicht (450 gram) aan de voorkant zal de DL1000 meer voordeel geven dan nadeel :wink:

De diameter is 22mm, lengte is 15 cm en gat afstand is 12 cm, gezien het massief is, is de kop verzonken (of hoe dat dan ook heet)

(Bij een pijpje zit aan de ene kant een gat met de diameter van de inbusboutje en aan de andere kant een gat met de diameter van de kop, zodat de inbusboutje in het pijpje zakt.)

Had nog wat mat zwarte lak over en voila ....

kunstof prototype van elektrapijp
Afbeelding
Afbeelding

Kaal RVS om even te passen en te kijken of er genoeg ruimte is
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mat zwart gespoten
Afbeelding
Afbeelding

Eind resultaat
Afbeelding
Afbeelding

In elke hoogte verstelbaar.. en ja er mist een knop op van het kloontje.. was een proef opstelling (ondertussen ben ik um wel echt kwijt :evil: )
Afbeelding
Brambo.650

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Brambo.650 »

Dat ziet er netjes uit. Ik heb toevallig vandaag een stukje strip laten lassen door mijn broertje om ook op die plek een steun te fabriceren. Ik zal binnenkort wel verder gaan met de montage en zal wel een paar foto's maken.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

StromTrooper,

M'n complimenten :worship: Ziet er strak uit.
p.s. ik heb je dubbele bericht van dit topic maar verwijderd.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
E-strommer

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door E-strommer »

Ziet er zeker netjes, beter als eentje kopen van +/- 90 euro :idea:
(zelf ben ik niet zo vindingrijk geweest).

Even een vraagje off-topic: bij je nickname staat een dl 1000 berijder, maar of de foto zie ik een dasboard van een dl650 :wink:

Elwin :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

E-strommer schreef:Ziet er zeker netjes, beter als eentje kopen van +/- 90 euro :idea:
(zelf ben ik niet zo vindingrijk geweest).

Even een vraagje off-topic: bij je nickname staat een dl 1000 berijder, maar of de foto zie ik een dasboard van een dl650 :wink:

Elwin :-)}
Elwin,

Vergissen is menselijk. De km-aanduiding van een DL650 gaat tot 200 en die van een DL1000 tot 240.
Afbeelding

Afbeelding

Is bijna het zelfde dashboard. Vanaf 2004-2005 geloof ik heeft de DL1000 dit dashboard.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

:lol: tja Peter.... was al wat laat.... :roll: (thanx)

Wat betreft de DL1000/650 discussie.. als je al niet overtuigd was... links op het stuur zit ook het olie reservoir van de koppeling... dat heeft een dl650 niet (geloof ik)
E-strommer

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door E-strommer »

Ja inderdaad jullie hebben gelijk :mrgreen: .
Dat van de dl 650 200 toeren en die van een DL1000 tot 240 touren wist ik niet, weer wat geleerd.
Nee ik dacht het tezien aan de ringen om de tellers die zijn van een 1000 aluminium en van een 650 kunststof, zover ik weet.
Maar nu ik goed kijk zijn ze overgespoten op de foto :schater: . Had ik dit keer te snel mijn conclusie getrokken.

Elwin :-)}
Graafie68

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Graafie68 »

E-strommer schreef:Ja inderdaad jullie hebben gelijk :mrgreen: .
Dat van de dl 650 200 toeren en die van een DL1000 tot 240 touren wist ik niet, weer wat geleerd.
Nee ik dacht het tezien aan de ringen om de tellers die zijn van een 1000 aluminium en van een 650 kunststof, zover ik weet.
Maar nu ik goed kijk zijn ze overgespoten op de foto :schater: . Had ik dit keer te snel mijn conclusie getrokken.

Elwin :-)}
nou weet ik niet wat jij voor een raket heb, maar maakt weinig uit.
maar zeg met 240 toeren dan gaat jij zo'n 7000km/h.

geeft niet hoor, was nog vroeg voor de zondag.
en ik snap wat je bedoelde, maar kon het niet laten. :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Vstromrijder »

E-strommer schreef:Ja inderdaad jullie hebben gelijk :mrgreen: .
Dat van de dl 650 200 toeren en die van een DL1000 tot 240 touren wist ik niet, weer wat geleerd.
Nee ik dacht het tezien aan de ringen om de tellers die zijn van een 1000 aluminium en van een 650 kunststof, zover ik weet.
Maar nu ik goed kijk zijn ze overgespoten op de foto :schater: . Had ik dit keer te snel mijn conclusie getrokken.

Elwin :-)}

Hej gaat goed Elwin, ik dacht dat ik een paar biertjes op had, maar volgens mij heb jij gister ook ff zitten te tanken. :lol: :lol:

200km of 240km :schater:

Bij mij zijn de ringen van aluminiumkleur, maar ze zijn er ook gewoon in zwart voor de 1000

Groeten
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Vstromrijder »

Trouwens Stromtrooper dat heb je erg mooi opgelost! ziet er netjes uit. :-)}
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

oja... :!: schiet mij ineens te binnen... de "standaard" (kloontje) inbus is tekort... dus ff een langere erin...
Brambo.650

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Brambo.650 »

Brambo.650 schreef:Dat ziet er netjes uit. Ik heb toevallig vandaag een stukje strip laten lassen door mijn broertje om ook op die plek een steun te fabriceren. Ik zal binnenkort wel verder gaan met de montage en zal wel een paar foto's maken.
Vandaag mijn Strom weer netjes opgebouwd en daarbij ook eventjes de beloofde foto's gemaakt van mijn "Smigsel". Ik heb er nog niet mee gereden dus het of en hoe erg het eventueel trilt weet ik nog niet. Daarvoor wacht ik nog even totdat de wegen weer pekelvrij zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hé Bram,

Mooie oplossing, maar heb je de zumo niet erg hoog staan? Komt bijna halverwege de ruit. Ik ben ook bang dat dit toch zal gaan trillen. Je kunt de steun nog wat lager zetten, maar of dat afdoende zal zijn :?:

Hier kun je zien dat de afstand tussen Migsel en Zumo aanzienlijk korter is. Dit geeft ook minder trilling. Hoe groter de afstand tussen Migsel en Zumo, des te meer trillingen.
Afbeelding

Hier kun je zien dat de Zumo kort boven de cockpit zit in vergelijking tot jou voorbeeld.
Afbeelding

Ben benieuwd naar je ervaringen.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Bram,

Ziet er ook goed uit ..... idd wellicht wat lang.... ben ook benieuwd naar je ervaring in de praktijk!

grtjes
Brambo.650

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Brambo.650 »

De lengte wordt voor een groot deel veroorzaakt doordat ik mijn originele korte knijper bij aanschaf (Waypoint Vessem) heb omgewisseld voor een normale (tussenmaat) knijper. Volgens mij is deze 4 cm langer dan een korte knijper. Op mijn BMW had ik het ook zo zitten. Daar had ik een RAM knop op het dashboard gemonteerd, waarop die knijper dan zat. Dat trilde ook wel, maar voor mij niet storend. De strip die er nu zit is erg solide, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het veel meer zal trillen als op mijn BMW. Het is allemaal gemaakt van wat afvalstukjes staal en de RAM onderdelen die nog in mijn zumo-doos zaten.

Ik heb m nu meteen netjes afgewerkt en ga ervan uit dat het wel zal werken. Mocht dit niet het geval zijn, dan gaan ik nadenken over versie 2. Die uitvoering met dat stuk rond aluminium staat me ook wel aan moet ik zeggen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Brambo.650 schreef:De lengte wordt voor een groot deel veroorzaakt doordat ik mijn originele korte knijper bij aanschaf (Waypoint Vessem) heb omgewisseld voor een normale (tussenmaat) knijper. Volgens mij is deze 4 cm langer dan een korte knijper. Op mijn BMW had ik het ook zo zitten. Daar had ik een RAM knop op het dashboard gemonteerd, waarop die knijper dan zat. Dat trilde ook wel, maar voor mij niet storend. De strip die er nu zit is erg solide, dus ik verwacht eigenlijk niet dat het veel meer zal trillen als op mijn BMW. Het is allemaal gemaakt van wat afvalstukjes staal en de RAM onderdelen die nog in mijn zumo-doos zaten.

Ik heb m nu meteen netjes afgewerkt en ga ervan uit dat het wel zal werken. Mocht dit niet het geval zijn, dan gaan ik nadenken over versie 2. Die uitvoering met dat stuk rond aluminium staat me ook wel aan moet ik zeggen. Ik hou jullie wel op de hoogte.
daar zal het um wel in zitten...(4cm) werken zal het wel!!
reststukjes.... altijd goed voor een stukje macgyver-ren
PeterV

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PeterV »

:-)} :-)} Mooie oplossing voor de Garmin. Net via ebay een voor $44 inclusief verzendkosten een houder gekocht voor mijn nuvi 510. Morgen naar de bouwmarkt voor een stukje koperpijp met een doorsnede van 22 mm en bouwen maar! Kunnen we binnenkort lekker :-)}
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

PeterV schreef::-)} :-)} Mooie oplossing voor de Garmin. Net via ebay een voor $44 inclusief verzendkosten een houder gekocht voor mijn nuvi 510. Morgen naar de bouwmarkt voor een stukje koperpijp met een doorsnede van 22 mm en bouwen maar! Kunnen we binnenkort lekker :-)}
:wink: goed man!! Koper ook goed!! (is wel wat zachter..)
ff foto-tju van het resltaat!!!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Peterzeeland »

er wordt niet stilgezeten in deze wintermaanden :D :D :D

ga kijken of ik ook zo handig ben!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Peterzeeland schreef:er wordt niet stilgezeten in deze wintermaanden :D :D :D

ga kijken of ik ook zo handig ben!
Denk 't niet :schater: . Ik spreek uit ervaring 8) Afbeelding
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door John007 »

Brambo.650 schreef:
Brambo.650 schreef:Dat ziet er netjes uit. Ik heb toevallig vandaag een stukje strip laten lassen door mijn broertje om ook op die plek een steun te fabriceren. Ik zal binnenkort wel verder gaan met de montage en zal wel een paar foto's maken.
Vandaag mijn Strom weer netjes opgebouwd en daarbij ook eventjes de beloofde foto's gemaakt van mijn "Smigsel". Ik heb er nog niet mee gereden dus het of en hoe erg het eventueel trilt weet ik nog niet. Daarvoor wacht ik nog even totdat de wegen weer pekelvrij zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mooi scherm trouwens, hoe bevalt zoiets en waar is het te koop???
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Suzukidealer! € 124,= heet een 'Varioscreen' Of een kopie van MRA Zie Google:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Brambo.650

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Brambo.650 »

Het scherm zat erop toen ik de motor begin oktober kocht. Ik heb er zelf dus niet veel ervaring mee, maar bevalt me tot nu toe wel goed. Nu staat het gemonteerd op een kloontje maar daar heb ik dit jaar nog niet mee gereden. Het scherm van de Suzukidealer komt gewoon van MRA, voor zover ik begrepen heb en anders zou je eens bij hun (Duitse) site kunnen kijken.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door John007 »

Dank je wel voor de reactie's
Ik ben er gisteren een tegengekomen op :
http://www.motolife.nl/contents/nl/d1445.html

En volgens mij is dat dezelfde

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Volgen mij is die van Suzuki idd goedkoper.. :roll: (en hebbie een "echte" )

Bram heb je al proef gereden met je hengel...(geintje :o) )
Brambo.650

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Brambo.650 »

Nee, nog steeds niet :evil: Hij staat onder een laken aan de druppellader. Ik wil wachten tot die pekelbende goed van de weg is maar nu het dan weer allemaal vriest 's nachts gaan ze dadelijk weer strooien :S. Zijn we weer even ver van huis. Begint voort wel te kriebelen moet ik zeggen.

Zodra ik ervaring met mijn hengel :twisted: heb zal ik het hier natuurlijk weten te vertellen.
PeterV

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PeterV »

Ook ik heb een Smigsel gemaakt, maar dan van een stukje koperpijp van 22mm.

Afbeelding

Spuiten:

Afbeelding

RAM Mount monteren:

Afbeelding

Montage:

Afbeelding

Afbeelding

Met de complete houder:

Afbeelding

Eindresultaat:

Afbeelding

Met dank aan de bedenker van de Smigsel!!!!
Graafie68

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Graafie68 »

niet negatief bedoelt, maar ik denk dat deze "migsel" het niet lang vol zal houden.
door de torsie trillingen en ronding van de koperen buis, lijkt het mij dat deze na een tijdje bij de boutjes gaat afscheuren.
ik zou een stukje rvs op stalen pijp genomen.

maar niet geschoten is altijd mis.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Margon »

ik denk ook dat het koper het niet lang zal houden.
Koper is erg bros, het pijpje is sterk om dat het rond is.

Maar de tijd zal het leren
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Goed bezig man!! doordat het "flexibel" is blijft het wellicht wel goed gaan... ( :!: :?: )

Gewoon even op zijn tijd controleren... anders maak je er elk jaar een nieuwe!!!! je heb waarschijnlijk toch een stuk van anderhalve meter moeten kopen... kan je er nog 15 jaar mee voort :wink:
PeterV

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PeterV »

We zullen het zien. En als deze na verloop van tijd afscheurt, maak ik gewoon weer een nieuwe. Misschien dan idd. rvs. Niet bij stil gestaan.
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Vstromrijder »

Nu ik mijn houder van mijn zumo 550 toch moest vervangen, besloot ik maar om hem donderdag na het werk gelijk van mijn stuur af te halen en hem te verplaatsen naar mijn windsherm.
Dus Stromtrooper nogmaals bedankt voor het idee! :wink: Ik heb voor de smigsel ook een masief stuk staal gebruikt, even uitgemeten, 2 gaten geboord en nieuwe boutjes gehaald. eerst even voor tijdelijk gemonteerd. kabel weer even wat meer door getrokken vanaf de accu, had nu wat meer kabel nodig. :D vervolgens weer netjes vast tyreppen achter mijn kmteller en langs het frame
Afbeelding
Afbeelding

De planning was om hem vandaag op het werk even uit elkaar te halen en te spuiten, maar dat is er niet van gekomen. dus heb ik maar de spuitbussen meegenomen en het vanavond even thuis gedaan. zie hier het resultaat. kan het vanacht nog lekker uitharden en dan morgenochtend gaan we het weer monteren. dan zal ik wel even een fototje maken van het eindresultaat. :D

Afbeelding
Afbeelding


Groeten stephen
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Hoi Stephen,

Lekker bezig hoor!!! je heb de zooi aardig uit elkaar liggen.... genoeg bewegings vrijheid dus
en idd je kan de rest ook mooi in de verf zetten...

krijg je geen spijt van!!

Grt
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Vstromrijder »

zie hier het eindresultaat

Afbeelding
Afbeelding

Ja ik had het dashboard maar gelijk helemaal weg gehaald, dan kom je er tenminste gewoon bij. :-)}
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

TADA!!! :-)}

En een leeg kratje :wink: (of 2)
Graafie68

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Graafie68 »

maak er maar 3 van, als ff tel.
sleutelen maakt nou eenmaal dorstig. :worship:
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Vstromrijder »

Graafie68 schreef:maak er maar 3 van, als ff tel.
sleutelen maakt nou eenmaal dorstig. :worship:

Haha ja het was wel ff een paar biertjes verder. :wink:
maak er trouwens maar 4 van. :worship: er moet natuurlijk wel genoeg bier in huis zijn.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

Ik wil hier op mijn werk ook een smigsel in elkaar fabrieken. Aangezien ik mijn motor niet bij de hand heb even de vraag of de tussenruimte altijd 12 mm moet zijn en dat 15 cm breed altijd dus past.
Ik ga 'm maken van 12 mm rond alumiunium. of is dit geen geode optie? Ik heb geen enkele kennis van materialen namelijk...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PeterV

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PeterV »

PDvD schreef:Ik wil hier op mijn werk ook een smigsel in elkaar fabrieken. Aangezien ik mijn motor niet bij de hand heb even de vraag of de tussenruimte altijd 12 mm moet zijn en dat 15 cm breed altijd dus past.
Ik ga 'm maken van 12 mm rond alumiunium. of is dit geen geode optie? Ik heb geen enkele kennis van materialen namelijk...
Zie mijn eerdere reakties hierboven. Ik heb de Smigsel van een stukje koperpijp gemaakt, wat ik uit de bouwmarkt hebt gehaald. Zit na een aantal maanden nog steeds perfekt! De RAM mount gewoon via ebay bestellen (scheelt de helft), en klaar ben je.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

:D :worship: :D
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

Okay dan... hier mijn versie. Gemaakt van massief aluminium, afgewerkt op draaibank, gedaan op de info die hier op het forum stond... had geen tijd om eert bij mijn motor langs te gaan (staat elders gestald) om op te gaan meten. Nu maar hopen dat ie past.

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PeterV

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PeterV »

PDvD schreef:Okay dan... hier mijn versie. Gemaakt van massief aluminium, afgewerkt op draaibank, gedaan op de info die hier op het forum stond... had geen tijd om eert bij mijn motor langs te gaan (staat elders gestald) om op te gaan meten. Nu maar hopen dat ie past.

Afbeelding
Netjes!
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

Zit nog te twijfelen of ik er een kleurtje aan zal geven of niet... matzwart ofzo...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Als je het hart van de gaatjes op 12 cm heb zitten... past tie!!!! op zeker :)

Ziet er goed uit... ik twijfelde ook om het mat zwart te maken..... maar toen ik dat had gedaan.. was dat de juiste keus!!!(voor mij)

Ziet er goed uit!!!!! :worship:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

Dat hart van de gaatjes is erg precies uitgemeten, en nu ik er de liniaal naast leg klopt het ook precies. Nu alleen nog wachten op mijn Zumo... volgens de tracking istie delivered... waarschijnlijk bij mijn buren ofzo dus... straks snel naar huis.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Spannend :!:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

En hij was binnen gisteravond toen ik thuis kwam. Snel dus naar de garage waar mijn Strom gestald staat en lekker klussen. Hieronder een fotootje van het resultaat. Alles was alweer vies.... maar het dagje Eiffel vandaag was weer lekker!

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

mooi!! pessies pesas...(past precies)

Wel ff MZ maken.. O:-)

Veel plezier ermee!!!
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door RedStrom »

Ik ben op zoek naar steun voor mijn nuvi 510.
Had zelf wat gemaakt, maar dat trilde teveel. Rammount schijnt wle te helpen.
Wij maken pompen, dus toen ik las assenstaal dacht ik meteen, dat kan ik ook.
De migsel is ook mooi, maar wel een beetje duur. Begrijpelijk, maar toch.

Hoe is de ervaring tot nu toe met je Smigsel. Trillingsvrij?
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

RedStrom schreef:Ik ben op zoek naar steun voor mijn nuvi 510.
Had zelf wat gemaakt, maar dat trilde teveel. Rammount schijnt wle te helpen.
Wij maken pompen, dus toen ik las assenstaal dacht ik meteen, dat kan ik ook.
De migsel is ook mooi, maar wel een beetje duur. Begrijpelijk, maar toch.

Hoe is de ervaring tot nu toe met je Smigsel. Trillingsvrij?
:bye: :-)}
Hoi RedStrom..

Tis nie anders dan een migsel... alleen rond... bij mijn NAV zat er een rammount bij en die zit er dus op...
Geen hinder van trillingen staat op een perfecte positie... ik ben zéééér tevreden! :D

Grtjes
Plaats reactie