DE SMIGSEL!!!!!

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door RedStrom »

Dat wordt morgen een collega achter de draaibank eens lief aan kijken :D
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

succes...! we gaan hier vast het resultaat wel van zien.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: DE SMIGSEL!!!! (voor de Nuvi510)

Bericht door RedStrom »

Hierbij tweede probeersel. Zelf bedacht, door een collega gemaakt. Richard: TOP :worship: Die is wat handiger dan ik.
Is met originele scooter-houder. Het plaatje is 3mm dik staal, gezet en van een paar gaten voorzien.
Ik kreeg wel last van turbulentie bij ruitje in hoogste stand rechtop bij >120km. Lang niet gehad.
Iets lager gezet en het was weg. Hoef niet meer tegen de flip-up te kijken.
Ik had op klinkerwegen en op de snelweg wel trilling, maar alles was goed leesbaar. Zal aan die scooterhouder liggen. Weet iemand een alternatief?
Moet hem nog spuiten in mooi mat zwart. En we denken nog aan een mooi zwart buisje om de nog te kopen voedingskabel weg te werken.

Vraag is : wie heeft het echt altijd trillingsvrij? Niet alleen met Nuvi, ook met Zumo. Is er niet altijd wel iets?
We werken met diesels en electromotoren van 100 tot 4000kW. Trilling is zeker bij diesels altijd een probleem.
Goed te dempen, maar het is nooit helemaal weg. En een blok als de Strom heeft is geen 4 of 6 cilinder naaimachientje.
Gelukkig niet :P.

Heeft iemand nog tips om dit concept te verbeteren?
- andere houder
- rubber tussen madstad en plaatje
- ruimte bij balletje aan houder met dun rubber oid opvullen
- ...

Niet helemaal voor dit topic, maar welke voeding geniet de voorkeur? Vast kabeltje of zo'n sigaretten aansteker aansluiting. Dan kan er ook nog eens iets anders op. Camera of zo.
ps: Het lijkt op de foto forser dan in het echt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Ziet er ook goed uit.... mi. zal dit zeker meer trillen dan een rammount..
bovendien trillingsvrij op een bewegend onderdeel (lees motor) is een utopia ben ik bang... maar ik ik mijn versie nog nooit irritatiemomentje gehad...
Ga van het weekend een toertje (Nederland bergenland Route) doen naar Valkenburg...zal er eens extra op letten!
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5038
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi J.W.

Mooi bedacht en gemaakt moet ik zeggen 'Handige Nico' Maar ik ben bang dat het 'trillingsvrij' ver te zoeken is met deze constructie. Dat heeft te maken met de lengte van je houder waar de GPS op zit. Ook het gewicht van de GPS werkt hierop in z'n nadeel.

Er is wel een manier om het, zo goed als, trillingsvrij te monteren.

Afbeelding

Afbeelding

De GPS (zumo 550-660) wordt niet meer d.m.v. een RAM mount gemonteerd maar rechtstreeks op de houder. De afstand wordt hierdoor kleiner en er is meer draagkracht voor de GPS. Ook deze houder is verstelbaar en zit als een huis.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door RedStrom »

Ha die Peter,

Dat is toch de Migsel 2? Ziet er heel solide uit.
Ik heb inmiddels wat rubber uitgesneden. Ga ik gebruiken bij montage van mijn creatie.
Het trillen wat er nu is is wel vooral verticaal.
Maar, misschien ten vervloede, het is minimaal aanwezig. Het stoort me niet echt, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Dit is mijn eerste.
Eerste motor, eerste GPS.
Aan de onderkant ga ik denk ik de voeding maken. Lekker droog plekje waar ik goed bij kan. Als het past.
Ik ga eerst verder met zoals ie nu is. Zit misschien wat ver weg van de steun, maar ik kan de Nuvi makkelijk bedienen zo.
Gaat het niet, dan monteer ik een bal (RAM) op het horizontale stukje en ga verder met zo'n RAM-knijper. Wordt vervolgd.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Toertje van 775km achter de rug... eens extra opgelet!!! trilling minimaal.... Echt een supermontage (Smigsel, rammount, Zumo 660) :worship:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door RedStrom »

Hier is mijn uiteindelijke smigsel met 12V aansluiting te bewonderen. O:-)
zie: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f ... 092#p76092
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

keurig.. ziet er goed uit! creatief opgelost!
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4865
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door RedStrom »

Getest tijdens ouwehoertoer vandaag. Om kort te gaan: TOP. :lol:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Grooh

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Grooh »

Hoe groot is de diameter van de gaten??? Past hij ook zonder kloontje??
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Grooh schreef:Hoe groot is de diameter van de gaten??? Past hij ook zonder kloontje??
Van de Smigsel of van het "plaatje" van Redstrom..?

Smigsel is niet echt voor de standaard ruit montage... kan wel!
Dan moet je op de plek van de Smigsel een tapeindje in draaien... moertjes erop totdat je boven het kunstof uitkomt en dan de Smigsel erop en daar weer een moertje bovenop..... heb er ergens een foto van maar kan het niet zo snel vinden!
Grooh

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Grooh »

Van de smigsel. zowel het gat wat er helemaal doorheen gaat en het verzonken gedeelte.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Grooh schreef:Van de smigsel. zowel het gat wat er helemaal doorheen gaat en het verzonken gedeelte.
Huh.... de ene is pietsie groter dan de inbus kop, en de andere van het schroefdraad.. ff opmeten dus..(weet het zo niet uit mijn hoofd)
Grooh

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Grooh »

Dat dacht ik al.
Maar ik heb hem niet bij de hand om op te meten en wilde de smigsel laten maken, vandaar deze mischien niet bijster slimme vraag.
Maar toch bedankt
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Grooh schreef:Dat dacht ik al.
Maar ik heb hem niet bij de hand om op te meten en wilde de smigsel laten maken, vandaar deze mischien niet bijster slimme vraag.
Maar toch bedankt
ah! oké vond de vraag al wat vreemd.... gered? of moet ik even meten voor je...(vanavond)
Grooh

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Grooh »

Als je wilt. Die van mij staat niet thuis.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Grooh schreef:Als je wilt. Die van mij staat niet thuis.
Heb het inbus boutje opgemeten en schroefdraad diameter is 6mm en de kop is 10mm.
ik zou het stukje waar de kop in verzonken zit iets ruimer houden.. daar zit wel eens een millimeterje verschil in.

Succes!
Grooh

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Grooh »

Bedankt voor de snelle service.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Grooh schreef:Bedankt voor de snelle service.
En??? gelukt???
Grooh

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Grooh »

Zeker. Zit er strak op samen met het kloontje. Nog bedankt voor de moeite
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Grooh schreef:Zeker. Zit er strak op samen met het kloontje. Nog bedankt voor de moeite
TOP :!: :-)}
Eddie75

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Eddie75 »

:worship: :idea: :worship:

Top idee.

Ben gelijk de schuur in gedoken, en heb er ook een gefabriceerd.
Komt dat ouwe ijzer toch nog van pas. :schater:
Alleen nu nog zo'n navigatietruus, maar welke....... :frusty:

Maar, de SMIGSEL, zit erop.

Greetzzz,
Micha
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Eddie75 schreef::worship: :idea: :worship:

Top idee.

Ben gelijk de schuur in gedoken, en heb er ook een gefabriceerd.
Komt dat ouwe ijzer toch nog van pas. :schater:
Alleen nu nog zo'n navigatietruus, maar welke....... :frusty:

Maar, de SMIGSEL, zit erop.

Greetzzz,
Micha
tja... welke truus!! nou de Smigsel is universeel :wink: dus dat zit wel goed :!:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

Het is dat het nu veel en veel te warm is, maar ik wil van wat restmateriaal een echt heel simpele Smigsel maken. Als je de onderdelen hebt kost het bijna niks. 2 Stukjes plat stafmateraal ijzer, deels bij de bouwmarkt te koop. En wat boorwerk en een paar schroeven. moeren en blindnagels. Het concept ligt er al, alleen de uitwerking wacht op aangenamer weer. (afgezien van de tijd die er voor nodig is)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Sjautz

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sjautz »

Morgen wil ik een zumo 340 kopen.
Gaat dat passen op deze smigsel met standaard ruitje?

Alvast bedankt !
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

Op welke precies bedoel je? Als je hem zelf maakt heb je natuurlijk alle vrijheid hem aan te passen aan je wensen, toch?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Sjautz

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Sjautz »

bedoel die ronde buis van 15 cm breed en 22 mm doorsnede
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

Het ligt niet (alleen) aan dat buisje maar (ook) aan wat je er aan klemt. Bijvoorbeeld de RAM mount, en die is weer in diverse vormen en combies verkrijgbaar, van lang tot kort. Dus het zou moeten lukken. Maar meten is weten. :wink: En er zijn natuurlijk ook andere bevestigingssystemen dan alleen de RAM Mount.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ma Bella

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Ma Bella »

En je moet even letten op hoe je ruitje zit bevestigd. Op mijn motor uit 2006 past dit buisje niet tussen de ruit en de bevestiging hiervan op de kuip.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

Nog even erop bouwen, maar het ding is klaar. Dit is een RAM mount die ik nog had liggen, anders had ik mogelijk een andere constructie en kortere knijper toegepast. Maar dit gaat ook werken. Totale kosten exclusief de RAM mount misschien 3 euro. Materiaal 3 x 20 mm stafmateriaal (staal).

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

hee dit is ook een hele leuke oplossing... nog ff een foto dat het op de motor zit :duim:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

Als ie erop zit komt er ook wel een fotootje van.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

Inderdaad een betere oplossing dan mijn ronde alu versie. Die zat na 30.000 km ineens los aan 1 kant. Rondstaal op een vlakke ondergrond (stuk van topkuipframe) kan gaan wiebelen. Zodoende brak er dus een bout af! In de berm ergens in frankrijk ruit eraf... en eengezien ik geen bout had kloontje los en smigsel verbonden met tieraps aan kloontje. Tot ook bout 2 deze vakantie los trilde.... wat noodbouten gescoord om zo verder te rijden met kloontje en smigsel.
Thuis afgebroken bouten uitgedraaid uit topkuipframe en smigsel mete en vijl afgevlakt aan de achterkant zodat deze vlakker kwam te liggen op kloontje.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

PDvD schreef:Inderdaad een betere oplossing dan mijn ronde alu versie. Die zat na 30.000 km ineens los aan 1 kant. Rondstaal op een vlakke ondergrond (stuk van topkuipframe) kan gaan wiebelen. Zodoende brak er dus een bout af! In de berm ergens in frankrijk ruit eraf... en eengezien ik geen bout had kloontje los en smigsel verbonden met tieraps aan kloontje. Tot ook bout 2 deze vakantie los trilde.... wat noodbouten gescoord om zo verder te rijden met kloontje en smigsel.
Thuis afgebroken bouten uitgedraaid uit topkuipframe en smigsel mete en vijl afgevlakt aan de achterkant zodat deze vlakker kwam te liggen op kloontje.
Aai dat is niet zo mooi.. ik heb verder geen last.. maarja ik heb dan ook een RVS versie O:-)
Dat van het achterkantje vlak vijlen is een goede toevoeging (ondanks dat je er iets vanaf haalt)
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

Iron Horse schreef:Als ie erop zit komt er ook wel een fotootje van.
Gezien het trillingsverhaal van PDvD vraag ik mij af of die 2 popnagel(tjes) wel sterk genoeg zijn.
als de Rammount erop zit kan je het dan nog wel vlak op de bevestiging punten plaatsen? zitten de moertjes dan niet in de weg?
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Cplegt »

Ik heb der ook een gemaakt van rvs, gebogen uit 1 stuk, weinig last van trillingen en goed zicht op de nav. Je gebruikt dan alleen de ram steun niet meer, maar in mijn beleving levert een langere houder alleen maar meer trillingen op..
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

Hij zit gemonteerd, maar de lengte van de knijper vind ik niet zo tof, inderdaad wat aan de lange kant. Zal mogelijk toch een kortere gaan worden. Eerst maar eens proefrijden. De boutjes hebben inderdaad een vrij dunne kop want anders past het niet. Maar ik heb er niets aan vulmiddelen tussen hoeven te doen. Die popnagels zijn vrij fors maar het kan mogelijk een probleem geven. Mocht dat zo zijn dan maak ik hem opnieuw en dan las ik hem wel argon arc vast. Mogelijk dat ik dan ook meteen een forsere steun maak waar meteen de houder op komt en misschien ook wel meteen uit rvs. Maar voorlopig dit maar even proberen. Foto's zijn gemaakt, die komen later nog.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door PDvD »

Stromtrooper schreef:
PDvD schreef:Inderdaad een betere oplossing dan mijn ronde alu versie. Die zat na 30.000 km ineens los aan 1 kant. Rondstaal op een vlakke ondergrond (stuk van topkuipframe) kan gaan wiebelen. Zodoende brak er dus een bout af! In de berm ergens in frankrijk ruit eraf... en eengezien ik geen bout had kloontje los en smigsel verbonden met tieraps aan kloontje. Tot ook bout 2 deze vakantie los trilde.... wat noodbouten gescoord om zo verder te rijden met kloontje en smigsel.
Thuis afgebroken bouten uitgedraaid uit topkuipframe en smigsel mete en vijl afgevlakt aan de achterkant zodat deze vlakker kwam te liggen op kloontje.
Aai dat is niet zo mooi.. ik heb verder geen last.. maarja ik heb dan ook een RVS versie O:-)
Dat van het achterkantje vlak vijlen is een goede toevoeging (ondanks dat je er iets vanaf haalt)
Ding van mij is van massief alu, dus zo veel maakt het niet uitd at je er iets van af vijlt. Wel zorgen dat je het op de juiste plek weghaalt aan beide zijden anders kan ie nog wiebelen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Ebrostrom »

Cplegt schreef:Ik heb der ook een gemaakt van rvs, gebogen uit 1 stuk, weinig last van trillingen en goed zicht op de nav. Je gebruikt dan alleen de ram steun niet meer, maar in mijn beleving levert een langere houder alleen maar meer trillingen op..
Zeg maar gerust 2 want die andere heb ik :wink: :schater:

Doet goed zn werk. Kinderkopjes of keien geeft bij mij wel wat trilling. Maar de ECR ging prima.
N langere houder is wel handiger als je t kloontje ver kantelt, maar zoals met veel dingen is t keuzes maken.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Cplegt »

@ Ebrostrom, ik kan mn ruit volledig kantelen, ook met gps.. heb jij de steun aan de voor of achter het kloontje gemonteerd?
Ik had de mijne eerst aan de voorkant gemonteerd, toen kon het inderdaad net niet helemaal.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Iron Horse »

De foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

:duim: :duim: :duim: :duim: :duim:

Ziet er goed uit!
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Shifty »

Geinspireerd door de vele oplossingen ook aan de slag gegaan.
Stuk van een stuur afgezaagd, oud stukje ram-mount gebruikt en een paar RVS boutjes.
Kosten 3,50 euro.

Kijken hoelang dat het zit maar vooralsnog ben ik tevreden.

Afbeelding
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

ook toppie :duim:

Wel ff een nieuw nav... deze is een beetje blurry :o)
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Shifty »

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het verre van ideaal is tijdens het rijden.
Het trilt allemaal veel te veel dus daar moet nog wat op gevonden worden. Veel beter zal het echter niet worden omdat de kloon en het scherm waar alles dus aan vast zit altijd meer trillen dan bijvoorbeeld het stuur.

Jammer, de plaats van de navi was op zich super.
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

komt denk omdat je het hebt gemonteerd op het vrije gat van het kloontje...
als je het vast zet op het montagepunt van het kloontje zal het een stuk minder trillen...(bij mij trilt het dus niet)
Zie alleen dat je type rammount waarschijnlijk roet in het eten gooit.
Laatst gewijzigd door Gast op za 15-09-2012, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Shifty »

Zou best eens kunnen, en idd deze rammount gaat dan niet lukken. Het was een snelle oplossing maar ik zal je tips ter harte nemen en de boel eens gaan verplaatsen.

:duim:
Gebruikersavatar
Eduardlieve
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 12-10-2011, 23:47
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Eduardlieve »

Een houder voor op een K2 DL1000, heb een klein stukje uit de kap moeten zagen.. en uiteraard de houder zwart gespoten voor de kappen terug gingen. De foto's zijn niet super van kwaliteit, maar denk dat het idee duidelijk is.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Stromtrooper

Re: DE SMIGSEL!!!!!

Bericht door Stromtrooper »

ik snap um.. alhoewel ik de laatste foto niet helemaal kan plaatsen???! (3e en 4e al helemaal niet :wink: )
Plaats reactie