Welke Migsel?

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
aahvonthurier

Welke Migsel?

Bericht door aahvonthurier »

Zie: Migsel.com

Welke migsel steun wordt er door jullie gebruikt en zijn er voor en tegens voor beide modellen te noemen. Over de prijs hoeven we het niet te hebben, wat het kost kost het. Gaat me vooral om gebruikservaring/gemak, trillen, zonlicht, hoever komt ie naar voren etc.

Groet
Harrie
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Welke Migsel?

Bericht door Frank »

Ik heb deze onlangs aangeschaft: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=38&t=4872

Maar dan moet je óf Peter even lief aankijken (help niet veel) of wachten op de volgende inkoopactie...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke Migsel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Harrie,

De meeste Strommers gebruiken die met de RAM kogel. Waarom,omdat die andere er nog niet zo lang is. Voordeel van de duurdere versie is dat de bevestiging (houder) direct op de steun zit en niet meer via de RAM. Dit geeft een stabieler geheel en is diefstal-onvriendelijker. Je hoeft ook geen knopje meer aan te draaien e.d. De houder zit met 4 of 6 boutjes op de steun vast. De steun is ook steviger. De duurdere steun is goed verstelbaar. De Migsel met RAM kogel heeft een redelijke bevestiging en functioneert prima.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TenCats

Re: Welke Migsel?

Bericht door TenCats »

De Migsel versie 2 is min of meer in de aanbieding. nog steeds geen koopje, maar nu 160 euro incl btw en verzendkosten. De eerste versie kost weliswaar 91 maar dan heb je ook nog een ram ronde plaat nodig alsmede een ram montage arm. Bij elkaar kom je dan op 121 versus 160 en dan kies ik voor nummer 2 (En dan vergeet ik gemakshalve dat ik zo'n ronde plaat en arm reeds in bezit heb :wink: )

Naast het eerder genoemde voordeel, geen ram mount spullen nodig, is het tweede voordeel dat-ie zwart is.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke Migsel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

TenCats schreef:De Migsel versie 2 is min of meer in de aanbieding. nog steeds geen koopje, maar nu 160 euro incl btw en verzendkosten. De eerste versie kost weliswaar 91 maar dan heb je ook nog een ram ronde plaat nodig alsmede een ram montage arm. Bij elkaar kom je dan op 121 versus 160 en dan kies ik voor nummer 2 (En dan vergeet ik gemakshalve dat ik zo'n ronde plaat en arm reeds in bezit heb :wink: )

Naast het eerder genoemde voordeel, geen ram mount spullen nodig, is het tweede voordeel dat-ie zwart is.
Bij de Zumo en TTR zitten de RAM spullen bijgeleverd. Kunnen zo op de Migsel worden gemonteerd.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TenCats

Re: Welke Migsel?

Bericht door TenCats »

Rhino VStrom schreef:Bij de Zumo en TTR zitten de RAM spullen bijgeleverd. Kunnen zo op de Migsel worden gemonteerd.
Dat weet ik, daarom schrijf ik ook dat ik die meuk al heb. Ik heb zo langzamerhand een hele doos van dat spul omdat ik steeds wat anders uitprobeer. Overigens, bij mijn BMW Navigator IV (660 variant) zat dit dus niet. Mag je allemaal zelf kopen, net als de autosteun. Trouwens, bij de Zumo 550 van m'n eega zat destijds dat kleine armpje (zonder veertje) bijgesloten en die is net weer een fractie onhandiger.

Ik vind het simpelweg eerlijker om een prijsvergelijking te maken van alle benodigdheden en Migsel 2 blijft dan nog steeds wel duurder, in mijn ogen ook beter omdat het losdraaien van de Zumo incl. de steun nu niet zo snel mogelijk is. Dat de 660 helemaal lullig vastzit met een plastic klemmetje is iets dat ook nog moet worden opgelost. Wellicht kan een Touratech steun dat oplossen.

Zo blijf je in ieder geval wel bezig..... :wink:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welke Migsel?

Bericht door RvGS »

Ik zie dat deze post van 7 januari 2010 is, indien men de zoekfunctie (rechts bovenaan je scherm) gebruikt met bijvoorbeeld het zoekwoord "GPS" kun je redelijk veel informatie vinden, die wellicht 'nieuw' is voor forum leden die iets later op dit forum zijn terecht gekomen . . . het is maar een idee O:-)

. . .dit IS ook nog een oplossing:
Afbeelding
_________________________________________________________ :arrow: Een mooie Gps bevestigingbeugel voor €28,- helemaal goed :!:
Van Touratech.

En met Navigatie (+houder) ziet het er zo uit
Afbeelding
Groet, Robert |
TenCats

Re: Welke Migsel?

Bericht door TenCats »

BlackstromNL schreef:Ik zie dat deze post van 7 januari 2010 is, indien men de zoekfunctie (rechts bovenaan je scherm) gebruikt met bijvoorbeeld het zoekwoord "GPS" kun je redelijk veel informatie vinden, die wellicht 'nieuw' is voor forum leden die iets later op dit forum zijn terecht gekomen . . . het is maar een idee O:-)


Waar gaat dit over :?:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welke Migsel?

Bericht door RvGS »

aahvonthurier schreef:Zie: Migsel.com

Welke migsel steun wordt er door jullie gebruikt en zijn er voor en tegens voor beide modellen te noemen. Over de prijs hoeven we het niet te hebben, wat het kost kost het. Gaat me vooral om gebruikservaring/gemak, trillen, zonlicht, hoever komt ie naar voren etc.

Groet
Harrie
Daar gaat het over TenCats, vaak wordt het onderwerp van de topic starter verbasterd naar diverse afleidingen, en nu zijn weer back on topic . . .wilde alleen op weg helpen aangezien in dit forum, meer informatie staat dan menigeen denkt, of er wordt gewoon weg niet gezocht via de zoekfunctie :wink:

Wedden als je de zoekfunctie gebruikt al iets over "migsel" kan vinden . . . oeps 7 pagina's :bye:
Groet, Robert |
TenCats

Re: Welke Migsel?

Bericht door TenCats »

Wacht even. De topic titel is toch "Welke Migsel"?

En ik geef aan dat 1-tje daarvan nu, ook al is het een beetje, is afgeprijsd. En dat kan m.i. de keuze voor "Welke Migsel" beïnvloeden, temeer omdat de gezamenlijke inkoop is afgelopen. En het is de inkoopaktie waar die 7 pagina's zoekresultaten voornamelijk over gaan, dus da's niet bijster interessant.

In ieder geval, ik zat al volledig op het goede spoor dus je hulp was, hoe goed ook bedoeld, ietwat overbodig.

Erik
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Welke Migsel?

Bericht door Hessie »

Hoi Blackstrom!

Heb jij misschien een link naar de Touratechsite van:

Een mooie Gps bevestigingbeugel voor €28,- helemaal goed

Deze is en zwart en niet zo duur!!!! :lol:

Alvast bedankt,

Grt Hessie :bye:
doei
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Welke Migsel?

Bericht door Stroompje »

Hoi Hessie ik heb hier wat gevonden:

http://www.touratech.com/shops/011/inde ... be8d55b4e9

Onderaan deze pagina.......op de online webshop van Touratech!
Met hier de download hoe te installeren : http://www.touratech.com/shops/011/prod ... be8d55b4e9
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welke Migsel?

Bericht door RvGS »

Thanks Heleen :bye:

@ Hessie, kijk dan ook even hier naar . . . :arrow: beugels om je navigatie in/op/aan te bevestigen . . .
:arrow: http://www.touratech.com/shops/011/inde ... 14_104_567
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Welke Migsel?

Bericht door Hessie »

Thanks V-strom vrienden!

Kan ik weer verder in de speurtocht!

:bye:
doei
Stromtrooper

Re: Welke Migsel?

Bericht door Stromtrooper »

McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Welke Migsel?

Bericht door McEagle »

Nog even een Migsel bijdrage.
Ik heb vandaag de "goedkope" versie ontvangen (91 Euro). Mooi stukje lichtgewicht metaal! Maar ook tweemaal schrikken:

1. ik heb het in alle berichten niet gelezen, maar de mijn zorgvuldig gekozen laagste stand ruit moest mooi een standje hoger ......... op zich ware dat wel fijn geweest om tevoren te weten. Dus: Migsel? Dan geen laagste stand meer. Midden en hoog kan wel.

2. de ram-bol bij de Migsel is huge. De bout waarmee hij in de Migsel vastzit ook. Gevolg: mijn wunderlich GS steun past niet; de ram-bal van de Migsel is te groot voor de Wunderlich-kom. De Wunderlich ram-bol heeft een bout die nét te dun is voor het schroefgat in de Migsel. Er is geen keuzemogelijkheid bij het bestellen. Je bestelt de Migsel en er zit een bal bij. Ik ga dus maar op zoek naar een passende Ram-bal .....
Ik lees nb ergens dat op de Migsel de standaard mounts passen. Mooi niet dus.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke Migsel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

McEagle schreef:Nog even een Migsel bijdrage.
Ik heb vandaag de "goedkope" versie ontvangen (91 Euro). Mooi stukje lichtgewicht metaal! Maar ook tweemaal schrikken:

1. ik heb het in alle berichten niet gelezen, maar de mijn zorgvuldig gekozen laagste stand ruit moest mooi een standje hoger ......... op zich ware dat wel fijn geweest om tevoren te weten. Dus: Migsel? Dan geen laagste stand meer. Midden en hoog kan wel.

2. de ram-bol bij de Migsel is huge. De bout waarmee hij in de Migsel vastzit ook. Gevolg: mijn wunderlich GS steun past niet; de ram-bal van de Migsel is te groot voor de Wunderlich-kom. De Wunderlich ram-bol heeft een bout die nét te dun is voor het schroefgat in de Migsel. Er is geen keuzemogelijkheid bij het bestellen. Je bestelt de Migsel en er zit een bal bij. Ik ga dus maar op zoek naar een passende Ram-bal .....
Ik lees nb ergens dat op de Migsel de standaard mounts passen. Mooi niet dus.
Op de Migsel passen de Zumo en de TTR zonder problemen. Welke GPS heb je dan, omdat de RAMkogel te groot is voor je GPS steun?

Op de foto de orginele steun van de Zumo550 op de Ram van Migsel.
Afbeelding
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Brambo.650

Re: Welke Migsel?

Bericht door Brambo.650 »

Passende RAM-bollen bestellen die in die wunderlichtadapter passen, zal nog niet meevallen, want deze zijn er in een aantal standaard INCH maten (1, 1,5 en 2 inch). Die voor de zumo gebruikt wordt is standaard 1 inch, dus dat is al de kleinste. Misschien overstappen op het standaard bevestigingsspul van de navigatie, dan kun je in ieder geval de migsel blijven gebruiken.
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Welke Migsel?

Bericht door McEagle »

Thanks, ik ga ook maar zoiets doen. Even puzzelen bij de gps-boer in Moordrecht.
Dan gaat de vreselijk stoere GS-steun van Wunderlich gewoon in de verkoop :-)
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Welke Migsel?

Bericht door McEagle »

't Is gelukt. Ik ga komend weekend, tijdens de smokkeltoer, wel ff wat plaatjes maken.
Dank voor jullie hulp :-)
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke Migsel?

Bericht door Marske »

Maar wat Harrie vroeg, en wat nog niet beantwoord is :( , wat zijn de voor- en nadelen van de 2 Migsel versies?
Wil eigenlijk voor de scharnierende versie gaan, maar kan geen foto's in gemonteerde toestand of ervaringen vinden.

Heb nu de touratech beugel, maar deze ophanging is niet solide genoeg naar mijn mening.
Navigatie (zumo 550) klappert nogal op- en neer op slechte ondergrond.
Komt mischien ook doordat ik de zumo in een rubber gedempte touratech houder heb.
Deze kun je mooi afsluiten met een slotje.

Mijn gedachte was dus deze houder op de scharnierende Migsel te monteren en daarmee alle voordelen te vereenigen.
Solide, gedempt en enige diefstalbeveiliging.

Ben zeer benieuwd of er mensen de scharnierende Migsel gebruiken en wat de ervaringen zijn.

Groet,
Marske :bye:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke Migsel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Marske,

Ik heb de nieuwe Migsel (met scharnier)op mijn motor zitten, maar nog geen GPS. Indien je wilt mag je 'm wel een keer uitproberen, weet je gelijk of het dat is wat je zoekt. Hoef je niet eerst geld uit te geven :|
Is maar een idee. Ik hoor het wel.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke Migsel?

Bericht door Marske »

Hoi Peter,

Da's nog eens een aardig aanbod.
Maar kan denk ik ook wel op jouw mening aan.
Is een stijve constructie , dwz zit er weinig beweging in?
Dit omdat de zumo op m'n goedkope touratech beugeltje nogal klappert.
En werkt het goed i.c.m. een kloontje?

Heb al contact gehad met Michel en kan hem met korting halen in Zonhoven.

Als je een foto kan plaatsen, in gemonteerde toestand met het kloontje, ben ik al heel blij.
Mischien dat ik nog van je aanbod gebruik maak, maar dat laat ik dan nog wel weten.

In ieder geval alvast bedankt!

Groet,
Marske (Marcel)
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke Migsel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Hoi Marcel,

U vraagt, wij draaien :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De constructie staat als een huis. En de Combie Kloontje /Migsel past perfect.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke Migsel?

Bericht door Marske »

Ziet er goed uit, moet maar eens in de buidel tasten :?

Bedankt voor de moeite Peter!

Zal het resultaat ook laten zien!
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke Migsel?

Bericht door Marske »

Wilde een foto plaatsen van mijn Migsel, maar wil niet lukken. :oops:
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welke Migsel?

Bericht door Sparkle Black Peter »

Marske schreef:Wilde een foto plaatsen van mijn Migsel, maar wil niet lukken. :oops:
Misschien wil dit helpen:http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=5234 Mocht het niet lukken, stuur maar naar mij, zet ik de Migsel er wel op.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Marske
Berichten: 25
Lid geworden op: za 16-05-2009, 07:58
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K8
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke Migsel?

Bericht door Marske »

Afbeelding

gelukt met de foto, maar moet zeggen dat het wel omslachtig is. :cry:
gaat op motorforum en xr-forum een stuk eenvoudiger.

Maar goed hij staat er op.
gecombineerd met een kloontje en afsluitbare gedempte touratech houder.

Groet,
Marcel
Plaats reactie