RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Frontpanel

RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Frontpanel »

Hallo,

Ik wil de Tomtom go 630 op m'n V-strom zetten, nu kwam ik de Aquabox tegen op de Otterbox site.

http://www.innocatch.nl/index.php?Style ... oek=tomtom

Nu vraag ik me af welke steun ik erbij moet aanschaffen en hoe dan te bevestigen.


Heeft iemand hier ervaring mee?


Alvast bedankt,
Martin
Diversion

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Diversion »

Je moet de versie hebben met de U-bout steun. De steun bestaat waarschijnlijk (er is geen plaatje bij) uit een RAM mount die je achter op de aquabox moet schrioeven en een soort knijper die je met een grote vleugelmoer kunt vastdraaien op een tweede ram-mount die je op je stuur of een ander onderdeel van je motor kunt bevestigen. Dit laatste is de U-bout.
Je moet op dezelfde site even kijken bij RAM mounts, daar vind je ook een losse U-bout steun.
Frontpanel

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Frontpanel »

Hallo Ronald,

De U-bout heb ik inmiddels gezien en op het stuur is daarmee inderdaad mogelijk, maar het liefst heb ik hem boven de snelheidsmeter zitten, dat moet ik dus uitzoeken hoe te bevestigen. Ik wil het windscherm omhoog zetten en met de daarbij vrijgekomen gaten (1 of 2 weet ik nog niet) de Aquabox bevestigen.


Gr.

Martin
Frontpanel

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Frontpanel »

Ik kwam net deze mount tegen. Wel duur maar makkelijk te installeren en zo weer te verwijderen zonder sporen achter te laten.


http://www.gps.nl/vstrom.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin
Diversion

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Diversion »

Frontpanel schreef:Hallo Ronald,

De U-bout heb ik inmiddels gezien en op het stuur is daarmee inderdaad mogelijk, maar het liefst heb ik hem boven de snelheidsmeter zitten, dat moet ik dus uitzoeken hoe te bevestigen. Ik wil het windscherm omhoog zetten en met de daarbij vrijgekomen gaten (1 of 2 weet ik nog niet) de Aquabox bevestigen.
Gr.

Martin
Dan heb je nog een handlebar base (RAM-B-309-1U) nodig.
Ik gebruik een Otterbox voor mijn Nokia E90 en heb hem op dezelfde manier bevestigd als jij van plan bent. Je moet het scherm in zijn hoogste stand zetten en je hebt beide gaten nodig.
Frontpanel

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Frontpanel »

Ronald,

Zit de kogel dan in het midden van het scherm?

Gr.

Martin
Diversion

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Diversion »

Nope,

De kogel zit recht boven de 2 gaatjes, maar het klemstuk is ongeveer 15 cm lang. Je hebt dus stelmogelijkheden. Mijn Otterbox zit iets uit het midden, kijk hier maar: link. Op het tweede fotootje kijk je van achteren tegen mijn brommer en je kijkt recht in de Otterbox.
De foto's zijn gisteren door Spip70 gemaakt op het verzamelpunt voor ons bezoekje aan Blueberry.
Frontpanel

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Frontpanel »

Ik denk dat ik voor de Aquabox ga met U-bout en daar later misschien eens de andere mount bij koop.


Bedankt,

Martin
Erik Hofstee

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Erik Hofstee »

Frontpanel schreef:Hallo Ronald,

De U-bout heb ik inmiddels gezien en op het stuur is daarmee inderdaad mogelijk, maar het liefst heb ik hem boven de snelheidsmeter zitten, dat moet ik dus uitzoeken hoe te bevestigen. Ik wil het windscherm omhoog zetten en met de daarbij vrijgekomen gaten (1 of 2 weet ik nog niet) de Aquabox bevestigen.


Gr.

Martin
http://www.touratech.com/shops/011/prod ... d24836c5cd" onclick="window.open(this.href);return false;

misschien is dit iets?

groeten
Erik
Frontpanel

Re: RAM Aquabox 6 Medium/Wide size box voor Tomtom 630

Bericht door Frontpanel »

Hallo Erik,

Dat is zeker een interessante en de prijs staat mij ook aan. Gebruik jij die zelf ook? En hoe heb je de navigatie verder bevestigd dan?


Gr.
Martin
Plaats reactie