Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Van Garmin tot TomTom, en alles daar tussenin
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Bacchus »

Nu ik eindelijk een goede bevestigingsmanier heb gevonden voor mijn K3 model ga ik een navigatiesysteem voor op de motor aanschaffen.
Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom? En natuurlijk waarom juist dat model? (Mag bij de Zumo en rider duidelijk zijn :D )
Zelf heb ik de Tomtom One. De enige beperking die de one heeft is dat de reisplanner maar max 50 points aankan. (tijd voor een nuvi?)
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Kwakkel-BE »

De Zumo (550) dus :)
HD bye-bye

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door HD bye-bye »

En ook wij genieten van Claire op de Zumo 550 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bruintje
DL650 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: vr 04-07-2008, 11:16
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoogkarspel

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Bruintje »

Ik gebruik een streetpilot 2610 naar volle tevredenheid.
Voor een mooie prijs met de laatste update kunnen kopen en toevallig een hele makkelijke houder gevonden op marktplaats.
Een originele houder van suzuki voor de streetpilot 26xx, 27xx & 28xx. Word bevestigt achter de bouten van de ruit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Crashdummy13

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Crashdummy13 »

Sinds een week of twee de zümo 660 :P

Afbeelding
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f ... 483#p52570


Bevalt me prima!
FireTaz

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door FireTaz »

sinds een paar weken heb ik de nüvi 510, met cn europa en een camos headset.
van een oude metalen boekensteun en de bijgeleverde fietssteun een houder voor op de strom gemaakt, nu de stroomvoorziening nog afmaken en ik kan gaan rijden.
Dos Nijntjes

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Dos Nijntjes »

Zumo 550 naar alle tevredenheid.
Voor woon-werk gebruik ik 'm vaak voor het afspelen van MP3-tjes.
Paarse_olifant

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Paarse_olifant »

Zumo 660, sinds 2 weken.
Met een simpel draad headsetje
Ed Jonkmans

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Ed Jonkmans »

Wij rijden met een Zümo 550, en dit binnenkort tesamen met TomTom one.
Grtz
Ed
Kermit

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Kermit »

petra rijdt met de zumo 550, en ik mag het doen met haar afdankertje de quest. :mrgreen:
maar ik heb dan ook minder moeite het goede pad te vinden O:-)

onze quest heeft ons overigens uitstekend geholpen in nieuw zeeland. gratis kaartsoftware kun je zo van internet af plukken.
Dgr

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Dgr »

TT One V3. Voor 99 euro kan ik best zonder spraakinstructies :wink:
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Silverstorm »

Tomtom go 730 met als headset het nolan n-com systeem.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Stroompje »

Tja tuurlijk mijn TTR1 met Brammetje....... :worship:
Dat weten jullie toch wel...... :schater:
ASISchotland 2009 (229).jpg
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door RvGS »

Deze (ja echt waar, 'het' heeft géén naam) brengt me overal in de hele wereld waar ik wezen wil Afbeelding . . . . en dat alles zonder gekwetter getwitter gebluetooth of ander soort geneuzel in m'n oor, lekker rustig :P ,
Het is de Gps 276C van Garmin, en ben er zeer tevreden mee :-)}

Afbeelding
Groet, Robert |
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Joskestiller »

Een paar weken geleden een Garmin Streetpilot 2820 voor € 190,00 op de kop kunnen tikken met motorbevesting en bekabeling inbegrepen. Nog geen 2 jaar oud, de prijs exclusief motorbevestiging en bekabeling staat nog op de doos: € 1.199,00. Waarschijnlijk geen slechte zaak gedaan!

Nu kan ik eindelijk aan mijne pc mooie routes uitstippelen!!
Honi soit qui mal y pense!!
Blackbird

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Blackbird »

Ik gebruik al enkele jaren een Tripy, is eigenlijk een elektronisch roadbook,maar nog zoveel meer. check it out op : http://www.tripy.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Diversion

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Diversion »

Blackbird schreef:Ik gebruik al enkele jaren een Tripy, is eigenlijk een elektronisch roadbook,maar nog zoveel meer. check it out op : http://www.tripy.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey Blackbird,
Je roemt hier een voor mij en waarschijnlijk vele anderen volkomen onbekend apparaat. De door jou genoemde website is nogal druk en enigszins onoverzichtelijk (ik zeg het voorzichtig). Kun jij geen gebruikersreview over dit apparaat geven? Is het een alternatief voor een tomtom of een zumo? Wat kan het allemaal? Ben je tevreden? Velen die misschien een navigatiesysteem aan het overwegen zijn, zullen je dankbaar zijn!
Remko

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Remko »

Diversion schreef:
Blackbird schreef:Ik gebruik al enkele jaren een Tripy, is eigenlijk een elektronisch roadbook,maar nog zoveel meer. check it out op : http://www.tripy.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Hey Blackbird,
Je roemt hier een voor mij en waarschijnlijk vele anderen volkomen onbekend apparaat. De door jou genoemde website is nogal druk en enigszins onoverzichtelijk (ik zeg het voorzichtig). Kun jij geen gebruikersreview over dit apparaat geven? Is het een alternatief voor een tomtom of een zumo? Wat kan het allemaal? Ben je tevreden? Velen die misschien een navigatiesysteem aan het overwegen zijn, zullen je dankbaar zijn!
Triply schreef: Is de RoadMaster een conventioneel GPS navigatie systeem ?

Neen, de RoadMaster is een elektronische road book, gebaseerd op de voordelen van de GPS technologie.
Dit systeem kan niet vergeleken worden met een conventionele GPS.
Hoewel in veel vooruitstrevender vorm, staat de RoadMaster dichter bij de meer gesofisticeerde road book houder waar ook wedstrijdpiloten vaak gebruik van maken.

De RoadMaster is niet geschikt om u op de snelste manier door het centrum van de stad te loodsen. Integendeel, het biedt u de mogelijkheid om nieuwe pittoreske reiswegen te ontdekken iedere keer dat u wenst uit te rijden.
Met uw RoadMaster, kunt u in voor u tot nog toe ongekende plaatsen rondkuieren.



Dus!!
Diversion

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Diversion »

Remko schreef:
Triply schreef: Is de RoadMaster een conventioneel GPS navigatie systeem ?

Neen, de RoadMaster is een elektronische road book, gebaseerd op de voordelen van de GPS technologie.
Dit systeem kan niet vergeleken worden met een conventionele GPS.
Hoewel in veel vooruitstrevender vorm, staat de RoadMaster dichter bij de meer gesofisticeerde road book houder waar ook wedstrijdpiloten vaak gebruik van maken.

De RoadMaster is niet geschikt om u op de snelste manier door het centrum van de stad te loodsen. Integendeel, het biedt u de mogelijkheid om nieuwe pittoreske reiswegen te ontdekken iedere keer dat u wenst uit te rijden.
Met uw RoadMaster, kunt u in voor u tot nog toe ongekende plaatsen rondkuieren.


Dus!!
Fijn opgezocht, maar een gebruikersreview van een (tevreden) gebruiker geeft zoveel meer extra informatie van een hopelijk iets betrouwbaarder gehalte.
Dus!!!
Remko

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Remko »

Diversion schreef: Dus!!!
Nou!!

Snif..

:cry:
Blackbird

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Blackbird »

Ok, ik zal het zo kort en duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.De RoadMaster (RM)is het toestel dat je op je moto bevestigd door middel van een RAM-Mount (met dank aan migsel) :) voor een perfekte plaatsing op de strom.Op je pc teken je je route uit in het bijgeleverde programma RoadTracer met zeer gedetailleerde kaarten van TeleAtlas. Als je de route(s) uitgetekend hebt- wat zeer eenvoudig is- maakt het programma daar de nodige bol-pijl symbolen van. Dan sluit je de RM aan op de je pc, je laadt de bol-pijl symbolen in de roadmaster en klaar is kees.Vanaf dan kan je de route gaan rijden, de roadmaster met gps technologie laat je dan de weg volgen en telt het aantal meters of kilometers af tot aan het volgend waypoint.Wegenwerken, omleidingen e.d. , geen nood de RM zet je weer op het goede spoor dmv een navigatiepijl. Deze navigatiepijl kan je ook gebruiken om naar eenstad te rijden die je ingeeft in de RM, je krijgt dan een algemene richting en de afstand in vogelvlucht.Je kan ook gewoon gaan rijden en de RM de route laten opnemen en die route dan daarna op je pc zetten.Ook kan je er een hoop POI's inladen(benzinestations, hotels...).Eén van de grote voordelen van de RM is dat de opgeladen batterij +/-30Hr autonomie heeft en dat je er +/- 15000Km aan routes kan inladen,ook kan je op gelijk welke pc (in een hotel of op de camping naar de website van Tripy gaan en daar een eenvoudige route uittekenen en in de RM laden.Verder kan je er ook nog alle vaste flitslocaties :evil: inladen (maandelijks gratis update) en je voor het flitsgevaar laten waarschuwen vanop 1000 tot 150m.Er zitten ook nog 3 tripmasters in,hoogtemeter,kompas en verschillende op te roepen functies zoals :huidige snelheid,geschatte tijd van aankomst,gemiddelde snelheid e.d.. Nog een handig dingetje is een "sniffer"pijltje linksboven in het scherm dat de richting van de weg voor je aangeeft( handig in heuvelachtig en bochtig gebied,toch de habitat van de strom :D ). Zo dat was het zowat, als je er nog specifieke vragen over hebt zal ik ze graag beantwoorden, behalve als het erover gaat wat nu beter is-een GPS of een Tripy-daar heb ik op enkele fora al discussies over gehad, en uiteindelijk komt het er altijd op neer dat ieder moet kiezen wat voor hem/haar het best past. :lol:

Grtz,
Blackbird.
Diversion

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Diversion »

Goed verhaal!
Ik wist tot voor vandaag niet dat je kon discussieren over het verschil tussen een tripy en een navigatiesysteem. Zo leer je elke keer weer wat op dit forum :-)} :-)}
MacB

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door MacB »

Na de 2720 waar ik enorm tevreden over was, na 4 jaar touchscreen stuk :( maar hiervoor heb ik een nieuwe Zumo 550 in ruil gekregen, dank u wel Garmin :worship: Deze heb ik nu 2 x gebruikt en moet zeggen bevalt mij eveneens erg goed.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Bacchus »

Gezien mijn Tomtom one maar max 50 waypoints heeft ben ik gaan kijken voor een Garmin. Via Bol is de 255WT voor een 160 euro te koop. Lijkt mij een mooie navigatie voor op de V-strom. Dit in combitbatie met de beugel voor de K3
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Vlooij

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Vlooij »

Zumo 550
Demous

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Demous »

Een zumo 550 in combinatie met het N-com systeem :worship: :worship:
Declerck

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Declerck »

Ik gebruik MIO C520 in een Touratech zakje met een oortje.
Wordt ook in de wagen gebruikt.
Mediaspeler om muziek te luisteren.
Steuntje zelf gemaakt uit Alu en Inox plaatjes.
Gemonteerd op kloontje.

Afbeelding
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Hunter6 »

Wat bij de review van de tripy niet duidelijk vermeld wordt is dat er op het toestel geen kaart getoond wordt.
Je moet het zien als een digitale versie van een papieren route met behulp van het Bolletje pijl systeem.
In dat opzicht kun je het niet vergelijken met een TomTom Rider of Garmin GPS systeem.

Deze laten wel een digitale kaart zien waarop de route getoond wordt. Dit heeft grote voordelen daar waar de kaart fouten bevat. Als je een kruising nadert terwijl er geen aanwijzing gegeven wordt volstaat een korte blik op de TomTom of Garmin om te bepalen waar je heen moet.
Bij de Tripy zul je zelf een keuze moeten maken en maar afwachten of het de juiste was.

Verder is het niet duidelijk of je tijdens je vakantie op de tripy een route kunt maken, volgens mij kan dit niet. In ieder geval niet zonder een laptop/PC.
Onderweg dringend benzine nodig? Met de Tripy vind je geen tankstation in de buurt.

Voor een adviesprijs voor de Tripy van € 498,- koop je ook de TomTom Rider of Zumo 550.
De keus moet een ieder voor zich maken, ik zelf zie de Tripy in ieder geval niet als een serieus alternatief.

Wil je jezelf toch onderscheiden van de TomTom en Garmin rijders, kijk dan eens naar de Becker Crocodille
Voor ongeveer €250,- zeker interessant.
Blackbird

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Blackbird »

Hunter6 schreef:Wat bij de review van de tripy niet duidelijk vermeld wordt is dat er op het toestel geen kaart getoond wordt.
Je moet het zien als een digitale versie van een papieren route met behulp van het Bolletje pijl systeem.
In dat opzicht kun je het niet vergelijken met een TomTom Rider of Garmin GPS systeem.
Ik dacht dat ik dit wel vermeld had
Hunter6 schreef:Deze laten wel een digitale kaart zien waarop de route getoond wordt. Dit heeft grote voordelen daar waar de kaart fouten bevat. Als je een kruising nadert terwijl er geen aanwijzing gegeven wordt volstaat een korte blik op de TomTom of Garmin om te bepalen waar je heen moet.
Bij de Tripy zul je zelf een keuze moeten maken en maar afwachten of het de juiste was.
Bij Tripy zie je ALTIJD wanneer je van de route afwijkt,en hij brengt je ook weer terug op je route
Hunter6 schreef:Verder is het niet duidelijk of je tijdens je vakantie op de tripy een route kunt maken, volgens mij kan dit niet. In ieder geval niet zonder een laptop/PC
Klopt, maar je kan er wel tot 15000Km voorbereide routes inladen,dus keuze zat
Hunter6 schreef:Onderweg dringend benzine nodig? Met de Tripy vind je geen tankstation in de buurt.
O jawel,alle benzinestations in de wijde omgeving met merk en vermelding van afstand,je hoeft maar te kiezen
Hunter6 schreef:Voor een adviesprijs voor de Tripy van € 498,- koop je ook de TomTom Rider of Zumo 550.
Klopt, toen ik in 2004 m'n Tripy aanschafte kostte de goedkoopste GPS die je op de moto kon gebruiken +/-1000 Euro
Hunter6 schreef:De keus moet een ieder voor zich maken, ik zelf zie de Tripy in ieder geval niet als een serieus alternatief.
Had ik ook al vermeld, ieder zijn ding,maar wat je niet kent moet je ook niet afbreken of zomaar als niet goed gaan beschouwen!Ik gebruik ook wel 'ns 'n GPS (in't koekblik) omdat daar de route mij niet interesseert ,wel hoe ik zo snel mogelijk van punt x naar punt y kan karren. Verder heeft elk weldenkend mens nog altijd landkaarten bij,de elektronika kan het ALTIJD wel 'ns laten afweten :roll:
Longjohn007

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Longjohn007 »

Hunter6 schreef:Wat bij de review van de tripy niet duidelijk vermeld wordt is dat er op het toestel geen kaart getoond wordt.
Je moet het zien als een digitale versie van een papieren route met behulp van het Bolletje pijl systeem.
In dat opzicht kun je het niet vergelijken met een TomTom Rider of Garmin GPS systeem.

Wil je jezelf toch onderscheiden van de TomTom en Garmin rijders, kijk dan eens naar de Becker Crocodille
Voor ongeveer €250,- zeker interessant.
Nadeel van deze Becker Crocodille is echter dat de software niet toestaat dat je zelf je route van tevoren uitstippelt, ofwel dit is wel een erg slecht alternatief tot de nieuwe software beschikbaar komt.......
Motorijder

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Motorijder »

ik rij al jaren met een tomtom one en dit in een houder van Ram. voordeel is goedkoop en doet al wat ik wens namelijk mij van punt a naar punt b brengen. en natuurlijk 'tuuuut' als ik in de omgeving van een flisser kom.
Slurf

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Slurf »

Garmin Quest of een streetpilot 2610 op een cagiva navigator. Voornaamste functies zijn van de twee gelijk. echter een interne accu is wel fijner.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb via e bay, anderhalf jaar geleden, een zumo 400 :!: gekocht. Ding doet het goed, heb geen bleu tooth, maar dat mis ik niet. Wat wel jammer is, is dat de harde schijf van deze 400 klein is. Kan net de benelux erop zetten. Dit opgelost door een SD kaart erin te doen en daar staat dan de rest van europa op.

Voor mijn V strom zoek ik alleen nog een mooie bevestiging voor de zumo.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Slurf

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Slurf »

Patrick8888 schreef:Ik heb via e bay, anderhalf jaar geleden, een zumo 400 :!: gekocht. Ding doet het goed, heb geen bleu tooth, maar dat mis ik niet. Wat wel jammer is, is dat de harde schijf van deze 400 klein is. Kan net de benelux erop zetten. Dit opgelost door een SD kaart erin te doen en daar staat dan de rest van europa op.

Voor mijn V strom zoek ik alleen nog een mooie bevestiging voor de zumo.

http://www.mountguys.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Strombo

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Strombo »

Ik had al een GPS MAP60 csx voor het wandelen en fietsen. Voor de motor heb ik hier nu de City Navigator NT software op gezet. Heel Europa in de GPS en een goede functionele autorouting functie. De GPS is met een eenvoudige bevestiging, die ik ook voor de fiets gebruik, op het stuur geklikt. Werkt prima.
:D
Nero

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Nero »

Over de Tripy.

Dat navigatiesysteem / routeplanner is trouwens ook het officiële navigatiesysteem geweest afgelopen jaar van de Dakar rally in zuid Amerika. Tripy is vooral ongeslagen als het gebruikt wordt om ritten uit te stippelen - en nadien te rijden volgens bolleke pijl op het scherm. Dat kunnen natuurlijk ook een aantal GPS toestellen, maar wie de software van Tripy al eens aan het werk gezien heeft om een rit eerst van uit de luie zetel voor te bereiden, dan te rijden en naar je hand te zetten,... tja,.. dan weet je dat het een uniek toestel is. Maarre,... mooi is het tostel (nog) niet. Het is dus (behalve voor Dakar rijders) eerder iets voor de routeplanners in motorclubs en de fervente rijders die alles tot in de puntjes voorbereid wil hebben.

Vergelijk het verschil met dat van de hedendaagse computerschermen waarmee je ook TV kunt kijken.
En er zijn ook TV's die je tegenwoordig op de computer kunt aansluiten. Ook die beide intrinsiek verschillende toestellen groeien langzaam naar mekaar toe qua gebruiksmogelijkheden. Zo is het ook met de GPS & de Tripy.

Dus de Tripy is een geniale routeplanner met GPS in de module.
Een (ander merk) is een GPS met (beperkte) routeplan mogelijkheden.
Voila :o)

We* (*VZW) hebben de Tripy al meerdere keren gebruikt voor Rally's (Zogrally)
Laatst gewijzigd door Nero op za 15-08-2009, 14:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Nero

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Nero »

Nero schreef:Over de Tripy.
cut (ik mis de mogelijkheid op dit forum om klikkerdeklik onhandigheid van mezelf te deleten)
Voila :o)
Ik heb de piepkleine Garmin Nuvi op de motor gemonteerd in een handmade RVS behuizing (beetje kooi van Faraday, not a good idea) maar regen of niet,... die laat me nooit in de steek. Natuurlijk is dat om van A naar B te geraken. Routeplan kan die niet lezen. Hoeft niet voor me, als ik maar ter plekke geraak. Wanneer ik in groep rij laat ik een maat met een groter GPS-budget voorop rijden ;-)
TenCats

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door TenCats »

Ik behelp me maar met een Garmin StreetPilot 2710 i.c.m. de Waypoint Perfect Cradle. Goed genoeg om van A naar B te komen of om het hele alfabet af te werken. Mijn (v)echtgenote heeft een Zumo 550. :-)}
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bartacus

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Bartacus »

Ik gebruik nu een Garmin Edge 705. Die is eigenlijk voor het fietsen maar met de OnRoute fietskaart en een beetje gokken kom ik er wil. Ook gebruik ik m'n Etrex HCX wel eens. Werk eigenlijk hetzelfde als de Edge.

Ik heb nog een Nuvi 350 en die zou ik wel op de motor willen gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zag dat iemand een hoes van Touratecht gebruikte. Zou de Nuvi daar ook in kunnen?
de Char

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door de Char »

ik had op mijn oude fiets al een tijdje de TomTom Go 720 ( ja die uit de auto ) en zocht naar een (betaalbare) oplossing om
deze ook tijdelijk op mijn Stroompje te monteren. ( tijdelijk wil zeggen ....zolang deze het blijft doen dus)
Na gedegen onderzoek op dit mooie forum ben ik gedeeltelijk zelf maar aan de slag gegaan en heb ik wat spullen van Ram mount gekocht
bij de vrienden van Waypoint.
En met het programma Tyre maakt het aantal tussenpunten niets meer uit , daarbij is het ideaal om via de computer up to date te blijven
met Tom Tom Home.

zie hieronder een paar foto die ik tijdens het klusje heb gemaakt

Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Album=3RMOADXV" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Gast op za 03-10-2009, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Tonmjk59

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Tonmjk59 »

Bartacus schreef:Ik gebruik nu een Garmin Edge 705. Die is eigenlijk voor het fietsen maar met de OnRoute fietskaart en een beetje gokken kom ik er wil. Ook gebruik ik m'n Etrex HCX wel eens. Werk eigenlijk hetzelfde als de Edge.

Ik heb nog een Nuvi 350 en die zou ik wel op de motor willen gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik zag dat iemand een hoes van Touratecht gebruikte. Zou de Nuvi daar ook in kunnen?
op mn adventure 650 een tt rider tot volle tevredenheid het zg gebrek aan meer dan 50 waypoints is gemakkelijk te ondervangen met het programma TYRE.bij meer dan 50 wp maakt hij er automatisch meer routes van die je dan achterelkaar kunt rijden.standaard bt kit werkt fantastisch.
Knitremmal

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Knitremmal »

Ik rijd op mijn DL1000 GT met een Garmin Zumo 660 Europa, Versie 10 van MP erop en rijden maar.
Naar volle tevredenheid overigens, nadat ik alle bugs geupdate had. Ik rijd nu in Toscane met de Zumo en mooie routes worden ermee gereden.

groetjes,
Martin
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Welk navigatiesysteem gebruik jij op je V-strom

Bericht door Stroompje »

Knitremmal schreef:.......................................Ik rijd nu in Toscane met de Zumo en mooie routes worden ermee gereden.
groetjes,
Martin
:worship: .............nu inToscane :!: :arrow: niet verkeerd :-)} :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Plaats reactie